Πέμπτη 18 Ιουλίου 2024

Διορισμοί μόνο με μοριοδότηση

 

Χωρίς συγκεκριμένη δέσμευση, για διενέργεια σε εύλογο χρονικό διάστημα διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για τους διορισμούς στην εκπαίδευση, αποχώρησε χθες το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ από το υπουργείο Παιδείας. Κάτι που προφανώς ικανοποιεί τους συνδικαλιστές, καθώς αντιτίθενται στη διαγωνιστική διαδικασία και τάσσονται υπέρ της προϋπηρεσίας σε θέσεις αναπληρωτή. «Δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση για διαγωνισμό ΑΣΕΠ», δήλωσε  υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου.

Έτσι, εκτός από το επόμενο σχολικό έτος 2024-2025, και για το 2025-2026 τα κενά θα καλυφθούν από τους εκπαιδευτικούς που είναι εγγεγραμμένοι στους υπάρχοντες πίνακες γενικής και ειδικής αγωγής. Όμως, με τον τρόπο αυτό η δημόσια εκπαίδευση δεν ανανεώνεται ηλικιακά –ο τελευταίος διαγωνισμός έγινε το 2008–, καθώς οι πτυχιούχοι εισέρχονται στην εκπαίδευση με αρκετή καθυστέρηση από την αποφοίτησή τους.

Από την άλλη, η ηγεσία του υπουργείου δήλωσε αποφασισμένη να επιβάλει ποινές σε όσους εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης αρνηθούν να πάρουν μέρος στην αξιολόγηση.

120.000 αδιόριστοι

Ειδικότερα, ξεπερνούν τις 120.000 οι αδιόριστοι πτυχιούχοι νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, φιλόλογοι, φυσικοί (το σύνολο των ειδικοτήτων είναι περίπου 80), πολλοί εκ των οποίων είναι κάτω των 35 ετών. Ωστόσο η ηγεσία του υπουργείου ενίσχυσε χθες την πεποίθηση των συνδικαλιστών πως δεν θα γίνει διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για τους διορισμούς, σε μια περίοδο που ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, μετά τους 10.000 διορισμούς για το σχολικό έτος 2024-2025 (η κατανομή τους ανά ειδικότητα αναμένεται αυτές τις ημέρες), έχει ανακοινώσει ότι ανάλογος αριθμός διορισμών προβλέπεται για το 2025-2026.

Μάλιστα, όπως ανέφερε χθες ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θεόδωρος Τσούχλος, με δεδομένη την αύξηση του αριθμού των διορισμών –σε σύγκριση μάλιστα με προηγούμενα χρόνια– εάν ο αριθμός των 10.000 αυξηθεί κατά τι –περίπου 2.000–, τότε από το 2027, και το τέλος της τρέχουσας κυβερνητικής θητείας, δεν θα χρειάζονται προσλήψεις αναπληρωτών, παρά μόνο για την κάλυψη δικαιολογημένων κενών (π.χ. ασθένειες, κυήσεις, εκπαιδευτικές άδειες).

Σύμφωνα με πληροφορίες , πριν από την έναρξη των διαδικασιών για έναν διαγωνισμό ΑΣΕΠ, προτεραιότητα έχει η ακριβής αποτύπωση των αναγκών για εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα, το υπουργείο θέλει να μειωθεί κι άλλο η λίστα των εκπαιδευτικών που έχουν πολλά χρόνια προϋπηρεσίας ως αναπληρωτές, αφού κατά τη δεκαετία της οξείας δημοσιονομικής κρίσης δεν έγιναν διορισμοί, αλλά τα κενά καλύπτονταν από αναπληρωτές.

Παράλληλα, η ηγεσία του υπουργείου, όπως ανέφερε χθες στην ΟΛΜΕ η αρμόδια υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, θα προχωρήσει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ενώ δεν θα υπάρξει υπαναχώρηση από την πολιτική απόφαση πως όποιος εκπαιδευτικός δεν αξιολογείται ή μπλοκάρει την αξιολόγηση άλλων θα έχει πειθαρχικές κυρώσεις. Η αξιολόγηση για τους 25.000 εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν την τελευταία τριετία είναι υποχρεωτική για να μονιμοποιηθούν. Μετά τους νεοδιόριστους θα αρχίσει η διαδικασία αξιολόγησης των ήδη μονίμων.

Θετική είναι η ηγεσία του υπουργείου στην έναρξη διαλόγου για την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας με τους εκπαιδευτικούς. Οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ έθεσαν στην ηγεσία του υπουργείου και το θέμα των σχολικών, πολυήμερων εκδρομών. Η ομοσπονδία έχει τρία βασικά αιτήματα, τα οποία ζητάει να κατοχυρωθούν νομοθετικά:

• Ο σύλλογος διδασκόντων να μπορεί να αποκλείει μαθητή από πολυήμερη σχολική εκδρομή με αιτιολογημένη απόφαση, και κυρίως εάν έχει παραβατική συμπεριφορά.

• Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί να πληρώνονται υπερωριακά.

• Να διατίθεται συνήγορος στους εκπαιδευτικούς σε περίπτωση που γονιός κινηθεί δικαστικά εναντίον τους για κάποια απόφαση (κυρίως αποκλεισμού από την εκδρομή), για την οποία θεωρεί ότι αδικεί το παιδί του.

Τέλος, στη χθεσινή συνάντηση δηλώθηκε ότι θα δημιουργηθεί γυμνάσιο στη Γαύδο Χανίων. Οικογένεια εκεί έχει δύο παιδιά που έπρεπε να πηγαίνουν ήδη στο Γυμνάσιο Γαύδου, που όμως δεν λειτουργεί. Και έτσι έμειναν από απουσίες!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου