Πέμπτη 31 Μαρτίου 2016

ΠΕΚΑΠ - ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΣΤΟ ΙΕΠ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΛ



 Αθήνα, 30 Μαρτίου 2016
Αρ. Πρωτ.: 12

                                              Προς:
Πρόεδρο Ι.Ε.Π.
κ. Γ. Κουζέλη
Αντιπρόεδρο Ι.Ε.Π.
κ. Π. Χαραμή

Κοινοποίηση:
Υπουργό Παιδείας,
Έρευνας & Θρησκευμάτων
κ. Ν. Φίλη
Προϊστάμενο Διεύθυνσης
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
κ. Γ. Μουστάκα


Θέμα: Πρόταση Επιτροπής του Ι.Ε.Π. για την Ε.Ε.Κ. 

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Αξιότιμε κύριε Αντιπρόεδρε,

Με αφορμή την πρόταση της Επιτροπής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (Ε.Ε.Κ.), η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών
Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) δημοσιοποιεί τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις της επί των προτεινόμενων αλλαγών:

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι η Επαγγελματική Εκπαίδευση πρέπει να αναβαθμιστεί, προκειμένου να γίνει  πιο ελκυστική σε μεγάλο εύρος μαθητών. Προς αυτή την κατεύθυνση, για τους απόφοιτους του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) προτείνουμε:
  Να έχουν πρόσβαση στα Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι.,
• Στο τέλος της τριετούς φοίτησης να λαμβάνουν Απολυτήριο ισότιμο με αυτό του Γενικού Λυκείου,
  Να αποκτούν Πτυχίο Επιπέδου 2 μετά από 3 έτη σπουδών
• Οι μαθητές που θα αποφοιτούν από το 4ο έτος να έχουν τη δυνατότητα απόκτησης Πτυχίου Επιπέδου 3.

Για τον Τομέα και τις Ειδικότητες της Πληροφορικής, η Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι τα μαθήματα που θα διδάσκονται, πρέπει να δίνουν όλα τα απαραίτητα και σύγχρονα τεχνολογικά εφόδια στους απόφοιτους, ώστε να είναι σε θέση να εργαστούν με το πτυχίο του ΕΠΑ.Λ., αλλά ταυτόχρονα, να έχουν τη δυνατότητα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Επίσης, όλα τα μαθήματα που σχετίζονται με την Επιστήμη της Πληροφορικής, σε οποιοδήποτε Τομέα ή Ειδικότητα και αν ανήκουν, θα πρέπει να ανατίθενται και να διδάσκονται αποκλειστικά και μόνο από καθηγητές Πληροφορικής. Επιπλέον, η συνέχιση και διατήρηση της αυτόνομης ύπαρξης του Τομέα Πληροφορικής είναι απαραίτητη καθώς σήμερα εν μέσω οικονομικής κρίσης υπάρχουν πολλές δυνατότητες επαγγελματικής απασχόλησης για τους αποφοίτους του Τομέα  Πληροφορικής στην αγορά εργασίας. Άλλωστε, κάθε χρόνο στις στατιστικές αναφορές για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, αποτυπώνεται ότι το μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών επιλέγουν τις Ειδικότητες του Τομέα Πληροφορικής.

Όσον αφορά το προτεινόμενο σχέδιο της Επιτροπής, θεωρούμε απαραίτητες τις κάτωθι αλλαγές και προσθήκες:
- Προσθήκη μαθήματος επιλογής στην Α’ τάξη (στην ομάδα μαθημάτων επιλογής) που θα προετοιμάζει τους μαθητές για τις Ειδικότητες της Πληροφορικής
- Ανάθεση διδασκαλίας του μαθήματος Σ.Ε.Π./Ασφάλεια και Υγεία στην Εργασία και στους καθηγητές ΠΕ19/20
- Ανάθεση διδασκαλίας στη Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων και στους καθηγητές ΠΕ19/20
- Διατήρηση της σημερινής Ειδικότητας των ΕΠΑ.Λ. «Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ», αντί της «Τεχνικός Υπολογιστικών και Δικτυακών Συστημάτων».
- Αλλαγή της ονομασίας της Ειδικότητας «Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων  και Τηλεπικοινωνιών» του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, διότι πιθανότατα αποπροσανατολίζει και μπερδεύει τους μαθητές.  

Ευελπιστούμε ότι οι προτάσεις μας θα τύχουν της ανάλογης ανταπόκρισης και είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πρόσθετη διευκρίνιση και πληροφορία.

Με εκτίμηση,

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.,
                                   
Ο Πρόεδρος     

Νίκος Σκίκος

Ο Γενικός Γραμματέας

Στέφανος Παπαλέξης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου