Η Σχολική Διαμεσολάβηση είναι μια διαδικασία μέσα από την οποία οι συγκρούσεις, καβγάδες και οι εντάσεις μεταξύ μαθητών επιδιώκεται να επιλύονται με ειρηνικό τρόπο, με τη συνδρομή επιμορφωμένων εκπαιδευτικών και μαθητών – μεσολαβητών που βοηθούν ώστε οι εμπλεκόμενοι να ακούσουν με προσοχή και να κατανοήσουν ο ένας τον άλλο. Στόχος είναι να καταλήξουν σε μια συμφωνία για να μην επαναληφθεί επιθετική ή προσβλητική συμπεριφορά στο μέλλον αλλά και η μεταμόρφωση της σχέσης και ενδεχομένως η πλήρης αποκατάστασή της.
Ο μαθητής σχολικός διαμεσολαβητής είναι ένας νέος θεσμός, ένας νέος ρόλος που θα υπηρετείται από τη μαθητική κοινότητα εμπλέκοντάς την ενεργά στην εξάλειψη των ενδοσχολικών συγκρούσεων. Ουσιαστικά πρόκειται για έναν μαθητή που μετά από σχετική επιμόρφωση θα αναλαμβάνει να επιλύει ειρηνικά την οποιαδήποτε μορφή σύγκρουσης μεταξύ άλλων συμμμαθητών στο σχολείο του.
Τα πρώτα επιμορφωτικά σεμινάρια ξεκινούν άμεσα σε σχολεία της Θεσσαλονίκης μετά την υπογραφή μηνημονίου συνεργασίας μεταξύ του υφυπουργού Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Σταύρου Καλαφάτης, εκπροσώπων του Ινστιτούτου Κατάρτισης Διαμεσολαβητών του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, καθώς και των Διευθυντών εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης. Οι συμβαλλόμενοι «συμφώνησαν να εργαστούν από κοινού για την υλοποίηση δράσεων, με στόχο την ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και προώθηση του θεσμού της σχολικής διαμεσολάβησης ως μεθόδου ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων, που συμβάλλει στην αντιμετώπιση και εξάλειψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού».
«Δυστυχώς, και στη χώρα μας, υπάρχουν φαινόμενα ενδοσχολικής βίας, μεμονωμένα βέβαια, τα οποία και θέλουμε να εξαλείψουμε. Η σχολική διαμεσολάβηση αναγνωρίζεται, διεθνώς, ως η καλύτερη πρακτική αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού. Με την πολιτική αυτή, ένας μαθητής αναλαμβάνει το ρόλο του διαμεσολαβητή, για να επιλύσει ειρηνικά την οποιαδήποτε μορφή σύγκρουσης μεταξύ άλλων μαθητών», δήλωσε ο κ. Καλαφάτης, προσθέτοντας ότι «σκοπεύουμε στη μείωση των αντικοινωνικών συμπεριφορών στα σχολεία, σκοπεύουμε να απελευθερώσουμε τους δασκάλους και τους καθηγητές από το ρόλο του αστυνόμου και κυρίως σκοπεύουμε να συνηθίσουν οι μαθητές να λύνουν τις διαφορές τους, σε συνεργασία, ώστε να διαχειρίζονται με τον ίδιο τρόπο, μελλοντικά, τις όποιες διαφορές έχουν στη ζωή τους».
«Η διαμεσολάβηση δεν είναι μόνο μια εναλλακτική μέθοδος επίλυσης των διαφορών, είναι μία κουλτούρα που οδηγεί στην ειρήνευση των σχέσεων», δήλωσε η κ. Πρωτοπαπαδάκη, σημειώνοντας πως «είναι μια διαδικασία που την έχει ανάγκη η κοινωνία μας και ευελπιστούμε κι εμείς να συμβάλουμε σε αυτή τη δημιουργική πρωτοβουλία και να παραχθεί ένα ιδιαίτερα θετικό αποτέλεσμα».
Ο θεσμός της σχολικής διαμεσολάβησης, όπως διευκρίνισε η κ. Βαζούρα, έχει εφαρμοστεί πολλές φορές, αλλά άτυπα, από εκπαιδευτικούς και μαθητές, κυρίως σε σχολεία της Θέρμης. «Στόχος μας είναι πλέον οργανωμένα να μάθουν τα παιδιά να ακούν, να επιλύουν τις διαφορές τους και με αρωγούς τους εκπαιδευτικούς τους να μπορούν να αναλαμβάνουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή τους», εξήγησε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου