ΑΛΛΑΖΟΥΝ
όλα στο λύκειο από τον Σεπτέμβριο του 2013, καθώς το υπουργείο Παιδείας
καταθέτει στη Βουλή σχέδιο νόμου, που παρουσιάζει σήμερα αποκλειστικά
το Έθνος της Κυριακής , και έχει τον φιλόδοξο στόχο να εφαρμοστεί στην Α
' τάξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Μειώνονται
τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και οι κατευθύνσεις Σπουδών,
αποσυνδέεται το απολυτήριο του λυκείου από τις Πανελλαδικές, ενισχύεται η
εξειδίκευση στη Γ λυκείου και ιδρύεται Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που
θα ελέγχει τα πάντα γύρω από τις εισαγωγικές των υποψηφίων για τα ΑΕΙ
ΤΕΙ.
Νέα
Προγράμματα Σπουδών κι ένα σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση αποσυνδεδεμένο από το σχολείο έρχονται να καταργήσουν το
λύκειο με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα.
Η Α' λυκείου θα είναι η ομαλή μετάβαση στο νέο Πρόγραμμα σπουδών, η Β'
θα είναι το πρώτο σκαλί για το πανεπιστήμιο με
την καθιέρωση των τριών
ομάδων σπουδών και η Γ τάξη θα είναι η πλήρης εξειδίκευση και η οριστική
στροφή του υποψηφίου προς τη σχολή που θα σπουδάσει. Η Α' λυκείου
δηλαδή, θα είναι τάξη προσανατολισμού για τους μαθητές, ενώ στη Β' και Γ
λυκείου ο μαθητής θα επιλέγει κύκλο σπουδών. Το Νέο λύκειο βασίζεται
στο τρίπτυχο: Λιγότερα μαθήματα. Δραστικός περιορισμός της περιττής
Γενικής Παιδείας και Εξειδίκευση ανά Κύκλο Μαθημάτων.
Το σίγουρο είναι ότι οδεύουμε σε μια ιδιαίτερα αναβαθμισμένη και ισχυρή
Γ λυκείου με ομάδες μαθημάτων από τις οποίες θα επιλέγουν οι μαθητές
αυτή που θα τους οδηγήσει στη σχολή της αρεσκείας τους.
Οι
εξετάσεις για το απολυτήριο θα δίνονται σε 6 έως 8 βασικά μαθήματα.
Όσοι εκ των υστέρων θα θελήσουν να συνεχίσουν θα δίνουν πανελλαδικές
εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα, ανά Ομάδα Προσανατολισμού για την
εισαγωγή στην Τριτοβάθμια. Ενισχύεται η αυτοτέλεια του λυκείου, καθώς
αυτονομείται και το απολυτήριο του Γενικού Λυκείου. Το ωρολόγιο
πρόγραμμα επικεντρώνεται στο μορφωτικό του... καθήκον και στους στόχους
του και αποδεσμεύεται από την προετοιμασία των μαθητών για τις
πανελλαδικές εξετάσεις. Δημιουργείται τράπεζα θεμάτων, έτσι ώστε να
αποφευχθούν τα δεκάδες προβλήματα που έχουν προκύψει κατά καιρούς στην
επιλογή των θεμάτων για τις Εξετάσεις που έπλητταν το κύρος του θεσμού.
Εισάγεται, λοιπόν, η τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας. Μέρος των
θεμάτων των προαγωγικών και των απολυτηρίων εξετάσεων θα επιλέγεται με
κλήρωση. Αυτό θα προσφέρει στους υποψηφίους μια αντικειμενικότερη
αξιολόγηση, ενώ εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει και το πρόβλημα της
αποστήθισης. Η διδακτέα και η εξεταστέα ύλη θα είναι κοινή για όλα τα
σχολεία. Το 50% των θεμάτων για τα μαθήματα της Γλώσσας (Ελληνικής και
Ξένης), των Μαθηματικών, της Φυσικής Χημείας Βιολογίας και της Ιστορίας
των Α' και Β' τάξεων Ημερησίου Λυκείου και Μαθηματικών, Γλώσσας και
Ιστορίας της Γ τάξης προέρχεται με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων και το
υπόλοιπο 50% τίθεται από τον διδάσκοντα. Στα υπόλοιπα μαθήματα όλα τα
θέματα επιλέγονται από τον διδάσκοντα. Η αξιολόγηση γίνεται από τον
οικείο καθηγητή. Στόχος θα είναι να διδάσκεται όλη η ύλη και να μη
μετατρέπεται το Λύκειο σε φροντιστήριο, όπου ο μαθητής παρακολουθεί
μόνον τα μαθήματα που θα δώσει στις Πανελλαδικές.
ΟΙ ΡΙΖΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΣΥΜΦΩΝΑ με το σχέδιο νόμου, οι ριζικές αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, περιλαμβάνουν τα εξής.
1Μειώνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις από έξι που είναι σήμερα σε τέσσερα.
2Περιορίζονται τα επιστημονικά πεδία
από τέσσερα σε τρία. Στην ουσία ενοποιείται το τεχνολογικό με αυτό των
θετικών επιστημών και δημιουργείται ένα ανεξάρτητο επιστημονικό πεδίο
που θα περιλάβει όλες τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές.
3Οι μαθητές της τελευταίας τάξης
λυκείου θα παίρνουν το απολυτήριο με εξέταση σε 6 έως 8 βασικά μαθήματα
και μετά εφόσον επιθυμούν να συνεχίσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα
προσέρχονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και θα εξετάζονται σε τέσσερα
μαθήματα ανά ομάδα προσανατολισμού (κατεύθυνση).
4Καταργείται η κεντρική επιτροπή
εξετάσεων και στη θέση της έρχεται ένας κυρίαρχος επόπτης Οργανισμός, ο
Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων. Παράλληλα δημιουργείται και τράπεζα
θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας ώστε να εξαντλείται η ύλη και να μην
εξαρτάται από τον κάθε διδάσκοντα.
5Εισάγεται ως βασικό μάθημα η
Φιλοσοφία στη Β' λυκείου καθώς και το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας
(Θεσμοί Αρχές Δικαίου Οικονομία) στην Α' & Β' λυκείου.
6Ενισχύονται τα μαθήματα γενικής
παιδείας στην Α' και Β' λυκείου, ενώ στην Γ τάξη αναπτύσσονται τα
μαθήματα εξειδίκευσης. Αυτό έχεις ως συνέπεια, πρώτον, την αυτοτέλεια
στο πρόγραμμα (Α & Β' λυκείου και δεύτερον την ουσιαστική εμβάθυνση
στην Γ' λυκείου, που προετοιμάζει για το πανεπιστήμιο.
Πώς διαμορφώνεται το πρόγραμμα στις τρεις τάξεις του Λυκείου
ΣΤΗΝ Α' ΤΑΞΗ του λυκείου θα υπάρχει
κοινό ωρολόγιο πρόγραμμα 33 ωρών την εβδομάδα. Επιπλέον καθιερώνεται ένα
μάθημα επιλογής (2 ώρες την εβδομάδα), που θα επιλέγεται από τα εξής
μαθήματα: α) Εφαρμογές στην Πληροφορική, β) Διαχείριση Φυσικών Πόρων και
γ) Εκφραση Πολιτισμός Ευρωπαϊκός Πολιτισμός.
Στη Β' τάξη τσυ λυκείου αρχίζουν να
εισάγονται σι κατευθύνσεις. Μπαίνουν δυναμικά στο πρόγραμμα οι Ομάδες
μαθημάτων Προσανατολισμού. Αυτή η τάξη σήμερα διδάσκεται 25 ώρες γενική
παιδεία και 17 κατεύθυνση. Το ωρολόγιο πρόγραμμα του νέου λυκείου όμως
θα είναι 30 ωρών την εβδομάδα και η Ομάδα μαθημάτων προσανατολισμού 5
ώρες εβδομαδιαίως.
Οι δύο κύκλοι θα είναι οι εξής
1. Ομάδα μαθημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών: Αρχαία Ελληνικό και Λατινικά.
2. Ομάδα μαθημάτων Θετικών Σπουδών: Μαθηματικά και Φυσική.
Η Γ' τάξη.
Μέχρι σήμερα η Γ' τάξη διδάσκεται ένα
κοινό πρόγραμμα 17 ωρών μαθημάτων γενικής παιδείας και 14 κατεύθυνσης.
Στο νέο λύκειο η τρίτη θα έχει το κοινό πρόγραμμα που θα είναι 14ωρο,
καθώς και την Ομάδα μαθημάτων προσανατολισμού, που θα διδάσκεται 18 ώρες
την εβδομάδα:
1. Ομάδα μαθημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών.
2. Ομάδα μαθημάτων Θετικών Σπουδών.
3. Ομάδα μαθημάτων Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών.
Εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα, ανά Ομάδα Προσανατολισμού, θα δίνουν οι υποψήφιοι για την εισαγωγή σε ΑΕΙ ΤΕΙ.
ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 28/7/2013
ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου