Πέμπτη 31 Μαΐου 2012

Τι λένε οι φιλόλογοι για τα θέματα της Ιστορίας


Τα θέματα των εξετάσεων στο μάθημα της Ιστορίας θεωρητικής κατεύθυνσης είναι σαφή, κατανοητά και καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης είναι το σχόλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, για τα θέματα της Ιστορίας που διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι Θεωρητικής Κατεύθυνσης, ενώ σημειώνει τα ακόλουθα:
Στην Πρώτη Ομάδα, και ειδικά για το θέμα Α1, οι απαντήσεις βρίσκονται στις
αντίστοιχες σελίδες του σχολικού εγχειριδίου: α. Φεντερασιόν, σελ 46, β. Πεδινοί, σελ 77 και γ. Εθνικό Κόμμα (Κ. Μαυρομιχάλη), σελ. 92, όπου πρέπει να συμπεριληφθούν και τα χαρακτηριστικά του ραλλικού κόμματος.
Στο θέμα Α2 οι προτάσεις β, γ, δ είναι σωστές και οι α, ε είναι λανθασμένες.
Στο θέμα Β1 η απάντηση περιέχεται στις σελ. 215-216.
Στο θέμα Β2 η απάντηση βρίσκεται στη σελ. 52, ενότητα 6.
Από τα θέματα της Δεύτερης Ομάδας, το Γ1 βασίζεται σε πληροφορίες που

βρίσκονται στις σελ. 71 και 72 του σχ. βιβλίου. Οι πηγές επιβεβαιώνουν και
συμπληρώνουν τις πληροφορίες του βιβλίου. Οι μαθητές όμως καλούνται να δώσουν τρεις διακριτές απαντήσεις και όχι να προχωρήσουν σε μια συνθετική διαδικασία.
Το θέμα Δ1 βασίζεται σε ιστορικές πληροφορίες που βρίσκονται στη σελ. 154.
Το παράθεμα και ο πίνακας παρέχουν συμπληρωματικά στοιχεία, τα οποία εναρμονίζονται με αυτά του βιβλίου και δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να λειτουργήσουν συνδυαστικά και σε ένα βαθμό συνθετικά.
Ίδιες είναι οι επισημάνσεις και για τα θέματα των Εσπερινών Σχολείων, τα οποία διαφοροποιούνται μόνο στα εξής:1) στο θέμα Α1 αντί για τη «Φεντερασιόν» δίνεται το «Α΄ Πανελλήνιο Συνέδριο [Ποντίων] (1917)» και η απάντηση βρίσκεται στη σελ. 249. 2) στο θέμα Α2 υπάρχει διαφοροποίηση μόνο στην πρόταση α, η οποία είναι λανθασμένη. 3) το θέμα Β2 αναφέρεται στην ελληνοτουρκική Σύμβαση ανταλλαγής πληθυσμών της 30ης Ιανουαρίου 1923 και η απάντηση βρίσκεται στις σελ. 149-150.
Επισημαίνουμε ότι τα θέματα οδηγούν τους μαθητές σε μια απομνημονευτική και αναπαραγωγική διαδικασία, αφήνοντας μικρά περιθώρια για κριτική, συνθετική και δημιουργική σκέψη.
Παρατηρούμε, τέλος, ότι τα θέματα πλέον επαναλαμβάνονται σε περιορισμένο γνωστικό πεδίο και είναι ανάγκη να συνταχτεί νέο αναλυτικό πρόγραμμα και να γραφτεί καινούριο βιβλίο, ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύγχρονης πραγματικότητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου