Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

«Αγκάθια» για τους υποψηφίους στις χθεσινές εξετάσεις


Τα θέματα και στα τέσσερα μαθήματα Γενικής Παιδείας χαρακτηρίστηκαν σαφώς δυσκολότερα από πέρυσι.
Στα δύσκολα μπήκαν χθες, δεύτερη ημέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων και στα τέσσερα μαθήματα Γενικής Παιδείας στα οποία διαγωνίστηκαν.
Τα θέματα σε όλα τα μαθήματα χαρακτηρίστηκαν σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά ενώ ειδικά στη Βιολογία θα έπρεπε να έχει κανείς... DNA Αϊνστάιν για να επιτύχει το απόλυτο άριστα. Αναλυτικά:
Βιολογία. Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ), τα θέματα είχαν διαβαθμισμένη
δυσκολία και αναζητούσαν σε ικανό βαθμό την κριτική προσέγγιση και τη σφαιρική γνώση των φαινομένων, γεγονός θετικό. Παράλληλα όμως, υπάρχουν ερωτήματα που επιδέχονται διαφορετική ερμηνεία των δεδομένων με τον τρόπο που αυτά παρουσιάζονται. Το προηγούμενο απαιτεί την κατάλληλη στάση κατά τη βαθμολόγηση των γραπτών. «Θεωρούμε ότι η παροχή σαφέστερων οδηγιών από την ΚΕΕ θα συμβάλει σημαντικά στην αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης» αναφέρει η ΠΕΒ. Ειδικά για το 4ο ζήτημα, οι βιολόγοι αναφέρουν ότι χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή κατά τη βαθμολόγηση καθώς δεν στοιχειοθετείται μονοσήμαντη απάντηση. Σύμφωνα εξάλλου με τον Σύλλογο Φροντιστών Αττικής, τα θέματα ήταν απαιτητικά ακόμα και για μαθητές που είχαν κατανοήσει τις έννοιες που αναπτύσσονται στη Βιολογία Γενικής Παιδείας.

Μαθηματικά. Οπως αναφέρει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) το 4ο θέμα θεωρείται αυξημένων απαιτήσεων. «Η γραφική παράσταση της συνάρτησης δεν είναι από τις βασικές που είναι γνωστές από προηγούμενες τάξεις, χωρίς αυτό όμως να είναι απαραίτητο για τη λύση». Επίσης η ΕΜΕ εκτίμησε ότι η επιτυχής αντιμετώπιση των θεμάτων απαιτεί κριτική σκέψη, πολύ καλή προετοιμασία και δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων από διαφορετικά κεφάλαια. Τα θέματα χαρακτηρίζονται μεγαλύτερου βαθμού δυσκολίας από τα περσινά. Κατά τους φροντιστές, επίσης τα θέματα κρίθηκαν ως απαιτητικά.

Φυσική. Κατά την Ενωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) τα θέματα έχουν υψηλό επίπεδο δυσκολίας και αναντίστοιχο των επιπέδων δυσκολίας των άλλων μαθημάτων Γενικής Παιδείας, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η αντικειμενικότητα του συστήματος, αφού δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν επί ίσοις όροις από τις μαθήτριες και τους μαθητές όλων των Κατευθύνσεων, ενώ απoστερούν τους άριστους βαθμούς από όσους μαθητές επέλεξαν το μάθημα. «Η προσέγγιση αυτή των θεμάτων τείνει στην ελαχιστοποίηση της ζήτησης του μαθήματος από τους υποψηφίους» σημειώνουν οι φυσικοί. Επίσης κατά τους φροντιστές τα θέματα ήταν απαιτητικά, πολλά και σαφώς δυσκολότερα από τα περσινά. Απαιτούσαν ιδιαίτερη κριτική ικανότητα και ικανότητα στους μαθηματικούς υπολογισμούς. Τα παιδιά δυσκολεύτηκαν στο 4ο θέμα.

Ιστορία. Οπως τονίζει η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) τα θέματα στην Ιστορία «είναι διατυπωμένα με σαφήνεια, παρουσιάζουν αυξημένο βαθμό δυσκολίας με ιδιαίτερη έμφαση στα μεταπολεμικά γεγονότα». Επίσης οι φιλόλογοι επισήμαναν ότι τα θέματα παρουσιάζουν δυσκολίες στο περιεχόμενό τους και περιορίζουν τη σκέψη του μαθητή, χωρίς να αφήνουν περιθώρια στον υποψήφιο για καλύτερη επεξεργασία του θέματος, κριτικά και δημιουργικά. Κατα τους φροντιστές τέλος, τα θέματα απευθύνονταν σε πολύ καλά διαβασμένους, απαιτούσαν συνδυαστική και κριτική ικανότητα και η έκτασή τους ήταν αρκετά μεγάλη.

πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου