Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016

Κριτική πάνω στις τροπολογίες του υπ. Παιδείας - Μάξιμος Χαρακόπουλος



·         
Μάξιμος Χαρακόπουλος: «Άνθρακες ο θησαυρός για τα ολοήμερα!»ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ: Συζητούμε επί της αρχής το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης που αφορά την ενσωμάτωση κοινοτικών οδηγιών. Αν όμως υπάρχει μια αρχή που διέπει τον τρόπο που νομοθετεί αυτή η Κυβέρνηση, είναι μόνο οι εκπρόθεσμες τροπολογίες, όπως αυτή του Υπουργείου Παιδείας, η οποία ενσωματώθηκε στο υπό συζήτηση άσχετο με την παιδεία νομοσχέδιο.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: Και με τέτοιες εκπρόθεσμες υπουργικές τροπολογίες, με φωτογραφικές διατάξεις επιχειρούνται σκανδαλώδεις διευθετήσεις, τακτοποιήσεις ημετέρων, όπως αυτή με το άρθρο 41 για τον καθορισμό προσόντων του Γενικού Διευθυντή στη Σιβιτανίδειο Σχολή.  
ΘΗΤΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ: Φέρνετε για μια ακόμα φορά παράταση στη θητεία των
σχολικών συμβούλων. Προφανώς η παράταση είναι επιβεβλημένη, καθώς σε διαφορετική περίπτωση την 1η Σεπτεμβρίου δεν θα υπήρχαν σχολικοί σύμβουλοι. Αναδεικνύεται όμως έτσι η έλλειψη προγραμματισμού στο ζήτημα των επιλογών στελεχών εκπαίδευσης.
Η δικαιολογία που ψελλίζετε στην εισηγητική έκθεση ότι δήθεν δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο επιλογής των σχολικών συμβούλων, είναι κραυγαλέο ψέμα. Υπάρχει ο ν.3848/2010, που εξακολουθεί να είναι σε ισχύ για το πλαίσιο επιλογής των σχολικών συμβούλων. Απλά ο ΣΥΡΙΖΑ ψάχνεται, καθώς μια μερίδα του έχει αρνητική άποψη για τον θεσμό των σχολικών συμβούλων. Ίσως γιατί οι σχολικοί σύμβουλοι είναι από εκείνους που έχουν αξιολογηθεί. Και ως γνωστόν ο ΣΥΡΙΖΑ απεχθάνεται την αξιολόγηση. Άλλωστε η υποτίμηση του θεσμού από πλευράς Κυβέρνησης αποτυπώθηκε στον ν.4354/2015, που προβλέπει επίδομα θέσης σχολικού συμβούλου χαμηλότερο και από εκείνο του διευθυντή λυκείου. Η υποβάθμιση δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά κυρίως ηθική και πάντως παντελώς άδικη.
Στην εισηγητική έκθεση του παρόντος νομοσχεδίου οι θέσεις των συμβούλων χαρακτηρίζονται νευραλγικές. Πώς συμβιβάζεται με τη νευραλγική θέση η μείωση του επιδόματος ευθύνης και μάλιστα μόνο για τους σχολικούς συμβούλους ανάμεσα σε όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης; Εμείς, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ως Νέα Δημοκρατία πιστεύουμε στην αξιοκρατία και στην αριστεία. Στηρίζουμε τον θεσμό των σχολικών συμβούλων και το μόνο που συζητάμε είναι η αναβάθμιση του θεσμού.
Γ ΑΝΑΘΕΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: Όσον αφορά στην επαναφορά της τρίτης ανάθεσης μαθημάτων προς διδασκαλία σε εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που είχε καταργηθεί επί Νέας Δημοκρατίας, προφανώς εντάσσεται στην αγωνιώδη προσπάθειά σας εξοικονόμησης ανθρώπινου δυναμικού. Οι κατά καιρούς εξαγγελίες σας για προσλήψεις είκοσι χιλιάδων εκπαιδευτικών από το ερχόμενο έτος αποδεικνύονται λόγια του αέρα.
Μετά τις δηλώσεις του Υφυπουργού, κ. Πελεγρίνη, για τον κίνδυνο να μην ανοίξουν σχολεία το νέο έτος, όλες οι κινήσεις σας, από την υποβάθμιση των ολοήμερων σχολείων και τον διπλασιασμό των μαθητών για την ίδρυση νηπιαγωγείων, μέχρι την επαναφορά της τρίτης ανάθεσης, αυτόν τον στόχο υπηρετούν: την εξοικονόμηση προσωπικού.
ΟΣΜΗ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ: Έρχομαι τώρα στην περιβόητη ρύθμιση του άρθρου 41 που έχει οσμή σκανδάλου. Στην εισηγητική έκθεση αναφέρεται ότι «επέρχονται τροποποιήσεις στα προσόντα του Γενικού Διευθυντή της Σιβιτανιδείου Σχολής, προκειμένου να εναρμονιστούν στις σύγχρονες απαιτήσεις της επαγγελματικής εκπαίδευσης σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα».
Αλήθεια, κύριε Υπουργέ, ποια ευρωπαϊκά πρότυπα επιβάλλουν μπαλτά στην προϋπόθεση γνώσης ξένης γλώσσας για την ανάληψη μιας τέτοιας θέσης ευθύνης;
Γιατί η φωτογραφική αυτή ρύθμιση δεν κάνει τίποτα άλλο από το να εξαφανίζει με μπαλτά από τα προσόντα την υποχρέωση να έχει ο Γενικός Διευθυντής επαρκή γνώση μιας τουλάχιστον ξένης γλώσσας από τις ομιλούμενες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που αξιώνει η ως τώρα ισχύουσα νομοθεσία.
Εδώ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, βρίσκεται και το μυστικό της φωτογραφικής διάταξης. Επιχειρείτε να νομιμοποιήσετε εκ των υστέρων τις επιλογές σας; Αν όχι, προς τι η ρύθμιση; Ράβετε τον νόμο με βάση τα μέτρα του διευθυντή, του πρώην Υπουργού, του κ. Μπαλτά, που τοποθετήσατε ως διευθυντή στη Σιβιτανίδειο; Αυτή λοιπόν είναι η ηθική της Aριστεράς; Αν αδυνατεί ο εκλεκτός μας να περάσει τον πήχη για την κατάληψη μιας θέσης, απλά κατεβάζουμε τον πήχη των προσόντων.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΣΤΑ ΙΕΚ: Κλείνω, κύριε Πρόεδρε, λέγοντας ότι δεν συμφωνούμε επίσης με τη ρύθμιση που δίνει το δικαίωμα σε εκπαιδευτικό της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να γίνει διευθυντής σε ΙΕΚ, δηλαδή σε δομή μεταλυκειακού επιπέδου. Άλλωστε, η ρύθμιση έρχεται σε αντίθεση με το αμέσως προηγούμενο άρθρο που αναφέρει ότι ο Γενικός Διευθυντής στη Σιβιτανίδειο Σχολή που έχει ΕΠΑΛ και ΙΕΚ πρέπει να είναι εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας ή και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ: ΩΣ  προς τη νομιμοποίηση των παλαιότερων αποφάσεων χρηματοδότησης από τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, θα πρέπει ο κύριος Υπουργός να μας γνωστοποιήσει ποιες αποφάσεις επιχορήγησης νομιμοποιούνται εκ των υστέρων, σε ποιες ΜΚΟ δόθηκαν αυτά τα χρήματα και με ποια αιτιολογία, διαφορετικά η Βουλή θα λειτουργήσει ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ.
Μάξιμος Χαρακόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου