Το νέο σύστημα θα δίνει την δυνατότητα στους φορολογούμενους να
κυκλοφορούν το όχημά τους για λιγότερους από δώδεκα μήνες και να
επιβαρύνονται μόνο για τους μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους.
Για παράδειγμα, όπως αναφέρει το capital.gr, ένας φορολογούμενος που
έχει στην κατοχή του ένα αυτοκίνητο 3.200 κυβικών εκατοστών θα πρέπει με
το σημερινό σύστημα να καταβάλει ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 1.000
ευρώ. Για να γλιτώσει το τέλος θα πρέπει έως το τέλος Δεκεμβρίου του
προηγούμενου έτους να υποβάλει δήλωση ακινησίας του οχήματος στην εφορία
και να καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας. Στην περίπτωση που εντός
του
επόμενου έτους θελήσει να θέσει και πάλι το όχημα σε κίνηση και να
παραλάβει τις πινακίδες κυκλοφορίας, τότε υποχρεώνεται να καταβάλει το
σύνολο των τελών κυκλοφορίας που αναλογούν στο έτος. Θα πρέπει δηλαδή,
ακόμη και αν παραλάβει ο οδηγός τις πινακίδες το Δεκέμβριο, να πληρώσει
το σύνολο του τέλους, δηλαδή 1.000 ευρώ.
Το σύστημα αυτό αλλάζει. Ο φορολογούμενος του παραπάνω παραδείγματος
εφόσον παραλάβει τις πινακίδες τον Ιούνιο θα κληθεί να πληρώσει τέλος
κυκλοφορίας για τους επτά μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους,
δηλαδή τα 7/12 των 1.000 ευρώ (583,33 ευρώ). Αντίστοιχα αν παραλάβει τις
πινακίδες κυκλοφορίας τον Ιούλιο θα κληθεί να πληρώσει 500 ευρώ και αν
τις παραλάβει τον Οκτώβριο θα πληρώσει τέλος 300 ευρώ.
Το αίτημα εκπροσώπων του κλάδου αυτοκινήτου ήταν να δοθεί η
δυνατότητα στους φορολογούμενους να πληρώνουν τέλος κυκλοφορίας μόνο για
όσους μήνες επιθυμούν και όχι υποχρεωτικά έως το τέλος του έτους.
Ωστόσο, το αίτημα αυτό απορρίπτεται, καθώς εκτιμήθηκε ότι θα μειώσει
κατά πολύ τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας κυρίως των οχημάτων μεγάλης
αξίας και κυβισμού.
Με το νέο σύστημα θα ελαφρυνθούν όσοι επιθυμούν να κυκλοφορούν το ΙΧ τους μόνο για τον μισό χρόνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου