Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017

Έκλεισε ο πρώτος κύκλος συζητήσεων για το Λύκειο. Πως θα συνεχιστεί η διαδικασία




Δύο πορίσματα και μετά η πρόταση από το υπ. Παιδείας
Τη συμφωνία των κοινωνικών και επιστημονικών φορέων στην ανάγκη να αλλάξει το Λύκειο επικύρωσε ο πρώτος κύκλος του νέου «εθνικού» διαλόγου, που ολοκληρώθηκε χθες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Αποφεύγοντας να συζητήσει το θέμα της εισαγωγής στην τριτοβάθμια και της αλλαγής του εξεταστικού συστήματος, η επιτροπή κατέληξε στην αποδοχή των γενικών κατευθύνσεων που έθεσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Οι χθεσινές παρεμβάσεις των πρώην γενικών γραμματέων του υπουργείου Παιδείας σημείωσαν την ανάγκη για επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, για αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, τη σημασία της διεύρυνσης των δυνατοτήτων εξειδίκευσης στο Λύκειο, συζητώντας
μόνο… παρεμπιπτόντως αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα. Με την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου τη σκυτάλη παίρνει τώρα το υπουργείο Παιδείας για να συμπυκνώσει τις προτάσεις των φορέων και εμπειρογνωμόνων σε ένα πρώτο πόρισμα, που θα σταλεί σε όλους τους συμμετέχοντες στον διάλογο. Σε ένα δεύτερο πόρισμα θα συνθέσει τις παρατηρήσεις που θα προκύψουν επί του πρώτου, για να ξεκινήσουν επαφές με τα κόμματα. Το τρίτο βήμα είναι να ανοίξει το υπουργείο τα δικά του χαρτιά, φέρνοντας τη δική του πρόταση στη Βουλή.
Αν και ο Κώστας Γαβρόγλου επέμεινε μέχρι τώρα ότι η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων συζητάει μόνο για το Λύκειο, η πρόταση που θα έρθει από το υπουργείο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα περιλαμβάνει τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια. Θα προτείνει δηλαδή πώς θα προκύπτει ο βαθμός του Εθνικού Απολυτηρίου για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών του 2020, και ακόμη θα θέτει το ζήτημα της εμπλοκής των ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών στα τμήματα ή στις σχολές. «Οι εισαγωγικές εξετάσεις έχουν το στοιχείο της λειτουργικότητας και του αδιάβλητου, αλλά όλοι δεχόμαστε ότι δεν παίζουν κανένα ρόλο ή ότι ο ρόλος που έχουν είναι αρνητικότατος» είπε χθες ο υπουργός Παιδείας, τονίζοντας ότι η εισαγωγή στην τριτοβάθμια θα γίνεται με τον βαθμό του απολυτηρίου. Αυτή η πρόταση, που έχει συχνά επαναλάβει δημοσίως, διαφέρει από την πρόταση του ΙΕΠ για εισαγωγή στην τριτοβάθμια με τον μέσο όρο των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
Όσο για τον ρόλο των ΑΕΙ, η αναβάθμισή τους αποτελεί αίτημα και των ίδιων των πανεπιστημίων, όπως εκφράστηκε και χθες από τον Ι. Γκόλια, πρόεδρο της Συνόδου των πρυτάνεων -είτε ορίζοντας το κατώτατο επιτρεπτό όριο βαθμολογίας ανά τμήματα είτε υποδεικνύοντας μαθήματα που θεωρούν απαραίτητα για το απολυτήριο, όπως είπε. Αλλά και ο Γιάννης Παντής, γενικός γραμματέας του υπουργείου, τάχθηκε υπέρ της συμμετοχής των ΑΕΙ στη διαδικασία επιλογής των υποψηφίων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια. Ακόμη έθεσε και το ζήτημα της ρύθμισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων σε 192 τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ο Κ. Γαβρόγλου προανήγγειλε χθες την προκήρυξη 2.000 θέσεων μαθητείας (μεταλυκειακό έτος επαγγελματικής κατάρτισης) σήμερα, που συνιστά την πρώτη περιορισμένη εφαρμογή του προγράμματος πανελλαδικά, και υποστήριξε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να δεσμευτεί πως θα διαθέσει κονδύλια για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Τέλος, προανήγγειλε ότι, παράλληλα με την επιτροπή για τα οικονομικά της εκπαίδευσης, το νεοσυσταθέν Εθνικό Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού θα διερευνήσει περαιτέρω τρόπους διασύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.
Η ΑΥΓΗ - Μίνα Κωστοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου