Νίκη Κεραμέως: για 4.500 προσλήψεις μόνιμων
εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή: Παραλάβαμε μια κατάσταση η οποία
δυστυχώς ήταν σε πάρα πολύ αρχικά στάδια
«Είναι μια μεγάλη πρόκληση η κατάργηση του ασύλου της ανομίας και η
ψήφιση του θεσμικού πλαισίου είναι ένα πρώτο βήμα -πολύ σημαντικό και
απαραίτητο- δεν αρκεί όμως», δήλωσε η υπουργός Παιδείας και
Θρησκευμάτων, βουλευτής Βορείου Τομέα Αθηνών της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως, στον
ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων,
«Πρακτορείο 104,9 fm» για την υπερψήφιση από την πλειοψηφία της
Oλομέλειας της Βουλής της διάταξης για την προστασία των ακαδημαϊκών
ελευθεριών, μέσω της εξομοίωσης του χώρου των ΑΕΙ με τον κοινό δημόσιο
χώρο, όσον αφορά στην άσκηση αρμοδιοτήτων των αρχών και την επέμβασή
τους λόγω τέλεσης αξιόποινων πράξεων.
«Η εφαρμογή αυτής της διάταξης είναι ένα μεγάλο στοίχημα», τόνισε η κ. Κεραμέως, γνωστοποιώντας ότι «έχουν γίνει ήδη σημαντικές ενέργειας από κοινού από το υπουργείο Παιδείας και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και τον υπουργό κ. Χρυσοχοΐδη, για το πώς θα μπορέσει στην πράξη να εφαρμοστεί αυτή η διάταξη».
«Αποκαθιστούμε το άσυλο στην πραγματική του έννοια, θέλουμε το πανεπιστήμιο να είναι κατεξοχήν χώρος, στον οποίο μπορεί κανείς να μιλάει ελεύθερα, να εκφράζεται ελεύθερα, χωρίς να φοβάται ότι 10-20-30 μέτρα παρακάτω θα του επιτεθεί κάποιος για τις απόψεις που εξέφρασε, γι' αυτά που είπε», τόνισε, διαβεβαιώνοντας ότι «η αστυνομία θα επεμβαίνει μόνο όταν χρειάζεται», καθώς «σίγουρα θέλουμε αυτή η διάταξη να λειτουργήσει αποτρεπτικά». «Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στον αρμόδιο υπουργό ότι θα εφαρμόσει τη διάταξη κατά τον βέλτιστο τρόπο και ευχή της κυβέρνησης είναι να μη χρειαστεί να εφαρμοστεί αυτή η διάταξη, παρά να λειτουργήσει αποτρεπτικά, περνώντας ένα ξεκάθαρο μήνυμα, ότι όλοι αυτοί οι οποίοι πράττουν έκνομες ενέργειες -και είναι κατεξοχήν εξωπανεπιστημιακά στοιχεία- πλέον δε θα έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν αυτό εντός των πανεπιστημίων», διευκρίνισε.
«Καταβάλαμε πολύ μεγάλες προσπάθειες να πείσουμε το ΚΙΝΑΛ»
Σχετικά με τις συγκλίσεις που επιδιώχθηκαν στη Βουλή, καθώς τη διάταξη για τα ΑΕΙ ψήφισαν η ΝΔ και η Ελληνική Λύση, ενώ το ΚΙΝΑΛ δήλωσε «παρών» η υπουργός Παιδείας ανέφερε: «Και ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση συνολικά καταβάλαμε πολύ μεγάλες προσπάθειες σχετικά με το Κίνημα Αλλαγής. Όλη η Τετάρτη, η πρώτη μέρα εκ των δύο ημερών της Ολομέλειας της Βουλής αφιερώθηκε επί της ουσίας και από τους δυο μας σε μία προσπάθεια να πείσουμε τους βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής για τη σημασία να βρούμε λύση. Κάναμε κάποιες υποχωρήσεις, προσωπικά έκανα και δύο προτάσεις στην πρόεδρο του Κινήματος Αλλαγής, υπήρχε όμως μία "κόκκινη γραμμή": Έπρεπε να επιτύχουμε μία εξομοίωση του πανεπιστημιακού χώρου και του δημόσιου χώρου. Όσο ανοίγαμε παραθυράκια στη διάταξη, όσο δημιουργούσαμε ένα ειδικό καθεστώς για τα πανεπιστήμια, τόσο μεγάλωνε ο κίνδυνος να ήταν άλλη μία διάταξη, η οποία θα έμενε στα χαρτιά». «Θέλαμε καθαρή λύση, καθαρή γραμμή, επιδιώξαμε συγκλίσεις και επιδιώξαμε με πολύ μεγάλη αποφασιστικότητα για την εξεύρεση λύσης, δυστυχώς όμως αυτή δεν επετεύχθη εντέλει», εξήγησε.
«Πολύ σημαντική η θετική έκφραση από την ΠΟΣΔΕΠ και πρυτάνεις»
Σε ό,τι αφορά το πώς η πανεπιστημιακή κοινότητα υποδέχθηκε την διάταξη για το πανεπιστημιακό άσυλο η κ. Κεραμέως παρατήρησε ότι «είναι πάρα πολύ θετικό ότι η πρώτη επίσημη αντίδραση που βγήκε σχετικά με την προτεινόμενη διάταξη ήταν από την ΠΟΣΔΕΠ, δηλαδή από τους καθηγητές, το αρμόδιο όργανο των καθηγητών της χώρας, οι οποίοι είπαν σαφώς ότι η διάταξη κινείται στη σωστή κατεύθυνση […] όπως επίσης είναι πολύ θετικό ότι διάφοροι πρυτάνεις έχουν εκφραστεί θετικά, διότι φυσικά και θέλουμε αρωγούς την πανεπιστημιακή κοινότητα εν συνόλω σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια». Σχετικά με τη συμμετοχή της φοιτητικής κοινότητας στον διάλογο για το πανεπιστημιακό άσυλο διευκρίνισε ότι «προσωπικά έχω μιλήσει με πάρα πολλούς φοιτητές για το θέμα κι επεδίωξα να μιλήσω και με το συντονιστικό όργανο, αλλά κατάλαβα ότι αυτό επί της ουσίας δεν έχει συγκληθεί σε πανελλήνιο επίπεδο».
«Επιδιώκω όμως και καθημερινά και όλο αυτό το διάστημα -και όχι μόνο τώρα που είμαστε κυβέρνηση, αλλά και όταν ήμασταν αντιπολίτευση- να συνομιλώ με φοιτητές, προκειμένου να λαμβάνω και τη δική τους οπτική γωνία, σχετικά με το ποιες είναι οι ανησυχίες τους και να συζητάμε για το πώς θα μπορέσει μέσω και αυτών των πρωτοβουλιών να αναβαθμιστεί εν τέλει η παρεχόμενη εκπαίδευση σε όλους», διαβεβαίωσε.
Ερωτηθείσα, εάν στο πλαίσιο της εφαρμογής του νέου νόμου το υπουργείο Παιδείας προτίθεται να ενισχύσει τα πανεπιστήμια σε δικές τους πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ασφάλειας, όπως μέσα από την ενίσχυση των πανεπιστημιακών υπηρεσιών φύλαξης, η κ. Κεραμέως απάντησε: «Αυτό αφορά το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων. Όμως, η διάταξη για το άσυλο είναι ένας τρόπος, υπάρχουν πάρα πολλοί άλλοι τρόποι για να ενισχύσει κανείς την πραγματική ελευθερία στη διακίνηση ιδεών στο Πανεπιστήμιο, να μη λαμβάνουν χώρα έκνομες ενέργειες, οι οποίες επί της ουσίας περιορίζουν την ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Για παράδειγμα ένας τρόπος είναι ο συστηματικός φωτισμός όλων των χώρων μέσα στα πανεπιστήμια, ένας άλλος αυτός που είπατε, άρα υπάρχουν τρόποι συμπληρωματικοί, προκειμένου να πετύχουμε τον έναν και μοναδικό στόχο και ο ένας και μοναδικός στόχος είναι να μην είναι τα πανεπιστήμιά μας εστίες ανομίας και βίας. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι, κατά καιρούς έχουν ειπωθεί στον δημόσιο διάλογο και όλα αυτά θα τα συζητήσουμε εκτενώς και με τους πρυτάνεις»
«Άμεσα στον δημόσιο διάλογο πρόταση για τους ΕΛΚΕ»
Μιλώντας, εξάλλου, για τις προθέσεις της κυβέρνησης, όσον αφορά στην άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων που δημιούργησε η ένταξη των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) τω Πανεπιστημίων στο δημόσιο λογιστικό, η υπουργός Παιδείας γνωστοποίησε ότι «οι υπηρεσίες του υπουργείου και ο υφυπουργός και ο γενικός γραμματέας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ήδη μελετούμε ένα νέο σχέδιο για τους ΕΛΚΕ, το οποίο θα δώσει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στα πανεπιστήμια».
«Σκοπεύουμε στο αμέσως προσεχές διάστημα να ξεκινήσουμε διάλογο με την πανεπιστημιακή κοινότητα, να ακούσουμε τις προτάσεις τους για το πώς μπορούμε πραγματικά να βγάλουμε τις "μπάλες" από τα πόδια τους, για το πώς μπορούμε πραγματικά να απελευθερώσουμε το σύστημα στους ΕΛΚΕ, χωρίς βεβαίως εκπτώσεις στις επιταγές της διαφάνειας, όσον αφορά τους λογαριασμούς κονδυλίων έρευνας. Ήδη ετοιμάζεται μια πρόταση για να τεθεί στον δημόσιο διάλογο. Θα επιμείνω πάρα πολύ στον διάλογο αυτό να ακούσω προτάσεις, να ακούσω προβλήματα εκ των έσω, να ακούσουμε ποιες είναι οι πρακτικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι καθηγητές και οι ερευνητές μας και βεβαίως όλα αυτά σε συνεργασία και με το υπουργείο Ανάπτυξης, στο οποίο έχει περάσει και η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας και είμαι ήδη σε συζητήσεις με τον αρμόδιο υφυπουργό τον κ. Δήμα, προκειμένου από κοινού να καταλήξουμε σε μια λύση η οποία να απελευθερώνει την έρευνα από τη γραφειοκρατία».
Ερωτηθείσα για τη μεταφορά του χαρτοφυλακίου της Έρευνας στο υπουργείο Ανάπτυξης παρατήρησε ότι «ήθελε να δώσει ένα ξεκάθαρο στίγμα της καθοριστικής συμβολής που μπορεί να έχει η έρευνα στην ανάπτυξη» και διαβεβαίωσε ότι «συνεργαζόμαστε πάρα πολύ στενά με το υπουργείο και με τον αρμόδιο υφυπουργό για τα θέματα αυτά και το βλέπουμε σαν ένα σύνολο, γιατί η έρευνα προφανώς γίνεται και μέσα στα πανεπιστήμια».
Αναφορικά, εξάλλου, με τη στελέχωση των νέων τμημάτων που προέκυψαν από τις συγχωνεύσεις ΤΕΙ με ΑΕΙ η υπουργός σημείωσε ότι «παραλάβαμε δυστυχώς τετελεσμένη κατάσταση, διότι τα νέα τμήματα είχαν ήδη μπει στα μηχανογραφικά και μαθητές τα είχαν ήδη επιλέξει», όμως «μέλημά μας ήταν αμέσως να δούμε ποια είναι η κατάσταση και σε αρκετά από αυτά υπήρχαν σημαντικές ελλείψεις». «Εδώ και έναν μήνα εργαζόμαστε πυρετωδώς με τα πανεπιστήμια προκειμένου να μπορέσουμε να καλύψουμε αυτές τις ελλείψεις και προκειμένου να μπορέσουν και θα μπορέσουν να ανοίξουν κανονικά τα τμήματα αυτά στην επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά», διευκρίνισε.
Σε ό,τι αφορά την αναστολή της λειτουργίας των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του άρθρου 48Α του ν. 4485/2017, καθώς και των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης των Κ.Ε.Ε. που έχουν εγκριθεί κατ' εφαρμογή του ίδιου άρθρου, η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι «αυτά τα διετή κέντρα οργανώθηκαν χωρίς ουσιαστική προηγούμενη μελέτη χωρίς ουσιαστική προετοιμασία και τεκμηρίωση, χωρίς συνεργασία με στελέχη της αγοράς και επιπλέον είχαμε τρεις παράλληλους δρόμους –είχαμε τα ΙΕΚ, είχαμε το μεταλυκειακό έτος Τάξη Μαθητείας και είχαμε και τα διετή, τα οποία δεν είχαν ξεκινήσει ούτε καν είχε εκδηλωθεί η προκήρυξη για εκδήλωση ενδιαφέροντος μαθητών και εγγραφή μαθητών σε αυτά». «Ειπώθηκαν πάρα πολλά από πλευράς του ΣΥΡΙΖΑ για αυτό, ότι αφήνουμε στον δρομο μαθητές που θέλουν να ακολουθήσουν επαγγελματική εκπαίδευση», συνέχισε η κ. Κεραμέως, τονίζοντας ότι «δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα, διότι αν κάποιος προσπάθησε να πλήξει τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση αυτός ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος είχε αφήσει απλήρωτους τους εκπαιδευτές των δημοσίων ΙΕΚ, τους μη πιστοποιημένους εκπαιδευτές των δημοσίων ΙΕΚ».
Ερωτηθείσα για τον σχεδιασμό του υπουργείου σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών η κ. Κεραμέως απάντησε: «Στην Ειδική Αγωγή το είχαμε πει και προεκλογικά, για εμάς υπήρχε μια προτεραιότητα, όχι γιατί η γενική εκπαίδευση δεν έχει ανάγκες, έχει μεγάλες ανάγκες […] Για αυτό λοιπόν πρώτο μέλημά μας ήταν να προχωρήσουν οι 4.500 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών στον τομέα της Ειδικής Αγωγής. Παραλάβαμε μια κατάσταση η οποία δυστυχώς ήταν σε πάρα πολύ αρχικά στάδια. Αμέσως κάναμε μια συνάντηση με το ΑΣΕΠ και τους αρμόδιους του εν λόγω διαγωνισμού, επισπεύσαμε τη διαδικασία και προσπαθούμε οι διορισμοί αυτοί να γίνουν το συντομότερο. Δεν θα γίνουν με το άνοιγμα της σχολικής χρονιάς, αλλά θα προχωρήσουμε σε προσλήψεις αναπληρωτών, όμως θα γίνουν στο αμέσως επόμενο διάστημα και σε κάθε περίπτωση οι αναπληρωτές δε θα χάσουν τη θέση τους, οι αναπληρωτές δηλαδή θα παραμείνουν, κατά πάσα πιθανότητα οι περισσότεροι θα γίνουν και μόνιμοι με τη σύμπτωση των πινάκων. Για τη γενική εκπαίδευση αυτό που κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι ότι βλέπουμε ποια είναι τα κενά τα οποία υπάρχουν, θα προσπαθήσουμε να τα καλύψουμε σε ένα βάθος χρόνου, έχει ενταχθεί στον συνολικό σχεδιασμό της κυβέρνησης και είναι κάτι το οποίο συζητάμε και με τον πρωθυπουργό για το πώς θα καλύψουμε στοχευμένα ανάγκες που υπάρχουν και στη γενική εκπαίδευση. Δυστυχώς αυτό (σ.σ. οι προσλήψεις στη γενική εκπαίδευση) ήταν κάτι που ενώ είχε εξαγγελθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε προϋπολογιστεί ούτε ένα ευρώ για να γίνει».
«Η εφαρμογή αυτής της διάταξης είναι ένα μεγάλο στοίχημα», τόνισε η κ. Κεραμέως, γνωστοποιώντας ότι «έχουν γίνει ήδη σημαντικές ενέργειας από κοινού από το υπουργείο Παιδείας και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και τον υπουργό κ. Χρυσοχοΐδη, για το πώς θα μπορέσει στην πράξη να εφαρμοστεί αυτή η διάταξη».
«Αποκαθιστούμε το άσυλο στην πραγματική του έννοια, θέλουμε το πανεπιστήμιο να είναι κατεξοχήν χώρος, στον οποίο μπορεί κανείς να μιλάει ελεύθερα, να εκφράζεται ελεύθερα, χωρίς να φοβάται ότι 10-20-30 μέτρα παρακάτω θα του επιτεθεί κάποιος για τις απόψεις που εξέφρασε, γι' αυτά που είπε», τόνισε, διαβεβαιώνοντας ότι «η αστυνομία θα επεμβαίνει μόνο όταν χρειάζεται», καθώς «σίγουρα θέλουμε αυτή η διάταξη να λειτουργήσει αποτρεπτικά». «Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στον αρμόδιο υπουργό ότι θα εφαρμόσει τη διάταξη κατά τον βέλτιστο τρόπο και ευχή της κυβέρνησης είναι να μη χρειαστεί να εφαρμοστεί αυτή η διάταξη, παρά να λειτουργήσει αποτρεπτικά, περνώντας ένα ξεκάθαρο μήνυμα, ότι όλοι αυτοί οι οποίοι πράττουν έκνομες ενέργειες -και είναι κατεξοχήν εξωπανεπιστημιακά στοιχεία- πλέον δε θα έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν αυτό εντός των πανεπιστημίων», διευκρίνισε.
«Καταβάλαμε πολύ μεγάλες προσπάθειες να πείσουμε το ΚΙΝΑΛ»
Σχετικά με τις συγκλίσεις που επιδιώχθηκαν στη Βουλή, καθώς τη διάταξη για τα ΑΕΙ ψήφισαν η ΝΔ και η Ελληνική Λύση, ενώ το ΚΙΝΑΛ δήλωσε «παρών» η υπουργός Παιδείας ανέφερε: «Και ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση συνολικά καταβάλαμε πολύ μεγάλες προσπάθειες σχετικά με το Κίνημα Αλλαγής. Όλη η Τετάρτη, η πρώτη μέρα εκ των δύο ημερών της Ολομέλειας της Βουλής αφιερώθηκε επί της ουσίας και από τους δυο μας σε μία προσπάθεια να πείσουμε τους βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής για τη σημασία να βρούμε λύση. Κάναμε κάποιες υποχωρήσεις, προσωπικά έκανα και δύο προτάσεις στην πρόεδρο του Κινήματος Αλλαγής, υπήρχε όμως μία "κόκκινη γραμμή": Έπρεπε να επιτύχουμε μία εξομοίωση του πανεπιστημιακού χώρου και του δημόσιου χώρου. Όσο ανοίγαμε παραθυράκια στη διάταξη, όσο δημιουργούσαμε ένα ειδικό καθεστώς για τα πανεπιστήμια, τόσο μεγάλωνε ο κίνδυνος να ήταν άλλη μία διάταξη, η οποία θα έμενε στα χαρτιά». «Θέλαμε καθαρή λύση, καθαρή γραμμή, επιδιώξαμε συγκλίσεις και επιδιώξαμε με πολύ μεγάλη αποφασιστικότητα για την εξεύρεση λύσης, δυστυχώς όμως αυτή δεν επετεύχθη εντέλει», εξήγησε.
«Πολύ σημαντική η θετική έκφραση από την ΠΟΣΔΕΠ και πρυτάνεις»
Σε ό,τι αφορά το πώς η πανεπιστημιακή κοινότητα υποδέχθηκε την διάταξη για το πανεπιστημιακό άσυλο η κ. Κεραμέως παρατήρησε ότι «είναι πάρα πολύ θετικό ότι η πρώτη επίσημη αντίδραση που βγήκε σχετικά με την προτεινόμενη διάταξη ήταν από την ΠΟΣΔΕΠ, δηλαδή από τους καθηγητές, το αρμόδιο όργανο των καθηγητών της χώρας, οι οποίοι είπαν σαφώς ότι η διάταξη κινείται στη σωστή κατεύθυνση […] όπως επίσης είναι πολύ θετικό ότι διάφοροι πρυτάνεις έχουν εκφραστεί θετικά, διότι φυσικά και θέλουμε αρωγούς την πανεπιστημιακή κοινότητα εν συνόλω σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια». Σχετικά με τη συμμετοχή της φοιτητικής κοινότητας στον διάλογο για το πανεπιστημιακό άσυλο διευκρίνισε ότι «προσωπικά έχω μιλήσει με πάρα πολλούς φοιτητές για το θέμα κι επεδίωξα να μιλήσω και με το συντονιστικό όργανο, αλλά κατάλαβα ότι αυτό επί της ουσίας δεν έχει συγκληθεί σε πανελλήνιο επίπεδο».
«Επιδιώκω όμως και καθημερινά και όλο αυτό το διάστημα -και όχι μόνο τώρα που είμαστε κυβέρνηση, αλλά και όταν ήμασταν αντιπολίτευση- να συνομιλώ με φοιτητές, προκειμένου να λαμβάνω και τη δική τους οπτική γωνία, σχετικά με το ποιες είναι οι ανησυχίες τους και να συζητάμε για το πώς θα μπορέσει μέσω και αυτών των πρωτοβουλιών να αναβαθμιστεί εν τέλει η παρεχόμενη εκπαίδευση σε όλους», διαβεβαίωσε.
Ερωτηθείσα, εάν στο πλαίσιο της εφαρμογής του νέου νόμου το υπουργείο Παιδείας προτίθεται να ενισχύσει τα πανεπιστήμια σε δικές τους πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ασφάλειας, όπως μέσα από την ενίσχυση των πανεπιστημιακών υπηρεσιών φύλαξης, η κ. Κεραμέως απάντησε: «Αυτό αφορά το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων. Όμως, η διάταξη για το άσυλο είναι ένας τρόπος, υπάρχουν πάρα πολλοί άλλοι τρόποι για να ενισχύσει κανείς την πραγματική ελευθερία στη διακίνηση ιδεών στο Πανεπιστήμιο, να μη λαμβάνουν χώρα έκνομες ενέργειες, οι οποίες επί της ουσίας περιορίζουν την ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Για παράδειγμα ένας τρόπος είναι ο συστηματικός φωτισμός όλων των χώρων μέσα στα πανεπιστήμια, ένας άλλος αυτός που είπατε, άρα υπάρχουν τρόποι συμπληρωματικοί, προκειμένου να πετύχουμε τον έναν και μοναδικό στόχο και ο ένας και μοναδικός στόχος είναι να μην είναι τα πανεπιστήμιά μας εστίες ανομίας και βίας. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι, κατά καιρούς έχουν ειπωθεί στον δημόσιο διάλογο και όλα αυτά θα τα συζητήσουμε εκτενώς και με τους πρυτάνεις»
«Άμεσα στον δημόσιο διάλογο πρόταση για τους ΕΛΚΕ»
Μιλώντας, εξάλλου, για τις προθέσεις της κυβέρνησης, όσον αφορά στην άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων που δημιούργησε η ένταξη των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) τω Πανεπιστημίων στο δημόσιο λογιστικό, η υπουργός Παιδείας γνωστοποίησε ότι «οι υπηρεσίες του υπουργείου και ο υφυπουργός και ο γενικός γραμματέας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ήδη μελετούμε ένα νέο σχέδιο για τους ΕΛΚΕ, το οποίο θα δώσει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στα πανεπιστήμια».
«Σκοπεύουμε στο αμέσως προσεχές διάστημα να ξεκινήσουμε διάλογο με την πανεπιστημιακή κοινότητα, να ακούσουμε τις προτάσεις τους για το πώς μπορούμε πραγματικά να βγάλουμε τις "μπάλες" από τα πόδια τους, για το πώς μπορούμε πραγματικά να απελευθερώσουμε το σύστημα στους ΕΛΚΕ, χωρίς βεβαίως εκπτώσεις στις επιταγές της διαφάνειας, όσον αφορά τους λογαριασμούς κονδυλίων έρευνας. Ήδη ετοιμάζεται μια πρόταση για να τεθεί στον δημόσιο διάλογο. Θα επιμείνω πάρα πολύ στον διάλογο αυτό να ακούσω προτάσεις, να ακούσω προβλήματα εκ των έσω, να ακούσουμε ποιες είναι οι πρακτικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι καθηγητές και οι ερευνητές μας και βεβαίως όλα αυτά σε συνεργασία και με το υπουργείο Ανάπτυξης, στο οποίο έχει περάσει και η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας και είμαι ήδη σε συζητήσεις με τον αρμόδιο υφυπουργό τον κ. Δήμα, προκειμένου από κοινού να καταλήξουμε σε μια λύση η οποία να απελευθερώνει την έρευνα από τη γραφειοκρατία».
Ερωτηθείσα για τη μεταφορά του χαρτοφυλακίου της Έρευνας στο υπουργείο Ανάπτυξης παρατήρησε ότι «ήθελε να δώσει ένα ξεκάθαρο στίγμα της καθοριστικής συμβολής που μπορεί να έχει η έρευνα στην ανάπτυξη» και διαβεβαίωσε ότι «συνεργαζόμαστε πάρα πολύ στενά με το υπουργείο και με τον αρμόδιο υφυπουργό για τα θέματα αυτά και το βλέπουμε σαν ένα σύνολο, γιατί η έρευνα προφανώς γίνεται και μέσα στα πανεπιστήμια».
Αναφορικά, εξάλλου, με τη στελέχωση των νέων τμημάτων που προέκυψαν από τις συγχωνεύσεις ΤΕΙ με ΑΕΙ η υπουργός σημείωσε ότι «παραλάβαμε δυστυχώς τετελεσμένη κατάσταση, διότι τα νέα τμήματα είχαν ήδη μπει στα μηχανογραφικά και μαθητές τα είχαν ήδη επιλέξει», όμως «μέλημά μας ήταν αμέσως να δούμε ποια είναι η κατάσταση και σε αρκετά από αυτά υπήρχαν σημαντικές ελλείψεις». «Εδώ και έναν μήνα εργαζόμαστε πυρετωδώς με τα πανεπιστήμια προκειμένου να μπορέσουμε να καλύψουμε αυτές τις ελλείψεις και προκειμένου να μπορέσουν και θα μπορέσουν να ανοίξουν κανονικά τα τμήματα αυτά στην επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά», διευκρίνισε.
Σε ό,τι αφορά την αναστολή της λειτουργίας των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του άρθρου 48Α του ν. 4485/2017, καθώς και των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης των Κ.Ε.Ε. που έχουν εγκριθεί κατ' εφαρμογή του ίδιου άρθρου, η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι «αυτά τα διετή κέντρα οργανώθηκαν χωρίς ουσιαστική προηγούμενη μελέτη χωρίς ουσιαστική προετοιμασία και τεκμηρίωση, χωρίς συνεργασία με στελέχη της αγοράς και επιπλέον είχαμε τρεις παράλληλους δρόμους –είχαμε τα ΙΕΚ, είχαμε το μεταλυκειακό έτος Τάξη Μαθητείας και είχαμε και τα διετή, τα οποία δεν είχαν ξεκινήσει ούτε καν είχε εκδηλωθεί η προκήρυξη για εκδήλωση ενδιαφέροντος μαθητών και εγγραφή μαθητών σε αυτά». «Ειπώθηκαν πάρα πολλά από πλευράς του ΣΥΡΙΖΑ για αυτό, ότι αφήνουμε στον δρομο μαθητές που θέλουν να ακολουθήσουν επαγγελματική εκπαίδευση», συνέχισε η κ. Κεραμέως, τονίζοντας ότι «δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα, διότι αν κάποιος προσπάθησε να πλήξει τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση αυτός ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος είχε αφήσει απλήρωτους τους εκπαιδευτές των δημοσίων ΙΕΚ, τους μη πιστοποιημένους εκπαιδευτές των δημοσίων ΙΕΚ».
Ερωτηθείσα για τον σχεδιασμό του υπουργείου σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών η κ. Κεραμέως απάντησε: «Στην Ειδική Αγωγή το είχαμε πει και προεκλογικά, για εμάς υπήρχε μια προτεραιότητα, όχι γιατί η γενική εκπαίδευση δεν έχει ανάγκες, έχει μεγάλες ανάγκες […] Για αυτό λοιπόν πρώτο μέλημά μας ήταν να προχωρήσουν οι 4.500 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών στον τομέα της Ειδικής Αγωγής. Παραλάβαμε μια κατάσταση η οποία δυστυχώς ήταν σε πάρα πολύ αρχικά στάδια. Αμέσως κάναμε μια συνάντηση με το ΑΣΕΠ και τους αρμόδιους του εν λόγω διαγωνισμού, επισπεύσαμε τη διαδικασία και προσπαθούμε οι διορισμοί αυτοί να γίνουν το συντομότερο. Δεν θα γίνουν με το άνοιγμα της σχολικής χρονιάς, αλλά θα προχωρήσουμε σε προσλήψεις αναπληρωτών, όμως θα γίνουν στο αμέσως επόμενο διάστημα και σε κάθε περίπτωση οι αναπληρωτές δε θα χάσουν τη θέση τους, οι αναπληρωτές δηλαδή θα παραμείνουν, κατά πάσα πιθανότητα οι περισσότεροι θα γίνουν και μόνιμοι με τη σύμπτωση των πινάκων. Για τη γενική εκπαίδευση αυτό που κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι ότι βλέπουμε ποια είναι τα κενά τα οποία υπάρχουν, θα προσπαθήσουμε να τα καλύψουμε σε ένα βάθος χρόνου, έχει ενταχθεί στον συνολικό σχεδιασμό της κυβέρνησης και είναι κάτι το οποίο συζητάμε και με τον πρωθυπουργό για το πώς θα καλύψουμε στοχευμένα ανάγκες που υπάρχουν και στη γενική εκπαίδευση. Δυστυχώς αυτό (σ.σ. οι προσλήψεις στη γενική εκπαίδευση) ήταν κάτι που ενώ είχε εξαγγελθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε προϋπολογιστεί ούτε ένα ευρώ για να γίνει».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου