Άρθρο του Ξανθιώτη Πομάκου Δημοσιογράφου κ. Σεμπαϊδήν ΚΑΡΑΧΟΤΖΑ
Αρκετούς μήνες μετά την ψήφιση του από την ελληνική βουλή, τέθηκε επιτέλους σε πλήρη εφαρμογή το νομοσχέδιο για τους ιεροδιδασκάλους σε δημόσια δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της Θράκης όπου φοιτούν και μουσουλμάνοι μαθητές και οι πρώτοι ιεροδιδάσκαλοι έχουν ήδη αναλάβει τα καθήκοντα τους ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως η επιλογή τους έγινε με παιδαγωγικά και μόνο κριτήρια ώστε οι εν λόγω ιεροδιδάσκαλοι να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ενός εκπαιδευτικού και να μπορούν να σταθούν αξιοπρεπώς σε μια σχολική αίθουσα.
Αυτό βέβαια για ορισμένους κύκλους της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης δε φαίνεται να σημαίνει και πολλά, αφού εξακολουθούν να αντιδρούν στην τοποθέτηση των ιεροδιδασκάλων στα
Αρκετούς μήνες μετά την ψήφιση του από την ελληνική βουλή, τέθηκε επιτέλους σε πλήρη εφαρμογή το νομοσχέδιο για τους ιεροδιδασκάλους σε δημόσια δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της Θράκης όπου φοιτούν και μουσουλμάνοι μαθητές και οι πρώτοι ιεροδιδάσκαλοι έχουν ήδη αναλάβει τα καθήκοντα τους ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως η επιλογή τους έγινε με παιδαγωγικά και μόνο κριτήρια ώστε οι εν λόγω ιεροδιδάσκαλοι να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ενός εκπαιδευτικού και να μπορούν να σταθούν αξιοπρεπώς σε μια σχολική αίθουσα.
Αυτό βέβαια για ορισμένους κύκλους της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης δε φαίνεται να σημαίνει και πολλά, αφού εξακολουθούν να αντιδρούν στην τοποθέτηση των ιεροδιδασκάλων στα
δημόσια σχολεία και μάλιστα η
αντίδραση τους αυτή είναι πιο έντονη από ποτέ επειδή ίσως πίστευαν πως
πρόκειται για ένα ακόμα νομοσχέδιο, το οποίο ναι μεν ψηφίστηκε αλλά θα
έμενε για πάντα στα συρτάρια της βουλής, όπως άλλωστε έχει γίνει και
κατά το παρελθόν, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έγινε αυτό που
πίστευαν αλλά αυτό που έπρεπε.
Πρόσφατα μάλιστα είδαν το φως της δημοσιότητας ακόμα και ανακοινώσεις, μέσα από τις οποίες γνωστοί παράγοντες της μουσουλμανικής μειονότητας καλούν τους μουσουλμάνους μαθητές που φοιτούν σε δημόσια και όχι σε μειονοτικά σχολεία, να μποϊκοτάρουν το μάθημα των θρησκευτικών που θα διδάσκουν οι πρόσφατα διορισθέντες ιεροδιδάσκαλοι και να μη συμμετέχουν σ’ αυτό. Πραγματικά δε μπορούσα να φανταστώ ποτέ πως θα φτάναμε σε σημείο ένας μουσουλμάνους να ζητάει από τους ομόθρησκους τους να αρνηθούν τα θρησκευτικά τους, ακόμα κι αν αυτά διδάσκονται σε ελληνόφωνα και όχι σε μειονοτικά σχολεία.
Εκεί όμως που κατά την άποψη μου αξίζει να σταθεί κανείς είναι στους λόγους για τους οποίους αυτοί οι γνωστοί σε όλους μας κύκλοι της μουσουλμανικής μειονότητας δε θέλουν θρησκευτικά και για τους μουσουλμάνους μαθητές στα δημόσια σχολεία. Μήπως γιατί πιστεύουν πως οι διορισθέντες από το ελληνικό δημόσιο ιεροδιδάσκαλοι δεν είναι ικανοί να διδάξουν τα θρησκευτικά σε ένα σχολείο; Δε νομίζω, άλλωστε μιλάμε για ανθρώπους οι οποίοι έτσι κι αλλιώς έκαναν αυτή τη δουλειά σε τζαμιά των χωριών με μουσουλμάνους κατοίκους. Πως γίνεται λοιπόν να είναι ικανοί να διδάσκουν στα τζαμιά αλλά ανίκανοι να διδάσκουν σε ένα σχολείο;
Ένα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν όλοι εκείνοι που δε θέλουν τους ιεροδιδασκάλους στα δημόσια σχολεία είναι πως το εν λόγω νομοσχέδιο ψηφίστηκε και εφαρμόστηκε χωρίς πρώτα να ερωτηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, δηλαδή οι Έλληνες μουσουλμάνοι της Θράκης. Φυσικά είναι εντελώς περιττό να αναφέρω πως όταν λένε ότι έπρεπε να ερωτηθεί η ίδια η μειονότητα εννοούν πως έπρεπε να ερωτηθεί ο Τούρκος πρόξενος της Κομοτηνής, οι τουρκομουφτήδες της περιοχής και μερικοί ακόμα βασικοί συνεργάτες των προαναφερόμενων κυρίων, εννοούν δηλαδή πως έπρεπε να ερωτηθούν άνθρωποι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού που συνήθως αποφασίζουν για τη μειονότητα χωρίς τη μειονότητα.
Εγώ πάντως ξέροντας τι πιστεύουν και τι θέλουν οι περισσότεροι μουσουλμάνοι της Θράκης προκαλώ αυτούς τους κυρίους να βρουν έναν τρόπο να ρωτήσουν τους πραγματικά ενδιαφερόμενους για το συγκεκριμένο θέμα, δηλαδή τους ίδιους τους μουσουλμάνους πολίτες της Θράκης και όχι τον πρόξενο, τον τουρκομουφτή και άλλους τέτοιους παράγοντες. Αν είναι τόσο σίγουροι πως οι μουσουλμάνοι της Θράκης δε θέλουν ιεροδιδάσκαλους στα δημόσια σχολεία ας βρουν έναν τρόπο να τους ρωτήσουν. Έχουν τα κότσια να το κάνουν αυτό; Εγώ είμαι βέβαιος πως δεν τα έχουν γιατί ξέρουν εκ των προτέρων την απάντηση που θα πάρουν.
Φυσικά όλοι μας ή τουλάχιστον εκείνοι που έχουμε ασχοληθεί με το μειονοτικό ζήτημα της Θράκης καταλαβαίνουμε τους λόγους για τους οποίους οι προσκείμενοι στο τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής παράγοντες της μειονότητας, δε θέλουν θρησκευτικά για τους μουσουλμάνους μαθητές και στα δημόσια σχολεία. Ήδη τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί θεαματικά εκείνοι οι μουσουλμάνοι που πλέον καταλαβαίνουν τι είναι το καλύτερο για τα παιδιά τους και επιλέγουν το δημόσιο ελληνόφωνο σχολείο γι’ αυτά γυρίζοντας την πλάτη τους στο μειονοτικό. Εννοείται πως υπάρχουν ακόμα περισσότεροι μουσουλμάνοι οι οποίοι ναι μεν θεωρούν καλύτερο το δημόσιο σχολείο για τα παιδιά τους αλλά προτιμούν να τα στείλουν στο μειονοτικό μόνο και μόνο επειδή θέλουν να διδάσκονται και τα θρησκευτικά τους, μια δυνατότητα που μέχρι πριν την ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου για τους ιεροδιδασκάλους δεν την είχαν στο δημόσιο σχολείο.
Να λοιπόν, γιατί κάποιοι δε θέλουν ιεροδιδάσκαλους στα δημόσια σχολεία, γιατί ξέρουν πολύ καλά πως τώρα που ο μουσουλμάνος μαθητής έχει τη δυνατότητα να διδάσκεται τα θρησκευτικά του και στο ελληνόφωνο σχολείο θα διπλασιαστούν οι μουσουλμάνοι γονείς που θα πάρουν τα παιδιά τους από το μειονοτικό και θα τα στείλουν στο δημόσιο ελληνόφωνο σχολείο. Αυτό βέβαια είναι κάτι που οι προξενικοί κύκλοι δεν το θέλουν με τίποτα, αντίθετα θέλουν τους μουσουλμάνους μαθητές να φοιτούν στα μειονοτικά σχολεία για να μένουν για πάντα αμόρφωτοι κι αυτό διότι έναν αμόρφωτο άνθρωπο τον καθοδηγείς πολύ πιο εύκολα εκεί που θέλεις ενώ ο μορφωμένος αποφασίζει μόνος του για τον εαυτό του.
Αν λοιπόν οι μουσουλμάνοι της Θράκης φύγουν από τα μειονοτικά σχολεία και πάνε στα δημόσια θα πάψουν να είναι αμόρφωτοι κι άρα κανένας δε θα μπορεί δυο μέρες πριν τις εκλογές να τους μοιράζει ψηφοδέλτια μέσα στα τζαμιά. Δεν ξέρω βέβαια τι έχουν να πουν γι’ αυτό και οι αξιότιμοι κύριοι βουλευτές της περιοχής μας. Ας αφήσουν λοιπόν οι κύριοι του προξενείου το δήθεν ενδιαφέρον τους για τη μόρφωση των Ελλήνων μουσουλμάνων της Θράκης, το μόνο που θέλουν και επιδιώκουν με κάθε τρόπο είναι να εμποδίσουν τη φοίτηση των μουσουλμάνων στα ελληνόφωνα σχολεία και να τους κρατήσουν στα μειονοτικά ώστε να είναι σίγουροι πως και τα επόμενα χρόνια θα μπορούν να ελέγχουν και να καθοδηγούν τα αμόρφωτα πρόβατα τους.
Δυστυχώς όμως τα νέα γι’ αυτούς δεν είναι και πολύ ευχάριστα αφού εδώ και πολλά χρόνια οι μουσουλμάνοι της Θράκης άρχισαν να ξυπνάνε, άρχισαν να καταλαβαίνουν τι είναι καλύτερο για τους ίδιους και για τα παιδιά τους και κυρίως άρχισαν να καταλαβαίνουν πως ορισμένοι τους αντιμετωπίζουν σαν πρόβατα και όχι σαν ανθρώπους. Είτε τους αρέσει λοιπόν είτε όχι αυτή τη στιγμή εκατοντάδες μουσουλμανόπαιδα φοιτούν σε ελληνόφωνα σχολεία της Θράκης και μορφώνονται έτσι όπως πρέπει και τώρα που άρχισε η τοποθέτηση και ιεροδιδασκάλων στα δημόσια σχολεία, τα μειονοτικά θα αρχίσουν σιγά σιγά να ερημώνουν. Η αντίστροφη μέτρηση για το τέλος του εγκλήματος κατά των μουσουλμάνων της Θράκης που λέγεται μειονοτική εκπαίδευση έχει ήδη αρχίσει.
Σ. Καραχότζα **
Ο Σεμπαΐδήν Καραχότζα είναι Πομάκος, γεννημένος το 1979, είναι παντρεμένος και πατέρας 2 παιδιών ( 8 και 10 ετών). Επί σειρά ετών δημοσιογράφος σε εφημερίδες και Τοπικό Κανάλι TV. Τελείωσε το Μειονοτικό Δημ. Σχολείο στο ΠΡΟΣΗΛΙΟ και το αντίστοιχο Γυμνάσιο ΣΜΙΝΘΗΣ, ενώ αποφοίτησε από το 3ο Γενικό Λύκειο ΞΑΝΘΗΣ. Σπούδασε επί 3-ετία στη Νομική του ΑΠΘ , χωρίς να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Είναι συγγραφέας 2 βιβλίων με αντικείμενο την Πομακική γλώσσα, ενώ ήταν για 3 χρόνια εκδότης της Πομακικής εφημερίδας NATPRESS.
Πρόσφατα μάλιστα είδαν το φως της δημοσιότητας ακόμα και ανακοινώσεις, μέσα από τις οποίες γνωστοί παράγοντες της μουσουλμανικής μειονότητας καλούν τους μουσουλμάνους μαθητές που φοιτούν σε δημόσια και όχι σε μειονοτικά σχολεία, να μποϊκοτάρουν το μάθημα των θρησκευτικών που θα διδάσκουν οι πρόσφατα διορισθέντες ιεροδιδάσκαλοι και να μη συμμετέχουν σ’ αυτό. Πραγματικά δε μπορούσα να φανταστώ ποτέ πως θα φτάναμε σε σημείο ένας μουσουλμάνους να ζητάει από τους ομόθρησκους τους να αρνηθούν τα θρησκευτικά τους, ακόμα κι αν αυτά διδάσκονται σε ελληνόφωνα και όχι σε μειονοτικά σχολεία.
Εκεί όμως που κατά την άποψη μου αξίζει να σταθεί κανείς είναι στους λόγους για τους οποίους αυτοί οι γνωστοί σε όλους μας κύκλοι της μουσουλμανικής μειονότητας δε θέλουν θρησκευτικά και για τους μουσουλμάνους μαθητές στα δημόσια σχολεία. Μήπως γιατί πιστεύουν πως οι διορισθέντες από το ελληνικό δημόσιο ιεροδιδάσκαλοι δεν είναι ικανοί να διδάξουν τα θρησκευτικά σε ένα σχολείο; Δε νομίζω, άλλωστε μιλάμε για ανθρώπους οι οποίοι έτσι κι αλλιώς έκαναν αυτή τη δουλειά σε τζαμιά των χωριών με μουσουλμάνους κατοίκους. Πως γίνεται λοιπόν να είναι ικανοί να διδάσκουν στα τζαμιά αλλά ανίκανοι να διδάσκουν σε ένα σχολείο;
Ένα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν όλοι εκείνοι που δε θέλουν τους ιεροδιδασκάλους στα δημόσια σχολεία είναι πως το εν λόγω νομοσχέδιο ψηφίστηκε και εφαρμόστηκε χωρίς πρώτα να ερωτηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, δηλαδή οι Έλληνες μουσουλμάνοι της Θράκης. Φυσικά είναι εντελώς περιττό να αναφέρω πως όταν λένε ότι έπρεπε να ερωτηθεί η ίδια η μειονότητα εννοούν πως έπρεπε να ερωτηθεί ο Τούρκος πρόξενος της Κομοτηνής, οι τουρκομουφτήδες της περιοχής και μερικοί ακόμα βασικοί συνεργάτες των προαναφερόμενων κυρίων, εννοούν δηλαδή πως έπρεπε να ερωτηθούν άνθρωποι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού που συνήθως αποφασίζουν για τη μειονότητα χωρίς τη μειονότητα.
Εγώ πάντως ξέροντας τι πιστεύουν και τι θέλουν οι περισσότεροι μουσουλμάνοι της Θράκης προκαλώ αυτούς τους κυρίους να βρουν έναν τρόπο να ρωτήσουν τους πραγματικά ενδιαφερόμενους για το συγκεκριμένο θέμα, δηλαδή τους ίδιους τους μουσουλμάνους πολίτες της Θράκης και όχι τον πρόξενο, τον τουρκομουφτή και άλλους τέτοιους παράγοντες. Αν είναι τόσο σίγουροι πως οι μουσουλμάνοι της Θράκης δε θέλουν ιεροδιδάσκαλους στα δημόσια σχολεία ας βρουν έναν τρόπο να τους ρωτήσουν. Έχουν τα κότσια να το κάνουν αυτό; Εγώ είμαι βέβαιος πως δεν τα έχουν γιατί ξέρουν εκ των προτέρων την απάντηση που θα πάρουν.
Φυσικά όλοι μας ή τουλάχιστον εκείνοι που έχουμε ασχοληθεί με το μειονοτικό ζήτημα της Θράκης καταλαβαίνουμε τους λόγους για τους οποίους οι προσκείμενοι στο τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής παράγοντες της μειονότητας, δε θέλουν θρησκευτικά για τους μουσουλμάνους μαθητές και στα δημόσια σχολεία. Ήδη τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί θεαματικά εκείνοι οι μουσουλμάνοι που πλέον καταλαβαίνουν τι είναι το καλύτερο για τα παιδιά τους και επιλέγουν το δημόσιο ελληνόφωνο σχολείο γι’ αυτά γυρίζοντας την πλάτη τους στο μειονοτικό. Εννοείται πως υπάρχουν ακόμα περισσότεροι μουσουλμάνοι οι οποίοι ναι μεν θεωρούν καλύτερο το δημόσιο σχολείο για τα παιδιά τους αλλά προτιμούν να τα στείλουν στο μειονοτικό μόνο και μόνο επειδή θέλουν να διδάσκονται και τα θρησκευτικά τους, μια δυνατότητα που μέχρι πριν την ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου για τους ιεροδιδασκάλους δεν την είχαν στο δημόσιο σχολείο.
Να λοιπόν, γιατί κάποιοι δε θέλουν ιεροδιδάσκαλους στα δημόσια σχολεία, γιατί ξέρουν πολύ καλά πως τώρα που ο μουσουλμάνος μαθητής έχει τη δυνατότητα να διδάσκεται τα θρησκευτικά του και στο ελληνόφωνο σχολείο θα διπλασιαστούν οι μουσουλμάνοι γονείς που θα πάρουν τα παιδιά τους από το μειονοτικό και θα τα στείλουν στο δημόσιο ελληνόφωνο σχολείο. Αυτό βέβαια είναι κάτι που οι προξενικοί κύκλοι δεν το θέλουν με τίποτα, αντίθετα θέλουν τους μουσουλμάνους μαθητές να φοιτούν στα μειονοτικά σχολεία για να μένουν για πάντα αμόρφωτοι κι αυτό διότι έναν αμόρφωτο άνθρωπο τον καθοδηγείς πολύ πιο εύκολα εκεί που θέλεις ενώ ο μορφωμένος αποφασίζει μόνος του για τον εαυτό του.
Αν λοιπόν οι μουσουλμάνοι της Θράκης φύγουν από τα μειονοτικά σχολεία και πάνε στα δημόσια θα πάψουν να είναι αμόρφωτοι κι άρα κανένας δε θα μπορεί δυο μέρες πριν τις εκλογές να τους μοιράζει ψηφοδέλτια μέσα στα τζαμιά. Δεν ξέρω βέβαια τι έχουν να πουν γι’ αυτό και οι αξιότιμοι κύριοι βουλευτές της περιοχής μας. Ας αφήσουν λοιπόν οι κύριοι του προξενείου το δήθεν ενδιαφέρον τους για τη μόρφωση των Ελλήνων μουσουλμάνων της Θράκης, το μόνο που θέλουν και επιδιώκουν με κάθε τρόπο είναι να εμποδίσουν τη φοίτηση των μουσουλμάνων στα ελληνόφωνα σχολεία και να τους κρατήσουν στα μειονοτικά ώστε να είναι σίγουροι πως και τα επόμενα χρόνια θα μπορούν να ελέγχουν και να καθοδηγούν τα αμόρφωτα πρόβατα τους.
Δυστυχώς όμως τα νέα γι’ αυτούς δεν είναι και πολύ ευχάριστα αφού εδώ και πολλά χρόνια οι μουσουλμάνοι της Θράκης άρχισαν να ξυπνάνε, άρχισαν να καταλαβαίνουν τι είναι καλύτερο για τους ίδιους και για τα παιδιά τους και κυρίως άρχισαν να καταλαβαίνουν πως ορισμένοι τους αντιμετωπίζουν σαν πρόβατα και όχι σαν ανθρώπους. Είτε τους αρέσει λοιπόν είτε όχι αυτή τη στιγμή εκατοντάδες μουσουλμανόπαιδα φοιτούν σε ελληνόφωνα σχολεία της Θράκης και μορφώνονται έτσι όπως πρέπει και τώρα που άρχισε η τοποθέτηση και ιεροδιδασκάλων στα δημόσια σχολεία, τα μειονοτικά θα αρχίσουν σιγά σιγά να ερημώνουν. Η αντίστροφη μέτρηση για το τέλος του εγκλήματος κατά των μουσουλμάνων της Θράκης που λέγεται μειονοτική εκπαίδευση έχει ήδη αρχίσει.
Σ. Καραχότζα **
Ο Σεμπαΐδήν Καραχότζα είναι Πομάκος, γεννημένος το 1979, είναι παντρεμένος και πατέρας 2 παιδιών ( 8 και 10 ετών). Επί σειρά ετών δημοσιογράφος σε εφημερίδες και Τοπικό Κανάλι TV. Τελείωσε το Μειονοτικό Δημ. Σχολείο στο ΠΡΟΣΗΛΙΟ και το αντίστοιχο Γυμνάσιο ΣΜΙΝΘΗΣ, ενώ αποφοίτησε από το 3ο Γενικό Λύκειο ΞΑΝΘΗΣ. Σπούδασε επί 3-ετία στη Νομική του ΑΠΘ , χωρίς να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Είναι συγγραφέας 2 βιβλίων με αντικείμενο την Πομακική γλώσσα, ενώ ήταν για 3 χρόνια εκδότης της Πομακικής εφημερίδας NATPRESS.
http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2014/01/blog-post_916.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου