Δημιουργούμε έναν ρομποτικό παίκτη μπάσκετ με αντικείμενα της καθημερινότητας!
Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες του IEEE στην Ελλάδα, μετά το πετυχημένο IEEE TISP Workshop
που διοργάνωσαν το Δεκέμβρη του 2015, στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετάνια,
συμμετέχουν στο 3ο Athens Science Festival, διοργανώνοντας ένα workshop
για καθηγητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ένα workshop διαφορετικό από τα συνηθισμένα, καθώς χρησιμοποιούμε αντικειμένα μέσα από την
καθημερινότητα μας.
Σας περιμένουμε στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 100, Γκάζι, στ. Μετρό “Κεραμεικός”) την Παρασκευή 8 Απριλίου 2016 και ώρα 16:00 - 18:00.
Τι θα κάνουμε!
Σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε το
δικό μας ρομποτικό παίκτη μπάσκετ με αντικείμενα της καθημερινότητας
μας! Ακούγεται απίθανο; Κι όμως, αυτό είναι πλάνο μαθήματος στα πλαίσια
της διερευνητικής μάθησης που στόχο έχει να εμφυσήσει έννοιες όπως
ακρίβεια και ευστοχία στους μαθητές, αλλά και να ενισχύσει τον
πειραματισμό τους με τις ιδιότητες υλικών και τις έννοιες της
ρομποτικής. Επιπλέον όμως, οι μαθητές αναπτύσσουν τις ήπιες και τις
τεχνικές τους δεξιότητες. Το workshop θα διεξαχθεί για εκπαιδευτικούς
που λατρεύουν το λειτούργημά τους και επιθυμούν να γνωρίσουν μια
ενδιαφέρουσα μεθοδολογία.
Το IEEE TISP - Teacher In Service Program
Η εκπαίδευση αλλάζει πρόσωπο και
γίνεται βιωματική και διερευνητική. Μέσα από παιχνίδια και έξυπνες
δραστηριότητες οι μαθητές ξανά βρίσκουν το χαμένο τους ενδιαφέρον για το
μάθημα και το σχολείο. Με απλά καθημερινά αντικείμενα, όπως
αλουμινόχαρτο, σπάγκο και συνδετήρες, οι μικροί μας φίλοι μαθαίνουν να
μαθαίνουν, αλλά και πως να δημιουργούν ένα τελεφερικ ή ακόμα και ένα
ρομποτικό χέρι. Συνεργασία, ομαδικότητα, επικοινωνία, κριτική σκέψη,
είναι μερικές από τις δεξιότητες που αναπτύσσονται εφαρμόζοντας αυτή τη
μορφή μάθησης.
Αυτές τις δεξιότητες και άλλες πολλές ενισχύει το IEEE TISP
- Teacher In-Service Program. Το TISP πρόκειται για ένα από τα
εκπαιδευτικά προγράμματα του παγκόσμιου οργανισμού τεχνολογίας IEEE.
Μέσα από τα έτοιμα και πιστοποιημένα σχέδια μαθήματος σε τομείς όπως η
τεχνολογία, η μηχανική, η ενέργεια, η ρομποτική κ.α, δείχνει στους
καθηγητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πως να
υιοθετήσουν τα παραδείγματα τους. Μετατρέποντας με αυτόν τον τρόπο το
μάθημα, σε μια βιωματική παιχνιδιάρικη διαδικασία, καθώς οι μαθητές
καλούνται να σκεφτούν, να αναλύσουν τις απαιτήσεις, να συνεργαστούν και
τελικά να δημιουργήσουν κάτι, με τη χρήση απλών και καθημερινών
αντικειμένων, όπως καλαμάκια - χαρτόνι - αλουμινόχαρτο - σπάγκο κ.α.
Αυτό μπορεί να είναι ένα ρομποτικό χέρι ή ακόμα πιο απλά μια σακούλα
ζαχαρωτών.
Τα οφέλη που αποκομίζονται από την εφαρμογή του TISP είναι:
- Προώθηση της εφαρμοσμένης διερευνητικής μάθησης
- Ενίσχυση του τεχνικού επιπέδου γνώσεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα πεδία STEM
- Ενθάρρυνση των μαθητών για την ενασχόληση με τους τομείς μηχανικής
- Αύξηση του γενικού επιπέδου των τεχνικών γνώσεων των μαθητών
Πέραν όλων αυτών ομως, οι μαθητές κατά τη διάρκεια των βιωματικών προσεγγίσεων του TISP, αναπτύσσουν μια σειρά δεξιοτήτων:
- Συνεργασία και ομαδικότητα, καθώς καλούνται από κοινού να υλοποιήσουν κάτι
- Επικοινωνία
- Ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης
- Εξέλιξη της ερευνητικής τους ικανότητας
- Εξέλιξη του τρόπου σκέψης τους, καθώς καλούνται να σκεφτούν έξω από όρια (out of the box)
Δείτε λοιπόν τι έγινε τον Δεκέμβρη, στο προηγούμενο εργαστήρι του IEEE TISP, κι ελάτε να ζήσετε και εσείς τη μαγεία του IEEE TISP!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου