Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020

Τα σενάρια για την αναπλήρωση του χαμένου διδακτικού χρόνου

Με τα σημερινά δεδομένα, το βασικό σενάριο για την αναπλήρωση του χαμένου διδακτικού χρόνου στα σχολεία είναι η μείωση της εξεταστέας ύλης για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Αυτό ξεκαθαρίζει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, μετά την αναστολή λειτουργίας των σχολείων λόγω των μέτρων κατά της διασποράς το κορωνοϊού.
Την ίδια στιγμή, και καθώς τα σχολεία θα είναι κλειστά έως τις 27 Απριλίου, το υπουργείο Παιδείας δίνει βάρος στην (έως τότε) εκπαίδευση των μαθητών με εξ αποστάσεως μεθόδους και εργαλεία. Η αγωνία αφορά τις αντοχές των υποδομών λόγω του αριθμού των μαθητών και εκπαιδευτικών που θα κληθούν να λειτουργήσουν μέσω τηλεκπαίδευσης. Τη Δευτέρα ολοκληρώθηκε η εγγραφή των λυκείων και συμμετείχε η συντριπτική πλειονότητα των καθηγητών, ενώ η συμμετοχή των μαθητών δεν είναι μεγάλη.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα χθεσινά στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) έχουν εγγραφεί 137.580 εκπαιδευτικοί (ποσοστό που προσεγγίζει το 100%) και 255.801 μαθητές, και από τις δύο βαθμίδες. Το ποσοστό αυτό προσεγγίζει το 20% του περίπου 1,3 εκατ. μαθητών. Από την πλευρά του, πάντως, το υπουργείο Παιδείας δήλωσε ότι «χθες υπήρξαν 20.851 νέες εγγραφές και με βάση τα στοιχεία, ο ρυθμός εγγραφής των μαθητών στο ΠΣΔ κρίνεται ικανοποιητικός. Παράλληλα, γίνονται διαρκώς όλες οι απαραίτητες αναβαθμίσεις του συστήματος για να υποστηριχθεί η αυξημένη κίνηση στην εγγραφή λογαριασμών». Οι γονείς, με ευθύνη του διευθυντή, μεριμνούν για την εγγραφή των μαθητών στο ΠΣΔ. Με την εγγραφή τους οι μαθητές αποκτούν λογαριασμό στο ΠΣΔ, μέσω του οποίου έχουν τη δυνατότητα να συνδεθούν στις διαθέσιμες πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης στη σελίδα https://register.sch.gr/students/.
«Σήμερα έκανα δοκιμαστικό μάθημα εξ αποστάσεως στους 25 μαθητές του τμήματός μου και συνδέθηκαν οι 14. Το υπουργείο οφείλει να προωθήσει τις οπτικές ίνες σε όλους, όπου υπάρχει υποδομή, πολλοί μαθητές δεν έχουν υπολογιστές με κάμερα και μικρόφωνο», ανέφερε μιλώντας χθες στην «Κ» για το θέμα καθηγητής λυκείου της Αθήνας. Επίσης, πρόσθεσε «οι μαθητές είναι πολλοί για τηλεδιάσκεψη, αλλά θα τους μάθουμε τον τρόπο να περιμένουν τη σειρά τους». «Χιλιάδες συνάδελφοί μας προσπαθούν να δημιουργήσουν λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Το σύστημα του υπουργείου δεν λειτουργεί, “πέφτει” συνεχώς ή “σέρνεται”. Σε πολλές πόλεις της χώρας υπάρχει συνολικό πρόβλημα με τις ταχύτητες σύνδεσης του Ιnternet» ανέφερε το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, χθες επρόκειτο να ξεκινήσει το εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα γυμνάσια και να συνεχιστεί στα δημοτικά σχολεία μέσα στην εβδομάδα. Στα γυμνάσια και στα δημοτικά έχει προκριθεί η ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που βασίζεται στην ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού για τους μαθητές και όχι στη δημιουργία ψηφιακών τάξεων.
Σενάρια αναπλήρωσης
Ως προς την αναπλήρωση του χαμένου διδακτικού χρόνου, η υπουργός Νίκη Κεραμέως και η αρμόδια υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη στις δημόσιες τοποθετήσεις τους έχουν ξεκαθαρίσει πως τα σχέδια είναι δύο: η μείωση της ύλης των εξετάσεων σε κάθε τάξη και η παράταση του σχολικού έτους, η οποία εύλογα θα προκαλέσει μετάθεση του χρόνου διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Βέβαια, τα πλάνα του υπουργείου Παιδείας συναρτώνται και με τις αποφάσεις του υπουργείου Υγείας για τα μέτρα πρόληψης της διασποράς του κορωνοϊού.
Σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας, εάν τα σχολεία ανοίξουν μετά τις διακοπές του Πάσχα, τη Δευτέρα 27 Απριλίου, το πρώτο βήμα θα είναι μικρή περικοπή της ύλης. Με βάση τα έως τώρα μέτρα, και με το πιθανό άνοιγμα των σχολείων στις 27 Απριλίου, οι μαθητές της Αχαΐας, Ζακύνθου και Ηλείας θα έχουν χάσει μαθήματα 5,5 εβδομάδων και της υπόλοιπης χώρας 4,5 εβδομάδων.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου