Η υφυπουργός Παιδείας επισήμανε ότι το
υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει σύντομα τα σενάρια γύρω από τον χρόνο
διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Έκκληση
προς τους μαθητές που πρόκειται να δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις, να
συνεχίσουν να προετοιμάζονται κανονικά, απηύθυνε τη Δευτέρα η υφυπουργός
Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, σε συνέντευξή της στο CNN Greece.
Η Σ. Ζαχαράκη επισήμανε πως το υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει σύντομα τα σενάρια γύρω από τον χρόνο διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Σύμφωνα με την ίδια, τα σενάρια για μια μεγάλη αναστολή λειτουργίας του σχολείου «είναι η περικοπή της ύλης, είναι η πιθανή μετατόπιση για λίγες μέρες του κλεισίματος των σχολείων, δηλαδή μία παράταση του σχολικού έτους -έχει ξανασυμβεί στο παρελθόν όταν είχαμε τις πολύ μεγάλες καταλήψεις, αλλά νομίζω κυρίως ήταν οι απεργίες που είχαν οδηγήσει τότε στην παράταση- μία μικρή παράταση του έτους και μία πιθανή μετακίνηση της ημερομηνίας των εξετάσεων».«Επιμένω όμως ότι θα εξαντληθούν οι προσπάθειες οι ημερομηνίες των εξετάσεων να μην απέχουν πάρα πολύ από αυτό το οποίο είναι προγραμματισμένο, έτσι ώστε να μπορέσουν να τελειώσουν τα παιδιά με την υποχρέωση των εξετάσεων μέσα στο καλοκαίρι», υπογράμμισε.
Ακόμη, υποστήριξε ότι «η προσπάθεια θα εξαντληθεί -γιατί αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχουν πάρα πολλοί παράγοντες που έχουν να κάνουν με το πόσο ακόμα θα παραμείνουν τα σχολεία κλειστά. Είδατε ότι αν κάναμε αυτή την συζήτηση πριν από 15 μέρες δεν θα συζητούσαμε για καθολικό κλείσιμο σχολείων. Πιθανότατα να μην συζητούσαμε και για καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας. Αλλά βλέπετε ότι όλα αυτά και οι νέες συνθήκες που μας επιβάλλει η αντιμετώπιση του κορωνοϊού μας φέρνουν μπροστά σε προκλήσεις. Θα έλεγα ότι θα εξαντλήσουμε τις προσπάθειες οι ημερομηνίες να είναι πιο κοντά σε αυτά τα οποία ξέρουν τα παιδιά, τα προγραμματισμένα. Επαναλαμβάνω, γιατί είναι πολύ σημαντικό και για την ψυχολογία τους και για την προετοιμασία τους, να διαβάζουν κανονικά την ύλη τους ως έχει και το υπουργείο θα ανακοινώσει σύντομα τα σενάρια τα οποία θα ισχύσουν σε περίπτωση πολύ μεγάλης αναστολής λειτουργίας».
Ουσιαστικά, η Σ. Ζαχαράκη άφησε να εννοηθεί ότι θα καταβληθεί προσπάθεια ούτως ώστε να μην δώσουν οι μαθητές τις κρίσιμες αυτές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο, διευκρινίζοντας ότι όλα εξαρτώνται από την πορεία περιορισμού της εξάπλωσης του κορωνοϊού στην Ελλάδα.Αναφερόμενη στην τηλεκπαίδευση, σημείωσε: «Στείλαμε μία πολύ αναλυτική εγκύκλιο με οδηγίες σε παιδιά γονείς και βεβαίως τους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές των σχολείων για το πώς μπορούν να εφαρμόσουν σιγά-σιγά, γιατί αντιλαμβάνομαι ότι σύστημα είναι πολύ φορτωμένο αυτή τη στιγμή. Πώς μπορούν να αποκτήσουν κωδικούς πρόσβασης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για να εφαρμόσουν την ασύγχρονη εκπαίδευση. Τι είναι αυτό; Ο δάσκαλος δημιουργεί την εικονική τάξη με τα παιδιά τα οποία μπαίνουν μέσα με τους κωδικούς τους, αναρτά υλικό αναρτά μαθήματα, ενότητες και διδακτικά σενάρια και τα παιδάκια μπορούν αν ασχοληθούν στο σπίτι έτσι ώστε να τα στηρίξουμε και ψυχολογικά, γιατί είναι αρκετές μέρες ήδη στο σπίτι, αλλά και ουσιαστικά και να κάνουμε τις επαναλήψεις και εμπέδωση της ύλης».
Επίσης, τόνισε ότι οτιδήποτε γίνεται μέσα στην τάξη με τη φυσική παρουσία του εκπαιδευτικού και των παιδιών δεν μπορεί με τίποτα, με κανένα τρόπο να υποκατασταθεί: «Άρα δεν μιλάμε ποτέ για υποκατάστατο αυτής της σχέσης, διότι αυτό είναι κάτι μοναδικό και ζωντανό. Όσοι έχουμε δουλέψει στην τάξη, ξέρουμε ότι αυτή η σχέση η οποία καλλιεργείται με το παιδί. Πράγματι το λέω γιατί θέλω να είμαι σαφής είναι αντικαταστάτη. Όμως οι δύσκολοι καιροί απαιτούν και τολμηρές αποφάσεις. Και είναι μία καλή ευκαιρία αυτή τη στιγμή και ένα από τα εργαλεία, τα οποία οι έλληνες πολίτες έχουμε πληρώσει τα προηγούμενα χρόνια, να αναπτυχθεί το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, να αναπτυχθούν οι πλατφόρμες e-class. Είναι όλα τα βιβλία και ψηφιακά στο Διαδίκτυο. Σε αυτό το αυτό το χώρο, σε αυτόν το domain υπάρχουν ειδικά μαθήματα για τα παιδιά της Γ’ Λυκείου στην ειδική πλατφόρμα που λέγεται Study for Exams».
Επιπλέον, παραδέχτηκε ότι το δίκτυο μπορεί να ταλαιπωρήσει αυτή τη στιγμή του χρήστες στο να πάρουν τους κωδικούς και ζήτησε να επιμείνουν. Ο φορέας ο οποίος τρέχει αυτό το project, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ενισχύει του servers αυτή τη στιγμή ενισχύεται και κάνει συνεχείς αναβαθμίσεις. Στη συνέχεια, συμπλήρωσε πως είναι σημαντικό επίτευγμα να έχουμε 358 εγγραφές στις 13 Μαρτίου και να έχουμε φτάσει αυτή τη στιγμή σε πάνω από 100 χιλιάδες εγγεγραμμένους μαθητές.
Για την παράταση του σχολικού έτους, η υφυπουργός Παιδείας είπε πως αυτή τη στιγμή δεν έχουμε ένδειξη αν θα παραταθεί το κλείσιμο των σχολείων. «Μην ξεχνάμε ότι μόλις προχθές, την Παρασκευή, μας έδωσε η ειδική επιτροπή για τη Δημόσια Υγεία, με επικεφαλής τον κ. Τσίοδρα και ο κ. Χαρδαλιάς, μας υπέδειξαν ουσιαστικά την περαιτέρω αναστολή. Κανείς δεν ξέρει , βλέπετε τι γίνεται σε όλη την Ευρώπη και βλέπετε ότι η ελληνική κυβέρνηση, θέλοντας να πάρει και προληπτικά πολλές φορές και καθ’ υπερβολήν μέτρα», κατέληξε.
Η Σ. Ζαχαράκη επισήμανε πως το υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει σύντομα τα σενάρια γύρω από τον χρόνο διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Σύμφωνα με την ίδια, τα σενάρια για μια μεγάλη αναστολή λειτουργίας του σχολείου «είναι η περικοπή της ύλης, είναι η πιθανή μετατόπιση για λίγες μέρες του κλεισίματος των σχολείων, δηλαδή μία παράταση του σχολικού έτους -έχει ξανασυμβεί στο παρελθόν όταν είχαμε τις πολύ μεγάλες καταλήψεις, αλλά νομίζω κυρίως ήταν οι απεργίες που είχαν οδηγήσει τότε στην παράταση- μία μικρή παράταση του έτους και μία πιθανή μετακίνηση της ημερομηνίας των εξετάσεων».«Επιμένω όμως ότι θα εξαντληθούν οι προσπάθειες οι ημερομηνίες των εξετάσεων να μην απέχουν πάρα πολύ από αυτό το οποίο είναι προγραμματισμένο, έτσι ώστε να μπορέσουν να τελειώσουν τα παιδιά με την υποχρέωση των εξετάσεων μέσα στο καλοκαίρι», υπογράμμισε.
Ακόμη, υποστήριξε ότι «η προσπάθεια θα εξαντληθεί -γιατί αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχουν πάρα πολλοί παράγοντες που έχουν να κάνουν με το πόσο ακόμα θα παραμείνουν τα σχολεία κλειστά. Είδατε ότι αν κάναμε αυτή την συζήτηση πριν από 15 μέρες δεν θα συζητούσαμε για καθολικό κλείσιμο σχολείων. Πιθανότατα να μην συζητούσαμε και για καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας. Αλλά βλέπετε ότι όλα αυτά και οι νέες συνθήκες που μας επιβάλλει η αντιμετώπιση του κορωνοϊού μας φέρνουν μπροστά σε προκλήσεις. Θα έλεγα ότι θα εξαντλήσουμε τις προσπάθειες οι ημερομηνίες να είναι πιο κοντά σε αυτά τα οποία ξέρουν τα παιδιά, τα προγραμματισμένα. Επαναλαμβάνω, γιατί είναι πολύ σημαντικό και για την ψυχολογία τους και για την προετοιμασία τους, να διαβάζουν κανονικά την ύλη τους ως έχει και το υπουργείο θα ανακοινώσει σύντομα τα σενάρια τα οποία θα ισχύσουν σε περίπτωση πολύ μεγάλης αναστολής λειτουργίας».
Ουσιαστικά, η Σ. Ζαχαράκη άφησε να εννοηθεί ότι θα καταβληθεί προσπάθεια ούτως ώστε να μην δώσουν οι μαθητές τις κρίσιμες αυτές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο, διευκρινίζοντας ότι όλα εξαρτώνται από την πορεία περιορισμού της εξάπλωσης του κορωνοϊού στην Ελλάδα.Αναφερόμενη στην τηλεκπαίδευση, σημείωσε: «Στείλαμε μία πολύ αναλυτική εγκύκλιο με οδηγίες σε παιδιά γονείς και βεβαίως τους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές των σχολείων για το πώς μπορούν να εφαρμόσουν σιγά-σιγά, γιατί αντιλαμβάνομαι ότι σύστημα είναι πολύ φορτωμένο αυτή τη στιγμή. Πώς μπορούν να αποκτήσουν κωδικούς πρόσβασης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για να εφαρμόσουν την ασύγχρονη εκπαίδευση. Τι είναι αυτό; Ο δάσκαλος δημιουργεί την εικονική τάξη με τα παιδιά τα οποία μπαίνουν μέσα με τους κωδικούς τους, αναρτά υλικό αναρτά μαθήματα, ενότητες και διδακτικά σενάρια και τα παιδάκια μπορούν αν ασχοληθούν στο σπίτι έτσι ώστε να τα στηρίξουμε και ψυχολογικά, γιατί είναι αρκετές μέρες ήδη στο σπίτι, αλλά και ουσιαστικά και να κάνουμε τις επαναλήψεις και εμπέδωση της ύλης».
Επίσης, τόνισε ότι οτιδήποτε γίνεται μέσα στην τάξη με τη φυσική παρουσία του εκπαιδευτικού και των παιδιών δεν μπορεί με τίποτα, με κανένα τρόπο να υποκατασταθεί: «Άρα δεν μιλάμε ποτέ για υποκατάστατο αυτής της σχέσης, διότι αυτό είναι κάτι μοναδικό και ζωντανό. Όσοι έχουμε δουλέψει στην τάξη, ξέρουμε ότι αυτή η σχέση η οποία καλλιεργείται με το παιδί. Πράγματι το λέω γιατί θέλω να είμαι σαφής είναι αντικαταστάτη. Όμως οι δύσκολοι καιροί απαιτούν και τολμηρές αποφάσεις. Και είναι μία καλή ευκαιρία αυτή τη στιγμή και ένα από τα εργαλεία, τα οποία οι έλληνες πολίτες έχουμε πληρώσει τα προηγούμενα χρόνια, να αναπτυχθεί το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, να αναπτυχθούν οι πλατφόρμες e-class. Είναι όλα τα βιβλία και ψηφιακά στο Διαδίκτυο. Σε αυτό το αυτό το χώρο, σε αυτόν το domain υπάρχουν ειδικά μαθήματα για τα παιδιά της Γ’ Λυκείου στην ειδική πλατφόρμα που λέγεται Study for Exams».
Επιπλέον, παραδέχτηκε ότι το δίκτυο μπορεί να ταλαιπωρήσει αυτή τη στιγμή του χρήστες στο να πάρουν τους κωδικούς και ζήτησε να επιμείνουν. Ο φορέας ο οποίος τρέχει αυτό το project, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ενισχύει του servers αυτή τη στιγμή ενισχύεται και κάνει συνεχείς αναβαθμίσεις. Στη συνέχεια, συμπλήρωσε πως είναι σημαντικό επίτευγμα να έχουμε 358 εγγραφές στις 13 Μαρτίου και να έχουμε φτάσει αυτή τη στιγμή σε πάνω από 100 χιλιάδες εγγεγραμμένους μαθητές.
Για την παράταση του σχολικού έτους, η υφυπουργός Παιδείας είπε πως αυτή τη στιγμή δεν έχουμε ένδειξη αν θα παραταθεί το κλείσιμο των σχολείων. «Μην ξεχνάμε ότι μόλις προχθές, την Παρασκευή, μας έδωσε η ειδική επιτροπή για τη Δημόσια Υγεία, με επικεφαλής τον κ. Τσίοδρα και ο κ. Χαρδαλιάς, μας υπέδειξαν ουσιαστικά την περαιτέρω αναστολή. Κανείς δεν ξέρει , βλέπετε τι γίνεται σε όλη την Ευρώπη και βλέπετε ότι η ελληνική κυβέρνηση, θέλοντας να πάρει και προληπτικά πολλές φορές και καθ’ υπερβολήν μέτρα», κατέληξε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου