Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2011

Νέο, πιο σκληρό πολυνομοσχέδιο



Το τρίτο μέσα στους τελευταίους έξι μήνες «σκληρό» πολυνομοσχέδιο για τους πολίτες, τους συνταξιούχους και τους ελεύθερους επαγγελματίες φέρνει η κυβέρνηση.

Αυτό πρόκειται να κατατεθεί αρχές Δεκεμβρίου στη Βουλή και θα περιλαμβάνει όλες τις εκκρεμότητες που σχετίζονται με το Μνημόνιο. Θα ρυθμίζει θέματα που έχουν να κάνουν με τα κλειστά επαγγέλματα, τις επικουρικές συντάξεις και τα ταξί.

Η πρώτη συζήτηση για το περιεχόμενο του πολυνομοσχεδίου θα γίνει την επόμενη Τετάρτη στη συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής, στην «ατζέντα» της οποίας θα βρεθεί και η επανεκκίνηση των πέντε μεγάλων οδικών έργων, η κατασκευή των οποίων γίνεται με συμβάσεις παραχώρησης.

Ρόλο συντονιστή στο πολυνομοσχέδιο έχει αναλάβει ο Ευάγγελος Βενιζέλος, ο οποίος χθες ενημέρωσε το υπουργικό συμβούλιο, που συνήλθε υπό τον πρωθυπουργό, για την πορεία εξέλιξης του χρονοδιαγράμματος, μετά την επιστολή του Αντώνη Σαμαρά, αλλά και για το Eurogroup της 29ης Νοεμβρίου (σ.σ.: θα συνέλθει για την εκταμίευση της 6ης δόσης).

Αναλυτικότερα, τα θέματα που θα ρυθμίζει το νέο πολυνομοσχέδιο είναι:

1. Κλειστά επαγγέλματα: Παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών εκτιμούν ότι το θέμα των κλειστών επαγγελμάτων υπολογίζεται να έχει ξεκαθαρίσει μέχρι την άνοιξη του 2012. Στο πολυνομοσχέδιο που πρόκειται να κατατεθεί θα προβλέπεται ποια επαγγέλματα θα εξαιρούνται από το καθεστώς της απελευθέρωσης, αλλά και τους λόγους για τους οποίους πρέπει να παραμείνουν κλειστά. Σε άλλη διάταξη του ίδιου νομοσχεδίου θα καταργούνται όλα τα επιμέρους νομοθετικά κωλύματα για τα επαγγέλματα που πρόκειται να απελευθερωθούν.

2. Επικουρικές συντάξεις: Θα προβλέπεται μείωση έως 30% -όπως ήδη έχει αποκαλύψει η «δημοκρατία»- για τα ταμεία στα οποία οι αναλογιστικές μελέτες δείχνουν ότι η οικονομική τους κατάσταση βρίσκεται στο «κόκκινο» (σ.σ.: ελλείμματα).

3. Αυτοκινητόδρομοι. Το τελευταίο διάστημα έχει σημειωθεί πρόοδος μεταξύ του υπουργείου Υποδομών, των κατασκευαστών και των τραπεζών για την επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητοδρόμους. Η συρρίκνωση του φυσικού αντικειμένου της Ολυμπίας Οδού (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα) και του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65) αποτελεί το πρώτο κομμάτι της τελικής λύσης. Το δεύτερο αναφέρεται στην υποκατάσταση ορισμένων τραπεζών από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τη δημιουργία ενός εγγυητικού μηχανισμού. Υπέρ της άρσης του αδιεξόδου στους αυτοκινητοδρόμους της Ελλάδας έχει ταχθεί και ο Χορστ Ράιχενμπαχ, επικεφαλής της ομάδας δράσης (task force) για τη χώρα μας.

4. Ταξί. Για το θέμα των ταξί ο τέως υπουργός Μεταφορών Γιάννης Ραγκούσης έχει καταθέσει σχέδιο νόμου που προβλέπει την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου στα μεγάλα αστικά κέντρα. Το κόστος του παραβόλου θα μειωνόταν στα 5.000 ευρώ, αν και αρχικά προβλεπόταν μια διακύμανση μεταξύ 15.000-40.000 ευρώ. Οι άδειες ήταν αμεταβίβαστες, καθώς επανακτούσαν τον δημόσιο χαρακτήρα τους. Οσον αφορά τις νέες άδειες, αυτές θα ήταν απεριόριστες, καθώς δεν είχαν προσδιοριστεί πληθυσμιακά κριτήρια, όπως στο Π.Δ. του Δ. Ρέππα. Πάντως, ο νέος υπουργός Μ. Βορίδης έχει τοποθετηθεί υπέρ των πληθυσμιακών κριτηρίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου