Τρίτη 31 Ιουλίου 2018

Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος Αιρετός ΠΥΣΔΕ Σερρών: Σε άσχετο νομοσχέδιο κατατίθενται από τον υπουργό νέες αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση!!! Πού αποσκοπούν άραγε;




Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος
Αιρετός ΠΥΣΔΕ Σερρών
Σε άσχετο νομοσχέδιο κατατίθενται από τον υπουργό νέες αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση!!! Πού αποσκοπούν άραγε;
Στις 25 Ιουλίου 2018 κατατέθηκε από τον υπουργό Κ. Γαβρόγλου, προς συζήτηση και ψήφιση, στη Βουλή το σχέδιο Νόμου «Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις» όπου το άρθρο 24 περιλαμβάνει τρεις αλλαγές για το Λύκειο.
Ειδικότερα, οι ρυθμίσεις έχουν ως εξής:
« Άρθρο 24
Ρυθμίσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
1. Ο ν. 4186/2013 (Α΄ 193) τροποποιείται ως εξής:
α) Οι παρ. 1, 2, 3 και 4 του άρθρου 2, αντικαθίστανται ως εξής:
«1. Η Α΄ Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου αποτελεί τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας, στην οποία εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα πέντε (35) συνολικά ωρών εβδομαδιαίως.
2. Στη Β΄ Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας τριάντα (30) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως εκάστη ομάδα, όπου οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν τη μία.
3. α) Η Γ΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Ενιαίου Λυκείου και η Δ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Ενιαίου Λυκείου χωρίζονται σε τρεις Ομάδες Προσανατολισμού:
Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών,
Ομάδα Θετικών Σπουδών και
Ομάδα Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.
Το πρόγραμμα διδασκαλίας της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου περιλαμβάνει μαθήματα Γενικής Παιδείας και Μαθήματα Προσανατολισμού.
Οι μαθητές υποχρεούνται να παρακολουθούν τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που επιλέγουν, καθώς και τα Μαθήματα Γενικής Παιδείας. Ειδικά οι μαθητές της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου παρακολουθούν και ένα (1) Μάθημα Επιλογής.»
β) Όσοι μαθητές επιθυμούν να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις των Ειδικών Μαθημάτων Ελεύθερου Σχεδίου και Γραμμικού Σχεδίου, μπορούν να δηλώσουν ότι θέλουν να παρακολουθήσουν και τα δύο (2) μαθήματα, από τα οποία το ένα θα διδάσκεται μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος»
Για ποιο λόγο άραγε τροποποιούνται οι παράγραφοι του άρθρου 2 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193);
Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρονται τα εξής:

Για ποιο λόγο σε άσχετο νομοσχέδιο υπάρχουν ρυθμίσεις για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντί να βγει ένας νόμος αποκλειστικά για τη λειτουργία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να μην υπάρχει ή πολυδιάσπαση της νομοθεσίας που ευαγγελίζεται η αιτιολογική έκθεση;
Η αιτιολογική έκθεση πουθενά δεν αιτιολογεί ουσιαστικά την ανάγκη της κατάργησης του επιμερισμού των ωρών ανά μάθημα και ανά τάξη.
Ας επισημάνω ορισμένα σημεία που χρήζουν ουσιαστικής σαφούς ενημέρωσης όχι προφορικής αλλά γραπτής από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας:
1. Βασιζόμενος στα της αιτιολογικής έκθεσης:
για ποιο λόγο το άρθρο 24 που τροποποιεί το άρθρο 2 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193)
δεν καταργεί τη Δ τάξη Εσπερινού Λυκείου για όσους μαθητές φοιτήσουν φέτος στην Α τάξη Εσπερινού λυκείου αφού σκοπός είναι η εναρμόνιση που θα υπάρξει μεταξύ του Εσπερινού και Ημερήσιου Γενικού Λυκείου λόγω φοίτησης στα Εσπερινά Γενικά Λύκεια τριών ετών αντί τεσσάρων;
2. Δηλαδή κάθε χρόνο θα έχουμε διαφορετικό ωρολόγιο πρόγραμμα για τα Λύκεια;
Θα είναι διαφορετικά τα ωρολόγια προγράμματα ανάλογα με το εκπαιδευτικό προσωπικό που θα έχουμε στη διάθεσή μας;
Έτσι τη μία χρονιά επί παραδείγματι το ωρολόγιο πρόγραμμα θα αναφέρει συνολικά οκτώ (8) ώρες φιλολογικών μαθημάτων και την άλλη χρονιά δέκα (10) ώρες και την τρίτη χρονιά επτά (7) ώρες στην Α Λυκείου;
Μήπως τελικά η ρύθμιση του ωρολογίου προγράμματος θα βρίσκεται στη διακριτική ευχέρεια του κάθε υπουργού;
3. Εάν δεν είναι έτσι και υπάρχει αυστηρά καθορισμένος αριθμός ωρών ανά μάθημα και ανά τάξη γιατί δεν προσδιορίζεται; Εάν είναι ακριβής και καθορισμένος ο αριθμός ωρών ανά μάθημα και ανά τάξη πώς δημιουργείται «πολυνομία και σύγχυση αρμοδιοτήτων» σύμφωνα με την έκφραση της αιτιολογικής έκθεσης;
4. Και γιατί δεν ρυθμίζεται εξ αρχής η κατανομή των ωρών ανά μάθημα και ανά τάξη; Φοβόμαστε κάτι; Υπάρχει δεύτερη και τρίτη σκέψη των νομοθετούντων που είναι κρυφή;
5. Και εφόσον περιμένουμε την ανακοίνωση από τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, «το Σχέδιο Νόμου   για τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ», όπου λογικά θα προσδιορίζεται η κατανομή των ωρών ανά μάθημα και ανά τάξη, το ωρολόγιο πρόγραμμα θα είναι διαφορετικό από αυτό που νομοθετεί και μνημονεύει το άρθρο 24 του κατατεθέντος νομοσχεδίου. Άρα γιατί να μην υπάρχει η κατανομή των ωρών ανά μάθημα και ανά τάξη;
6. Εάν λοιπόν υπάρχει περίπτωση να αλλάξει το ωρολόγιο πρόγραμμα είτε με το άρθρο 24 του κατατεθέντος νομοσχεδίου ή ακόμη μετά την ανακοίνωση για τις αλλαγές στο Λύκειο ποιοι φωστήρες του υπουργείου στείλανε την εγκύκλιο για να τοποθετήσουμε τους εκπαιδευτικούς στα λειτουργικά κενά για την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς; Εάν όλα αυτά υλοποιηθούν τώρα τα λειτουργικά κενά είναι στον αέρα. Και πρέπει όλα εξ αρχής να υπολογιστούν.
7. Γιατί πρέπει τούτη τη χρονική στιγμή να κατατεθεί το παρόν νομοσχέδιο με θέματα που αφορούν την βθμια εκπαίδευση; Γιατί τώρα να ανακοινωθούν οι αλλαγές στο Λύκειο;
Και να μην είσαι καχύποπτος γίνεσαι. Θεωρώ ότι όλα γίνονται εν μέσω θερινής ραστώνης, για να ελαχιστοποιηθούν οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Άνθρωποι που βρίσκονται στα ηνία της παιδείας - εκπαίδευσης και μιλούν για διαβούλευση, για αποδοχή των απόψεων των συνομιλητών τους πώς καταδέχονται να ανακοινώνουν να νομοθετούν όταν τα σχολεία είναι κλειστά;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου