
Το Υπουργείο Παιδείας, μέσω επίσημου εγγράφου, καλεί τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (ΠΔΕ), τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) και τους Διευθυντές σχολικών μονάδων, να καταθέσουν εισηγήσεις για την αναγκαιότητα ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) για το σχολικό έτος 2025-2026.
Διαδικασία Υποβολής Εισήγησης
Οι Διευθυντές σχολικών μονάδων καλούνται να συμπληρώσουν ειδικό Πίνακα Εισήγησης, στον οποίο περιλαμβάνονται:
-
Ο συνολικός αριθμός μαθητών/τριών που φοιτούν στη σχολική μονάδα.
-
Ο αριθμός μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
-
Ο αριθμός μαθητών/τριών με πρόταση υποστήριξης από τον θεσμό του Τμήματος Ένταξης.
Η συμπλήρωση του πίνακα αποτελεί εκδήλωση ενδιαφέροντος για ίδρυση Τμήματος Ένταξης. Σχολικές μονάδες που ήδη διαθέτουν Τ.Ε. δεν θα συμμετέχουν στη διαδικασία, καθώς δεν προβλέπεται η ίδρυση δεύτερου Τμήματος.
Οι σχολικές μονάδες και τα ΚΕΔΑΣΥ δύνανται να συνεργάζονται με τις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τους Συμβούλους Εκπαίδευσης για τη συμπλήρωση του πίνακα.
Χρονοδιάγραμμα Υποβολών
-
Μέχρι 20 Ιουνίου: Οι σχολικές μονάδες αποστέλλουν τον πίνακα στην αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
-
Μέχρι 24 Ιουνίου: Οι Διευθύνσεις αποστέλλουν τον ενιαίο πίνακα στο αντίστοιχο ΚΕΔΑΣΥ.
-
Μέχρι 27 Ιουνίου: Τα ΚΕΔΑΣΥ προσθέτουν τη θετική ή αρνητική τους εισήγηση και διαβιβάζουν δύο ενιαίους πίνακες (έναν για Πρωτοβάθμια, έναν για Δευτεροβάθμια) στις οικείες ΠΔΕ.
-
Μέχρι 4 Ιουλίου: Οι ΠΔΕ διαμορφώνουν τους συγκεντρωτικούς πίνακες ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και τους υποβάλλουν στο Υπουργείο.
Νομοθετικό Πλαίσιο και Σκοπός Τμημάτων Ένταξης
Η διαδικασία βασίζεται στις διατάξεις των άρθρων 2–6 του ν. 3699/2008 (Α' 199) και του άρθρου 11 του ν. 4823/2021, όπως ισχύουν.
Σκοπός των Τμημάτων Ένταξης είναι η πλήρης και ουσιαστική ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολικό περιβάλλον, μέσω εξατομικευμένων παρεμβάσεων.
Ο εκπαιδευτικός του Τ.Ε. υποστηρίζει τους μαθητές εντός της τάξης σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, διαφοροποιώντας τις δραστηριότητες και το εκπαιδευτικό υλικό.
Σε περιπτώσεις που απαιτείται, η υποστήριξη μπορεί να παρέχεται σε ιδιαίτερο χώρο, πάντα με στόχο τη σταδιακή επιστροφή στο γενικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου