Στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του Υπουργού Παιδείας προσέφυγε ιδιωτική εκπαιδευτικός – ψυχολόγος.
Ζητά την ακύρωση της άρνησής του να εκδώσει απόφαση με την οποία να καθορίζονται τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των ψυχολόγων που εργάζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ιδιωτική εκπαίδευση, την στιγμή μάλιστα, που έχει ήδη εκδοθεί σχετική απόφαση για τα δικαιώματα, κλπ των ψυχολόγων που εργάζονται στη δημόσια εκπαίδευση.
Η προσφεύγουσα μιλά για διάκριση που είναι αντίθετη στη συνταγματική αρχή της ισότητας (άρθρο 4 Συντάγματος), αλλά και στο άρθρο 16 του Συντάγματος που ρυθμίζει τις προϋποθέσεις λειτουργίας της εκπαίδευσης και της παροχής παιδείας από το κράτος και ειδικά είναι αντίθετη στη ρητή επιταγή του ίδιου άρθρου 16, για την παροχή παιδείας ίδιου επιπέδου και περιεχομένου από τα δημόσια και ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.
Αυτό συμβαίνει καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν αναγνωρίζει στους ψυχολόγους των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων το δικαίωμα να είναι ψυχολόγοι εκπαιδευτικοί, παρά το γεγονός ότι τα καθήκοντα των ψυχολόγων των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων είναι όμοια με τα καθήκοντα των ψυχολόγων των δημοσίων σχολείων.
Έτσι, λόγω της αντισυνταγματικής αυτής διάκρισης, τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια δεν μπορούν να προσλάβουν ψυχολόγους ως εκπαιδευτικό προσωπικό και τους προσλαμβάνουν ως διοικητικό προσωπικό.
Παράλληλα, οι ψυχολόγοι-εκπαιδευτικοί του Δημοσίου τομέα έχουν καθηκοντολογίο και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών (διακοπές, κλπ), κάτι που δεν έχουν οι απασχολούμενοι στον ιδιωτικό τομέα.
Η ψυχολόγος εκπαιδευτικός του ιδιωτικού τομέα είχε υποβάλει αίτηση στο υπουργείο Παιδείας ζητώντας την άρση της διάκριση μεταξύ των ψυχολόγων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και τον προσδιορισμό με υπουργική απόφαση των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των ψυχολόγων του ιδιωτικού τομέα.
Το υπουργείο Παιδείας όμως, δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημά της, με αποτέλεσμα την προσφυγή της ψυχολόγου στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο.
Ζητά την ακύρωση της άρνησής του να εκδώσει απόφαση με την οποία να καθορίζονται τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των ψυχολόγων που εργάζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ιδιωτική εκπαίδευση, την στιγμή μάλιστα, που έχει ήδη εκδοθεί σχετική απόφαση για τα δικαιώματα, κλπ των ψυχολόγων που εργάζονται στη δημόσια εκπαίδευση.
Η προσφεύγουσα μιλά για διάκριση που είναι αντίθετη στη συνταγματική αρχή της ισότητας (άρθρο 4 Συντάγματος), αλλά και στο άρθρο 16 του Συντάγματος που ρυθμίζει τις προϋποθέσεις λειτουργίας της εκπαίδευσης και της παροχής παιδείας από το κράτος και ειδικά είναι αντίθετη στη ρητή επιταγή του ίδιου άρθρου 16, για την παροχή παιδείας ίδιου επιπέδου και περιεχομένου από τα δημόσια και ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.
Προσλαμβάνουν ψυχολόγους ως… διοικητικό προσωπικό
Όπως επισημαίνει η προσφεύγουσα, αν και εργάζεται από το 2008 ως ψυχολόγος σε ιδιωτικό εκπαιδευτικό ίδρυμα με σύμβαση πλήρους απασχόλησης αορίστου χρόνου, έχει προσληφθεί ως διοικητικό προσωπικό, παρά το γεγονός ότι παρέχει αμιγώς εκπαιδευτικό έργο.Αυτό συμβαίνει καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν αναγνωρίζει στους ψυχολόγους των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων το δικαίωμα να είναι ψυχολόγοι εκπαιδευτικοί, παρά το γεγονός ότι τα καθήκοντα των ψυχολόγων των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων είναι όμοια με τα καθήκοντα των ψυχολόγων των δημοσίων σχολείων.
Έτσι, λόγω της αντισυνταγματικής αυτής διάκρισης, τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια δεν μπορούν να προσλάβουν ψυχολόγους ως εκπαιδευτικό προσωπικό και τους προσλαμβάνουν ως διοικητικό προσωπικό.
Παράλληλα, οι ψυχολόγοι-εκπαιδευτικοί του Δημοσίου τομέα έχουν καθηκοντολογίο και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών (διακοπές, κλπ), κάτι που δεν έχουν οι απασχολούμενοι στον ιδιωτικό τομέα.
Η ψυχολόγος εκπαιδευτικός του ιδιωτικού τομέα είχε υποβάλει αίτηση στο υπουργείο Παιδείας ζητώντας την άρση της διάκριση μεταξύ των ψυχολόγων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και τον προσδιορισμό με υπουργική απόφαση των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των ψυχολόγων του ιδιωτικού τομέα.
Το υπουργείο Παιδείας όμως, δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημά της, με αποτέλεσμα την προσφυγή της ψυχολόγου στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου