Δυσλεξία δεν είναι μόνο οι δυσκολίες που όλοι γνωρίζουμε σχετικά με
την ανάγνωση και την ορθογραφία. Είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία
που κάνει αισθητή τη παρουσία της σε διάφορους τομείς στη ζωή του
δυσλεξικού ατόμου.
Πρόκειται
για μια εγγενή διαφορετική ανατομία του εγκεφάλου που υπαγορεύει έναν
άλλο, ξεχωριστό τρόπο σκέψης και απαιτεί μια διαφορετική προσέγγιση κατά
τη μαθησιακή διαδικασία.
Στο παρακάτω κείμενο αναφέρονται συγκεντρωμένα τα 18 κυριότερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του δυσλεξικού παιδιού.
Ποια είναι τα συμπτώματα:
- Έξυπνο αλλά έχει προβλήματα με την ανάγνωση, τη γραφή, την ορθογραφία.
- Συχνά μπερδεύει το δεξί με το αριστερό.
- Ευφυές αλλά συχνά δεν τα πάει καλά στις εξετάσεις ή υποφέρει από έντονο άγχος για τα τεστ.
- Φαίνεται να ονειροπολεί όταν είναι στη τάξη ή σε μια συνάντηση.
- Μαθαίνει καλύτερα βιωματικά παρά μέσα απο προφορικό ή γραπτό γλωσσικό υλικό.
- Βλέπει τα γράμματα να κινούνται όταν διαβάζει ή γράφει.
- Διαβάζει και ξαναδιαβάζει χωρίς να “πολυκαταλαβαίνει”.
- Έχει δυσκολίες στην ορθογραφία.
- Δοκιμάζεται όταν χρειάζεται να βάλει τις σκέψεις του σε λέξεις.
- Δυσκολίες στη γραφή ή αντιγραφή.
- Έχει τη τάση να πιάνει το μολύβι διαφορετικά ή πιο σφιχτά.
- Δυσανάγνωστος γραφικός χαρακτήρας.
- Έχει δυσκολίες στην αδρή ή λεπτή κινητικότητα.
- Δυσκολεύεται να διαβάσει την ώρα σε αναλογικό ρολόι.
- Έχει προβλήματα οργάνωσης χρόνου.
- Έχει τη τάση να είναι αναβλητικός.
- Είναι καλός στους μαθηματικούς υπολογισμούς αλλά στα προβλήματα με λέξεις δυσκολεύεται αρκετά.
- -Έχει τη τάση να είναι ακατάστατος ή υπερβολικά τακτικός.
Όταν κάποιος αναγνωρίζει στον εαυτό του
ως ενήλικας ή στο παιδί και μαθητή του κάποια από τα παραπάνω
χαρακτηριστικά τότε κρίνεται σκόπιμο να διερευνήσει περισσότερο τη
πιθανότητα ύπαρξης δυσλεξίας.
Αυτό θα βοηθήσει το παιδί να μάθει τον εαυτό του και να κατανοήσει τη πραγματικότητα που ζει καθώς και το περιβάλλον του να προσαρμόσει τις τακτικές του ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του παιδιού.
Αυτό θα βοηθήσει το παιδί να μάθει τον εαυτό του και να κατανοήσει τη πραγματικότητα που ζει καθώς και το περιβάλλον του να προσαρμόσει τις τακτικές του ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του παιδιού.
Της Άσπας Μητρακάκη ειδικευμένης στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου