Λυτούς και δεμένους έχει ενεργοποιήσει το Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής προκειμένου να διασφαλίσει ότι την επόμενη σχολική χρονιά, τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης θα έχουν… μαθητές.
Οι διαρκείς… διαρροές των μουσουλμανόπαιδων από τα μειονοτικά σχολεία και η αθρόα εγγραφή τους στα δημόσια, έχει θορυβήσει το Προξενείο, καθώς βλέπει να… γλιστρά από τα χέρια του η νέα γενιά της μειονότητας, περιορίζοντας ακόμη περισσότερο την πρόσβασή του στους κύκλους της. Έτσι, έχει κινητοποιήσει τους «παρατρεχάμενους» του, επιχειρώντας να ασκήσει πίεση στους μουσουλμάνους, ώστε τα μέλη της να γράψουν τα παιδιά τους στα μειονοτικά σχολεία.
Μεταξύ αυτών, ο παγκοσμίως… άγνωστος, «έχων άποψη επί παντός επιστητού» και πρόεδρος της αυτοαποκαλούμενης «Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας ‘Τούρκων’ ‘Δυτικής’ Θράκης», Χαλήτ Χαμπίπογλου, ο οποίος είναι ένας από τους στενότερους συνεργάτες του τουρκικού ΥΠΕΞ και συχνά – πυκνά τον «βάζουν» να εκδίδει «πύρινες» ανθελληνικές ανακοινώσεις. Βέβαια, τα μόνα που ασχολούνται μαζί του είναι τα τουρκόφωνα ΜΜΕ της Θράκης.
Πριν από μερικές μέρες, ο Χαλήτ Χαμπίπογλου, ο οποίος έλκει την καταγωγή του από το μικρό μειονοτικό χωριό Μίρανα Ροδόπης, αλλά τις τελευταίες δεκαετίες ζει και εργάζεται στον Δήμο Βίτεν της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας στη Γερμανία, εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία χαρακτηρίζει «ζωτικής σημασίας τα παιδιά μας να φοιτούν σε μειονοτικά Γυμνάσια» και κάλεσε τις οικογένειες να τα εγγράψουν σε αυτά. Σε ένα απίστευτο προκλητικό παραλήρημα ανέφερε έξι (!) φορές τη λέξη «τουρκικό» ή παράγωγό του σε μόνο μία παράγραφο της δήλωσης του!
«Τα αυτόνομα και ιδιωτικά σχολεία μας είναι το μέλλον της κοινωνίας μας και τα παιδιά μας που φοιτούν σε ‘τουρκικά’ σχολεία είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση και την επιβίωση της ‘τουρκικής’ μας ταυτότητας, της μητρικής μας γλώσσας, της ‘τουρκικής’, και του πολιτισμού μας. Με το σύνθημα «’Τουρκόπουλα’ στα ‘τουρκικά’ σχολεία», καλούμε τους γονείς των μαθητών μας που αποφοιτούν από τα δημοτικά σχολεία της Ξάνθης να στηρίξουν το σχολείο μας εγγράφοντας τα παιδιά τους στο Γυμνάσιο και Λύκειο της ‘Τουρκικής’ Μειονότητας Ξάνθης», ανέφερε προκλητικά. Υπενθυμίζεται ότι μόλις πριν τρεις μήνες, η αυτοαποκαλούμενη «Ένωση ‘Τούρκων’ Διδασκόντων ‘Δυτικής’ Θράκης», είχε εκδώσει ανακοίνωση με την οποία καλούσε τους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους σε μειονοτικά σχολεία λόγω της έναρξης της περιόδου εγγραφής στο δημοτικό σχολείο. «Υποστηρίζουμε τα παιδιά μας να λάβουν εκπαίδευση στα σχολεία μας όπου μπορούν να ασκούν ελεύθερα τη γλώσσα, τη θρησκεία και τον πολιτισμό τους», είχε ισχυριστεί η Ένωση.
Τα τελευταία χρόνια, οι μουσουλμάνοι της Θράκης επιλέγουν σωρηδόν να γράφουν τα παιδιά τους στα δημόσια –και όχι μειονοτικά- δημοτικά σχολεία, διότι επιθυμούν να μάθουν ορθά την ελληνική γλώσσα, ώστε να καταφέρουν να σπουδάσουν σε πανεπιστήμιο ή να ασκήσουν σωστά όποιο επάγγελμα διαλέξουν. Η Ελλάδα διαθέτει και μειονοτικά δημοτικά σχολεία (όπου οι γονείς δεν καταβάλουν δίδακτρα), στα οποία οι δάσκαλοι είναι μισοί Χριστιανοί και μισοί μουσουλμάνοι. Η διαρροή των μαθητών στα δημόσια δημοτικά σχολεία, έχει οδηγήσει σε μαρασμό τα μειονοτικά, με αποτέλεσμα όταν ο αριθμός των μαθητών σε ένα σχολείο να πέφτει κάτω από τους εννέα, τότε να μπαίνει λουκέτο. Φυσικά, το συγκεκριμένο μέτρο δεν αφορά μόνο τα μειονοτικά, αλλά τα σχολεία όλης της επικράτειας.
Όπως είναι φυσικό, τα μουσουλμανόπαιδα που φοιτούν σε δημόσια δημοτικά, συνεχίζουν στα δωρεάν δημόσια Γυμνάσια και Λύκεια. Σε ότι αφορά τα μειονοτικά Γυμνάσια και Λύκεια, οι γονείς θα πρέπει να καταβάλουν δίδακτρα στη σχολική εφορία προκειμένου να πληρωθούν οι καθηγητές που διδάσκουν την τουρκική γλώσσα. Φυσικά, πρόκειται για ένα ακόμη κόστος για τους γονείς, οι οποίοι με χαρά βλέπουν τα παιδιά τους να φοιτούν σε δημόσια –και όχι μειονοτικά- σχολεία. Άλλωστε, η συγκεκριμένη απόφαση τους, αποτελεί θετικό βήμα προς την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και την εδραίωση της πολιτισμικής ένταξης. Επιλέγοντας τα δημόσια σχολεία, οι γονείς αναγνωρίζουν τη σημασία της σωστής εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας ως μέσου επικοινωνίας και κατανόησης μεταξύ των διαφορετικών κοινοτήτων της περιοχής.
Η παρουσία μουσουλμάνων μαθητών στα δημόσια σχολεία της Θράκης δημιουργεί ένα περιβάλλον αλληλεπίδρασης και συνεργασίας, όπου οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν και να κατανοήσουν καλύτερα τον πολιτισμό και τις αξίες των συμμαθητών τους. Αυτό οδηγεί στην ανάπτυξη αμοιβαίας εμπιστοσύνης και σεβασμού, ενισχύοντας την αρμονική συμβίωση και την κοινωνική συνοχή. Με την απόκτηση καλής γνώσης της ελληνικής γλώσσας, τα μουσουλμανόπαιδα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν ισότιμα στην κοινωνία και να εξελιχθούν σε ενεργούς πολίτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου