Κεντρικά Θέματα που συζητήθηκαν:
Η συνάντηση μεταξύ της ΟΛΜΕ και του Υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη, επικεντρώθηκε σε μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα. Τα κύρια θέματα που αναφέρθηκαν είναι:
- Νέο Νομοθετικό Πλαίσιο για τις Εκδρομές: Η δημιουργία ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που θα καθορίζει με σαφήνεια τις διαδικασίες και τους όρους διεξαγωγής σχολικών εκδρομών.
- Υπηρεσία Νομικής Προστασίας Εκπαιδευτικών: Η σύσταση μιας ειδικής υπηρεσίας που θα παρέχει νομική υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν νομικά προβλήματα.
- Συνθήκες Διαβίωσης Εκπαιδευτικών: Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, όπως οι αναπληρωτές, οι συγχωνεύσεις σχολείων και οι χαμηλές αποδοχές. Για το στεγαστικό ζήτημα των εκπαιδευτικών ο υπουργός Παιδείας παραδέχθηκε ότι υπάρχει πρόβλημα και έκανε λόγο για ένα στρατηγικό σχέδιο που αφορά όλους τους δημοσίους υπαλλήλους και επικοινωνία με τους Δήμους.
- Μονιμοποιήσεις: Η διαδικασία μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών. Ο υπουργός απάντησε ότι περιμένει την απάντηση του νομικού συμβουλίου του κράτους.
- Μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών και Καλλιτεχνικών: Η ενίσχυση της διδασκαλίας μαθημάτων κοινωνικών επιστημών και καλλιτεχνικών. Ο υπουργός απάντησε ότι θα προσπαθήσει για την επανέφερα των μαθημάτων
Σημαντικές Αποφάσεις και Εξελίξεις:
- Υπηρεσία Νομικής Προστασίας: Η δημιουργία της υπηρεσίας αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη καθώς παρέχει στους εκπαιδευτικούς ένα εργαλείο για την προστασία των δικαιωμάτων τους.
- Μονιμοποιήσεις: Ο Υπουργός αναμένει τη γνωμοδότηση του Νομικού συμβουλίου του κράτους για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
- Δεύτερη Φάση Προσλήψεων Αναπληρωτών: Η ανακοίνωση για τη δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών στις αρχές Οκτωβρίου δίνει μια προσωρινή λύση στο πρόβλημα των κενών.
- Μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών και Καλλιτεχνικών: Η συζήτηση για την ενίσχυση αυτών των μαθημάτων δείχνει μια κατανόηση της σημασίας τους για την ολοκληρωμένη εκπαίδευση των μαθητών.
- Μόνιμοι διορισμοί - Υπ. Παιδείας: Θα συνεχίσουμε κάθε χρόνο με νέους μόνιμους διορισμούς, μέχρι να φτάσουμε να καλύπτουμε με τους αναπληρωτές μόνο έκτακτες ανάγκες, ώστε στη συνέχεια να δούμε το μισθολογικό, δεν μπορούμε να ζητάμε μόνιμους διορισμούς και αυξήσεις στους μισθούς την ίδια στιγμή, τώρα ζητάμε μόνιμους διορισμούς
- Κτιριολογικό - Υπ. Παιδείας: Στο σχολείο φέτος θα ακολουθηθεί ο Νέος κανονισμός Λειτουργίας. Θα γίνουν παρεμβάσεις στα σχολικά κτίρια, δεν αφορά μόνο το Υπ. Παιδείας καθώς ανήκουν στο Υπ. Εσωτερικών, έχει δεσμευτεί χρηματοδότηση 250 εκατομμυρίων, μαζί με τα χρήματα που θα διαθέσει το Υπ εσωτερικών + ΚΤΥΠ + Περιφέρειες τα χρήματα για τα σχολεία θα ξεπεράσουν τα 500 εκατομμύρια.
- Συνυπηρέτηση - Υπ. Παιδείας: Δεν πρέπει να βάζουμε μόνο συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών μεταξύ τους αλλά και εκπαιδευτικών με τους άλλους δημόσιους υπαλλήλους, στρατηγική λύση είναι αυτό το αίτημα.
- Εξίσωση αδειών μονίμων με τους αναπληρωτές: Υπό μελέτη με τα άλλα υπουργεία, στόχος η εξίσωση των αδειών.
- Συγχωνεύσεις σχολείων - Ολιγομελή τμήματα: Το ζήτημα των συγχωνεύσεων σχολείων
προκαλεί ανησυχία στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.Η ΟΛΜΕ πρότεινε να υπάρξει συντονιστική αντιπροσωπία με υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας με στόχο μα υπάρξει καλύτερο πλαίσιο λειτουργίας και έγκρισης των ολιγομελών τμημάτων.
- Αναπληρωτές: Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν αβεβαιότητα και προβλήματα στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Μελετάται η εξομοίωση των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
- Εκλογές Αιρετών - Υπ. Παιδείας: Ζητάτε από εμένα που είμαι υπέρ της ψηφιοποίησης να καταργήσω τις ηλεκτρονικές εκλογές; τι προτείνετε;
- Σχετικά με το αίτημα της ΟΛΜΕ για θεσμοθέτηση Συλλογικής Σύμβασης για τους εκπαιδευτικούς ο Κ. Πιερρακάκης παρέπεμψε τους συνδικαλιστές στο υπουργείο Οικονομικών.
- Η ΟΛΜΕ συνεχίζει να θέτει τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και να διαπραγματεύεται με το Υπουργείο για την επίλυση των προβλημάτων τους.
Η συνάντηση μεταξύ της ΟΛΜΕ και του Υπουργού Παιδείας αποκάλυψε μια σειρά από ζητήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. Οι αποφάσεις που ελήφθησαν αποτελούν ένα πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών και της ποιότητας της εκπαίδευσης. Ωστόσο, απαιτείται περαιτέρω προσπάθεια για την επίλυση των διαχρονικών προβλημάτων του εκπαιδευτικού συστήματος.
dictyo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου