ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, A΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ,
ΣΧΟΛ. ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ 6ου και 11ου ΓΕΛ
ΝΟΡΜΑΝ 57, ΠΑΤΡΑ (Είσοδος από Φαβιέρου),
mail: aelmeahaias@gmail.com, Ιστοσελίδα:http://aelmeahaias.wordpress.com
ΣΧΟΛ. ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ 6ου και 11ου ΓΕΛ
ΝΟΡΜΑΝ 57, ΠΑΤΡΑ (Είσοδος από Φαβιέρου),
mail: aelmeahaias@gmail.com, Ιστοσελίδα:http://aelmeahaias.wordpress.com
Πάτρα, 25/03/2020
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Από την πρώτη μέρα της προσπάθειας εφαρμογής της εξ
αποστάσεως διδασκαλίας οι βαρύγδουπες επικοινωνιακές εξαγγελίες του Υπουργείου
Παιδείας αποδεικνύονται κενό γράμμα. Πολλές συζητήσεις, τεράστια προβολή από τη
μεριά του Υπουργείου της εξ αποστάσεως, σύγχρονης ή ασύγχρονης εκπαίδευσης με
αποτέλεσμα εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς να βρίσκονται σε έναν αγώνα δρόμου
ή σε μια δίκαιη κριτική και απόσταση. Όλη η πολιτική των ελλείψεων και των
περικοπών απέναντι στη δημόσια παιδεία
που ακολουθούν συστηματικά οι κυβερνήσεις, όπως και η σημερινή, φανερώνει τη
γύμνια του όλου εγχειρήματος.
·
Το ΔΣ
της Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας έχει ζητήσει από την Κυβέρνηση, μέσα σ’ αυτόν τον πρωτόγνωρο
παγκόσμιο φόβο, την αποτελεσματική στήριξη της δημόσιας υγείας και πρόληψης. Να
σταματήσει να στηρίζει οικονομικά και προκλητικά τα ιδιωτικά νοσοκομεία και
κέντρα. Επιπλέον ζήτησε κυρίως την κοινωνική και ψυχολογική στήριξη με μια
σειρά μέτρων από το Υπουργείο παιδείας, όπως π.χ. την φετινή κατάργηση κάθε
είδους ενδοσχολικών εξετάσεων, για τα οποία όμως κωφεύει επιδεικτικά.
- Πολλοί συνάδελφοι μας καταγγέλλουν ότι προσπαθούν να δημιουργήσουν λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και βρίσκονται αντιμέτωποι με το γεγονός ότι το σύστημα του Υπουργείου πέφτει.
- Αρκετοί άλλοι συνάδελφοι μας καταγγέλλουν ότι ενώ έχουν καταφέρει να εγγραφούν, δεν μπορούν να δουλέψουν με τις ασύγχρονες πλατφόρμες γιατί το σύστημα είναι υπερβολικά αργό ή τους «πετάει έξω».
- Πολλοί γονείς καταγγέλλουν ότι δυσκολεύονται να πάρουν κωδικούς από το Σχολικό Δίκτυο, αναγκάζοντας το υπουργείο να δώσει παράταση έως τις 30 Μαρτίου.
- Ταυτόχρονα ορισμένοι διευθυντές, παραγνωρίζοντας τα παραπάνω υπαρκτά προβλήματα, πιέζουν τους συναδέλφους να υλοποιήσουν τις απαιτήσεις του Υπουργείου με συνεχή τηλεφωνήματα και αποστολή μηνυμάτων!
- Πολλοί συνάδελφοι έχουν βρει άλλους διαύλους ηλεκτρονικής επαφής και ψυχολογικής ή κοινωνικής στήριξης σε καθαρά ελεύθερη βάση.
Επειδή
αυξάνονται τα ερωτήματα προς την ΕΛΜΕ οφείλουμε να διευκρινίσουμε τα εξής:
• Οι συνάδελφοι διαθέτουν υψηλό αίσθημα
ευθύνης του παιδαγωγικού και κοινωνικού τους ρόλου.Για μια ακόμα φορά, το
μεγάλο βάρος της υπεράσπισης του μορφωτικού αγαθού, της στήριξης των μαθητών
κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, το σηκώνει ο μάχιμος εκπαιδευτικός κόσμος. Οι
εκπαιδευτικοί θα είμαστε στην πρώτη γραμμή για να στηρίξουμε τους μαθητές και
τις μαθήτριές μας την κρίσιμη αυτή στιγμή, όπως άλλωστε το πράξαμε και κατά τη
διάρκεια της οικονομικής κρίσης και της εφαρμογής των μνημονίων, που σταθήκαμε
όχι μόνο παιδαγωγοί αλλά και εμψυχωτές όλων των παιδιών, με συναίσθηση της
κοινωνικής μας ευθύνης.
•Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για μια προαιρετική
επικουρική-υποστηρικτική τηλε-εκπαιδευτική διαδικασία και όχι μορφωτική
διαδικασία πρόσωπο με πρόσωπο, ενταγμένη στις ανάγκες που θέτει το ιδιόμορφο
έκτακτο πλαίσιο που ζούμε, διαδικασία η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί και
δεν επιτρέπεται, επιστημονικά, να υποκαταστήσει την ουσιαστική και καίρια
εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής τάξης και ζωής. Η τηλε-εκπαίδευση δεν μπορεί
να υποκαταστήσει το δημόσιο, δωρεάν και καθολικό ζωντανό σχολείο.
Πραγματοποιείται σε επίπεδο ανατροφοδότησης και όχι για την κάλυψη επιπλέον
ύλης, ως συμπληρωματικό εκπαιδευτικό μέσο και μόνο.
• Από πουθενά δεν προκύπτει ότι αυτή είναι
υποχρεωτική. Κάτι τέτοιο εξάλλου δεν θα μπορούσε να συμβεί, διότιυποχρεωτικότητα
σημαίνει, να είχε φροντίσει το υπουργείο, ώστε ο κάθε εκπαιδευτικός και ο κάθε
μαθητής να έχει την απαιτούμενη τεχνογνωσία, αλλά και τον απαιτούμενο και ανάλογο
εξοπλισμό, κάτι το οποίο προφανώς και δεν έχει γίνει.Υποχρεωτικότητα σημαίνει,
να μπορείς ως δάσκαλος να απευθύνεσαι σε όλους/ες τους μαθητές/ιές σου και όχι
σε ορισμένους εξ αυτών που έχουν τη δυνατότητα να σε παρακολουθήσουν.Υποχρεωτικότητα
σημαίνει ότι το ΙΕΠ και τα στελέχη του θα είχαν φροντίσει να υπάρχει
συγκροτημένο εκπαιδευτικό υλικό ανά γνωστικό αντικείμενο και βαθμίδα και όχι
αυτός ο τεράστιος φόρτος να μεταφέρεται στις πλάτες των μάχιμων εκπαιδευτικών
της τάξης. Επομένως δεν πρέπει να υπάρχουν πιέσεις σε όσους δεν συμμετέχουν
«εθελοντικά» σ’ αυτόν τον πειραματισμό.
• Είναι προφανές ότι οι εκπαιδευτικοί σε αυτή
τη δύσκολη συγκυρία, οφείλουν να σταθούν δίπλα στους μαθητές τους και να τους
στηρίξουν ψυχικά και συναισθηματικά, αναδεικνύοντας πρωτίστως τον
παιδαγωγικό τους ρόλο, γνωρίζοντας ότι αρκετές οικογένειες εκτός από την υγειονομική
κρίση βρίσκονται σε δραματική κατάσταση επιβίωσης. Είναι προφανές ότι μπορούν
να χρησιμοποιήσουν όποια μέθοδο θεωρούν πιο πρόσφορη με βάση την άποψη που
έχουν διαμορφώσει για τη λειτουργία των τάξεων τους από την καθημερινή επαφή
τους με τους μαθητές, κάτι για το οποίο δεν υπάρχει άλλος πιο αρμόδιος να
διαπιστώσει. Όπως για παράδειγμα: e-mail, κοινωνικά δίκτυα, ιστολόγιο σχολικής
μονάδας, skype κλπ
•Το Υπουργείο οφείλει να θέσει σε εφαρμογή
το θεσμό της εκπαιδευτικής τηλεόρασης, ώστε να εξυπηρετείται ο μέγιστος
αριθμός μαθητών, που για οικονομικούς ή άλλους λόγους δεν έχουν διαδικτυακή
πρόσβαση ή ηλεκτρονικό υπολογιστή και όλα τα παρελκόμενα μιας τέτοιας
διαδικασίας. Το Υπουργείο Παιδείας να ξεκινήσει τη λειτουργία εκπαιδευτικών
καναλιών, που θα προβάλλουν προγράμματα ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών,
και θα περιλαμβάνουν ταινίες, ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά
προγράμματα που θα σχετίζονται με τα σχολικά αντικείμενα και με τα ενδιαφέροντα
των μαθητών. Μέσω της δημόσιας τηλεόρασης, και με ευθύνη του Υπουργείου
Παιδείας, να προβάλλονται καθημερινά ειδικές ενημερωτικές εκπομπές με την
παρουσία εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών ώστε να στηριχθούν
οι γονείς στη διαχείριση των δύσκολων καταστάσεων που βιώνουν οι ίδιοι και τα
παιδιά.
Ως ΔΣ
της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας:
1. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να είναι σε επαφή με το
σωματείο, να
ενημερώνουν για κάθε φαινόμενο αυθαιρεσίας. Κανένας μόνος του ειδικά στις
δύσκολες αυτές συνθήκες!Προτάσσουμε το αίσθημα της αλληλεγγύης και της
συλλογικότητας. Αναδεικνύουμε την πραγματική εικόνα της κατάστασης των δημόσιων
σχολείων και ταυτόχρονα στεκόμαστε δίπλα σε κάθε οικογένεια, σε κάθε μαθητή μας,
που κοπιάζει και αγωνίζεται να αποκτήσει εφόδια για τη ζωή. Με τα μέσα που
διαθέτουμε συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε τον παιδαγωγικό μας ρόλο. Διεκδικούμε
δημόσια εκπαίδευση ισχυρή, αντάξια των ονείρων και των αναγκών των μαθητών μας.
2.
Καλούμε τα στελέχη
της εκπαίδευσης να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Να σταματήσουν κάποιοι-ες
εξ’ αυτών να πιέζουν τους συναδέλφους για την καθολικότητα των
τηλε-πειραματισμών. Αυτό δεν ισχύει και δεν θα μπορούσε να ισχύσει. Οι
προτεραιότητες αυτή την περίοδο είναι αλλού. Θυμίζουμε ότι η κρίση των
συναδέλφων και της κοινωνίας προηγείται και είναι αξιακά ισχυρότερη από τις
κρίσεις στελεχών, ειδικά αυτή την δύσκολη περίοδο. Καταγγέλλουμε ιδιαιτέρως κάποιους
συντονιστές που δεν σέβονται ούτε την ημέρα και την αργία της 25ης
Μαρτίους στήνοντας τηλε-σεμινάρια και μάλιστα απογευματινά, αλλά και τους
επικεφαλής τους που τους καλύπτουν.
3.
Καλούμε τα
στελέχη της εκπαίδευσης να έχουν υπόψιν τους ότι όλοι έχουμε προβλήματα, ότι
είμαστε έγκλειστοι με απόφαση της κυβέρνησης, ότι το σωματείο είναι παρόν με
τον τρόπο του και τους ζητάμε να είναι πολύ προσεκτικοί και σύννομοι.
4.
Καλούμε την Κυβέρνηση
και το Υπουργείο να σταματήσει να δίνει “ευχολόγια” για την εξ αποστάσεως
εκπαίδευση, να μην τολμήσει, στο όνομα της “ατομικής ευθύνης”, να φορτώνει τα
προβλήματα στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.
5. Απαιτούμε από το Υπουργείο να
προχωρήσει άμεσα σε μέτρα ανακούφισης των μαθητών: μείωση της εξεταστέας ύλης
των πανελλαδικών εξετάσεων, για τις υπόλοιπες τάξεις αναστολή για τη φετινή
χρονιά παντός είδους γραπτών εξετάσεων όλων των τύπων σχολείων (γραπτά
υποχρεωτικά διαγωνίσματα και γραπτές δοκιμασίες στο τέλος της χρονιάς).
Για το Δ. Σ.
Ο Πρόεδρος
Ο Γεν. Γραμματέας
Ψαρράς Σπυρίδων
Βασιλακόπουλος Φώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου