ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 6, 104 33 Αθήνα
Τηλ. 210-5243434, fax 210-5228231
e-mail: p-e-f@otenet.gr
http: W.W.W. P-e-f.gr
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 6, 104 33 Αθήνα
Τηλ. 210-5243434, fax 210-5228231
e-mail: p-e-f@otenet.gr
http: W.W.W. P-e-f.gr
Αθήνα, 23 Μαΐου 2012
Οι θέσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων για τα θέματα της Ιστορίας Γενικής Παιδείας
Των Πανελληνίων Εξετάσεων Γ΄ Τάξης Ημερησίου και Δ΄Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄)
Των Πανελληνίων Εξετάσεων Γ΄ Τάξης Ημερησίου και Δ΄Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄)
Τα
θέματα των εξετάσεων της Ιστορίας Γενικής Παιδείας είναι διατυπωμένα με
σαφήνεια, παρουσιάζουν αυξημένο βαθμό δυσκολίας με ιδιαίτερη έμφαση στα
μεταπολεμικά γεγονότα.
Στην Πρώτη Ομάδα, και ειδικά για το θέμα Α1, οι απαντήσεις βρίσκονται στις αντίστοιχες σελίδες του σχολικού εγχειριδίου: α. Συνθήκη Αγίου Στεφάνου, σελ. 63-65, β. Σύμφωνο Μολότωφ-Ρίμπεντροπ, σ. 113 και γ. Συνθήκη του Μάαστριχτ, σ. 156.
Στο θέμα Α2 οι προτάσεις β., και ε. είναι σωστές και οι α., γ., δ. είναι λανθασμένες.
Στο θέμα Β1 η απάντηση περιέχεται στη σελ. 30. Το θέμα Β2 είναι αυξημένης δυσκολίας και η απάντησή του βρίσκεται στη σελ. 79.
Στην Πρώτη Ομάδα, και ειδικά για το θέμα Α1, οι απαντήσεις βρίσκονται στις αντίστοιχες σελίδες του σχολικού εγχειριδίου: α. Συνθήκη Αγίου Στεφάνου, σελ. 63-65, β. Σύμφωνο Μολότωφ-Ρίμπεντροπ, σ. 113 και γ. Συνθήκη του Μάαστριχτ, σ. 156.
Στο θέμα Α2 οι προτάσεις β., και ε. είναι σωστές και οι α., γ., δ. είναι λανθασμένες.
Στο θέμα Β1 η απάντηση περιέχεται στη σελ. 30. Το θέμα Β2 είναι αυξημένης δυσκολίας και η απάντησή του βρίσκεται στη σελ. 79.
Από
τα θέματα της Δεύτερης Ομάδας, το Γ1 βασίζεται σε πληροφορίες που
βρίσκονται στις σελ. 102 και 103 του βιβλίου. Οι πηγές επιλέγονται με
πολιτικά και ιδεολογικά κριτήρια, με αποτέλεσμα οι πρόσθετες
πληροφορίες, με σκοπό τη σύνθεση, να έχουν μια συγκεκριμένη διάσταση.
Το θέμα Δ1 βασίζεται σε ιστορικές πληροφορίες, που βρίσκονται στη σελ. 143, αλλά η επιλογή των κειμένων γίνεται από δευτερογενείς πηγές και η εξαγωγή των συμπερασμάτων έχει ιδεολογική απόχρωση, χωρίς να υπάρχει ισχυρή τεκμηρίωση από πρωτογενείς πηγές.
Τέλος, επισημαίνουμε ότι τα θέματα παρουσιάζουν δυσκολίες στο περιεχόμενό τους και περιορίζουν τη σκέψη του μαθητή, χωρίς να αφήνουν περιθώρια στον υποψήφιο, για καλύτερη επεξεργασία του θέματος, κριτικά και δημιουργικά.
Το θέμα Δ1 βασίζεται σε ιστορικές πληροφορίες, που βρίσκονται στη σελ. 143, αλλά η επιλογή των κειμένων γίνεται από δευτερογενείς πηγές και η εξαγωγή των συμπερασμάτων έχει ιδεολογική απόχρωση, χωρίς να υπάρχει ισχυρή τεκμηρίωση από πρωτογενείς πηγές.
Τέλος, επισημαίνουμε ότι τα θέματα παρουσιάζουν δυσκολίες στο περιεχόμενό τους και περιορίζουν τη σκέψη του μαθητή, χωρίς να αφήνουν περιθώρια στον υποψήφιο, για καλύτερη επεξεργασία του θέματος, κριτικά και δημιουργικά.
Από την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου