Σύμφωνα με εκτιμήσεις, πάνω από 40.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί θα χρειαστούν για το σχολικό έτος 2024-2025, ακόμα και αν καλυφθούν όλα τα οργανικά κενά. Ο αριθμός αυτός προκύπτει από διάφορους παράγοντες, όπως:
- Απουσίες μόνιμων εκπαιδευτικών:
- 11,5% των μόνιμων εκπαιδευτικών (περίπου 7.900 + 6.900 + 900 άτομα) βρίσκονται εκτός σχολικών αιθουσών για διάφορους λόγους, όπως μακροχρόνιες άδειες, θητείες/αποσπάσεις/διαθέσεις ή αποσπάσεις στο εξωτερικό.
- Αύξηση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων:
- Ο αριθμός των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία αυξάνεται, με 1.650 εκπαιδευτικούς το 2023-2024 και την τάση να αυξάνεται.
- Πρόσληψη σε μη οργανικές θέσεις:
- Περίπου 22.500 αναπληρωτές προσλήφθηκαν το 2023-2024 για κάλυψη αναγκών σε θέσεις που δεν αντιστοιχούν σε οργανικά κενά (π.χ. Παράλληλη Στήριξη, Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, ΖΕΠ, ΔΥΕΠ, ΜΝΑΕ, Μαθητεία, Ενισχυτική Διδασκαλία).
- Αδειες αναπληρωτών:
- Ένα μικρό ποσοστό (3,5%) των αναπληρωτών που προσλήφθηκαν το 2023-2024 έλαβε στη συνέχεια μακροχρόνια άδεια, αφήνοντας κενές τις θέσεις τους.
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι ο αριθμός των 40.000+ αναπληρωτών αποτελεί εκτίμηση και μπορεί να αυξηθεί ή να μειωθεί ανάλογα με διάφορους παράγοντες, όπως τυχόν νέες συνταξιοδοτήσεις, αλλαγές στις εκπαιδευτικές πολιτικές ή αυξομειώσεις του αριθμού μαθητών.
Παρόλα αυτά, η ανάλυση φανερώνει μια σημαντική έλλειψη εκπαιδευτικών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, η οποία δύναται να επηρεάσει αρνητικά την ομαλή λειτουργία των σχολείων και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου