Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2023

Ανοίγουν τα σχολεία: Τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, οι χρόνιες παθογένειες και οι υποσχέσεις

 

Το πρώτο κουδούνι της χρονιάς χτυπά για τα σχολεία τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου για 1.366.000 μαθητές όλων των βαθμίδων. Διορισμοί και προσλήψεις εκπαιδευτικών έγιναν αλλά όπως αναφέρουν οι ίδιοι και πάλι η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με κενά τα οποία θα πρέπει να συμπληρωθούν.

Η πρώτη σχολική μέρα όπως ορίζει εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας θα κυλήσει με τον καθιερωμένο αγιασμό και την παραλαβή των βιβλίων.

Οι διευθυντές θα ενημερώσουν μαθητές και εκπαιδευτικούς για τις υποχρεώσεις τους και μετά…αρχίζουν τα δύσκολα. Ήδη οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των καθηγητών και δασκάλων ζητούν συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας κ. Πιερρακάκη για όλα τα θέματα που εκκρεμούν και ζητούν λύσεις ενώ η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει στην εφαρμογή όλων όσων υποσχέθηκε. Οι διευθυντές των σχολείων της πρωτοβάθμιας σε πρώτη φάση ζητούν ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη, αποτελεσματική και αξιοπρεπής λειτουργία όλων των Ολοήμερων σχολείων, να αυξηθούν τα κονδύλια για θέρμανση, ύδρευση, τηλέφωνο και χρήσιμα υλικά. Ιδιαίτερα όσο αφορά στη θέρμανση διεκδικούν κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης(ΕΦΚ) αλλά και του ΦΠΑ στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο των σχολικών μονάδων αλλά και δωρεάν κρατική χορήγηση των παγίων δαπανών (φωτισμού, θέρμανσης, ύδρευσης, τηλεφώνου) σε όλες τις σχολικές μονάδες.

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν επίσης να προχωρήσουν οι δήμοι στους αντισεισμικούς ελέγχους των κτιρίων για την ασφάλεια των μαθητών τους και των ιδίων και όπως τονίζουν πρόκειται για ζήτημα εξαιρετικά σημαντικό.

Ήδη η Διδασκαλική Ομοσπονδία έστειλε επιστολή στον κύριο Πιερρακάκη, από τον οποίο ζητούν να συζητήσουν θέματα όπως: O γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ, η προσχολική αγωγή, η ελεύθερη επιλογή σχολικής μονάδας, καθώς και ουσιαστικά ζητήματα στήριξης της δημόσιας εκπαίδευσης και των λειτουργών της (οικονομική αναβάθμιση και επαρκής επιστημονική υποστήριξη των εκπαιδευτικών, κάλυψη με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών όλων των κενών στην εκπαίδευση, ρύθμιση του ωραρίου των εκπαιδευτικών των νηπιαγωγείων και των ολιγοθέσιων σχολείων…).

Oπως αναφέρουν « ως Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη της πραγματοποίησης μιας νέας συνάντησης στην οποία θα συζητηθούν αναλυτικά όλα τα ζητήματα που ταλανίζουν τη δημόσια εκπαίδευση, τα οποία καθημερινά αυξάνονται και δυναμιτίζουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, ταλανίζοντας μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς και απαιτούν δίκαιες αποφάσεις και αποτελεσματικές λύσεις. Εκτιμούμε, ότι θα ανταποκριθείτε άμεσα στο αίτημά μας και θα καλέσετε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνάντηση που ζητάμε, με στόχο να δοθούν λύσεις στα μεγάλα ζητήματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης».

Από την πλευρά της και η ΟΛΜΕ στην πρώτη συνάντηση, που είχε με τον κ. Πιερρακάκη , εξέφρασε τη δυσαρέσκεια της για την παντελή έλλειψη διαλόγου και συνεργασίας με το ΙΕΠ όλη την προηγούμενη τετραετία και έχει ζητήσει από τη νέα ηγεσία να είναι σε συνεχή επικοινωνία με την Ομοσπονδία. Ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι το ΙΕΠ θα συνομιλεί για όλα τα θέματα με την ΟΛΜΕ. Επίσης η Ομοσπονδία, έχει θέσει και επιμέρους θέματα, όπως, η στέγαση εκπαιδευτικών, οι κτιριακές υποδομές, η υποστελέχωση φορέων (ΚΕΔΑΣΥ κλπ), η βία στα σχολεία, τα προβλήματα στη χορήγηση αδειών ανατροφής, η προστασία εκπαιδευτικών από μηνύσεις και διώξεις, το πλαίσιο των σχολικών εκδρομών, τα τεχνικά προβλήματα του ΟΠΣΥΔ, οι εργασιακές συνθήκες εκπαιδευτικών (ωράριο, μετακινήσεις, γραφειοκρατία, ατυχήματα κλπ), ο θεσμός των αιρετών, οι διαδικασίες επιλογής στελεχών, οι δικαστικά δικαιωθέντες ΑΣΕΠιτες κ.α. Για όλα αυτά τα θέματα, ο κ. Πιερρακάκης δεσμεύτηκε να τα μελετήσει και να ακολουθήσει διάλογος.

Οι υποσχέσεις της κυβέρνησης.
Στις προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης όσο αφορά στην Παιδεία περιέχονται τα εξής:

– Διαδραστικοί πίνακες: Με την τεχνολογία να απλώνεται σε όλη τη εκπαιδευτική διαδικασία, οι πρώτοι από τους 36.000 διαδραστικούς πίνακες εγκαθίστανται ήδη στις αίθουσες των δημόσιων σχολείων. Σύντομα όλοι οι μαθητές από την Ε’ Δημοτικού μέχρι το Λύκειο θα διδάσκονται με αυτούς . Θα ζητήσουμε πρόσθετους πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης για να καλύψουμε το Νηπιαγωγείο και τις τάξεις από την Α’ έως την Δ’ Δημοτικού .

– Πρότυπα- Πειραματικά: Θα φτάσουν τα 180 μέχρι το 2027.

– Εθνικό Σχέδιο αναβάθμισης των σχολικών μονάδων: Το Φθινόπωρο θα ξεκινήσει μια μελέτη για ένα Εθνικό Σχέδιο αναβάθμισης των σχολικών μονάδων της χώρας. Χρειαζόμαστε περισσότερα και καλύτερα σχολεία. Είναι καιρός να καταλήξουμε σε ένα νέο μοντέλο αρχιτεκτονικών προδιαγραφών που θα ακολουθούν στο εξής όλα νέα σχολεία τα οποία θα χτίζονται .

-Προσχολική αγωγή: Θα δώσουμε μεγάλη έμφαση στην Προσχολική Αγωγή. Οι βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί δεν είναι πάρκινγκ παιδιών , αλλά πρέπει να γίνουν δημιουργικά εργαστήρια ανάπτυξης δεξιοτήτων και αυτό σημαίνει συγκεκριμένες προδιαγραφές έτσι ώστε να παρέχονται αυτές οι υπηρεσίες ποιοτικά στα παιδιά μας. Και το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει σε όλες τις βαθμίδες . Οι μαθητές θα πρέπει να είναι λιγότερο σκληροί δίσκοι αλλά επεξεργαστές . Αυτό σημαίνει ότι σε μια εποχή που έχουμε πρόσβαση στη γνώση από το κινητό μας τηλέφωνο η αποστήθιση μπορεί να έχει λιγότερη αξία. Αυτό που μπορεί να έχει μεγαλύτερη αξία είναι κριτική σκέψη και κυρίως οι δεξιότητες τις οποίες πρέπει να αποκτά κανείς σε όλες τις βαθμίδες τη εκπαιδευτικής διαδικασίας.

-Φοιτητικές Εστίες: Θα υλοποιήσουμε το πρόγραμμά μας για την κατασκευή νέων φοιτητικών εστιών και το πρόγραμμα «Σπίτι μου». Είναι δέσμευσή ότι από την στιγμή που θα εξαντληθούν οι πόροι από το πρόγραμμα αυτό θα τους διπλασιάσουμε.

– ψηφιακό απόσπασμα απολυτηρίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Η δυνατότητα, δηλαδή, που θα υπάρχει σύντομα για έκδοση ψηφιακού αποσπάσματος απολυτήριων τίτλων σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

– E-Εγγραφές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: H πρώτη εγγραφή στα νηπιαγωγεία που λειτουργεί από το Μάρτιο του 2021 θα εμπλουτιστεί κι άλλο, με την προσθήκη της νέας λειτουργικότητας ψηφιοποίησης του Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή και του Βιβλιαρίου Υγείας-Εμβολίων, το οποίο θα ισχύσει και για την πρώτη δημοτικού.

– E-Εγγραφές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Η εφαρμογή e-eggrafes, που έχει ήδη ενεργοποιηθεί από το προηγούμενο σχολικό έτος για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αξιοποιεί το σύστημα αυθεντικοποίησης του χρήστη μέσω των διαπιστευτηρίων του Taxisnet, και απευθύνεται στους γονείς/κηδεμόνες ή τους ίδιους τους μαθητές που επιθυμούν εγγραφή, ανανέωση εγγραφής ή μετεγγραφή σε δημόσιο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ.

– Αναδιοργάνωση διαδικασίας κάλυψης θέσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Για πρώτη φορά θα καταχωρίζονται τα κενά των σχολικών μονάδων σε μια ενιαία εφαρμογή που θα διαλειτουργεί με υφιστάμενες εφαρμογές του ΥΠΑΙΘ, με στόχο τον έγκαιρο προγραμματισμό και τη γρήγορη κάλυψη των λειτουργικών κενών, απλοποιώντας παράλληλα τις διαδικασίες για τους υποψήφιους αναπληρωτές και μειώνοντας το διοικητικό κόστος εξυπηρέτησης τους. Η ανάληψη υπηρεσίας των αναπληρωτών θα ολοκληρώνεται εξ ολοκλήρου ψηφιακά, μέσω της σύναψης ψηφιακής σύμβασης, κατά την ανάληψη της υπηρεσίας τους στις σχολικές μονάδες.

– Αναβάθμιση των κυκλωμάτων πρόσβασης των σχολείων στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Η διαδικασία περαιτέρω αναβάθμισης των ταχυτήτων σύνδεσης των σχολικών μονάδων είναι διαρκής και αναμένονται κι άλλες βελτιώσεις, στο πλαίσιο του Σύζευξις ΙΙ.

– E-Diplomas: Η διαδικτυακή πλατφόρμα βεβαίωσης κτήσης τίτλου σπουδών ΑΕΙ, που βρίσκεται ήδη σε πιλοτική εφαρμογή, σχεδιάζεται να επεκταθεί περισσότερο σε Πανεπιστήμια της χώρας, με στόχο να διευκολύνει τους κατόχους τίτλων και τους εργοδότες. Παράλληλα, θα περιλαμβάνει και περιγραφή του περιεχομένου των τίτλων σπουδών του πτυχίου, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ).

– Ε-University: Αναβαθμίζεται και επεκτείνεται η ψηφιακή υποδομή, τα πληροφοριακά συστήματα και ο ψηφιακός εξοπλισμός των ΑΕΙ, με στόχο την αποτελεσματική συλλογή και αξιοποίηση δεδομένων λειτουργίας τους.

– Ακαδημαϊκή Ταυτότητα: Μια νέα, «έξυπνη» φοιτητική ταυτότητα, που θα διευκολύνει την πρόσβαση σε σημαντικές υπηρεσίες, όπως εκπτώσεις σε μέσα μεταφοράς, προσβάσεις σε δημόσιες βιβλιοθήκες και άλλα, θα αποκτήσουν σύντομα οι φοιτητές. Παράλληλα, θα αναπτυχθεί σχετική εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, μέσω της οποίας θα παρέχονται οι ίδιες υπηρεσίες.

– Η ΕΘΑΑΕ, το ΕΔΥΤΕ και τα Υπουργεία Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, συστήνουν ομάδα εργασίας για την κατάρτιση συνολικού θεσμικού πλαισίου αναφορικά με την Ηλεκτρονική Υπηρεσία ολοκληρωμένης διαχείρισης συγγραμμάτων, το Σύστημα κεντρικής Υποστήριξης της πρακτικής άσκησης φοιτητών ΑΕΙ, καθώς και την Ηλεκτρονική υπηρεσία για την ολοκληρωμένη διαχείριση νέων θέσεων διδακτικού προσωπικού των ΑΕΙ.

-Ενίσχυση του θεσμού της μαθητείας και αναβάθμιση Επαγγελματικών Λυκείων. Επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών και αναβάθμιση των υποδομών στις Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας. Επέκταση του θεσμού των Πειραματικών ΕΠΑΣ και ενιαίος τρόπος λειτουργίας των ΕΠΑΛ, όπως τα Πρότυπα ΕΠΑΛ.

-Ειδικό πρόγραμμα για τον σχολικό εκφοβισμό. Εθνική στρατηγική κατά της βίας κατά των ανηλίκων.

-Voucher για διεθνώς αναγνωρισμένα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και ψηφιακών δεξιοτήτων σε β-βάθμια και γ-βάθμια εκπαίδευση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου