Επιβεβαιώνονται, για ακόμα μία χρονιά, οι εκτιμήσεις που θέλουν Μαθηματικά και Αρχαία Ελληνικά να είναι οι «κακοί δαίμο των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις λόγω των υψηλών ποσοστών αποτυχίας που καταγράφονται σε αυτά.
Αν και η πρώτη ημέρα της εξεταστικής διαδικασίας κύλησε ομαλά για τους περίπου 75.000 μαθητές των γενικών λυκείων, οι οποίοι εξετάστηκαν στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, δεν συνέβη το ίδιο και στη συνέχεια. Την περασμένη Δευτέρα, οι υποψήφιοι διαγωνίστηκαν σε Μαθηματικά και Αρχαία Ελληνικά και θέματα κάθε άλλο παρά βατά ήταν. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι για να πετύχει κάποιος βαθμολογία άνω του 15 στα Μαθηματικά, σύμφωνα με Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, έπρεπε να διαθέτει ιδιαίτερες δεξιότητες επί αντικειμένου.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία των γραπτών που έχουν βαθμολογηθεί έως τώρα, στα Αρχαία Ελληνικά σχεδόν ένας στους δύο υποψηφίους βρίσκεται κάτω από τη βάση ενώ τα άριστα γραπτά (18 έως 20) είναι λιγότερα του 4 %. Ακόμα πιο απογοητευτική είναι η εικόνα στα Μαθηματικά, όπου περίπου το 60% των υποψηφίων δεν έπιασε το 10, ενώ ακόμα και στη Βιολογία, όπου κατά γενική ομολογία τα θέματα ήταν λιγότερο δύσκολα αλλά εξίσου απαιτητικά, το 30% των υποψηφίων έχει γράψει κάτω από τη βάση και μόλις ένας στους έξι θα πιάσει το άριστα (18-20).
Τι λένε τα περσινά στατιστικά
Υπενθυμίζεται ότι έχει αποδειχθεί στατιστικά, κάθε χρόνο, ότι περίπου ένας στους δύο υποψηφίους (45%) που διαγωνίζονται σε Μαθηματικά και Αρχαία Ελληνικά συγκεντρώνουν βαθμολογία χαμηλότερη του 10.
Για του λόγου το αληθές, πέρσι, το 45% των μαθητών από Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών έγραψε κάτω από 10 στα Αρχαία Ελληνικά ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην Ιστορία ήταν μεγαλύτερο του 50%. Στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας (Κατεύθυνση Θετικών Σπουδών), στα Μαθηματικά το 31,8% δεν έπιασε τη βάση. Στη Φυσική και στη Χημεία τέσσερις στους δέκα συγκέντρωσαν βαθμολογία από 0 έως 10. Στην ίδια Ομάδα Προσανατολισμού στην Κατεύθυνση Σπουδών Υγείας τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν ακόμα υψηλότερα, καθώς σχεδόν ένας στους δύο (47,43%) δεν έπιασε τη βάση στη Φυσική, όπως και το 38,66% στη Χημεία και το 31,56% στη Βιολογία.
Απογοητευτικές οι εκτιμήσεις για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων στα δύο μαθήματαΣτη Βιολογία ένας στους τρεις δεν έπιασε το 10
ΕΠΑΛ: Απαιτητικά για διαβασμένους τα χθεσινά θέματα
Δύσκολα ξεκίνησε η δεύτερη εβδομάδα των πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψηφίους των επαγγελματικών λυκείων, οι οποίοι χθες διαγωνίστηκαν σε Ανατομία - Φυσιολογία ΙΙ, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, Δίκτυα Υπολογιστών και Αρχές Βιολογικής Γεωργίας. Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), τα θέματα σε όλα τα μαθήματα ήταν αρκετά απαιτητικά και απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους υποψήφιους. Συγκεκριμένα, στην Ανατομία - Φυσιολογία ΙΙ τα θέματα κάλυπταν μεγαλύτερο μέρος ύλης και ακολουθούσαν μια διαβάθμιση αναφορικά με τη δυσκολία τους. Απαιτούσαν καλή γνώση της θεωρίας αλλά κρίση εκ μέρους μαθητή.
Ως εκ τούτο ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής που έχει κατανοήσει την εξεταστέα ύλη θα μπορούσε να ανταποκριθεί.
Στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας θέματα κάλυπταν ύλη όλων κεφαλαίων σε βασικές ξεκάθαρες έννοιες. Μάλιστα, το τρίτο θέμα που επελέγη αποτελεί πανομοιότυπη άσκηση του σχολικού βιβλίου από το όγδοο κεφάλαιο και το τελευταίο ήταν μια συνδυαστική άσκηση, η οποία επαναληφθεί προηγούμενα έτη, με ιδιαίτερη δυσκολία λόγω των πολλών αριθμητικών υπολογισμών και πράξεων. Μεγάλο μέρος ύλης, δίνοντας έμφαση σε κεφάλαιο το οποίο τα προηγούμενα έτη δεν εξεταζόταν, κάλυπταν και θέματα στο μάθημα Δίκτυα Υπολογιστών, σύμφωνα με την ΟΕΦΕ. Παρ’ όλα αυτά, ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια και οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές μπορούσαν να αντεπεξέλθουν.
Τέλος, και στις Αρχές Βιολογικής Γεωργίας θέματα ήταν απαιτητικά και για καλά διαβασμένους μαθητές.
Της Εύης Πανταζοπούλου
POLITICAL
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου