Η νέα σχολική χρονιά βρήκε τις τάξεις των Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων με 10.000 περισσότερους εκπαιδευτικούς και με όλα τα βιβλία στη θέση τους. Οι διορισμοί θα γίνονται μόνο με μοριοδότηση (επιστημονικά προσόντα, προϋπηρεσία και κοινωνικά κριτήρια), καθώς δεν προβλέπεται διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, ενώ στόχος είναι κάθε χρόνο το ποσοστό των αναπληρωτών να μειώνεται υπέρ των μόνιμων διορισμών.
Νέοι όροι προκύπτουν, εν τω μεταξύ, για τους διορισμούς στην Παιδεία, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματική τη μη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική Εκπαίδευση. Το ΣτΕ προχώρησε στην ακύρωση προκηρύξεων που δεν προέβλεπαν προσμέτρηση της προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών στον ιδιωτικό τομέα. Σύμφωνα με την Ολομέλεια του ανώτατου δικαστηρίου, η μη προσμέτρηση προϋπηρεσίας στην ιδιωτική Εκπαίδευση παραβιάζει τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας, με δεδομένο ότι ο νόμος για διορισμό στη δημόσια Εκπαίδευση προβλέπει -και στοχεύει- την επιλογή των πιο άξιων και έμπειρων εκπαιδευτικών. Για τον λόγο αυτό, η μη προσμέτρηση της προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών στον ιδιωτικό τομέα κρίθηκε αντισυνταγματική.
Η κυβέρνηση ρίχνει το βάρος στους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, με στόχο στην επόμενη τριετία να επανέλθει η κατάσταση στους περίπου 20.000 αναπληρωτές αν διορίζονται περί τους 10.000 εκπαιδευτικούς ανά έτος. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, «αποδίδω μεγάλη σημασία στους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, που αντικαθιστούν, όπως ξέρετε, αναπληρωτές, έτσι ώστε να δίνουμε μία μονιμότητα στο προσωπικό μας και μία προβλεψιμότητα ως προς τη ζωή τους. Είναι πολύ δύσκολο για έναν αναπληρωτή να πηγαίνει από πόλη σε πόλη, από νησί σε νησί, χωρίς να γνωρίζει πού θα είναι μόνιμα τοποθετημένος».
Η αναλογία εκπαιδευτικών - μαθητών που διαμορφώνεται είναι 1 προς 8 και όπως αποκαλύπτει έρευνα του ΟΟΣΑ η χώρα μας έχει από τις καλύτερες αναλογίες εκπαιδευτικών ανά μαθητή μεταξύ των χωρών του Οργανισμού. Ειδικότερα, τα στοιχεία της έκθεσης του ΟΟΣΑ «Εκπαίδευση με μια ματιά 2024» (Education at a Glance) καταδεικνύουν ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση στην αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια δημόσια Εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αφορούν στο 2022, στα Νηπιαγωγεία της χώρας η αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό είναι 8,8 προς 1, στα Δημοτικά 7,9 προς 1, στα Γυμνάσια 8,3 προς 1, ενώ στα Γενικά Λύκεια η αναλογία αυξάνεται στο 10 προς 1. Στο «τοπ 5» περιλαμβάνονται το Λουξεμβούργο, η Ιρλανδία και η Νορβηγία, ενώ στον αντίποδα, με τις χειρότερες αναλογίες, βρίσκονται χώρες όπως η Ινδία, το Μεξικό, αλλά και η Βρετανία.
«Να συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός»
Τι δηλώνει στην «Κυριακάτικη Απογευματινή» ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, για τα θέματα που θα θέσει στη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη
Σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, μιλώντας στην «Κυριακάτικη Απογευματινή», εστίασε στο ότι οι 10.000 προσλήψεις που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, μειώνουν τον αριθμό των αναπληρωτών υπέρ των μόνιμων διορισμών. Όπως τόνισε ο κ. Τσούχλος, πρέπει να συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός και την επόμενη τριετία, προκειμένου να μειωθούν στους 20.000 οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί από τους 50.000 που είναι σήμερα και να αυξηθεί ο αριθμός των διορισμών.
Το θέμα των διορισμών, καθώς και των συγχωνεύσεων σχολείων, θα θέσει η ΟΛΜΕ εντός της εβδομάδας στην πρώτη συνάντηση που θα έχει για τη νέα σχολική χρονιά με τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη. Η ΟΛΜΕ θα κάνει λόγο για τμήματα κατευθύνσεων που καταργήθηκαν σε Γενικά Λύκεια και ειδικοτήτων σε ΕΠΑ.Λ. και θα ζητήσει να συσταθεί μία επιτροπή, για να δουν κάποιες περιπτώσεις ανά περιφέρειες κυρίως σε περιοχές όπου οι μαθητές θα πρέπει να διανύουν μεγάλες αποστάσεις.
«Απολύτως αναγκαίες» χαρακτηρίζει πάντως ο υπουργός Παιδείας τις συγχωνεύσεις τμημάτων σχολικών μονάδων, σημειώνοντας ότι οι σχετικές αποφάσεις αφορούν το 2% περίπου του συνόλου των τμημάτων της επικράτειας και ξεκαθαρίζοντας ότι «προχωρούμε σε εξορθολογισμό τμημάτων, για να πετύχουμε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα».
Στα θετικά της έναρξης της φετινής σχολικής χρονιάς ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ επισήμανε «τη λειτουργία των δύο Γυμνασίων σε Γαύδο και Αρκιούς». Οπως εξηγεί, θα υπάρχει ένας κορμός σε κάθε σχολείο με τρεις καθηγητές και τα υπόλοιπα μαθήματα θα διδάσκονται διαδικτυακά. Εκτός από την εκπαίδευση, όπως λέει ο κ. Τσούχλος, το σημαντικό είναι ότι λόγω των μαθητών παραμένουν και οι οικογένειες στα νησιά, από τα οποία πριν από αυτήν την εξέλιξη έφευγαν για να εξασφαλίσουν στα παιδιά τους μία σχολική τάξη. Αυτές τις ημέρες ο κ. Τσούχλος με μέλη της ΟΛΜΕ επισκέπτονται δύσκολες περιοχές για τους εκπαιδευτικούς ως προς την εξεύρεση στέγης, όπως η Σαντορίνη, ενώ την ερχόμενη εβδομάδα θα ταξιδέψουν σε Κρήτη και Ρόδο, προκειμένου να έρθουν σε επαφές με δημάρχους, καθώς η εύρεση στέγης στα πολύ δημοφιλή τουριστικά νησιά αποτελεί δυσεπίλυτο πρόβλημα, ενώ ακόμα και στα διαθέσιμα σπίτια οι τιμές είναι απλησίαστες. Η ΟΛΜΕ θα επιδιώξει συνάντηση με την ΚΕΔΕ, προκειμένου να βρεθεί λύση στο στεγαστικό πρόβλημα των εκπαιδευτικών.
Κυριακάτικη Απογευματινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου