Τετάρτη 27 Ιουλίου 2011

“Το ΠΑΣΟΚ τελείωσε…”


(Ανανεωμένο) Όταν τελείωσε η συνεδρίαση του Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας (ΚΤΕ) Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, για το θέμα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ταξί, μία εκ των παριστάμενων βουλευτών ρώτησε συνάδελφό της : “που καταλήξαμε;”
Δεν ξέρω” ήταν η απάντηση, “το ΠΑΣΟΚ τελείωσε με αυτόν…“.
Δεν ξέρουμε αν η απάντηση αφορούσε τον παριστάμενο υπουργό Μεταφορών, ή τον πολιτικό προϊστάμενό του και πρωθυπουργό, απηχεί όμως
τον μεγάλο εκνευρισμό που επικράτησε  μεταξύ των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ κατά την διάρκεια της συνεδρίασης.
Κατά τα άλλα, αν το πολιτικό διακύβευμα στο θέμα των ταξί είναι να καταλάβουν όλοι οι υπουργοί ποιος είναι ο ισχυρός άνδρας της κυβέρνησης, τότε ο Ε. Βενιζέλος κερδίζει την μάχη του με τον Γ. Ραγκούση στα σημεία.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναγκάζεται (ουσιαστικά από τους προσκείμενους στον Βενιζέλο βουλευτές…) να «ενταχθεί» σε μία διαδικασία που δεν είχε ακολουθηθεί όταν ήταν υπουργός ο Ρέππας. Και αναγκάζεται προκειμένου να κερδίσει χρόνο  να φέρει το θέμα σε μία πιο ευνοϊκή συγκυρία γι’ αυτόν.
Η κατεύθυνση της λύσης που υποδεικνύεται στον Ραγκούση είναι η απόφαση για τα ταξί να εγκριθεί από κάποιο κυβερνητικό όργανο (το υπουργικό συμβούλιο ή την κυβερνητική επιτροπή). Εκεί ο Ραγκούσης θεωρεί βέβαιο ότι θα έχει την στήριξη του πρωθυπουργού σε ότι εισηγηθεί. Κατά την διάρκεια πάντως της συνεδρίασης απέφυγε να δεσμευθεί στις προτάσεις των βουλευτών για σύντομη επίλυση της κρίσης με τους ταξιτζήδες.
Βέβαια με τις ΠΑΣΟΚικές διαδικασίες που ακολουθούνται το θέμα μετατοπίζεται από το κοινωνικό πεδίο στο εσωκομματικό και εσωκυβερνητικό, αποδεικνύοντας ότι στο βωμό αυτών των ισορροπιών οι «προύχοντες» και οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ υποτάσσουν τα πάντα.
“Λούνα παρκ”
Ενδεικτικές του κλίματος είναι οι επιθέσεις που δέχθηκε ο Ραγκούσης όχι τόσο από την  (συνήθη ύποπτη) Βάσω Παπανδρέου, αλλά από βουλευτές, όπως η Αντωνίου, ο Σαλαγιάννης, ο Κατρίνης, η Γιαννακά, ο Ζωίδης, ο Κεγκέρογλου.
Χαρακτηριστικός του κλίματος ήταν ο διάλογος της βουλευτού Φθιώτιδας Τονιας Αντωνίου με τον κ. Ραγκούση:
«Εχεις κάνει δηλώσεις υπέρ της αυτορρυθμισης της αγοράς».
«Εγώ δεν έκανα ποτέ τέτοια δήλωση. Λες ό,τι λέει ο Θύμιος Λυμπερόπουλος!» απάντησε ο υπουργός.
Γιάννης Βούρος : «προσπαθούμε να φανούμε αξιόπιστοι στο εξωτερικό και το κατορθώνουμε. Χρειάζεται μια συνέχεια συγκοινωνούντων δοχείων αλλιώς είναι εύκολο να χαρακτηριστούμε ότι βρισκόμαστε στο λούνα παρκ και ότι παίζουμε με τα συγκρουόμενα. Εχουμε καταρρακωθεί ως κοινοβουλευτική ομάδα και πρέπει να βάλουμε έναν πάτο στο βαρέλι».

Ο Μιχάλης Τζελέπης είπε, μεταξύ άλλων, ότι η αμφισβήτηση της συμφωνίας του πρώην υπουργού Δ. Ρέππα με τους αυτοκινητιστές δημιουργεί πολιτικό θέμα εμπιστοσύνης στις πολιτικές συμφωνίες της κυβέρνησης
Ο Μιχάλης Κατρίνης ζήτησε ενιαία αντιμετώπιση όλων των επαγγελμάτων
Ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος ζήτησε άμεση σύγκληση της Κυβερνητικής Επιτροπής ώστε να αποφασίσει η κυβέρνηση για το ζήτημα αυτό ζήτησε
Την ύπαρξη μεγάλου πολιτικού προβλήματος διαπίστωσε ο Νίκος Σαλαγιάννης, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση άνοιξε μέτωπο χωρίς να έχει θέση ενώ πρόσθεσε ότι το «άδειασμα» μεταξύ υπουργών χαλάει την εικόνα συνοχής της κυβέρνησης.
Απελευθέρωση με πληθυσμιακά και πανευρωπαϊκά κριτήρια ζήτησε ο Δημήτρης Κουσελάς.
Να τεθεί τέρμα στις προσωπικές στρατηγικές, ζήτησε η Τόνια Αντωνίου, ενώ εκτίμησε ότι η δήλωση του κ. Ραγκούση περί αυτορύθμισης της αγοράς «άρχισε το έργο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου