Τον επανακαθορισμό των δυσπρόσιτων σχολείων προχωρά το
υπουργείο Παιδείας μετά την πρόσφατη αλλαγή του τρόπου μοριοδότησης των
σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας. Το νέο σύστημα κατάταξης των
σχολείων, το οποίο αναπόφευκτα γίνεται πιο περιοριστικό, βασίζεται σε τρεις
κυρίως αλλαγές:
1) ύπαρξη ενιαίων κριτηρίων ως προς τη μοριοδότηση των
σχολείων εξαιρουμένων φυσικά των οριζόμενων ως δυσπρόσιτων,
2) δυνατότητα ένταξης σχολείων δευτεροβάθμιας στην κατηγορία
των δυσπρόσιτων και
3) επαναχαρακτηρισμός των δυσπρόσιτων βάσει του
εκσυγχρονισμού των συγκοινωνιών τα τελευταία χρόνια.
Τα κριτήρια έπρεπε να
εξορθολογιστούν και να γίνουν και πιο δίκαια. Δεν μπορεί σε κάποιους νομούς να
ισχύουν ειδικά κριτήρια μόνο και μόνο επειδή κάποιοι κατάφεραν να ευνοήσουν την
περιοχή τους , έλεγε χαρακτηριστικά στέλεχος του υπουργείου. Από την άλλη,
βέβαια, κάθε εξορθολογισμός (όπως και διάφοροι άλλοι όροι του μνη μονιακού
λεξικού) ταυτίζεται σε μικρό ή μεγάλο βαθμό με προσπάθεια αναγκαστικής
διαχείρισης προβλημάτων. Το σίγουρο, πάντως, είναι πως αρκετοί εκπαιδευτικοί
δεν θα χαρούν που κάποια δυσπρόσιτα θα αποχαρακτηριστούν ή που ορισμένοι νομοί
θα χάσουν τα επιπλέον μόρια που χάριζαν στους αναπληρωτές. Την ίδια στιγμή,
κάποιοι θα ωφεληθούν με την πρόβλεψη τα δυσπρόσιτα δημοτικά και νηπιαγωγεία να
παίρνουν μαζί τους στην κατηγορία και τα γυμνάσια λύκεια του ίδιου δήμου.
Αναλυτικά:
Α) Τα σχολεία σε όλες
τις πρωτεύουσες των νομών της ηπειρωτικής χώρας θα μοριοδοτούνται με ένα μόριο,
ενώ στις νησιωτικές με δύο μόρια. Τέρμα η διαφορά από πρωτεύουσα σε πρωτεύουσα
κ.ο.κ.
Β) Τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
που βρίσκονται στην ίδια δημοτική τοπική κοινότητα θα μοριοδοτούνται με τον
ίδιο αριθμό μορίων.
Γ) Επαναχαρακτηρισμός των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων της
χώρας τα οποία θα μοριοδοτούνται με 10 14 μόρια. Πρόκειται για σχολεία που:
·
βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από την έδρα του
νομού,
·
βρίσκονται σε μεγάλο υψόμετρο,
·
είναι σε νησιωτικές ή και παραμεθόριες περιοχές,
·
είναι δύσκολα προσβάσιμα λόγω των ιδιαίτερων
συγκοινωνιακών συνθηκών,
·
έχουν, συνήθως, μικρή οργανικότητα.
Τα βασικά κριτήρια
της κατάταξης των σχολείων είναι:
·
ο πληθυσμός της έδρας των σχολείων,
·
οι συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών,
·
η οργανικότητα,
·
η απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού,
·
οι συγκοινωνιακές συνθήκες,
·
το υψόμετρο.
Της ΑΝΝΑΣ ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου