Ταφόπλακα στη
θέσπιση αξιολόγησης στα σχολεία έβαλε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου μετά
και το μπαράζ των πρόσφατων δηλώσεων του σε MME. Ο ίδιος, βέβαια, θα υποστηρίξει το αντίθετα,
στην πρώτη συνέντευξη που θα δώσει σύντομα (εάν θυμάμαι καλά μόνον ο Ανδρέας
Λοβέρδος του ΠΑΣΟΚ είχε τόσο συχνή παρουσία σε MME όσο ο νυν υπουργός).
Μια απλή παράθεση
πρόσφατων αποσπασμάτων από δηλώσεις του κ. Γαβρόγλου θα πείσει περί αυτών. Μιλώντας
στον Ρ Σ Alpha είπε: Η λέξη
αξιολόγηση έχει ένα βάρος ιστορικό, έχει κακοπάθει, διότι εδώ δυστυχώς θα
αναφερθώ σε προηγούμενες κυβερνήσεις και σε προηγούμενους υπουργούς Παιδείας
ότι ήταν ένα εκδικητικό όπλο στο χέρι τους. Εγώ δεν το καταλαβαίνω αυτό. Η
αξιολόγηση είναι ένα πράγμα να βελτιωθούμε
όλοι. Βεβαίως, στη διάρκεια της αξιολόγησης άνθρωποι που έχουν αντιζηλίες μπορούν να πουν και κάτι κακό για τους άλλους. Μέσα στο παιχνίδι είναι και αυτό, αλλά γενικά είναι ένα καλό πράγμα. Η αξιολόγηση χρησιμοποιήθηκε εκδικητικά, αυτό είναι το πιο σοβαρό .
όλοι. Βεβαίως, στη διάρκεια της αξιολόγησης άνθρωποι που έχουν αντιζηλίες μπορούν να πουν και κάτι κακό για τους άλλους. Μέσα στο παιχνίδι είναι και αυτό, αλλά γενικά είναι ένα καλό πράγμα. Η αξιολόγηση χρησιμοποιήθηκε εκδικητικά, αυτό είναι το πιο σοβαρό .
Με δεδομένο ότι ο
κ. Γαβρόγλου προσελήφθη το 1978 στο Πανεπιστήμια Πατρών και από το 1987 έκανε
σπουδές Ιστορίας της Επιστήμης στο Harvard και συνέχισε εργαζόμενος σε MIT και Cambridge, μάλλον δεν θα πρέπει να έχει εμπειρία από τους
κακούς επιθεωρητές που καταργήθηκαν το 1982 από το ΠΑΣΟΚ και τους εκδικητικούς
υπουργούς. Άρα, και με δεδομένους τους συνειρμούς που παράγουν οι αντιζηλίες ,
για τον κ. Γαβρόγλου η αξιολόγηση στην εκπαίδευση και τα αποτελέσματά της
σχετίζονται με ερωτικά σκέρτσα και αντεκδικήσεις . Όταν, μάλιστα, ο υπουργός
Παιδείας ρωτήθηκε προχθές το βράδυ (σε μια άψογα προετοιμασμένη εκπομπή στην
ΕΤ3) εάν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης πρέπει να έχουν κάποιου είδους
αρνητική επίπτωση στον εκπαιδευτικό, άλλαξε θέμα.
Την ταφόπλακα για
την οποία μίλησα στην αρχή σφραγίζει και n αποστροφή Γαβρόγλου ότι είναι θετικός στην
αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Ο Σύλλογος Διδασκόντων στην αρχή του
χρόνου θα βάζει κάποιους στόχους, να δούμε από την πρακτική μας στη διάρκεια
του χρόνου θα τα καταφέρουμε αυτά, θα έχουμε λιγότερη διαρροή στο τέλος του
χρόνου .
Να θυμίσω τα
εξής: Πρώτον, σύστημα αυτοαξιολόγησης έχει οργανωθεί επί Άννας Διαμαντοπούλου. Δεύτερον,
η Ελλάδα έχει από τα μικρότερα ποσοστά μαθητικής διαρροής στην Ευρώπη, από τα
λίγα στα οποία δεν χωλαίνει το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Τρίτον, ουδέποτε έως
τώρα δεν είχε γίνει αξιολόγηση, υπό τον φόβο των αντιδράσεων.
Η ελληνική
κοινωνία απεχθάνεται την αξιολόγηση γιατί την έχει συνδέσει με το κομματικό
κράτος και την αναξιοκρατία, από την οποία ένα μεγάλο μέρος της έχει ευνοηθεί
(ο μπάρμπας στην Κορώνη...). Ο φόβος της ευθύνης και της ποινής είναι πολύ
ισχυρότερος από την πίστη σε μια κοινή προσπάθεια για τη βελτίωση του δημόσιου
τομέα. Η αξιολόγηση είναι μια αιχμηρή διαδικασία που δεν χωράει τους γλυκασμούς
Γαβρόγλου.
ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΛΑΚΑΣΑ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου