Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ: Σχετικά με τη Διδασκαλία Κορανίου, τους Ιεροδιδασκάλους, το μάθημα των Θρησκευτικών



Σύμφωνα με Υπουργική Απόφαση του 2013 η συμμετοχή των μουσουλμάνων μαθητών της Θράκης που φοιτούν στα δημόσια σχολεία στη διδασκαλία του Κορανίου είναι εντελώς προαιρετική και κάθε γονέας ή κηδεμόνας με σχετική δήλωσή του εκφράζει ελεύθερα την επιθυμία του. Αυτό άλλωστε επισημαίνεται και σε έγγραφο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.
Όπως αναφέρει ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης, σε γραπτή του απάντηση η δυνατότητα αυτή παρέχεται για λόγους ισονομίας και ισοπολιτείας προς τους
μαθητές-μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης και αποσκοπεί όχι μόνο στον σεβασμό της θρησκευτικής πίστης όλων των πολιτών αλλά και στη δυνατότητα διδασκαλίας του Κορανίου στον δημόσιο χώρο της γενικής εκπαίδευσης.
Πρόκειται για έναν πρωτοποριακό για την ελληνική δημόσια εκπαίδευση θεσμό, ο οποίος κατά την έναρξη εφαρμογής του στο προηγούμενο σχολικό έτος υποδέχθηκε το 80% των φοιτούντων μουσουλμάνων μαθητών και ο οποίος συνεχίζεται με μεγάλη επιτυχία και εφέτος.
Η Ελληνική Πολιτεία και δια του τρόπου αυτού, ο οποίος αφορά θετικά τις θρησκευτικές ελευθερίες, αποδεικνύει την αρωγή και την υποστήριξή της προς τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης.
Σύμφωνα με την με αριθμ. πρωτ. 182721/Α3/29-11-2013 (ΑΔΑ: ΒΛ129-6ΓΓ) Υπουργική Απόφαση,
α. Οι μαθητές μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας, οι οποίοι φοιτούν σε δημόσια σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Θράκης και έχουν απαλλαγεί από το μάθημα των Θρησκευτικών, έχουν την δυνατότητα, εφόσον το επιθυμούν, να διδαχθούν το Κοράνιο στο σχολείο στο οποίο φοιτούν.
β. Η διδασκαλία του Κορανίου πραγματοποιείται εντός του ωραρίου διδασκαλίας χωρίς να εντάσσεται στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σπουδών.
γ. Το Κοράνιο διδάσκεται στους μαθητές- μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας από τους προσληφθέντες κατά τη διαδικασία που ορίζεται από τις διατάξεις του άρθρου 53 του ν. 4115/2013 ιεροδιδασκάλους, εφόσον και οι ίδιοι το επιθυμούν. δ. Η διαδικασία καθορισμού των σχολείων, στα οποία θα διδάσκεται το Κοράνιο καθώς και η διαδικασία της επιλογής των ιεροδιδασκάλων που θα διδάξουν στα σχολεία αυτά, ορίζεται από την εν λόγω Υπουργική Απόφαση.
Ιεροδιδάσκαλοι
Τα γενικά προσόντα, οι απαιτούμενοι τίτλοι σπουδών καθώς και η διαδικασία επιλογής των ιεροδιδασκάλων για τη διδασκαλία του Κορανίου στα Τεμένη της Θράκης ή, εφόσον το επιθυμούν και προκύψει σχετική ανάγκη, για τη διδασκαλία σε Δημόσια Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Θράκης, σε μαθητές μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας που έχουν απαλλαγεί από το μάθημα των Θρησκευτικών, κατόπιν σχετικής απόφασης του αρμοδίου κατά περίπτωση Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προβλέπονται στην αριθμ. 126369/Θ1/06-8-2015 (ΦΕΚ 1671/Β) Υπουργική Απόφαση «Προκήρυξη-Πρόσκληση υποβολής υποψηφιοτήτων για την επιλογή εκατόν είκοσι (120) ιεροδιδασκάλων στις Μουφτείες της Θράκης για τη διδασκαλία του Κορανίου».
Η διαδικασία τοποθέτησης προσληφθέντων, βάσει της ανωτέρω Απόφασης, ιεροδιδασκάλων σε Δημόσια Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Θράκης, προβλέπεται στην αριθμ. 182721/Α3/29-11-2013 Υπουργική Απόφαση.
Προϋπόθεση για την τοποθέτηση ιεροδιδασκάλων σε Δημόσια Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Θράκης, είναι η παιδαγωγική τους κατάρτιση. Κατά το τρέχον σχολικό έτος, ουδείς προσληφθείς ιεροδιδάσκαλος είναι απόφοιτος Υ.Ε., καθώς όλοι είναι απόφοιτοι της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης ή Πανεπιστημίου.
Μάθημα Θρησκευτικών
Το Μάθημα των Θρησκευτικών σήμερα οφείλει να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, υπηρετώντας, αφενός, τους γενικούς σκοπούς της εκπαίδευσης και, αφετέρου, έναν «θρησκευτικό γραμματισμό», ο οποίος συμβάλλει στη δημιουργία θρησκευτικά συνειδητοποιημένων και διαλεγόμενων πολιτών. Η θρησκευτική αυτή εκπαίδευση αποβλέπει στον θρησκευτικό γραμματισμό, αλλά και στην ευαισθητοποίηση και στον προσωπικό αναστοχασμό των μαθητών απέναντι στον δικό τους θρησκευτικό και ηθικό προβληματισμό. Για τον λόγο αυτό, στις παιδαγωγικές οδηγίες που δίδονται στους ιεροδιδασκάλους του Κορανίου στα δημόσια σχολεία της Θράκης είναι, μεταξύ άλλων, να διαπραγματεύονται και απλά στοιχεία θρησκειολογίας στο πλαίσιο της καλλιέργειας πνεύματος αρμονικής συνύπαρξης, ανεκτικότητας, σεβασμού στη διαφορετικότητα, αλληλεγγύης και ανθρωπισμού.
Θρησκευτικά και Εθνικός Διάλογος
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων παρακολουθεί και λαμβάνει υπόψη του τον δημόσιο διάλογο για το μάθημα των Θρησκευτικών, ώστε αυτό να ανανεωθεί και να εμπλουτιστεί με βάση τις ανάγκες της σύγχρονης ελληνικής εκπαίδευσης. Στην προοπτική αυτή το πολιτισμικό κλίμα και η Παράδοση της Ορθοδοξίας θα έχει ασφαλώς κεντρική θέση στο μάθημα των Θρησκευτικών, το οποίο θα διευρυνθεί σε σχέση και αναφορά με τα άλλα παγκόσμια θρησκεύματα και με το θρησκευτικό φαινόμενο εν γένει. Κατά τον ίδιο τρόπο, η διδασκαλία του Κορανίου στους μαθητές-μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, πέρα από τη διδασκαλία του Κορανίου, είναι δυνατό να εμπεριέχει και ευρύτερα στοιχεία για το θρησκευτικό φαινόμενο εν γένει καθώς και για τα άλλα μεγάλα θρησκεύματα του κόσμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου