ΘΕΜΑ: «Ενέργειες προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου των Γυμνασίων Ε.Α.Ε., Λυκείων Ε.Α.Ε., Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ) και των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.), για το σχολικό έτος 2022-2023» Σχετ.: Η υπό στοιχεία 1614/Υ1/8-1-2020, Απόφαση της Υπουργού και των Υφυπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Β' 8/10-1-2020) 1. Εγγραφές - Μετεγγραφές μαθητών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α. Γυμνάσια Ε.Α.Ε. - Λύκεια Ε.Α.Ε. Β. Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ) Γ. Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) 2. Ωρολόγια - Αναλυτικά Προγράμματα Α. Γυμνάσια Ε.Α.Ε. & Λύκεια Ε.Α.Ε. Β. Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ) Γ. Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) |
1 |
Β. Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ) Γ. Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) 4. Ωράριο Εκπαιδευτικού, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού 5. Θέματα απουσιών- Χαρακτηρισμός φοίτησης 6. Κάλυψη ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών 7. Διδακτικά Βιβλία - Υποστηρικτικό Υλικό - Προσβασιμότητα 9. Σχολικοί Περίπατοι - Εκδρομές - Επισκέψεις 10. Ενδοσχολική Επιμόρφωση - Σχολικές Εκδηλώσεις - Δραστηριότητες 11. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 12. Θέματα υγιεινής και κτιριακών υποδομών του σχολείου 13. Ενημέρωση Πληροφοριακού Συστήματος myschool 14. Μεταφορά Μαθητών Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου Η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με την παρούσα εγκύκλιο θέτει υπόψη των Στελεχών της Εκπαίδευσης και των Συλλόγων Διδασκόντων θέματα που αφορούν στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία, προκειμένου οι Σ.Μ.Ε.Α.Ε. της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια Ε.Α.Ε., Λύκεια Ε.Α.Ε., ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ. και Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) της χώρας να προγραμματίσουν το εκπαιδευτικό τους έργο για το σχολικό έτος 2022-2023. Α. Γυμνάσια Ε.Α.Ε. - Λύκεια Ε.Α.Ε. Σύμφωνα με την υποπερ. αα της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199/τΑ'/02- 10-2008), προβλέπεται ότι: «στα Γυμνάσια Ε.Α.Ε. φοιτούν μαθητές μέχρι το 19ο έτος της ηλικίας τους. Περιλαμβάνουν την προκαταρκτική τάξη και τρεις επόμενες τάξεις Α', Β', Γ'. Μαθητές απόφοιτοι δημοτικού σχολείου με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μπορεί να εγγράφονται απευθείας στην Α' τάξη του Γυμνασίου Ε.Α.Ε., ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιείται από το οικείο ΚΕΔΔΥ». Στην παρ. 1 του άρθρου 9 της με αριθμ. πρωτ. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 Υ.Α. (ΦΕΚ 2005/τ.Β'/31-05- 2019),όπως τροποποιήθηκε και ισχύει «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» ορίζεται: «Οι εγγραφές στα Γυμνάσια Ε.Α.Ε. και στα Λύκεια Ε.Α.Ε. πραγματοποιούνται κάθε σχολικό έτος μόνο για τους/τις μαθητές/τριες της Α' τάξης που εισάγονται για πρώτη φορά στη σχολική μονάδα. Κατ' εξαίρεση: α) οι μαθητές/τριες που κατέχουν τίτλο σπουδών ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εξωτερικό εγγράφονται σύμφωνα με τις ειδικές διατάξεις του άρθρου 14, β) οι μαθητές/τριες που έχουν διακόψει τη φοίτησή τους εγγράφονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. ΙΓ του παρόντος άρθρου και στο άρθρο 15 και γ) οι μαθητές/τριες που έχουν δικαίωμα ένταξης σε τάξη εγγράφονται σύμφωνα με το άρθρο 22 της παρούσας απόφασης». |
2 |
Στην παρ. 5 του άρθρου 17 της με αριθμ. πρωτ. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 Υ.Α. (ΦΕΚ 2005/τ.Β'/31-05- 2019) ορίζεται: «5) Μετεγγραφές μαθητών/τριών που φοιτούν σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε έτερες Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ιδίου τύπου (π.χ. από Γυμνάσιο Ε.Α.Ε. σε έτερο Γυμνάσιο Ε.Α.Ε.) είτε, κατόπιν γνωμάτευσης του Κ.Ε.Σ.Υ., σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. άλλου τύπου (π.χ. από την Α' τάξη Λυκείου Ε.Α.Ε. στην Α' τάξη Λυκείου ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ) υλοποιούνται αντιστοίχως και κατά περίπτωση με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου και του άρθρου 18. Οι προθεσμίες για την πραγματοποίησή τους ορίζονται στο άρθρο 19, ενώ η ένταξη των μαθητών σε τάξεις ορίζεται στο άρθρο 22». Στην παρ. 6 του άρθρου 17 της με αριθμ. πρωτ. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 Υ.Α. (ΦΕΚ 2005/τ.Β'/31-05- 2019) ορίζεται: «6) Αντιστοίχως, μετεγγραφές μαθητών/τριών σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Γενικής ή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατόπιν γνωμάτευσης του Κ.Ε.Σ.Υ. και αντιστρόφως (π.χ. από Α' Λυκείου ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ σε Α' Λυκείου Ημερήσιου ΕΠΑ.Λ.), υλοποιούνται αντιστοίχως και κατά περίπτωση με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου και του άρθρου 18. Οι προθεσμίες για την πραγματοποίησή τους ορίζονται στο άρθρο 19, ενώ η ένταξη των μαθητών σε τάξεις ορίζεται στο άρθρο 22. Αναλυτικότερα: α. Οι μαθητές/τριες των Α', Β' και Γ τάξεων των Γυμνασίων Ε.Α.Ε. και Λυκείων Ε.Α.Ε. δύνανται να μετεγγράφονται στις αντίστοιχες τάξεις των Γυμνασίων, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. και αντιστρόφως, κατόπιν γνωμάτευσης Κ.Ε.Σ.Υ.. Για τις μετεγγραφές μαθητών/τριών Ειδικών Λυκείων προς ΕΠΑ.Λ. και αντιστρόφως, εφόσον υπάρχει γνωμάτευση Κ.Ε.Σ.Υ., ισχύουν τα προβλεπόμενα για τις μετεγγραφές μαθητών/τριών από ΓΕ.Λ. προς ΕΠΑ.Λ. και αντιστρόφως. β. Οι μαθητές/τριες των Α', Β', Γ' και Δ' τάξεων των Λυκείων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων δύνανται να μετεγγράφονται σε τάξεις των Λυκείων ΕΑΕ, των ΓΕ.Λ., των ΕΠΑ.Λ. και των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και αντιστρόφως, μετά από γνωμάτευση Κ.Ε.Σ.Υ. και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για τις μετεγγραφές μαθητών από εσπερινά ΕΠΑ.Λ. προς ΕΠΑ.Λ. και ΓΕ.Λ. και αντιστρόφως. γ. Οι μαθητές/τριες των Α' ή Β' τάξεων των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. δύνανται να μετεγγράφονται στην Α' τάξη των Γυμνασίων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων και στην Α' τάξη των Γυμνασίων ΕΑΕ, κατόπιν γνωμάτευσης Κ.Ε.Σ.Υ.. δ. Οι μαθητές/τριες των Α', Β' και Γ' τάξεων των Γυμνασίων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων δύνανται να μετεγγράφονται στις αντίστοιχες τάξεις των Γυμνασίων και των Γυμνασίων ΕΑΕ και αντιστρόφως, κατόπιν γνωμάτευσης Κ.Ε.Σ.Υ.. Οι μαθητές/τριες της Δ' τάξης των Γυμνασίων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων δύνανται να μετεγγράφονται στην Γ' τάξη των Γυμνασίων και των Γυμνασίων ΕΑΕ, μετά από γνωμάτευση Κ.Ε.Σ.Υ.. ε. Οι μαθητές/τριες των Α' ή Β' τάξεων των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. δύνανται να μετεγγράφονται στην Α' τάξη των Γυμνασίων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων και στην Α' τάξη των Γυμνασίων ΕΑΕ, κατόπιν γνωμάτευσης Κ.Ε.Σ.Υ». Επίσης, στην παρ. 1 του άρθρου 19 της με αριθμ. πρωτ. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 Υ.Α. (ΦΕΚ 2005/τ.Β'/31-05-2019) ορίζεται ότι: «Οι μετεγγραφές των μαθητών/τριών Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων, Γυμνασίων ΕΑΕ και Λυκείων ΕΑΕ σε σχολείο ίδιου τύπου, σύμφωνα με το άρθρο 17, πραγματοποιούνται από την έναρξη του διδακτικού έτους έως και τη λήξη του Α' τετραμήνου, όπως ορίζεται στα άρθρα 17, 20 και 22. Αν οι ανήλικοι/ες μαθητές/τριες που εντάσσονται σε σχολικές μονάδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ανήκουν σε οικογένειες μετακινούμενων πληθυσμών που δεν έχουν μόνιμη κατοικία, καθώς και σε οικογένειες που διαμένουν σε κέντρα ή δομές φιλοξενίας προσφύγων, οι μετεγγραφές πραγματοποιούνται μέχρι τη λήξη των μαθημάτων. Για εξαιρετικά σημαντικούς λόγους που εκτιμώνται από τον/τη Διευθυντή/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην αρμοδιότητα του/της οποίου/ας υπάγεται το |
3 |
Β. Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ) Σύμφωνα με την περ. γ' της παρ.1 του άρθρου 8 του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ199/τ.Α'/2-10-2008), όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 4 του άρθρου 48 του Ν. 4415/2016 (ΦΕΚ 159/τ.Α'/06-09-2016), «Τα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια περιλαμβάνουν τις τάξεις Λ', Β', Γ', Δ' Γυμνασίου και τις τάξεις Λ', Β', Γ', Δ' Λυκείου. Στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια εγγράφονται, κατόπιν γνωμάτευσης του Κ.Ε.Σ.Υ., μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι επωφελούνται από τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα της συγκεκριμένης δομής και μέσα από την ακαδημαϊκή και επαγγελματική εκπαίδευση μπορούν να οδηγηθούν σε μεταλυκειακές δομές εκπαίδευσης και σε ανεξάρτητη ή εποπτευόμενη εργασία». Ειδικότερα, «στην Λ' τάξη Γυμνασίου δύνανται να εγγράφονται, κατόπιν γνωμάτευσης του Κ.Ε.Σ.Υ., μαθητές απόφοιτοι Γενικού ή Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και της Α' ή Β' τάξης των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Δικαίωμα πρώτης εγγραφής έχουν οι μαθητές έως το 16Ο έτος της ηλικίας τους. Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης των μαθητών στην Δ' τάξη χορηγείται τίτλος απολυτηρίου Γυμνασίου. Οι κάτοχοι απολυτηρίου Γυμνασίου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου δύνανται να συνεχίσουν τη φοίτησή τους, κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης του Κ.Ε.Σ.Υ.: i) στην Λ' τάξη Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου -Λυκείου, ii) στην Λ' τάξη του Γενικού Λυκείου, iii) στην Λ' τάξη του Ειδικού Λυκείου, iv) στην Λ' τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου, ν) στην Λ' τάξη του Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου και νί) σε ΔΙΕΚ ενηλίκων αποφοίτων υποχρεωτικής εκπαίδευσης». Για τις εγγραφές, μετεγγραφές και φοίτηση των μαθητών στις Α', Β', Γ', Δ' τάξεις του Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στις κείμενες διατάξεις για τα Ημερήσια και Εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια και επιπλέον απαιτείται σχετική γνωμάτευση των Κ.Ε.Σ.Υ.. Με βάση την παρ. 2 του άρθρου 9 της με αριθμ. πρωτ. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 Υ.Α. (ΦΕΚ 2005/τ.Β'/31-05-2019) ορίζεται: «2) Οι εγγραφές στα ΕΠΛ.Λ. και στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. πραγματοποιούνται κάθε σχολικό έτος για τους/τις μαθητές/τριες που εισάγονται για πρώτη φορά, σύμφωνα με την περιπτ. 8 της παρ. Λ του παρόντος και οι οποίοι εντάσσονται σε τάξη σύμφωνα με το άρθρο 22 της υπό στοιχεία 79942/ ΓΔ4/21-5-2019 (Β' 2005) υπουργικής απόφασης. Κατ' εξαίρεση: α) οι μαθητές/τριες που κατέχουν τίτλο σπουδών ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εξωτερικό εγγράφονται σύμφωνα με τις ειδικές διατάξεις του άρθρου 14 και β) οι μαθητές/τριες που έχουν διακόψει τη φοίτησή τους εγγράφονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. ΙΓ του παρόντος άρθρου και στο άρθρο 15 της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21-5-2019 (Β12005) υπουργικής απόφασης». Σύμφωνα με τις περ. β και δ της παρ. 6 του άρθρου 17 της με αριθμ. πρωτ. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 Υ.Α. (ΦΕΚ 2005/τ.Β'/31-05-2019) ορίζεται: «β. Οι μαθητές/τριες των Λ', Β', Γ' και Δ' τάξεων των Λυκείων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων δύνανται να μετεγγράφονται σε τάξεις των Λυκείων ΕΛΕ, των ΓΕ.Λ., των ΕΠΛ.Λ. και των Εσπερινών ΕΠΛ.Λ. και αντιστρόφως, μετά από γνωμάτευση Κ.Ε.Σ.Υ. και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για τις μετεγγραφές μαθητών από Εσπερινά ΕΠΛ.Λ. προς ΕΠΛ.Λ. και ΓΕ.Λ. και αντιστρόφως». |
4 |
Γ. Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) Σύμφωνα με την περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ199/τ.Α'/2-10-2008), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 48 του Ν. 4415 (ΦΕΚ 159/τ.Α'/06-09-2016): «Τα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) αποτελούν σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καλύπτουν την υποχρεωτικότητα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και διοικητικά υπάγονται στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στα Ε.Ε.Ε.ΕΚ. εγγράφονται απόφοιτοι δημοτικών σχολείων γενικής ή ειδικής εκπαίδευσης, έως και το 16ο έτος της ηλικίας τους, κατόπιν σχετικής εισήγησης των Κ.Ε.Σ.Υ., οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην παρακολούθηση ακαδημαϊκού προγράμματος του γυμνασίου και παρουσιάζουν αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες». «Μαθητές που έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση σε δομή της γενικής ή ειδικής εκπαίδευσης δεν μπορούν να εγγραφούν ή να επανεγγραφούν σε Ε.Ε.Ε.ΕΚ. στην ίδια ή σε άλλη ειδικότητα». Με βάση την παρ. 2 του άρθρου 9 της με αριθμ. πρωτ. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 Υ.Α. (ΦΕΚ 2005/τ.Β'/31-05-2019) ορίζεται: «2) Οι εγγραφές στα ΕΠΑ.Λ. και στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. πραγματοποιούνται κάθε σχολικό έτος για τους/τις μαθητές/τριες που εισάγονται για πρώτη φορά, σύμφωνα με την περιπτ. 8 της παρ. Α του παρόντος και οι οποίοι εντάσσονται σε τάξη σύμφωνα με το άρθρο 22 της παρούσας απόφασης. Κατ' εξαίρεση: α) οι μαθητές/τριες που κατέχουν τίτλο σπουδών ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εξωτερικό εγγράφονται σύμφωνα με τις ειδικές διατάξεις του άρθρου 14 και β) οι μαθητές/τριες που έχουν διακόψει τη φοίτησή τους εγγράφονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. ΓΓ του παρόντος άρθρου και στο άρθρο 15 της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21-5-2019 (Β12005) υπουργικής απόφασης». Σύμφωνα με την περ. ε της παρ. 6 του άρθρου 17 της με αριθμ. πρωτ. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 Υ.Α. (ΦΕΚ 2005/τ.Β'/31-05-2019) ορίζεται: «6) ε. Οι μαθητές/τριες των Α' ή Β' τάξεων των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. δύνανται να μετεγγράφονται στην Α' τάξη των Γυμνασίων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων και στην Α' τάξη των Γυμνασίων ΕΑΕ, κατόπιν γνωμάτευσης Κ.Ε.Σ.Υ.». ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ Σχετικά με την εγγραφή των ανήλικων αιτούντων και των ανήλικων τέκνων των αιτούντων διεθνή προστασία σε ΣΜΕΑΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ακολουθείται η διαδικασία εγγραφής, όπως ορίζεται στα άρθρα 1 και 2 της με αρ. πρωτ. Υ.Α. 2099/ΓΔ4/09-01-2020 (ΦΕΚ 208/τ.Β/3-2-2020) με θέμα «Εγγραφές ανήλικων αιτούντων ή ανήλικων τέκνων αιτούντων διεθνή προστασία σε σχολικές μονάδες Π.Ε. και Δ.Ε στο έδαφος της ελληνικής επικράτειας» κατόπιν γνωμάτευσης του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Η ένταξη γίνεται υπό προϋποθέσεις, ανάλογες με αυτές που ισχύουν για τους Έλληνες πολίτες και με διευκολύνσεις, ως προς την εγγραφή σε περίπτωση δυσχερειών υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών και για όσο χρονικό διάστημα δεν εκτελείται μέτρο απομάκρυνσης, που εκκρεμεί κατά των ιδίων ή των γονέων/κηδεμόνων τους (ΥΑ 2099/ΓΔ4/03-02-2020 (Β’208)). Οι εγγραφές πραγματοποιούνται σύμφωνα με τα κάτωθι: α. Απαραίτητα δικαιολογητικά εγγραφής 1) Δελτίο Αιτούντος Διεθνούς Προστασίας της Υπηρεσίας Ασύλου ή άλλου επίσημου εγγράφου, μέσω του οποίου διασφαλίζεται η ταυτοπροσωπία των μαθητών/τριών, 2) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) προκειμένου να μπορούν οι μαθητές/τριες να συμμετέχουν στο μάθημα της γυμναστικής και |
5 |
3) Διεθνές Πιστοποιητικό Εμβολιασμών ή προφύλαξης, αναγκαίο για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας. β. Σε περίπτωση που τα εν λόγω δικαιολογητικά δεν προσκομισθούν εγκαίρως, ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή/τριας ή ο/η Συντονιστής/τρια του Κέντρου Υποδοχής από το οποίο προέρχεται ο/η μαθητής/τρια , αναλαμβάνει με δήλωσή του να τα προσκομίσει σε σύντομο χρονικό διάστημα. Σε περιπτώσεις μη προσκόμισής τους σε εύλογο χρονικό διάστημα, ο/η Διευθυντής/τρια - Προϊστάμενος/η του δημοτικού σχολείου ενημερώνει την οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο κεφ. στ', παρ.7,8,9, του άρθρου 21, του ν.4251/2014 (A' 80) και στην παρ.4β, του άρθρου 77, του ν.4547/2018 (Α' 102). γ. Σύμφωνα με το ν. 3386/2005 (Α' 212) ανήλικα τέκνα υπηκόων τρίτων χωρών μπορούν να εγγραφούν έστω κι αν δεν έχει ρυθμιστεί η νόμιμη διαμονή τους στη χώρα, (κεφ. στ', παρ.7,8,9 του άρθρου 21, του ν.4251/2014 (A' 80). δ. Οι εγγραφές των μαθητών/τριών στο Βιβλίο Μητρώου γίνονται με ελληνικούς χαρακτήρες. Τα δικαιολογητικά εγγραφής πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα από πιστοποιημένο δικηγόρο για το σκοπό αυτό. Προσωρινά και μέχρι να μεταφραστούν επίσημα τα δικαιολογητικά εγγραφής, η εγγραφή στο Βιβλίο Μητρώου μπορεί να πραγματοποιείται σύμφωνα με τη φωνητική απόδοση των στοιχείων των μαθητών/τριών στην ελληνική γλώσσα. Α. Γυμνάσια Ε.Α.Ε. & Λύκεια Ε.Α.Ε. Τα ωρολόγια προγράμματα των Γυμνασίων Ε.Α.Ε. συντάσσονται με βάση την υπό στοιχεία 103849/Δ3/26-08-2021 Υ.Α. (ΦΕΚ 4037/τΒ'/02-09-2021) με θέμα «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων του Γυμνασίου Ε.Α.Ε. - «Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.»». Τα ωρολόγια προγράμματα των Λυκείων Ε.Α.Ε. συντάσσονται με βάση την υπό στοιχεία 102141/Δ3/19-08-2021 Υ.Α. (ΦΕΚ 3939/τΒ'/26-08-2021) με θέμα «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων του Λυκείου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).». Β. Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ) Τα ωρολόγια προγράμματα των Γυμνασίων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων- Λυκείων συντάσσονται με βάση την υπό στοιχεία 103832/Δ3/26-08-2021 Υ.Α. (ΦΕΚ 4037/τΒ'/02-09-2021) με θέμα: «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων του Γυμνασίου ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ. - «Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»». Τα ωρολόγια προγράμματα των Λυκείων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων συντάσσονται με βάση την υπό στοιχεία 136986/Δ3/20-08-2018 Υ.Α. (ΦΕΚ 3791/τ.Β'/03-09-2018) με θέμα: «Ωρολόγια προγράμματα του Λυκείου των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων - Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) » καθώς και σύμφωνα με τα ΦΕΚ 4140/τΒ'/ 20-09-2018 και ΦΕΚ 723/τΒ'/ 04-03-2019 . Γ. Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) Σύμφωνα με την περ. γ της παρ.1 του άρθρου 8 του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199/τΑ'/02-10-2008) όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 48 του Ν. 4415/2016 (ΦΕΚ 159/τ.Α'/06-09-2016): «Η φοίτηση στα Ε.Ε.Ε.ΕΚ. διαρκεί έξι τάξεις (Α', Β', Γ', Δ', Ε', ΣΤ') και ακολουθούνται τα αναλυτικά και ωρολόγια |
6 |
προγράμματα, όπως προβλέπονται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, όπως αυτές περιγράφονται στα Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης (ΕΠΕ), τα οποία υλοποιούνται για όλους τους μαθητές». Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα συντάσσεται σύμφωνα με τη με αριθμ. πρωτ. 57523/Γ6/04-06- 2002 Υ.Α. (ΦΕΚ 765/τ.Β'/19-06-2002). Α. Γυμνάσια Ε.Α.Ε.-Λύκεια Ε.Α.Ε. Για την κατανομή των μαθητών/τριών και τη δημιουργία τμημάτων στα Γυμνάσια Ε.Α.Ε. και στα Λύκεια Ε.Α.Ε, καθώς και για την ανάθεση αυτών στους/στις εκπαιδευτικούς λαμβάνονται υπόψη και σε συνδυασμό τα ακόλουθα: Β. Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ) Για την κατανομή των μαθητών/τριών και τη δημιουργία τμημάτων στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ), καθώς και για την ανάθεση αυτών στους/στις εκπαιδευτικούς λαμβάνονται υπόψη και σε συνδυασμό τα ακόλουθα: Γ. Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) Για την κατανομή των μαθητών/τριών και τη δημιουργία τμημάτων στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.), καθώς και για την ανάθεση αυτών στους/στις εκπαιδευτικούς λαμβάνονται υπόψη και σε συνδυασμό τα ακόλουθα: Η υποπερίπτ. ββ της περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν.3699/2008 (Α' 199), σύμφωνα με την οποία: «Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. ορίζεται από κατ' ελάχιστον τέσσερις (4) έως κατ' ανώτατο όριο επτά (7) μαθητές. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο αριθμός δύναται να μειώνεται με 7 |
απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Η εισήγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης διατυπώνεται ύστερα από ειδικώς αιτιολογημένη πρόταση του συλλόγου διδασκόντων, εισήγηση του ΚΕΔΔΥκαι σύμφωνη γνώμη του σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Το κατώτατο όριο του αριθμού των μαθητών σε εξαιρετικές περιπτώσεις είναι οι τρεις (3) μαθητές ανά τμήμα». Ο καθορισμός των τμημάτων θα πραγματοποιηθεί το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου. Ειδικότερα, για τον καθορισμό τμημάτων με το κατώτατο όριο των τριών (3) μαθητών οι Διευθυντές/ντριες των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. υποβάλλουν αρμοδίως σχετικά αιτήματα, εφόσον πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις. Οι Περιφερειακοί/κές Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης εκδίδουν τις σχετικές αποφάσεις το αργότερο έως 30-07-2022 και ενημερώνουν τους αρμόδιους Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης. Σε διαφορετική περίπτωση η κατανομή των τάξεων και των τμημάτων μπορεί να πραγματοποιείται με την έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023. Πιο συγκεκριμένα στην αρχή του διδακτικού έτους και το αργότερο εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την έναρξή του, οι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν στον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας τις προτιμήσεις τους ως προς τις αναθέσεις διδασκαλίας των μαθημάτων στις τάξεις και στα τμήματα σύμφωνα με το άρθρο 100 του ν. 4823/21 (ΦΕΚ 136 Α/3-8-2021). Όλοι οι εκπαιδευτικοί, συμπεριλαμβανομένων των Διευθυντών/ντριών και Υποδιευθυντών/ ντριών, εφαρμόζουν και τηρούν το προβλεπόμενο, από την παράγραφο 2 της υποπαράγραφου Θ2 της παραγράφου Θ του νόμου 4152/9-05-2013 (ΦΕΚ 107/τ.Α'/9-05-2013), διδακτικό τους ωράριο. Όλοι οι εκπαιδευτικοί, συμπεριλαμβανομένων των Διευθυντών/ντριών και Υποδιευθυντών/ ντριών, εφαρμόζουν και τηρούν το προβλεπόμενο από το άρθρο 49 του ν. 4547/2018, (Α'102) διδακτικό τους ωράριο. Η διαδικασία συμπλήρωσης ωραρίου των εκπαιδευτικών γίνεται σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 33 του Ν. 4386/2016 (ΦΕΚ 83/2016 τ .Α’). Ως προς το εργασιακό ωράριο, σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται η σχετική διάταξη του νόμου 1566/85 (ΦΕΚ 167/1985 τ.Α’), άρθρο 13, παρ. 8 , όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 245 του Ν. 4512/2018 (ΦΕΚ 5, Τ. Α’/17-1-2018), και το άρθρο 101 του ν. 4823/21 (ΦΕΚ 136 Α/3-8-2021) σύμφωνα με την οποία ο/η εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παραμείνει στο σχολείο πέραν των (6) έξι ωρών την ημέρα ή τριάντα (30) ωρών την εβδομάδα. Ως προς την ανάθεση διδασκαλίας και των εξωδιδακτικών εργασιών από τον/την Διευθυντή/τρια ή τον/την Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας ισχύουν τα όσα αναφέρονται στα άρθρα 100 & 101 του ν. 4823/21 (ΦΕΚ 136 Α/3-8-2021) αντίστοιχα. Τα μέλη του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. εφαρμόζουν και τηρούν το προβλεπόμενο από την με αριθμ. πρωτ. 66079/Δ3/26-04-2018 (ΦΕΚ 1585/τΒ'/08-05-2018) Υ.Α. και θέμα: «Καθορισμός εβδομαδιαίου ωραρίου εργασίας των κλάδων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και στις Σχολικές Μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης». Επισημαίνεται ότι οι Διευθυντές/ντριες ή Προϊστάμενοι/ες των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. φροντίζουν ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. να καλύπτουν πλήρως το διδακτικό ή υποστηρικτικό τους ωράριο εντός του προβλεπόμενου 6ώρου. α) Σύμφωνα με το άρθρο 23 της με αριθμ. πρωτ. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 Υ.Α. (ΦΕΚ 2005/τ.Β'/31-05-2019): |
8 |
«1) η προαγωγή και η απόλυση των μαθητών/τριών των Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων, Επαγγελματικών Λυκείων, Γυμνασίων ΕΑΕ, Λυκείων ΕΑΕ, Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. εξαρτάται, εκτός από την επίδοσή τους, και από την τακτική τους φοίτηση στο σχολείο κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. 2) Η φοίτηση χαρακτηρίζεται επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. 3) Οι απουσίες αριθμούνται ανά μία για κάθε διδακτική ώρα. 4) Απουσία μαθητή/τριας από πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου θεωρείται απουσία από όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους. 5) Απουσία μαθητή/τριας από εορταστικές επετειακές εκδηλώσεις του σχολείου θεωρείται απουσία από όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους. 6) Απουσία μαθητή/τριας από περίπατο χωρίς χρήση μεταφορικού μέσου θεωρείται απουσία από όλα τα ωριαία μαθήματα που προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησης του. Σε περίπτωση που, κατά την πλήρως αιτιολογημένη κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων, η συμμετοχή του/της μαθητή/τριας στον περίπατο ήταν εκ των πραγμάτων αδύνατη, οι απουσίες αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη στον χαρακτηρισμό φοίτησης. Στις εκδρομές/μετακινήσεις στις οποίες δεν συμμετέχουν οι μαθητές/τριες, αλλά δεν παραμένουν στο σχολείο προκειμένου να παρακολουθήσουν ειδικά διαμορφωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα ή δεν συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην 33120/ΓΔ4/28-02-2017 υπουργική απόφαση (Β' 681), καταχωρίζονται απουσίες.» β) Στο άρθρο 24 της με αριθμ. πρωτ. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 Υ.Α. (ΦΕΚ2005/τ.Β'/31-05-2019) αναφέρονται οι περιπτώσεις όπου οι απουσίες δεν λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης. γ) Στην παρ. 10 του άρθρου 28 της με αριθμ. πρωτ. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 Υ.Α. (ΦΕΚ 2005/τ.Β'/31- 05-2019) καθορίζεται ο χαρακτηρισμός φοίτησης μαθητών/τριών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: «10) Χαρακτηρισμός φοίτησης μαθητών/τριών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Α) Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α' 199): «Για τους μαθητές/τριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η φοίτησή τους θεωρείται επαρκής όταν: α) το σύνολο των επιπλέον απουσιών δεν υπερβαίνει το τριάντα τοις εκατό (30%) των προβλεπόμενων από το οικείο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα και β) οι επιπλέον από τις προβλεπόμενες κάθε φορά δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες απουσίες οφείλονται αποδεδειγμένα στη συμμετοχή τους σε προγράμματα αποκατάστασης και θεραπείας που πιστοποιούνται από τον φορέα υλοποίησης». Β) Σύμφωνα με τον ν. 3699/2008 (ΦΕΚ199/τ.Α'/2-10-2008, όπως τροποποιήθηκε με το αρ. 48 του ν. 4415/2016 (ΦΕΚ159/τ.Α'/06-09-2016): «Η φοίτηση των μαθητών/τριών στα Ε.Ε.Ε.ΕΚ. χαρακτηρίζεται επαρκής ή όχι από τον Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος αποφασίζει κατά περίπτωση και ανεξάρτητα από τον αριθμό απουσιών, συνυπολογίζοντας την επαρκή κατάκτηση των διδακτικών στόχων και τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή». δ) Σύμφωνα με την με αριθμ. πρωτ 13423/ΓΔ4/04-02-2021 Υ.Α. - (ΦΕΚ 491/τΒ'/09-02-2021) με θέμα : «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» και συγκεκριμένα στο: |
9 |
«Περιεχόμενο του Εσωτερικού Κανονισμού - Οι κεντρικοί άξονες του Εσωτερικού Κανονισμού» ορίζεται: «1. Προσέλευση παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό. Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο, καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, ενώ όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση παραμένουν σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο στο Σχολείο και εισέρχονται στην τάξη τους, μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας, εκτός αν ο Σύλλογος Διδασκόντων/Διδασκουσών έχει αποφασίσει διαφορετικά για τη είσοδο των μαθητών/μαθητριών στην τάξη τους. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο» . Α. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 8 του ν.3699/2008 (ΦΕΚ199/τ.Α'/2-10- 2008: «Στα σχολεία Ε.Α.Ε. εφαρμόζονται ειδικά προσαρμοσμένα αναλυτικά και διδακτικά προγράμματα». Ειδικότερα, στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια και στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης υλοποιούνται για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.), όπως προβλέπεται στην περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ199/τ.Α'/2-10-2008), όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 4 του άρθρου 48 του Ν.4415/2016 (ΦΕΚ159/τ.Α'/06-09-2016). Η διαμόρφωση των βασικών αξόνων του Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) ορίζεται στην παρ. 5 του άρθρου 53 του ν. 4823/21 (ΦΕΚ 136 Α/3-8-2021) . |
Β. Για όλους τους/τις μαθητές/τριες τηρούνται Ατομικοί Φάκελοι, οι οποίοι ενημερώνονται τακτικά από τους/τις εκπαιδευτικούς και τα μέλη του Ε.Ε.Π. που διδάσκουν ή υποστηρίζουν τους/τις μαθητές/τριες. Συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη του Ε.Ε.Π. καταχωρούν στους Α.Φ. τις εκθέσεις αξιολόγησης των μαθητών/τριών, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν τους βραχυχρόνιους και μακροχρόνιους (εκπαιδευτικούς, ψυχοπαιδαγωγικούς, κοινωνικούς, κ.α.) στόχους που τέθηκαν κατά τη σύνταξη των Ε.Π.Ε., την αποτίμηση των αποτελεσμάτων επίτευξης των καθορισμένων στόχων καθώς και τις προτάσεις τους. Ακόμα, οι Ατομικοί Φάκελοι περιλαμβάνουν τα Ε.Π.Ε. των μαθητών/τριών, ενδεικτικά φύλλα εργασίας ή αξιολόγησης, τις εκθέσεις αξιολόγησης - γνωματεύσεις των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., τις γνωματεύσεις των αναγνωρισμένων από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κοινοτικών Κέντρων Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων άλλων Υπουργείων και άλλα στοιχεία και φυλάσσονται σε ασφαλή χώρο με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου. Στους Α.Φ. έχουν πρόσβαση οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη του Ε.Ε.Π. που διδάσκουν ή υποστηρίζουν τους/τις συγκεκριμένους/ες μαθητές/τριες, τηρώντας σε κάθε περίπτωση τον κώδικα δεοντολογίας και τις διατάξεις περί προστασίας του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Α. Το Υ.ΠΑΙ.Θ για την κάλυψη των διδακτικών αναγκών των μαθητών/τριών για το σχολικό έτος 20222023 έχει προχωρήσει, με τη με αριθμ. Πρωτ. 20968/Δ3/24-02-2022 Υ.Α. με θέμα: ««Εκτύπωση και διανομή |
10 |
Εκπαιδευτικού Υλικού Προσβάσιμα σχολικά εγχειρίδια μαθητή και δασκάλου από το «Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) -"Διόφαντος"», για την κάλυψη των διδακτικών αναγκών του σχολικού έτους 2022-2023» στην έγκριση για την παραγωγή και έγκαιρη διανομή του εκπαιδευτικού υλικού - Προσβάσιμα σχολικά εγχειρίδια μαθητή και δασκάλου από το «Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) "Διόφαντος"». Το εκπαιδευτικό αυτό υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καθώς και σε σχολικές μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών. Β. Επισημαίνεται ότι στο πλαίσιο του έργου «Σχεδιάζω για όλους» της Πράξης «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού» έχει παραχθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) εξειδικευμένο εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο αφορά στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το ανωτέρω υλικό βρίσκεται αναρτημένο στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/. Γ. Επίσης, από το Ι.Τ.Υ.Ε. - ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, σε συνεργασία με το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (Κ.Ε.Α.Τ.), έχει ολοκληρωθεί η μετατροπή και εκτύπωση όλων των διδακτικών βιβλίων σε μορφή braille, σύμφωνα με την με αρ. Πρωτ.: 60157/Δ3/ 24/05/2021 Υ.Α και θέμα: «Ανάθεση υπηρεσιών παραγωγής και διανομής σχολικών βιβλίων μαθητών σε μορφή Braille για το σχολικό έτος 2022-23». Επιπλέον, ως προς την ενίσχυση της διδασκαλίας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ως πρώτης γλώσσας στην Εκπαίδευση κωφών και βαρήκοων μαθητών/τριών έχουν αναπτυχθεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ. και τους εποπτευόμενους φορείς (το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής), από το 2000 έως σήμερα Αναλυτικά Προγράμματα, πολυμεσικές εφαρμογές, ειδικό εκπαιδευτικό υλικό, μαθήματα εκπαιδευτικής τηλεόρασης και προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και γονέων κωφών μαθητών/τριών. Ενδεικτικά για την διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας αλλά και γνωστικών αντικειμένων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης με την χρήση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας τα συναφή εκπαιδευτικά υλικά που έχουν αναπτυχθεί και φιλοξενούνται ως Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (Open Educational Resources) Ιστοσελίδα του Έργου: «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού», http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/ είναι: Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας: http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/analytika- programmata-eidikhs-agwghs-kai-ekpaideushs , Βλέπω και Μαθαίνω: Ολοκληρωμένο υλικό για τη διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) στο Νηπιαγωγείο: http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/gia-mathites-me-provlimata-akohs/vlepw-kai-mathainw , Κοίτα με! Κάτι σου λέω... : Ολοκληρωμένο υλικό για τη διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) για δύο πρώτες τάξεις (Α' & Β) του Δημοτικού σχολείου: http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/koita-me-kati-sou-leo, Online Λεξικό Εννοιών στην ΕΝΓ: http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/onlne-lexiko-ennoiwn , Ψηφιακό Αποθετήριο Ιστοριών στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα: http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/polimesiko-uliko/multimedia-library, |
11 |
Γραμματοσειρές Χειρομορφών ΕΝΓ και Ελληνικού Δακτυλικού Αλφαβήτου: http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/gramatoseires , |
Παιδικά Παραμύθια & Ιστορίες στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα: http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/sullogi-apo-paidika-paramuthia-sth-nohmatikh . Τα διδακτικά βιβλία του σχολείου πρέπει να αντιμετωπίζονται από όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας με σεβασμό και να αξιοποιούνται ορθολογικά στη διαχείριση τους, ώστε να εξυπηρετούνται οι σκοποί για τους οποίους προορίζονται. Στο πλαίσιο αυτό, είναι σημαντική η ευαισθητοποίηση όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας αναφορικά με την αξία του διδακτικού βιβλίου ως δημόσιου κοινωνικού αγαθού, σύμφωνα με τις αρχές και τους στόχους που διέπουν το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΦΕΚ 303Β'/ 13-03-2003 και ΦΕΚ 304Β'/ 13-03-2003). Τα διδακτικά βιβλία είναι δυνατό είτε να ανακυκλώνονται είτε να επαναχρησιμοποιούνται ανάλογα με την κατάσταση στην οποία παραδίδονται. Τα βιβλία, τα οποία θα παραδοθούν σε καλή κατάσταση, θα φυλάσσονται στο χώρο της σχολικής μονάδας, με ευθύνη των Διευθυντών/τριών, και θα επαναχρησιμοποιούνται από τους μαθητές/τριες το επόμενο σχολικό έτος. Τα βιβλία που δεν μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν, θα ανακυκλώνονται. Οι Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων οφείλουν: 1. να ενημερώσουν τους μαθητές/τριες ότι τα βιβλία του παραρτήματος θα επαναχρησιμοποιηθούν και θα πρέπει να επιστραφούν στη σχολική μονάδα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, με τη λήξη του σχολικού έτους 2021-2022 και πριν τις θερινές διακοπές, 2. να παραλάβουν τα βιβλία από τους μαθητές/τριες και να τα φυλάξουν στο χώρο της σχολικής μονάδας, προκειμένου, με ευθύνη τους, να διανεμηθούν και να επαναχρησιμοποιηθούν από τους μαθητές/τριες το σχολικό έτος 2022-2023. Τα βιβλία που δεν μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν, θα ανακυκλώνονται και 3. εφόσον τα βιβλία, που έχουν επιστραφεί προς επαναχρησιμοποίηση δεν καλύπτουν πλήρως το μαθητικό δυναμικό του σχολικού έτους 2022-2023, να προβούν σε παραγγελία των επιπλέον βιβλίων που απαιτούνται, σύμφωνα με τα κατωτέρω: Το Ι.Τ.Υ.Ε.- «Διόφαντος» έχει δημιουργήσει την καρτέλα «Βιβλία Επαναχρησιμοποιούμενα» στη σελίδα των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον ιστότοπο http://publications.cti.gr, στο μενού «Παραγγελίες», όπου δίνεται η δυνατότητα παραγγελίας αυτών των βιβλίων. Σύμφωνα με το άρθρο 23 του ν.3966/2011 (Α'118), ο αριθμός των αντιτύπων των διδακτικών βιβλίων καθορίζεται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) -«Διόφαντος», μετά τη συγκέντρωση των απαραίτητων στοιχείων και λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των σχολικών μονάδων και τα υπάρχοντα αποθέματα κάθε τίτλου. Σε περίπτωση που παρουσιάζονται ελλείψεις, λαμβάνεται μέριμνα από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.)- «Διόφαντος», ώστε τα βιβλία αυτά να τυπώνονται σε επαρκείς ποσότητες προκειμένου να καλύπτονται οι εκάστοτε ανάγκες. Τα προγράμματα συνεκπαίδευσης σχεδιάζονται, εγκρίνονται, υλοποιούνται και αξιολογούνται σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 172877/Δ3/17-10-2016 Υ.Α. (ΦΕΚ 3561/τ.Β'/04-11-2016) όπως αυτή 12 |
τροποποιήθηκε με την με αρ. πρωτ. 10537/Δ3/14.02.2019 Υ.Α. (ΦΕΚ 431/τ.Β'/14-02-2019). Οι Διευθυντές/ντριες και οι Σύλλογοι Διδασκόντων των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. φροντίζουν για την προώθηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης και συνεργατικών δράσεων με στόχο την ευαισθητοποίηση των σχολικών κοινοτήτων σε θέματα ανθρώπινων δικαιωμάτων, καλλιέργειας του σεβασμού στη διαφορετικότητα και ανάδειξης του δικαιώματος για ισότιμη συμμετοχή στην εκπαίδευση, στην ψυχαγωγία και σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής, των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι σχολικοί περίπατοι, οι εκπαιδευτικές εκδρομές, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, οι διδακτικές επισκέψεις, οι εκπαιδευτικές ανταλλαγές, οι αδελφοποιήσεις, τα εκπαιδευτικά προγράμματα, τα προγράμματα διεθνών οργανισμών και οι διεθνείς συμμετοχές, τα ευρωπαϊκά προγράμματα και οι λοιπές ευρωπαϊκές δραστηριότητες, οι σχολικές αθλητικές δραστηριότητες, οι επισκέψεις στη Βουλή των Ελλήνων και η συμμετοχή μαθητών και μαθητριών σε διαγωνισμούς, μαθητικά συνέδρια, ημερίδες και λοιπές εκδηλώσεις των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διοργανώνονται και πραγματοποιούνται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην υπ' αριθμ. πρωτ. 20883/ΓΔ4/12-2-2020 Υ.Α. (ΦΕΚ 456/τ.Β'/13-02- 2020): «Εκδρομές-Εκπαιδευτικές επισκέψεις και μετακινήσεις μαθητών/τριών Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντός και εκτός της χώρας». Επίσης, στο άρθρο 3 της με αρ. πρωτ. 20883/ΓΔ4/12-2-2020 Υ.Α (ΦΕΚ 456/τΒ'/13-02-2020) ορίζεται ότι «Κατά την υλοποίηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης, μεταξύ ΣΜΕΑΕ και σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πραγματοποιείται ο αριθμός των εκπαιδευτικών επισκέψεων που έχουν καθοριστεί στα πρακτικά αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων των συνεργαζόμενων σχολικών μονάδων, εφόσον τα προγράμματα αυτά έχουν σχεδιαστεί και εγκριθεί σύμφωνα με τις διαδικασίες που ορίζονται στην 172877/Δ3/17-10-2016 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ3561/τ.Β'/4-11-2016)». Με απόφαση του/της Διευθυντή/τριας ή του/της Προϊσταμένου/ης της σχολικής μονάδας πραγματοποιούνται, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, επιμορφωτικά σεμινάρια, συνολικής διάρκειας τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ωρών ανά σχολικό έτος και καθορίζεται η θεματολογία των επιμορφωτικών σεμιναρίων με βάση ιδίως: α) τις ανάγκες της σχολικής μονάδας, β) τον φορέα υλοποίησης της επιμόρφωσης. Τα επιμορφωτικά σεμινάρια διενεργούνται εκτός του διδακτικού ωραρίου σύμφωνα με το άρθρο 95 του ν. 4823/21 (ΦΕΚ 136 Α/3-8-2021). Επισημαίνεται ότι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα επιμορφωτικά σεμινάρια της παρ. 1 του άρθρου 95 του ν. 4823/21 (ΦΕΚ 136 Α/3-8-2021) είναι προαιρετική και συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους άρθρο 96 του ν. 4823/21 (ΦΕΚ 136 Α/3-8-2021). Στην με αριθμ. πρωτ: 13423/ΓΔ4/04-02-2021 Υ.Α (ΦΕΚ 491/τ.Β'/09-02-2021) με θέμα: «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» ορίζεται: «το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται |
13 |
14 |
αισθητική και υγιεινή χώρων, εξοπλισμός, κ.α.) για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων. Πριν την ολοκλήρωση του σχολικού έτους 2021-22 σε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων καταγράφονται τα προβλήματα που αφορούν στην υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας και διαβιβάζονται στην αρμόδια υπηρεσία του οικείου Δήμου και στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ώστε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να έχουν διασφαλιστεί οι κατάλληλες συνθήκες λειτουργίας τους (κτιριακές υποδομές, ασφάλεια, αισθητική και υγιεινή χώρων, εξοπλισμός). Οι Διευθυντές/ντριες των Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ως πρόεδροι των Σχολικών Συμβουλίων όπως προβλέπεται από το άρθρο 51 του ν. 1566/1985 (Α' 167), καλούν σε συνεδρίαση το ανωτέρω όργανο, κατά το πρώτο δεκαήμερο κάθε τρίμηνου με σκοπό την καθιέρωση τρόπων αμοιβαίας επικοινωνίας του προσωπικού του σχολείου και των οικογενειών των μαθητών/τριών, καθώς και για θέματα που έχουν σχέση με την υγιεινή των μαθητών/τριών και του σχολικού περιβάλλοντος. Τα αναλυτικά στοιχεία εγγραφών για το σχολικό έτος 2022-2023 καταχωρίζονται με ευθύνη των Διευθυντών/ντριών των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. στα σχετικά πεδία του Πληροφοριακού Συστήματος myschool μετά την ενεργοποίηση του για το νέο σχολικό έτος 2022-2023. Επισημαίνεται ότι οι σχολικές μονάδες, με ευθύνη των Διευθυντών/ντριών τους, στο πεδίο της πληροφοριακής πλατφόρμας myschool οφείλουν να προβούν στις αναγκαίες αλλαγές, ώστε η ονομασία - επωνυμία του σχολείου να αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα χωρίς κανενός άλλου τύπου προσδιορισμό. (π.χ. Ε.Ε.Ε.ΕΚ. ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ). Επειδή έχουν διαπιστωθεί λάθη στην αποτύπωση της γεωγραφικής θέσης των σχολικών μονάδων, θα πρέπει οι Διευθυντές/ντριες των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. να επικαιροποιήσουν τις συντεταγμένες της γεωγραφικής θέσης της σχολικής μονάδας στο πεδίο της πληροφοριακής πλατφόρμας myschool μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 7 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71Α), προκειμένου να αποτυπώνεται η λειτουργία κάθε σχολικής μονάδας, είναι αναγκαία η καταχώριση στο Πληροφοριακό Σύστημα (Π.Σ.) myschool, οπωσδήποτε σε καθημερινή βάση, όταν υφίστανται μεταβολές (μαθητικού δυναμικού ή εκπαιδευτικού προσωπικού). Η καταχώριση στοιχείων στα Πληροφοριακά Συστήματα myschool και Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) γίνεται σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 149084 /ΓΔ4/8-9 -2017 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.. Οι Διευθυντές/ντριες ή Προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων καλούνται να επικαιροποιήσουν στο Πληροφοριακό Σύστημα myschool, τα στοιχεία που αφορούν στον Δήμο στον οποίο ανήκει η σχολική μονάδα, στις περιπτώσεις όπου έλαβε χώρα κατάτμησή του. Σύμφωνα με τις με αρ. πρωτ. 132524/Δ1/25-10-2012 και 171490/Δ2/12-11-2013 εγκυκλίους του Υ.ΠΑΙ.Θ., «η επικαιροποίηση της καταχώρισης των απαραίτητων στοιχείων πραγματοποιείται την 1η και 15η κάθε μήνα. Στην περίπτωση που κανένα στοιχείο δεν έχει διαφοροποιηθεί στις συγκεκριμένες ημερομηνίες, τότε και πάλι ο/η Διευθυντής/ντρια επικαιροποιεί τα ήδη καταχωρισμένα δεδομένα. Η επικαιροποίηση αυτή πραγματοποιείται μέσω της επιλογής «επιβεβαίωση δεδομένων». Θέματα μεταφοράς των μαθητών/τριών στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ρυθμίζονται από την Κ.Υ.Α. με αρ. πρωτ. 50025/26-09-2018 (Β'4217) «Μεταφορά μαθητών δημόσιων σχολείων από τις Περιφέρειες». Οι |
15 |
Διευθυντές/ντριες των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. βρίσκονται σε άμεση συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες για τον έγκαιρο και ορθολογικό προγραμματισμό της μεταφοράς των μαθητών/τριών εντός των χρονοδιαγραμμάτων που καθορίζονται, με ευθύνη των ανωτέρω υπηρεσιών. Στις περιπτώσεις που, για οποιονδήποτε λόγο, προκύπτει ανάγκη τροποποίησης δρομολογίων οι Διευθυντές/ντριες των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. υποβάλλουν άμεσα τις σχετικές τεκμηριωμένες προτάσεις τους στις ανωτέρω υπηρεσίες. |
Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 4823/21 (ΦΕΚ 136 Α/3-8-2021), ορίζεται ότι: «Τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) που ιδρύθηκαν με την παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 4547/2018 (Α' 102) μετονομάζονται σε Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.).». |
Παρακαλούνται τα Στελέχη της Εκπαίδευσης να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να επιτευχθεί ο έγκυρος και έγκαιρος προγραμματισμός των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022. Παρακαλούνται οι Διευθυντές/ντριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπως ενημερώσουν τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. περιοχής ευθύνης τους και οι Διευθυντές/-ντριες των σχολικών μονάδων τα μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων, αποστέλλοντας την παρούσα εγκύκλιο στις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους. |
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΠΤΣΗΣ |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου