Κάποιες σκέψεις και προτάσεις σχετικές με τα θέματα της τροπολογίας (Ν.4115,άρθρο 53,ΦΕΚ Α 24,30-01-2013) περί των ιεροδιδασκάλων, της ενίσχυσης της φοίτησης μουσουλμανοπαίδων στα δημόσια σχολεία της Θράκης και της θρησκευτικής καλλιέργειας των μουσουλμάνων της Θράκης.
Είναι
ανάγκη να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο αρχών και λειτουργιών , ένα
στρατηγικό σχέδιο μέσα στο οποίο θα πρέπει να ενταχθεί η υλοποίηση των
στόχων της τροπολογίας ,Ν.4115,άρθρο 53,ΦΕΚ Α 24,30-01-2013, περί των
ιεροδιδασκάλων, της ενίσχυσης της φοίτησης μουσουλμανοπαίδων στα δημόσια
σχολεία της
Θράκης και της θρησκευτικής καλλιέργειας των μουσουλμάνων
της Θράκης.
Η Ελληνική Πολιτεία στα ενενήντα τρία χρόνια από την απελευθέρωση της Θράκης
στο
θέμα της ισλαμικής θρησκευτικής εκπαίδευσης των μουσουλμάνων της Θράκης
είτε δεν υλοποίησε τους νόμους που θέσπισε(αναφέρομαι σε νόμους
ιδρύσεως ιερατικών μουσουλμανικών σχολών ν.2345/1920, ν.1920/1991.) είτε
αντιμετώπισε αμυντικά και ευκαιριακά ,τον τομέα αυτό της εκπαιδεύσεως,
μέσα στις ισορροπίες της σύγκρουσης «παλαιομουσουλμάνων» και
«νεοτεριστώνν» είτε ασχεδίαστα και απρογραμμάτιστα άφησε το ζήτημα στην
πρόνοια της τύχης…..
Η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης αποτελεί συνταγματική πρόνοια(άρθρο 16,παρ.2), οι ποικίλοι φορείς της μειονότητας τονίζουν εμφατικά τα τελευταία χρόνια τη σημασία της διατήρησης και καλλιέργειας της θρησκευτικής ταυτότητας της μειονότητας.
Η
ελληνική πολιτεία μέσω των Μουφτειακών δομών, των ισλαμικών δημόσιων
εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των χριστιανών δημοσίων λειτουργών
επιφορτισμένων με την εποπτεία τέτοιων θεμάτων αφήνει σημαντικά κενά
στην υποχρέωσή της ,στο βαθμό που της αναλογεί, να ανταποκριθεί στις
ανάγκες της θρησκευτικής εκπαίδευσης της μειονότητας .Κατά αυτό τον
τρόπο η θρησκευτική εκπαίδευση των μουσουλμάνων καλύπτεται σε πολύ
μεγάλο βαθμό από πολύ καλά οργανωμένους φορείς και παράγοντες που
βρίσκονται σε άμεση εξάρτηση από την εξ ανατολών γείτονα χώρα.
Ο
θεσμός των ιεροδιδασκάλων και η διδασκαλία των αρχών της ισλαμικής
πίστης και του κορανίου στους μουσουλμάνους μαθητές/τριες των δημοσίων
σχολείων της Θράκης σε τέτοια κενά και ανάγκες αποπειράται να δώσει
απάντηση.
Είναι ένα πρώτο βήμα το οποίο για να επιτύχει θα πρέπει να συνδυασθεί από τις ακόλουθες προϋποθέσεις.
Συνεχής,
μεθοδική και πολυδιάστατη…… επιστημονική και παιδαγωγική επιμόρφωση
και στήριξη των ιεροδιδασκάλων που θα επιλέγονται κάθε φορά από τους
θεσμικούς εκπαιδευτικούς και επιστημονικούς φορείς tης
Θράκης (διευθύνσεις εκπαίδευσης, σύμβουλοι θεολόγων, σύμβουλοι
επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης, πανεπιστημιακούς δασκάλους)
και της υπόλοιπης Ελλάδας.
Ουσιαστική
ενημέρωση για τους στόχους και τις διαστάσεις του εγχειρήματος προς
τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς των δημοσίων σχολείων που θα δεχτούν
τους ιεροδιδασκάλους.
Προσπάθεια
διαθεματικής διασύνδεσης των μαθημάτων « Κορανίου και αρχών του Ισλάμ»
με μαθήματα, ερευνητικές εργασίες και δραστηριότητες του ελληνόφωνου
προγράμματος των δημοσίων σχολείων.
Πραγματοποίηση
επιμορφωτικών σεμιναρίων και δράσεων διαθρησκειακού και
διαπολιτισμικού περιεχομένου εντός και εκτός σχολείων , με την από
κοινού συμμετοχή χριστιανών εκπαιδευτικών και μουσουλμάνων
ιεροδιδασκάλων.
ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου