Βουλευτές ζήτησαν να γίνει καθορισμός κριτηρίων
Μετά τις αντιδράσεις πολλών Βουλευτών ο Υπουργός Παιδείας απέσυρε το
άρθρο 7 που αναφερόταν στην πιστοποίηση των φορέων της γλωσσομάθειας.
Το εν λόγω άρθρο όριζε ότι η γλωσσομάθεια καθώς και οι φορείς που
χορηγούν αντίστοιχα πιστοποιητικά πιστοποιούνται από τον Εθνικό
Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού
(ΕΟΠΠΕΠ) με βάση και την επί του θέματος αυτού διεθνή πρακτική.
Η διαδικασία πιστοποίησης και εποπτείας των φορέων της ημεδαπής, καθώς και αναγνώρισης των φορέων της αλλοδαπής που χορηγούν τίτλους οι οποίοι αποδεικνύουν τη γλωσσομάθεια και η αντιστοίχηση των εν λόγω τίτλων με τους τίτλους της ημεδαπής και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια
καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Καθηγητών Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών αμέσως μόλις έγινε γνωστή η απόσυρση του επίμαχου άρθρου προχώρησε σε ανάρτηση στην ιστοσελίδα στην οποία ανέφερε:
Απέσυρε, μόλις, το επίμαχο άρθρο για την πιστοποίηση γλωσσομάθειας το Υπουργείο Παιδείας. Για άλλη μια φορά οι συντονισμένες προσπάθειες όλων έφεραν αποτέλεσμα. Συνάδελφοι συγχαρητήρια σε σας και στους βουλευτές που μας υποστήριξαν.
Επίσης ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος προχώρησε και σε ευχαριστήρια επιστολή προς τον Υπουργό στην οποία τονίζεται ότι «είναι σύμφωνος με την πρόθεσή σας να συμπεριλάβετε τα κριτήρια αναγνώρισης πιστοποιητικών γλωσσομάθειας σε προσεχή νόμο και σας παρακαλούμε να προχωρήσετε προς αυτή την κατεύθυνση το γρηγορότερο δυνατόν.
Για το εν λόγω άρθρο υπήρξαν τοποθετήσεις από τον κ. Α.Γεωργιάδη που μεταξύ των άλλων ανέφερε ότι «η παρέμβασή σας φοβάμαι ότι μπορεί να έχει τις καλύτερες των προθέσεων, αλλά μπορεί να ανοίξει μία κερκόπορτα τεραστίου μεγέθους. Γιατί; Υπάρχει ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο πιστοποίησης στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών. Πολύ ωραία. Αυτό ισχύει για όλους. Τώρα βάζουμε μία ρύθμιση με κριτήρια που σήμερα εδώ δεν είναι γνωστά, αλλά θα γίνουν γνωστά στο Προεδρικό Διάταγμα. Θα κάνετε την αλλαγή απ’ ό,τι έχω πληροφορηθεί. Θα επιτρέπεται σε κάποιον ενδιάμεσο φορέα να λέει ποια από τα πιστοποιημένα ευρωπαϊκά φροντιστήρια είναι τελικά πιστοποιημένα ή όχι».
Ο κ. Γεωργιάδης ζήτησε την απόσυρση του άρθρου και να έρθει στη Βουλή μαζί με τα κριτήρια πιστοποίησης.
Ο Υπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι ήθελε να ολοκληρωθεί η διαδικασία όσον αφορά την πιστοποίηση της επάρκειας της γλωσσομάθειας. «Έτσι, είπα «νόμος σήμερα», με εξουσιοδοτική διάταξη του Υπουργού, για να κάνω και τα κριτήρια και να τα κάνω όλα γρήγορα. Μου είπαν «θα τα κάνεις εσύ με υπουργική απόφαση; Άρα αυτό σημαίνει ότι θα τα κάνεις με υπουργική απόφαση, διότι θέλεις να ευνοήσεις τον Γεωργιάδη ή τον α’ και το β’». Τους είπα ότι «αν θέλετε Προεδρικό Διάταγμα, θα με καθυστερήσετε οκτώ μήνες». Υπήρξαν μομφές κ.λπ. Μιλάμε για λαμόγια που βρίζουν, γι’ αυτό μιλάω. Για υβριστές τέτοιους» τόνισε ο Υπουργός.
Τον καθορισμό των κριτηρίων για την πιστοποίηση ζήτησε και ο κ. Κουρουμπλής του ΣΥΡΙΖΑ για να λάβει την απάντηση από τον Υπουργό ότι θα το έκανε με Προεδρικό Διάταγμα. «Τώρα, επειδή ούτε το Προεδρικό Διάταγμα τους αρέσει, γιατί δεν θέλουν να γίνει τίποτα, τα λαμόγια λένε «φέρνετε Προεδρικό Διάταγμα, όπου θα παρέμβει το Συμβούλιο της Επικρατείας». Γι’ αυτό λοιπόν κι εγώ γυρίζω σελίδα. Τους λέω ότι αυτοί και αυτή η λογική έφεραν την Ελλάδα εδώ που την έφεραν. Αυτή η δυσπιστία των γκρίζων ζωνών. Όσοι μιλάνε είναι από τις γκρίζες ζώνες και τους επιτίθεμαι αυτή τη στιγμή».
Ο κ. Κουρουμπλής ζήτησε να μπουν τα κριτήρια σε νόμο για να διασφαλιστεί το Υπουργείο και ο κ. Λοβέρδος με τη σειρά του ανέφερε «Το παίρνω όλο πίσω. Εγώ προσωπικά δεν θα πάθω τίποτα. Δέκατα δεν θα μου ανεβάσουν. Κάνω πολιτικές για τη χώρα μου. Δέκατα, για το κάθε λαμόγιο, δεν θα ανεβάσω. Τα παίρνω πίσω. Θέλω αυτά που λέω να γραφτούν και στα μπλογκς που έγραψαν, αυτά που έγραψαν απ’ έξω και να τα φέρουμε κατευθείαν στη Βουλή. Όμως η ισχύουσα κατάσταση είναι η κοινή λογική του «απατεωνισμού», που έφερε την Ελλάδα εδώ».
Η κα Ρεπούση με τη σειρά της τόνισε ότι « η πιστοποίηση της γλωσσομάθειας που επιχειρείται είναι, επίσης, προβληματική. Δεν μπορείτε να έχετε σε ομηρία όλους τους ιδιωτικούς οργανισμούς που δίνουν πιστοποίηση γλωσσομάθειας και να εισάγετε νέα κριτήρια. Φτιάξτε τα κριτήρια. Αυτή είναι πιστοποιημένη και από διεθνείς οργανισμούς. Γιατί κάθε φορά τους βάζετε σε αυτήν την ταλαιπωρία;»
Να σημειώσουμε ότι ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Καθηγητών Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών «Europalso» αμέσως μόλις έγινε γνωστό το άρθρο απέστειλε επιστολή προς τους Βουλευτές στην οποία παρουσίαζε τα προβλήματα που δημιουργεί το επίμαχο άρθρο ενώ ζητούσε μεταξύ των άλλων την απόσυρση του άρθρου 7 της τροπολογίας.
Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Καθηγητών Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών ως πρώτο ζήτημα παρουσίαζε το γεγονός ότι « με την εν λόγω τροπολογία δεν θεσμοθετούνται πάγια και αντικειμενικά κριτήρια για τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, όπως επίμονα και διαχρονικά επιδιώκουμε. Αντίθετα, το θέμα παραπέμπεται σε μελλοντική ρύθμιση με υποκειμενικά κριτήρια τα οποία θα αποφασίζονται και θα αλλάζουν σύμφωνα με τις επιταγές των οικονομικών συμφερόντων. Αυτό άλλωστε κάνουν μέχρι σήμερα».
Η διαδικασία πιστοποίησης και εποπτείας των φορέων της ημεδαπής, καθώς και αναγνώρισης των φορέων της αλλοδαπής που χορηγούν τίτλους οι οποίοι αποδεικνύουν τη γλωσσομάθεια και η αντιστοίχηση των εν λόγω τίτλων με τους τίτλους της ημεδαπής και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια
καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Καθηγητών Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών αμέσως μόλις έγινε γνωστή η απόσυρση του επίμαχου άρθρου προχώρησε σε ανάρτηση στην ιστοσελίδα στην οποία ανέφερε:
Απέσυρε, μόλις, το επίμαχο άρθρο για την πιστοποίηση γλωσσομάθειας το Υπουργείο Παιδείας. Για άλλη μια φορά οι συντονισμένες προσπάθειες όλων έφεραν αποτέλεσμα. Συνάδελφοι συγχαρητήρια σε σας και στους βουλευτές που μας υποστήριξαν.
Επίσης ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος προχώρησε και σε ευχαριστήρια επιστολή προς τον Υπουργό στην οποία τονίζεται ότι «είναι σύμφωνος με την πρόθεσή σας να συμπεριλάβετε τα κριτήρια αναγνώρισης πιστοποιητικών γλωσσομάθειας σε προσεχή νόμο και σας παρακαλούμε να προχωρήσετε προς αυτή την κατεύθυνση το γρηγορότερο δυνατόν.
Για το εν λόγω άρθρο υπήρξαν τοποθετήσεις από τον κ. Α.Γεωργιάδη που μεταξύ των άλλων ανέφερε ότι «η παρέμβασή σας φοβάμαι ότι μπορεί να έχει τις καλύτερες των προθέσεων, αλλά μπορεί να ανοίξει μία κερκόπορτα τεραστίου μεγέθους. Γιατί; Υπάρχει ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο πιστοποίησης στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών. Πολύ ωραία. Αυτό ισχύει για όλους. Τώρα βάζουμε μία ρύθμιση με κριτήρια που σήμερα εδώ δεν είναι γνωστά, αλλά θα γίνουν γνωστά στο Προεδρικό Διάταγμα. Θα κάνετε την αλλαγή απ’ ό,τι έχω πληροφορηθεί. Θα επιτρέπεται σε κάποιον ενδιάμεσο φορέα να λέει ποια από τα πιστοποιημένα ευρωπαϊκά φροντιστήρια είναι τελικά πιστοποιημένα ή όχι».
Ο κ. Γεωργιάδης ζήτησε την απόσυρση του άρθρου και να έρθει στη Βουλή μαζί με τα κριτήρια πιστοποίησης.
Ο Υπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι ήθελε να ολοκληρωθεί η διαδικασία όσον αφορά την πιστοποίηση της επάρκειας της γλωσσομάθειας. «Έτσι, είπα «νόμος σήμερα», με εξουσιοδοτική διάταξη του Υπουργού, για να κάνω και τα κριτήρια και να τα κάνω όλα γρήγορα. Μου είπαν «θα τα κάνεις εσύ με υπουργική απόφαση; Άρα αυτό σημαίνει ότι θα τα κάνεις με υπουργική απόφαση, διότι θέλεις να ευνοήσεις τον Γεωργιάδη ή τον α’ και το β’». Τους είπα ότι «αν θέλετε Προεδρικό Διάταγμα, θα με καθυστερήσετε οκτώ μήνες». Υπήρξαν μομφές κ.λπ. Μιλάμε για λαμόγια που βρίζουν, γι’ αυτό μιλάω. Για υβριστές τέτοιους» τόνισε ο Υπουργός.
Τον καθορισμό των κριτηρίων για την πιστοποίηση ζήτησε και ο κ. Κουρουμπλής του ΣΥΡΙΖΑ για να λάβει την απάντηση από τον Υπουργό ότι θα το έκανε με Προεδρικό Διάταγμα. «Τώρα, επειδή ούτε το Προεδρικό Διάταγμα τους αρέσει, γιατί δεν θέλουν να γίνει τίποτα, τα λαμόγια λένε «φέρνετε Προεδρικό Διάταγμα, όπου θα παρέμβει το Συμβούλιο της Επικρατείας». Γι’ αυτό λοιπόν κι εγώ γυρίζω σελίδα. Τους λέω ότι αυτοί και αυτή η λογική έφεραν την Ελλάδα εδώ που την έφεραν. Αυτή η δυσπιστία των γκρίζων ζωνών. Όσοι μιλάνε είναι από τις γκρίζες ζώνες και τους επιτίθεμαι αυτή τη στιγμή».
Ο κ. Κουρουμπλής ζήτησε να μπουν τα κριτήρια σε νόμο για να διασφαλιστεί το Υπουργείο και ο κ. Λοβέρδος με τη σειρά του ανέφερε «Το παίρνω όλο πίσω. Εγώ προσωπικά δεν θα πάθω τίποτα. Δέκατα δεν θα μου ανεβάσουν. Κάνω πολιτικές για τη χώρα μου. Δέκατα, για το κάθε λαμόγιο, δεν θα ανεβάσω. Τα παίρνω πίσω. Θέλω αυτά που λέω να γραφτούν και στα μπλογκς που έγραψαν, αυτά που έγραψαν απ’ έξω και να τα φέρουμε κατευθείαν στη Βουλή. Όμως η ισχύουσα κατάσταση είναι η κοινή λογική του «απατεωνισμού», που έφερε την Ελλάδα εδώ».
Η κα Ρεπούση με τη σειρά της τόνισε ότι « η πιστοποίηση της γλωσσομάθειας που επιχειρείται είναι, επίσης, προβληματική. Δεν μπορείτε να έχετε σε ομηρία όλους τους ιδιωτικούς οργανισμούς που δίνουν πιστοποίηση γλωσσομάθειας και να εισάγετε νέα κριτήρια. Φτιάξτε τα κριτήρια. Αυτή είναι πιστοποιημένη και από διεθνείς οργανισμούς. Γιατί κάθε φορά τους βάζετε σε αυτήν την ταλαιπωρία;»
Να σημειώσουμε ότι ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Καθηγητών Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών «Europalso» αμέσως μόλις έγινε γνωστό το άρθρο απέστειλε επιστολή προς τους Βουλευτές στην οποία παρουσίαζε τα προβλήματα που δημιουργεί το επίμαχο άρθρο ενώ ζητούσε μεταξύ των άλλων την απόσυρση του άρθρου 7 της τροπολογίας.
Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Καθηγητών Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών ως πρώτο ζήτημα παρουσίαζε το γεγονός ότι « με την εν λόγω τροπολογία δεν θεσμοθετούνται πάγια και αντικειμενικά κριτήρια για τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, όπως επίμονα και διαχρονικά επιδιώκουμε. Αντίθετα, το θέμα παραπέμπεται σε μελλοντική ρύθμιση με υποκειμενικά κριτήρια τα οποία θα αποφασίζονται και θα αλλάζουν σύμφωνα με τις επιταγές των οικονομικών συμφερόντων. Αυτό άλλωστε κάνουν μέχρι σήμερα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου