Σάββατο 20 Ιουλίου 2024

Άνω του 80% η συμμετοχή στην αξιολόγηση

 

Πάνω από 20.000 νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων από το σύνολο των 25.000 έχουν μπει στη διαδικασία της αξιολόγησής τους. Αυτό ανακοίνωσε την Τετάρτη στο διοικητικό συμβούλιο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Γιάννης Κατσαρός σε συνάντησή τους. Η ηγεσία του υπουργείου δηλώνει ότι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις διαδικασίες αξιολόγησης ακυρώνει τα πολιτικά επιχειρήματα της ΔΟΕ που αντιτίθεται.

Ειδικότερα, ο νόμος 4940 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ψηφίστηκε το 2022, με πρώτη εφαρμογή στους νεοδιόριστους οι οποίοι έπρεπε να αξιολογηθούν στο τέλος της πρώτης διετίας τους στο σχολείο για να μονιμοποιηθούν. Ο ίδιος όρος υπήρχε και επί ΣΥΡΙΖΑ. Εκτοτέ έχει αρχίσει μία διελκυστίνδα ανάμεσα στο υπουργείο Παιδείας και στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες με διακύβευμα την αξιολόγηση. Η Διδασκαλική Ομοσπονδία, μάλιστα, είχε επιλέξει συνεχώς να προκηρύσσει απεργία αποχή από την αξιολόγηση, και το υπουργείο προσέφευγε στη δικαιοσύνη για να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική.

Στην πράξη, στην πλειονότητά τους οι νεοδιόριστοι αξιολογούνται, διότι θέλουν να μονιμοποιηθούν και να εξασφαλίσουν το εργασιακό τους μέλλον. Κατά τη διαδικασία ο σχολικός σύμβουλος αξιολογητής επικοινωνεί με τον νεοδιόριστο εκπαιδευτικό-αξιολογούμενο και συμφωνούν την ημέρα της αξιολόγησης καθώς και το περιεχόμενό της. Βέβαια, η διαδικασία καθυστερεί εξαιτίας του φόρτου εργασίας των συμβούλων εκπαίδευσης. Μια άλλη αιτία είναι οι αντιδράσεις νεοδιόριστων αλλά και των συνδικαλιστών. Έτσι, έφτασε τούτες τις ημέρες ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γιάννης Κατσαρός να στείλει έγγραφο στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με το οποίο καλεί τους αξιολογητές «να προβούν μέχρι και τις 20/7/2024 σε όλες εκείνες τις απαραίτητες ενέργειες που απαιτούνται για τη διευθέτηση τυχόν υφιστάμενων εκκρεμοτήτων στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία μονιμοποίησης των δοκίμων».

Ταυτόχρονα, κάλεσε τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να στείλουν στο υπουργείο τα στοιχεία όσων αποδεδειγμένα δεν συνέπραξαν στη διαδικασία της αξιολόγησης. Στο ίδιο πλαίσιο, στελέχη της εκπαίδευσης ζητούν να εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες ποινές από τον νόμο 4832/2021 για όσους εκπαιδευτικούς δεν αξιολογήθηκαν με υπαιτιότητά τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου