1η
Τοποθέτηση Παπαχρήστου Δ. Βασιλείου
Αιρετού
ΠΥΣΔΕ Σερρών
Κυριακή
30 Ιουνίου 2019
Καλησπέρα συνάδελφοι και συναδέλφισσες
Παπαχρήστου Βασίλειος Αιρετός του ΠΥΣΔΕ Σερρών (ΕΛΜΕ Σερρών).
Εδώ και μια τριετία έχουμε ζήσει πρωτόγνωρες καταστάσεις,
με την παρούσα πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας.
Είναι η πρώτη φορά από δημιουργίας ελληνικού κράτους,
όπου επί υπουργίας Φίλη, ανακοινώνεται υπουργική απόφαση (Αριθμ. 108279/Δ2/14
Ιουλίου 2016), που συνδέει τα μόρια δυσμενών συνθηκών σχολικών μονάδων με τον
ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων ομάδων προσανατολισμού Γ
Λυκείου στα Γενικά Λύκεια. Τότε μάλλον δεν καταλάβαμε τι έγινε.
(Σημείωση: Δεν ειπώθηκε το παρόν κατά την τοποθέτησή
μου στο συνέδριο. Το αναφέρω εδώ.
Ήμουν ο πρώτος που αρθρογράφησε επ αυτού. Δεν υπήρξε
τότε άλλη αντίδραση για την υπουργική αυτή απόφαση https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/194553_rythmiseis-poy-syndeontai-me-ti-diaheirisi-toy-ekpaideytikoy-prosopikoy-sta).
·
21η Μαΐου 2019 δημοσιοποιείται το νέο
ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ Λυκείου των Γενικών Λυκείων,
·
21η Ιουνίου 2019, παραμονή των εθνικών
εκλογών, επικαιροποιείται η τότε υπουργική απόφαση(Αριθμ. 108279/Δ2/14 Ιουλίου
2016) (Αριθμ. 108279/Δ2/14 Ιουλίου 2016) του Φίλη, από την υπουργική απόφαση
(Αριθμ. 96754/Δ2/21-06-2019) το νυν υπουργό Παιδείας Γαβρόγλου.
Επί υπουργίας Γαβρόγλου ανακοινώθηκε νέα υπουργική
απόφαση
(Αρ. Πρωτοκόλλου: 133529/ΓΔ4/7-8-2018) αναφορικά με την αλλαγή των μορίων δυσμενών συνθηκών των σχολικών μονάδων.
(Αρ. Πρωτοκόλλου: 133529/ΓΔ4/7-8-2018) αναφορικά με την αλλαγή των μορίων δυσμενών συνθηκών των σχολικών μονάδων.
Και συγκεκριμένως για όλες τις σχολικές μονάδες της
ΔΔΕ Σερρών υπάρχει μείωση των μορίων δυσμενών συνθηκών των σχολικών μονάδων.
(Αυτή βεβαίως ήταν και η πρόταση της πλειοψηφίας των μελών του ΠΥΣΔΕ Σερρών.
Εξαίρεση οι δύο αιρετοί που αρνήθηκαν την μείωση των μορίων δυσμενών συνθηκών
των σχολικών μονάδων του ΠΥΣΔΕ Σερρών).
Πώς συνδέονται άραγε οι δύο παραπάνω επισημάνσεις
και τι πρακτικά σημαίνουν άραγε αυτές;
Σχολικές μονάδες που έχουν ένα έως τρία μόρια
δυσμενών συνθηκών για να δημιουργήσουν τμήμα ομάδας προσανατολισμού της Γ
Λυκείου πρέπει να έχουν ένα συγκεκριμένο ελάχιστο αριθμό μαθητών που είναι αδιαπραγμάτευτος.
Συγκεκριμένα για τις σχολικές αυτές μονάδες, με ένα
έως τρία μόρια δυσμενών συνθηκών, ισχύουν τα εξής:
1.
Όταν έχουν ένα τμήμα γενικής παιδείας ο ελάχιστος
αριθμός μαθητών για να δημιουργηθεί τμήμα ομάδας προσανατολισμού πρέπει να
είναι ένδεκα.
2.
Όταν έχουν δύο τμήματα γενικής παιδείας ο ελάχιστος αριθμός
μαθητών για να δημιουργηθεί τμήμα ομάδας προσανατολισμού πρέπει να είναι
δεκατρία.
3.
Όταν έχουν τρία τμήματα γενικής παιδείας ο ελάχιστος αριθμός
μαθητών για να δημιουργηθεί τμήμα ομάδας προσανατολισμού πρέπει να είναι
είκοσι.
Συνεπώς οι σχολικές μονάδες, πέριξ της πόλεως των Σερρών, ΓΕΛ
Προβατά, Ν. Σκοπού, Πενταπόλεως, Σκουτάρεως, με ένα έως τρία μόρια δυσμενών
συνθηκών, και με βάση την υπουργική απόφαση (Αριθμ.
96754/Δ2/21-06-2019) Γαβρόγλου, δε συμπληρώνουν τον ελάχιστο αριθμό
μαθητών για να δημιουργηθεί τμήμα ομάδας προσανατολισμού στη Γ Λυκείου.
Τι θα συμβεί τότε; Μαθητές της Γ Λυκείου θα πρέπει να
μετακινηθούν.
Πού θα πάνε; Μα σε άλλες σχολικές μονάδες όπου ο αριθμός μαθητών
θα είναι ικανός για να δημιουργήσουν τμήματα ομάδων προσανατολισμού. Δηλαδή με
την μετακίνηση των μαθητών της Γ Λυκείου από τα σχολεία που ανέφερα
θα πλεονάζει προσωπικό και οδηγούμαστε με έμμεσο τρόπο σε κλείσιμο
σχολικών μονάδων. Επομένως διορισμοί εκπαιδευτικών δε θα απαιτούνται και με
ομαλότατο τρόπο οδηγούμαστε σε συγχώνευση σχολικών μονάδων, από εκείνη την
πολιτική παράταξη που διερρήγνυε τα ιμάτιά της όταν γινόταν συγχωνεύσεις
σχολικών μονάδων.
Η παρούσα πολιτική ηγεσία (Υπουργός παιδείας Γαβρόγλου) του
υπουργείου παιδείας σκέφτηκε και το εξής τρομερό που έχει αποτυπωθεί σε έγγραφό
της (Αρ.
Πρωτ. : Φ1/102163/Δ2/25-6-2019):
Εάν γονέας ή κηδεμόνας μαθητή είναι ανήλικος ή ο ίδιος μαθητής εάν
είναι ενήλικας επιθυμήσει να αλλάξει ομάδα προσανατολισμού μέχρι τη λήξη της β
φάσης των εγγραφών ή και αργότερα τότε ισχύει το εξής:
«Η δήλωση αυτή μπορεί να τροποποιηθεί μέχρι την έναρξη των
μαθημάτων, για τμήματα που ήδη λειτουργούν, λαμβανομένου υπόψη του
ελάχιστου και του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τάξη.».
Αυτό θεωρείται ισότητα; Αυτή είναι η ισότητα που πρεσβεύει
το Ελληνικό Σύνταγμα προς όλους τους Ελληνόπαιδες;
Επί υπουργίας Φίλη δημοσιοποιήθηκε το παρόν έγγραφο (Αρ.Πρωτ.163352/04-10-2016/ΥΠΠΕΘ):
Όπου ανέφερε:
«…
σας κάνουμε γνωστό ότι η διάθεση, ολική ή μερική, των
εκπαιδευτικών στα Δ.Ι.Ε.Κ. για την κάλυψη του υποχρεωτικού τους
ωραρίου είναι υποχρεωτική ανεξάρτητα από το αν υπάρχει ή όχι αίτηση
προτίμησης.»
Τα ΙΕΚ είναι γνωστό ότι αποτελούν μεταδευτεροβάθμια δομή
εκπαίδευσης.
Τα ΙΕΚ ξεκινούν τα μαθήματά τους τον Οκτώβριο όταν ήδη:
I.
οι σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν ξεκινήσει
τα μαθήματά τους
II.
οι εκπαιδευτικοί έχουν τοποθετηθεί σε σχολικές μονάδες κάποιοι εξ
αυτών σε περισσότερα από δύο σχολεία
III.
τα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων έχουν διευθετηθεί.
Και ως «δώρο» έρχεται στον εκπαιδευτικό που δε συμπληρώνει το
ωράριό του η υποχρεωτική μετακίνηση στα ΔΙΕΚ σε μαθήματα όπου η ύλη είναι
άγνωστη για αυτόν, σημειώσεις δεν υπάρχουν και όπου καλείται να διδάξει το
απόγευμα σε αυτά, ενώ το πρωί εργάζεται σε σχολικές μονάδες της βθμιας
εκπαίδευσης.
Καταλαβαίνουμε όλοι μας ότι το ωράριο του εκπαιδευτικού την ημέρα
που εργάζεται το πρωί να μην εργάζεται και το απόγευμα δεν μπορεί
να διευθετηθεί τούτη τη χρονική στιγμή, μολονότι το έγγραφο με Αρ.Πρωτ.210374/Ε2/22-12-2015/ΥΠΠΕΘ
μεταξύ άλλων αναφέρει:
«…
Σε κάθε περίπτωση, λαμβάνεται μέριμνα ώστε οι
εκπαιδευτικοί να μην εργάζονται την ίδια ημέρα και στη σχολική μονάδα από την
οποία διατίθενται και στο ΔΙΕΚ.»
Πόσο εύκολο είναι να αλλάξει το πρόγραμμα του εκπαιδευτικού, εντός
του Οκτωβρίου, για να μην εργάζεται την ίδια μέρα πρωί και απόγευμα όταν ο
εκπαιδευτικός αυτός εργάζεται σε σχολεία στα οποία εμπλέκονται αρκετοί
συνάδελφοι που και αυτοί διατίθενται και σε άλλες σχολικές μονάδες.
Είναι γνωστό
επίσης ότι εάν «χαθούν» ώρες στα ΔΙΕΚ για οποιαδήποτε λόγο οι ώρες αυτές πρέπει
να αναπληρωθούν ακόμη και σε αργίες ή και μετά τη λήξη του διδακτικού έτους από
τους εκπαιδευτικούς που έχουμε διαθέσει μολονότι ανήκουν στη βθμια εκπαίδευση
και για αυτούς υπάρχει αργία.
Οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις κοινές ειδικότητες
της βθμιας και αθμιας εκπαίδευσης δηλαδή ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ11, ΠΕ08, ΠΕ 86
μετακινούνται υποχρεωτικά στα ΔΙΕΚ μόνον αυτοί που ανήκουν στη βθμια.
Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί της βθμιας των κοινών
ειδικοτήτων είναι ικανοί να διδάξουν τόσο στην αθμια όσο και στα ΔΙΕΚ, ενώ οι
εκπαιδευτικοί της αθμιας των ιδίων ειδικοτήτων που είναι και αυτοί πτυχιούχοι
των ιδίων τμημάτων δεν είναι ικανοί να διδάξουν στα ΔΙΕΚ;
Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος; Και αυτό είναι
ισότητα;
Αυτή η κυβέρνηση (με υπουργούς τόσο το Φίλη όσο και
τον Γαβρόγλου) μας αγαπά ιδιαίτερα και επί μονίμου βάσεως εργάζεται μέσα
στις αργίες.
Αναφέρω ως παράδειγμα την εγκύκλιο κενών και
πλεονασμάτων που εστάλη στις σχολικές μονάδες την Παρασκευή προ της Καθαράς
Δευτέρας.
Η εγκύκλιος αυτή περιελάμβανε τη συμπλήρωση του
πίνακα Γ αντλώντας στοιχεία από τους πίνακες Β και Α.
Με βάση αυτόν πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις.
Ο τρόπος προσδιορισμού των κενών στον πίνακα Γ είναι απαράδεκτος. Είναι
ένας λογιστικός τρόπος να μηδενίσουμε τις όποιες μεταθέσεις.
Θα πρέπει πάραυτα να αλλάξει αυτός ο τρόπος προσδιορισμού των
κενών και των πλεονασμάτων.
Να ακυρωθεί ό λογιστικός τρόπος, το αλγεβρικό άθροισμα κενών και
πλεονασμάτων σε όλες τις σχολικές μονάδες κάθε ΠΥΣΔΕ κατά τη διαδικασία
προσδιορισμού του πίνακα Γ.
Τελειώνω με κάτι που έχει αναφερθεί και από άλλους
συναδέλφους. Πρέπει να επικαιροποιηθεί όλη η νομοθεσία δηλαδή ΠΔ50/96, ΠΔ
100/97 Ν. 3848/2010 και όλες οι υπουργικές αποφάσεις καθώς και όλα τα έγγραφα
που αναφέρονται στις υπηρεσιακές μεταβολές.
Στο δε νόμο 3848/2010 (επί υπουργίας Διαμαντοπούλου)
υπάρχει το άρθρο 31 παράγραφος 3 γ που αναφέρει:
"Η
διαδικασία της περίπτωσης α΄ ακολουθείται και για τη διάθεση των εκπαιδευτικών
που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο διδασκαλίας. Στις αποσπάσεις
της παραγράφου αυτής, ως μονάδες μετάθεσης υπολογίζονται οι μονάδες της
οργανικής θέσης του εκπαιδευτικού, εφόσον δεν υπολείπονται."
Η παράγραφος αυτή δημιουργεί προβλήματα στα μόρια που λαμβάνει
κάθε εκπαιδευτικός, θα έπρεπε να έχει ήδη καταργηθεί και ζητούμε την
αναλογικότητα των μορίων που λαμβάνει κάθε εκπαιδευτικός δηλαδή ανάλογα τις
ημέρες που υπηρετεί σε μία σχολική μονάδα να λαμβάνει αναλογικά και τα μόρια
δυσμενών συνθηκών της σχολικής αυτής μονάδας, ούτως ώστε κανένας να μη θεωρεί
ότι ευνοείται στα μόρια δυσμενών συνθηκών που λαμβάνει.
Το υπουργείο παιδείας δεν υπέβαλλε αίτηση στο ΣτΕ
για να αναιρεθεί η απαγόρευση της διαδικασίας των υπηρεσιακών μεταβολών
(υπεραριθμίες, βελτιώσεις, οριστικές τοποθετήσεις, τοποθετήσεις νεοδιορίστων)
λόγω της διενέργειας των εθνικών εκλογών.
Και έτσι το υπουργείο παιδείας κρατά ομήρους:
I.
τα υπηρεσιακά συμβούλια,
II.
τους αιρετούς (για τρίτο συνεχόμενο καλοκαίρι θα
εργάζονται),
III.
τους εκπαιδευτικούς που θα πρέπει να βρίσκονται σε
συνεχή εγρήγορση για να ελέγχουν τη διαδικασία των υπηρεσιακών μεταβολών
Πότε θα ζητήσει το υπουργείο παιδείας τα λειτουργικά
κενά από τα ΠΥΣΔΕ;
Όλα αυτά μας τα παραχώρησε απλόχερα η κυβέρνηση τους
ΣΥΡΙΖΑ
Με εγκύκλιο (όχι υπουργική απόφαση) το υπουργείο
παιδείας προσδιορίζει το πλήθος των τμημάτων της β΄ ξένης γλώσσας.
Επί παραδείγματι: Εάν μία τάξη του γυμνασίου έχει
τέσσερα τμήματα γενικής παιδείας τότε τα τμήματα της β΄ ξένης γλώσσας δεν
μπορεί να υπερβαίνουν τα τέσσερα. Μπορεί δηλαδή να έχουμε τρία τμήματα
γερμανικών και υποχρεωτικό ένα τμήμα γαλλικών ανεξαιρέτως εάν ο αριθμός των
μαθητών ξεπερνά τους 27. Η περίφημη εγκύκλιος δεν δίνει τη δυνατότητα να σπάσει
το τμήμα των γαλλικών ενώ υπάρχει πλεονάζων προσωπικό που θα μπορούσε να
καλύψει το διδακτικό του ωράριο.
Θεωρώ ότι το συνέδριο μας πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με τα θέματα
που
ανέδειξα. Δεν είναι παραταξιακά απασχολούν το σύνολο της
εκπαιδευτικής κοινότητας και θα πρέπει πάραυτα να καταργηθεί η υπουργική
απόφαση που συνδέει τα μόρια δυσμενών συνθηκών σχολικών με τον ελάχιστο αριθμό
μαθητών στα τμήματα ομάδων προσανατολισμού της Γ Γενικού Λυκείου.
Σε διαφορετική περίπτωση οδηγούμαστε με έμμεσο τρόπο σε κλείσιμο
σχολικών μονάδων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου