Στις αρχές της δεκαετίας του ‘80 και πάντως αμέσως μετά την ανάληψη
της Προεδρίας της Δημοκρατίας από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή ο
επιχειρηματικός κόσμος άρχισε να κάνει τα πρώτα ανοίγματα στον Ανδρέα
Παπανδρέου. Ήταν η εποχή όπου δεκάδες επιχειρηματίες του ιδιωτικού τομέα
έριχναν «γέφυρες» αναζητώντας μια επαφή με το περιβάλλον του πανίσχυρου
ηγέτη του ΠΑΣΟΚ.
Τα πρώτα δειλά βήματα προσέγγισης του «κατεστημένου» με το νέο κόμμα
εξουσίας πέρασαν από χίλια κύματα καθώς υπήρχαν εκατέρωθεν καχυποψία και
ανασφάλεια. Όσοι επιχειρηματίες κατάφεραν τότε να γίνουν συνδαιτυμόνες
του Ανδρέα Παπανδρέου γοητεύθηκαν από την προσωπικότητά του και στην
πορεία έγιναν οι φανατικότεροι υποστηρικτές του.
Την ίδια εποχή μάλιστα διαφημίσεις μεγάλων ιδιωτικών εταιρειών στην
κομματική εφημερίδα («Εξόρμηση» – σας θυμίζει κάτι με την κομματική
εφημερίδα του ΣΥΡΙΖΑ την Αυγή;) του ΠΑΣΟΚ
είχαν προκαλέσει σάλο στο
κόμμα καθώς ορισμένοι φοβήθηκαν μήπως και αλλοιωθεί ο «σοσιαλιστικός
χαρακτήρας» του Κινήματος από το χρήμα της αστικής τάξης!
Από τότε κύλησε πολύ νερό στην πολιτική ιστορία και οι κοινωνικές
συμμαχίες άλλαξαν, αν δεν αντεστράφησαν πλήρως. Το μνημόνιο άλλαξε
σχέσεις και συσχετισμούς, ενώ οι εγχώριοι…«καπιταλιστές» και η αστική
τάξη των Αθηνών φλερτάρει με τον Αλέξη…!
Στο παρασκήνιο γίνεται μεγάλη συζήτηση για την…«απήχηση» που έχει
στον επιχειρηματικό κόσμο ο Τσίπρας από τον «φυσικό» εκφραστή του που
θεωρητικώς είναι η ΝΔ. Μην θυμίσουμε την στάση του προέδρου του ΣΕΒ
Δημήτρη Δασκαλόπουλου που έχει ρίξει γέφυρες στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ,
ενώ επικρατούν πολικές θερμοκρασίες με το Μέγαρο Μαξίμου.
Η περίεργη στάση τμήματος του εγχώριου επιχειρηματικού κόσμου προς
τον Τσίπρα προκαλεί μεγάλες συζητήσεις, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες δεν
είναι λίγοι οι επιχειρηματίες που επιδιώκουν να συνομιλήσουν με τον
πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ. Κεντρικό ρόλο στον καθορισμό των ραντεβού του Αλ.
Τσίπρα διαδραματίζει κυρίως ο διευθυντής του γραφείου του Νίκος Παππάς.
Η εποχή των αποστάσεων του επιχειρηματικού κόσμου από τους
αριστεριστές και αντιεξουσιαστές της Κουμουνδούρου φαίνεται ότι
τελειώνει καθώς πολλαπλασιάζονται τα γεύματα και τα δείπνα του Τσίπρα με
επιχειρηματίες όλων των κλάδων της οικονομίας.
Προφανώς «η αστική τάξη ψάχνει αριστερά άλλοθι», όπως
σχολίασε με νόημα κορυφαίος κοινοβουλευτικός παράγων. Αν οι άνθρωποι της
αγοράς έχουν πιο «ευαίσθητες κεραίες», τότε αυτή η μεταστροφή λόγω εξυπηρέτησης συμφερόντων της στάσης τους έχει προφανώς πολιτική αξία και χρήζει παρατήρησης και ερμηνείας.
Τον τελευταίο καιρό πάντως ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έχει καθίσει στο
ίδιο τραπέζι με πολλούς επιχειρηματίες και μην θυμίσουμε τις συναντήσεις
που έκανε στα ταξίδια του στις ΗΠΑ.
Οι συναντήσεις αυτές, εφόσον είναι ομαδικές, προετοιμάζονται από
συνεργάτες του Τσίπρα, όπως οι Γιώργος Σταθάκης και Γιάννης Δραγασάκης,
οι οποίοι φροντίζουν να συναντήσουν νωρίτερα τα εν λόγω στελέχη της
αγοράς ώστε να έχουν εικόνα για τις απόψεις τους.
Σε αυτές τις συναντήσεις ο Τσίπρας μιλάει ανοιχτά για τον τρόπο που
αντιλαμβάνεται την άσκηση της εξουσίας και κυρίως για την οικονομική
πολιτική που προτίθεται να ασκήσει ο ίδιος αν κερδίσει τις εκλογές.
Προφανώς και δεν μιλάει για σκίσιμο και κάψιμο του μνημονίου, αλλά
εκεί…φοράει άρωμα σοσιαλδημοκρατίας.
Δείχνει να κινείται άνετα στα σαλόνια, αντί για τα αλώνια. Ενδιαφέρον
πάντως είχαν οι παραινέσεις των επιχειρηματιών προς τον πρόεδρο του
ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι του ζήτησαν να στηρίξει την εθνική προσπάθεια για την
πορεία της χώρας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο ίδιος τους διαβεβαιώνει
ότι η ευρωπαϊκή πορεία δεν απειλείται…αλλά έχει ενδιαφέρον να μάθουμε
κάποια στιγμή…όλο το μενού των συζητήσεων!
Μάρκος Αυρήλιος
antinews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου