Πέμπτη 5 Ιουνίου 2025

Ζαχαράκη: Νέα εποχή για τα ΚΕΔΑΣΥ - Ριζικές αλλαγές σε σχολεία και εξοπλισμούς

 

Σε ριζική αναβάθμιση της λειτουργίας των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) προχωρά το Υπ. Παιδείας, με στόχο την ενίσχυση της προσβασιμότητας και την αναβάθμιση των υπηρεσιών προς μαθητές και οικογένειες, όπως ανακοίνωσε η υπουργός Σοφία Ζαχαράκη.

Νέα εργαλεία και ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης

Η μεταρρύθμιση περιλαμβάνει την καθιέρωση 9 σύγχρονων εργαλείων αξιολόγησης, τα οποία καλύπτουν το σύνολο των ειδικοτήτων των ΚΕΔΑΣΥ, ενώ θεσπίζεται και ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα για την ηλεκτρονική διαχείριση των διαδικασιών:

  • Ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων αξιολόγησης
  • Δημιουργία ατομικών ψηφιακών φακέλων μαθητών
  • Καταγραφή αξιολογήσεων και παρεμβάσεων
  • Ενιαία πρότυπα στις Αξιολογικές Εκθέσεις

Αξιολογήσεις εντός σχολείων – Τέλος στις άσκοπες μετακινήσεις

Ένα από τα πιο καθοριστικά σημεία της νέας πολιτικής είναι η δυνατότητα διενέργειας αξιολογήσεων απευθείας στα σχολεία. Οι επισκέψεις των διεπιστημονικών ομάδων ενισχύουν την άμεση και ουσιαστική υποστήριξη όχι μόνο των μαθητών, αλλά και των εκπαιδευτικών. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η ανάγκη μετακινήσεων οικογενειών, ειδικά από απομακρυσμένες περιοχές.

Επένδυση 2,8 εκατ. ευρώ σε εξοπλισμό για τα ΚΕΔΑΣΥ

Παράλληλα, προχωρά και η τεχνική ενίσχυση των 71 ΚΕΔΑΣΥ ανά την επικράτεια μέσω χρηματοδότησης 2.800.000 ευρώ για την προμήθεια σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού:

  • 2.000 φορητοί υπολογιστές
  • 192 σταθεροί υπολογιστές με κάμερες και μικρόφωνα
  • 118 πολυμηχανήματα
  • 71 φωτοαντιγραφικά
  • 118 εξωτερικοί σκληροί δίσκοι

Στο επίκεντρο οι μαθητές με ειδικές ανάγκες και οι εκπαιδευτικοί τους

Η νέα φιλοσοφία λειτουργίας των ΚΕΔΑΣΥ βασίζεται σε μια ολιστική προσέγγιση υποστήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενισχύοντας τη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς. Οι παρεμβάσεις πλέον σχεδιάζονται με μεγαλύτερη ακρίβεια, βασισμένες στο πραγματικό σχολικό και οικογενειακό προφίλ του παιδιού.

Με αυτά τα μέτρα, το Υπουργείο στοχεύει σε ένα πιο ευέλικτο, λειτουργικό και δίκαιο σύστημα που ενισχύει ουσιαστικά τη συμπερίληψη και την ισότητα στην εκπαίδευση.

 

 

«Απάντηση στην Ερώτηση με αριθμ. πρωτ. 4772/16-4-2025»

 

Σε απάντηση του ανωτέρω Μέσου Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, κάνουμε γνωστά τα

ακόλουθα:

Τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), ιδρύθηκαν με το άρθρο 6 του ν. 4547/2018 «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α ́ 102), κατόπιν της κατάργησης των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.). που προβλέπονταν στον Οργανισμό του Υπουργείου (π.δ. 18/2018, Α ́ 31). Ο ν. 4547/2018 προέβλεψε για τα Κ.Ε.Σ.Υ., τριάντα επτά (37) οργανικές θέσεις διοικητικών υπαλλήλων ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού και τριάντα τέσσερις (34) οργανικές θέσεις ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων.

Με τον ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α ́ 136), τα Κ.Ε.Σ.Υ. μετονομάστηκαν σε Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) και οι οργανικές θέσεις διοικητικών υπαλλήλων αυξήθηκαν σε σαράντα επτά (47) θέσεις ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού και πενήντα (50) θέσεις ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων.

Με την αριθ. πρωτ. 165592/Ν4/17-12-2021 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Κατανομή θέσεων προσωπικού ανά κατηγορία και κλάδο, στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων» (Β ́ 6088 και διορθ. σφαλμ. Β ́ 1853 - ΑΔΑ: 6ΥΝΛ46ΜΤΛΗ-ΥΟΕ ), κατανεμήθηκαν οι ενενήντα επτά (97) οργανικές θέσεις διοικητικού προσωπικού των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Δυτικής Αττικής, όπως σε κάθε ένα της Αττικής, κατανεμήθηκαν μία οργανική θέση κλάδου/ειδικότητας ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού και μία οργανική θέση κλάδου/ειδικότητας ΔΕ Διοικητικού Λογιστικού.

Επιπλέον, σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 4823/2021, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 165 του ν. 5094/2024 (Α ́ 39), για τη στελέχωση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. με επιστημονικό προσωπικό, προσδιορίζονται οι θέσεις των εκπαιδευτικών ανά κλάδο και ορίζεται ότι «(...)

3. Η κάλυψη των θέσεων των περ. α) και β) της παρ. 1 γίνεται με την τοποθέτηση εκπαιδευτικών και μελών του Ε.Ε.Π., κατά περίπτωση, με διορισμό, μετάθεση, μετάταξη απόσπαση ή διάθεση ύστερα από αίτησή τους. (...)».

Η κάλυψη των οργανικών θέσεων και των λειτουργικών κενών των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. γίνεται από εκπαιδευτικούς διορισμένους στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (EAE), καθώς και από εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε όλους τους προβλεπόμενους από τις ισχύουσες διατάξεις κλάδους γενικής εκπαίδευσης με εξειδίκευση στην ΕΑΕ, η οποία αποδεικνύεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008 (Α ́ 199), όπως ισχύει .

Σύμφωνα με το άρθρο 3 του π.δ. 50/1996 (A ́45), αρμόδιο όργανο για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. είναι το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Σ.Π.Ε.). Οι μεταθέσεις υλοποιούνται το μήνα Μάρτιο κάθε έτους, βάσει των πινάκων οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού ανά περιοχή μετάθεσης, οι οποίοι καταρτίζονται, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του π.δ. 50/1996 και του άρθρου 7 του ν. 3848/2010 (Α ́ 71), κατόπιν έκδοσης σχετικής εγκυκλίου από την αρμόδια υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Οι εκπαιδευτικοί των ανωτέρω περιπτώσεων μετατίθενται και τοποθετούνται σε κενές οργανικές θέσεις των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., σύμφωνα με τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση, ήτοι τις διατάξεις του π.δ. 50/1996, του π.δ. 100/1997 (Α ́94) καθώς και των άρθρων 30 και 31 του ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 33 του ν.4038/2012 (Α ́14).

Συγκεκριμένα, για το έτος 2025 για το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Δυτικής Αττικής δηλώθηκαν δύο (2) οργανικά κενά για τον κλάδο ΠΕ61 (Νηπιαγωγών ΕΑΕ) / ΠΕ60 (Νηπιαγωγών με εξειδίκευση στην ΕΑΕ) και τρία (3) οργανικά για τον κλάδο ΠΕ71 (Δασκάλων ΕΑΕ) /ΠΕ70 (Δασκάλων με εξειδίκευση στην ΕΑΕ) , τα οποία δεν καλύφθηκαν καθώς δεν υπήρξαν αιτήσεις για το συγκεκριμένο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς της Β/θμιας εκπαίδευσης, δηλώθηκαν δύο (2) οργανικά κενά φιλολόγων (ΠΕ02) τα οποία καλύφθηκαν με μετάθεση ισάριθμων εκπαιδευτικών.

Επίσης, η κάλυψη των λειτουργικών κενών των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. γίνεται με αποσπάσεις εκπαιδευτικών που ανήκουν τις προαναφερόμενες περιπτώσεις, το μήνα Ιούνιο κάθε έτους βάσει των λειτουργικών κενών τα οποία καταχωρούνται στο ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ) από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, κατόπιν έκδοσης σχετικής εγκυκλίου.

Σημειώνουμε ότι ήδη έχει ήδη εκδοθεί η με αριθ. πρωτ. 37426/Ε2/3-4-2025(ΑΔΑ: ΨΠΖ846ΝΚΠΔ-ΡΥΒ) Πρόσκληση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για υποβολή αιτήσεων απόσπασης σε Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. για το σχολικό έτος 2025- 2026.

Επιπλέον, για την ενίσχυση των σχολικών μονάδων γενικής παιδείας: α) με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς οι οποίοι συλλειτουργούν και συνεργάζονται με τον εκπαιδευτικό της τάξης και υποστηρίζουν τους μαθητές/τριες με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με εύλογες προσαρμογές στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών τους, β) με Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π.) για τους μαθητές/τριες που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν και γ) με Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.- Σχολικούς Νοσηλευτές) για όσους μαθητές/τριες χρήζουν νοσηλευτικής φροντίδας, καθώς και των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.), για τη λειτουργία των Σχολικών Δικτύων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) των σχολικών μονάδων της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, με: α) αναπληρωτές Εκπαιδευτικούς και β) με Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π.) στην Περιφέρεια Αττικής η ΕΔ ΕΣΠΑ ΥΠΑΙΘΑ υλοποιεί, την Πράξη: «Πρόγραμμα ανάπτυξης και ενδυνάμωσης διεπιστημονικών συμβουλευτικών και υποστηρικτικών δομών και μαθησιακής υποστήριξης/ συνεκπαίδευσης μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για την ισότιμη πρόσβαση και συμπερίληψη στην εκπαίδευση», με κωδικό ΟΠΣ: 6001498 του Περιφερειακού Προγράμματος: «Αττική» του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Η Πράξη, για τις προσλήψεις των αναπληρωτών, περιλαμβάνει 2 υποέργα, από τα οποία το ένα αφορά στην ενίσχυση της Παράλληλης Στήριξης, στήριξης από Ε.Β.Π. και σχολικό νοσηλευτή και το άλλο στην ενίσχυση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ./Ε.Δ.Υ./Σ.Δ.Ε.Υ..

Η Πράξη καλύπτει 3 σχολικά έτη (2023-2024, 2024-2025 και 2025-2026) και έχει συνολική δημόσια δαπάνη 291.269.279,36 €, συνολική δημόσια δαπάνη για το σχολικό έτος 2024-2025: 155.183.070,84 €, από τα οποία τα 20.641.454,68 €, αφορούν επιλέξιμη δαπάνη του ΕΣΠΑ 2021-2027 και επιπλέον περιλαμβάνονται 134.541.616,16 € πρόσθετοι πόροι από το εθνικό ΠΔΕ.

Περαιτέρω το Υποέργο 2 της Πράξης που καλύπτει τις ανάγκες σε αναπληρωτές στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και στις Ε.Δ.Υ. των Σ.Δ.Ε.Υ., έχει συνολική δημόσια δαπάνη 22.202.285,28 € και συνολική δημόσια δαπάνη για το σχολικό έτος 2024-2025: 11.695.036,64 €. Ειδικότερα, για το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Δυτικής Αττικής προσελήφθησαν συνολικά 38 αναπληρωτές, οι 23 με την έναρξη του σχολικού έτους (με ημερομηνία υπογραφής σύμβασης την 5η-6η/9/2024), 1 αναπληρώτρια στις 11/10/2024, 13 αναπληρωτές τέλος Οκτωβρίου 2024 (με ημερομηνία υπογραφής σύμβασης την 29η- 30η/10/2024) και αναπληρώτρια στις 10/12/2024.

Σημειώνεται ότι κατά την 1η φάση προσλήψεων αναπληρωτών μελών Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. δόθηκε το 100% των κενών που ζητήθηκαν στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. όλης της χώρας. Κατά τη 2η φάση προσλήψεων δόθηκε το 100% των κενών που ζητήθηκαν για τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Π.Δ.Ε. Αττικής.

Αναφορικά με τη διενέργεια διορισμών απευθείας στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., μια τέτοια διαδικασία κατά τη διενέργεια των τελευταίων διορισμών τον Αύγουστο του 2024 δεν ήταν εφικτή καθώς σύμφωνα με την τότε κείμενη νομοθεσία (άρθρο 15 του ν. 4823/2021): «(...) 3. Η κάλυψη των θέσεων των περ. α) και β) της παρ. 1 γίνεται με την τοποθέτηση εκπαιδευτικών και μελών του Ε.Ε.Π., κατά περίπτωση, με μετάθεση, μετάταξη, απόσπαση ή διάθεση ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία οκτώ (8) τουλάχιστον ετών, από τα οποία τρία (3) τουλάχιστον έτη σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και

Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.), ή ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.. (...)» Με το άρθρο 165 του ν. 5094/2024 (Α ́39) με έναρξη ισχύος από την 1η/9/2024 δεν υφίσταται πλέον αυτή η προϋπόθεση και ως εκ τούτου θα είναι εφικτή η διενέργεια διορισμών απευθείας στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

Επιπρόσθετα, οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (π.δ. 18/2018, Α ́ 31) σε ό,τι αφορά τις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. κ.ά), έγκεινται στη σύνταξη κτηριολογικών προγραμμάτων για τη στέγαση των ανωτέρω Υπηρεσιών κατόπιν αιτημάτων των ιδίων.

Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και ειδικότερα στον σύνδεσμο https://www.minedu.gov.gr/ktiriologika-programmata βρίσκονται αναρτημένες όλες οι σχετικές πληροφορίες που αφορούν στα κτηριολογικά προγράμματα που εκπονεί το τμήμα Α’ Μελετών της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών.

Κατόπιν ελέγχου του αρχείου της αρμόδιας υπηρεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. διαπιστώθηκε ότι για το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Δυτικής Αττικής δεν έχει υποβληθεί σχετικό αίτημα.

Επιπρόσθετα, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προχωρά σε πλήρη ανασχεδιασμό και ψηφιακή αναβάθμιση της λειτουργίας των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) ώστε να βελτιωθούν περαιτέρω οι σημαντικές υπηρεσίες που παρέχονται στους μαθητές και στις οικογένειές τους.

Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται:

 Ένταξη εννέα (9) σύγχρονων αξιολογικών εργαλείων που για πρώτη φορά θα αφορούν όλες τις επιστημονικές ειδικότητες των ΚΕΔΑΣΥ.

 Η διεπιστημονική αξιολόγηση αποτελεί το πρώτο βήμα για την ολόπλευρη υποστήριξη και μέρος αυτής, ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες και ανάγκες, θα μπορεί να διενεργείται μέσα στο σχολείο. Τα μέλη των Διεπιστημονικών Ομάδων αποκτούν τη δυνατότητα να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο για τακτικές επισκέψεις στις σχολικές μονάδες ευθύνης τους για υποστήριξη τόσο των μαθητών/τριών όσο και της σχολικής κοινότητας γενικότερα.

 Δημιουργία Ψηφιακής Πλατφόρμας στην οποία θα κατατίθενται τα αιτήματα αξιολόγησης αλλά και ο ηλεκτρονικός φάκελος του μαθητή. Κάθε μέλος των Διεπιστημονικών Ομάδων των ΚΕΔΑΣΥ θα αναρτά τα αποτελέσματα της αξιολόγησής του και τις προτάσεις υποστήριξης. Η ψηφιακή πλατφόρμα θα περιλαμβάνει επίσης πρωτόκολλα για τη λειτουργία των ΚΕΔΑΣΥ και την έκδοση Αξιολογικών Εκθέσεων με κοινά κριτήρια και κοινές διαδικασίες. Στην ίδια πλατφόρμα θα αναρτάται η Αξιολογική Έκθεση του ΚΕΔΑΣΥ και το Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης κάθε μαθητή με αναπηρία ή εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ως πρώτο βήμα στο πλαίσιο αναβάθμισης των ΚΕΔΑΣΥ, το ΥΠΑΙΘΑ, προχωρά στον εξοπλισμό τους, με το αναγκαίο τεχνολογικό υλικό. Για τον σκοπό αυτό, υπεγράφη απόφαση να ενταχθούν και τα ΚΕΔΑΣΥ στο πρόγραμμα διάθεσης υπολογιστών, laptop και λοιπών υποστηρικτικών μέσων, συνολικού προϋπολογισμού 2.800.000 ευρώ.

Ειδικότερα στα 71 ΚΕΔΑΣΥ που λειτουργούν στη χώρα θα διατεθούν:

 2.000 laptop

 192 σταθεροί υπολογιστές, ισάριθμες κάμερες και μικρόφωνα

 118 πολυμηχανήματα πολλαπλών χρήσεων ( εκτύπωση, σκανάρισμα, λειτουργία σε δίκτυο)

 71 φωτοαντιγραφικά

 118 εξωτερικοί δίσκοι για αποθήκευση δεδομένων.

Αλλάζουμε τη φιλοσοφία λειτουργίας των ΚΕΔΑΣΥ με σκοπό να ενισχύσουμε την παρουσία των διεπιστημονικών ομάδων στα σχολεία, καθώς η συστηματική και ολιστική αξιολόγηση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση για την παροχή εξατομικευμένης και αποτελεσματικής εκπαιδευτικής και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης.

H καλύτερη και άμεση συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, που γνωρίζουν τα παιδιά, τις ανάγκες τους αλλά πολλές φορές και την καθημερινότητα της οικογένειας είναι κομβικής σημασίας. Η δυνατότητα που δίνεται η αξιολόγηση να γίνεται μέσα στο σχολείο θα επιλύσει και το σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες όταν πρέπει να μετακινηθούν για να βρεθούν σε κάποιο ΚΕΔΑΣΥ μακριά από το χώρο κατοικίας τους.

Επιπλέον, με τα νέα ψηφιακά εργαλεία, τον νέο τεχνολογικό εξοπλισμό, ενισχύουμε περαιτέρω το έργο των ειδικών επιστημόνων ώστε να διασφαλίσουμε ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση και αρμονική ψυχοκοινωνική ανάπτυξη όλων των παιδιών. Τα ΚΕΔΑΣΥ είναι πολύτιμα στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στη συμβουλευτική υποστήριξη της οικογένειας και η ουσιαστική αναβάθμισή τους, αποτελεί κυβερνητική μέριμνα.

 

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ

 

ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου