Για τις μετατάξεις από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση
στην πρωτοβάθμια κατόπιν ερωτήσεως ακροάτριας: Η κα
Νατάσα Κατσούλια, προ δύο εβδομάδων που μιλούσαμε βγήκε στην εκπομπή σας. Υπό
την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου υπήρχε μια διαδικασία μετατάξεων
καθηγητών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια για να γίνουν
δάσκαλοι δηλαδή, επειδή η Πρωτοβάθμια έχει μεγαλύτερες ανάγκες. Και με βάση ο
καθένας τα προσόντα του από αυτούς που αιτήθηκαν, έγιναν οι επιλογές.
Στις επιλογές υπήρξαν ενστάσεις από 300 περίπου άτομα
πρώτον γιατί δεν τους πήραν καθόλου, δεύτερον γιατί δεν τους πήραν στην πρώτη
τους επιλογή και πήραν άλλους με λιγότερα μόρια. Και οι μεν και οι δε
ισχυρίζονται ότι παρατύπως προηγήθηκαν άλλοι που είχαν λιγότερα προσόντα από
αυτούς. Μία απ’ αυτές τις περιπτώσεις είναι η κα Νατάσα Κατσούλια η οποία σας
τηλεφώνησε..
Ενδιαφέρθηκα την ίδια μέρα. Είναι ένα μεγάλο πολιτικό
θέμα για μας, το λύσαμε όμως και θα σας πω ποια είναι η λύση, διότι είναι 300
άτομα και διότι έγιναν διαδικασίες για τη δική τους επιλογή από την προηγούμενη
πολιτική ηγεσία και οι Υπηρεσίες δεν το είχαν υπ' όψιν τους.
Δηλαδή στις Υπηρεσίες που απευθύνθηκα για να δουν τις
ενστάσεις μου είπαν ότι αφού δεν έχουν κάνει τίποτα σε σχέση με τις επιλογές,
πώς θα δούμε τις ενστάσεις; Και στο ερώτημα «πώς έγιναν αυτά αφού δεν έγιναν
από σας» η απάντηση ήταν πως έγιναν από έναν σύμβουλο του Υπουργείου που ήταν
τότε εδώ. Και πάντως μου είπαν ότι οι ίδιες δεν έχουν καμία ανάμειξη και δεν
επιθυμούν καθόλου ν’ αναμιχθούν διότι δε θέλει κανένας υπάλληλος του Υπουργείου
να υποστεί τις αγωγές από τους διαμαρτυρομένους.
Πήραμε λοιπόν εμείς τις ενστάσεις και αποφασίσαμε να
τις κάνουμε δεκτές. Δηλαδή όσες περιπτώσεις έχουν πραγματικά δίκιο, τις
δεχόμαστε. Δε μπορούμε να τους εντάξουμε τώρα, να τους βγάλουμε τώρα από τη
Δευτεροβάθμια που έχουμε τόσα προβλήματα με τα κενά και να τους πάμε στην
Πρωτοβάθμια που έχει κι αυτή κενά.
Αλλά έχουμε περίπου 45 περιπτώσεις που θέλουν να
γυρίσουν πίσω στη Δευτεροβάθμια. Έχουμε περιπτώσεις που ζητούν να μπουν κι
αυτοί, θα μπουν κι αυτοί, θα τους προσθέσουμε, ειδικά σε Αθήνα, Πειραιά,
Θεσσαλονίκη. Άρα λοιπόν εμείς όσους είναι Μακεδονία και Αττική θα τους φέρουμε
100%. Και τους άλλους θα τους φέρουμε και θα δούμε και τα θέματα της δεύτερης
επιλογής και αυτούς που λένε ότι αδικήθηκαν ως προς την πρώτη τους επιλογή και
θα τα δούμε και με το κριτήριο της δικαιοσύνης, αλλά και με το κριτήριο των
αναγκών που έχουμε ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα. Άρα η απάντηση στην κα
Κατσούλια είναι ότι το κάναμε αυτό».
Για τις εισαγωγικές εξετάσεις: «Ό,τι έκανε η προηγούμενη πολιτική
ηγεσία του Υπουργείου δε θα το αλλάξουμε. Σας δίνω την απάντηση που έδωσα την
Κυριακή στο γήπεδο σ’ ένα παιδί της Β’ Λυκείου που μου είπε ότι θα πάει με το
νέο Λύκειο στο Πανεπιστήμιο. Και το νέο Λύκειο αυτό όπως το έφτιαξαν οι
προηγούμενοι από εμάς, διαχωρίζει τις κατηγορίες των σπουδών και αν ο
συγκεκριμένος μαθητής ας πούμε πάει για γιατρός και δεν τα καταφέρει κινδυνεύει
να μη μπει πουθενά; Και με ρώτησε «γιατί το άλλαξε ο προηγούμενος;».
Του απαντώ: Φαντάζεσαι να αλλάξω αυτό το σύστημα και
ένα άλλο παιδί που του αρέσει αυτό το σύστημα αν με συναντήσει στο δρόμο τι θα
μου λέει; Θα μου λέει ότι κάθε ένας Υπουργός που έρχεται αλλάζει το σύστημα
εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Λοιπόν, δεν πρόκειται ν’ αλλάξει. Μάλιστα χτες
έλεγα στη Βουλή ότι θα πρέπει να συμφωνήσουμε πως ένα σύστημα εισαγωγής στα
Πανεπιστήμια, να ισχύει τουλάχιστον για μια πενταετία, να μπορέσει να δείξει
στην πράξη τα προτερήματα και τα μειονεκτήματά του και οι αλλαγές να γίνουν ορθολογικά.
Άρα δεν υπάρχει περίπτωση ν’ αλλάξει τίποτε, μόνο μία
μικρούλα αλλαγή αφορά το μάθημα της Πληροφορικής, είναι μια τροπολογία με την
οποία το μάθημα της Πληροφορικής να εξετάζεται οπωσδήποτε γι’ αυτούς που θέλουν
να μπουν στα τμήματα Πληροφορικής. Δεν είναι δυνατό να μπαίνεις στα τμήματα
Πληροφορικής τον 21οαιώνα και να μη σου ζητούν επάρκεια στο μάθημα
αυτό, και σε όποιο άλλο τμήμα η ΑΔΙΠ μας πει. Σε ελάχιστα τμήματα δηλαδή. Είναι
η μόνη προσθήκη. Καμία άλλη».
Για τις διπλές πανελλήνιες εξετάσεις που θα γίνουν το
2016: «Αυτό θα
συμβεί διότι θα βρεθούμε σε μια μετάβαση. Γιατί αυτός που τελείωσε το Λύκειο
φέτος και δε μπήκε και θα δώσει το 2015-2016, δεν μπορεί να προσαρμοστεί σε
κάτι για το οποίο δεν έχει προετοιμαστεί. Υπάρχει μια μεταβατική περίοδος ενός
χρόνου όπου τα παιδιά θα δώσουν με δυο τρόπους: Με το καινούργιο Λύκειο και το
αντίστοιχο εξεταστικό σύστημα που έγινε το 2013 ή μ’ αυτό που είναι σήμερα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου