Καλησπέρα σας,
είμαι
καθηγητής Βιολογίας και εργάζομαι σε φροντιστήριο. Θέλω να σας ζητήσω
να δώσετε λίγη προσοχή και όση έκταση αναλογεί στο θέμα Δ1 των θεμάτων
στα οποία εξετάστηκαν οι μαθητές την Τετάρτη 23/05. Είναι απόλυτη ανάγκη
να κινητοποιηθούν οι κύριοι της επιτροπής θεμάτων άμεσα, πριν ξεκινήσει
η βαθμολόγηση των γραπτών, έτσι ώστε να μην αδικηθούν μαθητές οι οποίοι
έκαναν απλώς σωστά τη δουλειά τους. Υπάρχει μια διάχυτη αίσθηση ότι το
Υπουργείο θα ζητήσει να βαθμολογηθεί το θέμα μονοδιάστατα και πιστέψτε
με αυτό θα κατακεραυνώσει όσους μαθητές (άριστοι επί το πλείστον)
προσέγγισαν το θέμα με απόλυτη προσήλωση στα-ελάχιστα- δεδομένα τους.
Σας παραθέτω ορισμένες απόψεις μου χωρίς ωστόσο την ανάλογη επιστημονική
επίρρωση για οικονομία του δικού σας-πολύτιμου-χρόνου:
• Δεν μπορεί να θεωρηθεί σωστή απάντηση αυτή που λογίζει την απόσταση αμελητέα και λάθος αυτή που την θεωρεί άπειρη γιατί ακριβώς δεν ορίζεται πουθενά ποσοτικά η απόσταση αλλά μόνο ποιοτικά.
• Δεν είναι δυνατόν να θεωρηθεί σωστή απάντηση αυτή που αναφέρει ότι η συγκέντρωση του οξυγόνου θα είναι μόνιμα χαμηλή ακόμα και σε μεγάλη απόσταση από το σημείο απόρριψης των λυμάτων (και άπειρη;) και λάθος αυτή που θεωρεί αδύνατον να μην επανέλθει η ισορροπία στο οικοσύστημα μετά από κάποια (μεγάλη) απόσταση από το σημείο της ρύπανσης.
• Δεν μπορεί το ίδιο υπουργείο που το 2005 και το 2011 δεν αποδέχτηκε ως ορθές τις απαντήσεις μαθητών που δόθηκαν θεωρώντας, τότε, το χρόνο ως αμελητέο, φέτος να θεωρεί ορθή μόνο την απάντηση που λογίζει την απόσταση ως αμελητέα.
• Δεν μπορεί να έχει αλλάξει, σε τόσο βασικά σημεία, η όποια εκπαιδευτική προσέγγιση του υπουργείου και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το μάθημα της Βιολογίας από το 2000 μέχρι σήμερα και αυτό το αναφέρω γιατί στο βιβλίο της Γ' Λυκείου (Μπαρώνα-Μάμαλη Φ., Μπότσαρης Ι., Μπουρμπουχάκης Ι., Περάκη Β., ΟΕΔΒ, 1999-2000) υπάρχει διάγραμμα με τις ίδιες ακριβώς παραμέτρους αλλά με διαφορετική απάντηση από αυτή που φαίνεται να υιοθετεί το υπουργείο φέτος.
Σας
αποστέλλω συνημμένα τα θέματα και την εν λόγω σελίδα με την άσκηση από
το βιβλίο του εκπαιδευτικού έτους 1999-2000. Κλείνω αυτό το μήνυμα με
την ευχή να μην χάσει μαθητής μονάδες από το θέμα αυτόεάν η αιτιολόγηση
που συνοδεύει την απάντησή του είναι επιστημονικά ορθή και τεκμηριωμένη.
Στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση ή πληροφορία,
Κοσμίδης Γιώργος, Βιολόγος.
alfavita
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου