Ειδικότερα, η απόφαση ορίζει τα εξής:
Άρθρο 1
Παρέμβαση ψυχοκοινωνικής στήριξης μαθητών/τριών ΕΠΑ.Λ. και Π. ΕΠΑ.Λ.
Στο πλαίσιο της υλοποίησης της πράξης «Υποστήριξη εγγραμματισμών και κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» με κωδικό ΟΠΣ 6001947 του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Τμείο και το Ελληνικό Δημόσιο, εφαρμόζεται παρέμβαση ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών/τριών των ΕΠΑ.Λ. και Π.ΕΠΑ.Λ. η οποία υλοποιείται με την πρόσληψη μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) που ανήκουν στον κλάδο ΠΕ23 Ψυχολόγων, σύμφωνα με τη διάταξη της υποπαρ. 1β του άρθρου 17 του ν. 3699/2008 (Α’ 199).
Η ανωτέρω παρέμβαση εντάσσεται στις δράσεις του προγράμματος με τίτλο «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.», το οποίο εφαρμόζεται στα Ημερήσια και Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. βάσει της διάταξης της παρ. 4 του άρθρου 7 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), όπως προστέθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 4559/2018 (Α’ 142).
Άρθρο 2
Καθήκοντα – ΑρμοδιότητεςΠΕ23 Ψυχολόγων στο πλαίσιο της πράξης «Υποστήριξη εγγραμματισμών και κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης»
Οι ψυχολόγοι προσλαμβάνονται στο πλαίσιο του προ- γράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» και ειδικότερα της πράξης «Υποστήριξη εγγραμματισμών και κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» και ασκούν τα καθήκοντά τους σύμφωνα με την υπό στοιχεία 142628/ΓΔ4/30.8.2017 (Β’ 3032) απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης».
Ειδικότερα, ο ψυχολόγος που απασχολείται στο πλαίσιο του προγράμματος:
Παρέχει ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητές/τριες, οι οποίοι είτε
με δική τους πρωτοβουλία ή κατόπιν παρότρυνσης των καθηγητών τους,
διατυπώνουν σχετικό αίτημα. Καλύπτει κυρίως τα αιτήματα των
μαθητών/τριών της Α’ ΕΠΑ.Λ. και Π.ΕΠΑ.Λ. ανταποκρινόμενος ωστόσο,
και σε ανάγκες μαθητών/τριών άλλων τάξεων. Σε περίπτωση που
κρίνει ότι χρειάζεται ψυχοθεραπευτική παρέμβαση, παραπέμπει τον
μαθητή – συνεργαζόμενος με τους γονείς του – σε Υπηρεσίες Ψυχικής
Υγείας της ευρύτερης κοινότητας.
Ευαισθητοποιεί τον Σύλλογο Διδασκόντων σε θέματα δυναμικής της
ομάδας-τάξης, επικοινωνίας με τους μαθητές/τριες, καθώς και
σχέσεων λειτουργικής συνεργασίας στη σχολική κοινότητα, μέσω
εισηγήσεων, βιωματικών σεμιναρίων, ομαδικής συμβουλευτικής και
βεβαίως προσωπικών συναντήσεων ψυχικής ενδυνάμωσης.
Ενημερώνει, συμβουλεύει και υποστηρίζει τους γονείς σχετικά με
θέματα εφηβείας και σχέσεων στην οικογένεια σε επίπεδο ατομικών
συνεδριών, ομάδων σχετικού ενδιαφέροντος, σχολών γονέων και
ειδικών εκδηλώσεων.
Σχεδιάζει, οργανώνει και υλοποιεί προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας, συνεργαζόμενος με:
α) τους υπεύθυνους για την παιδαγωγική καθοδήγηση και τη συμβουλευτική υποστήριξη του σχολείου,
β) σχετικούς αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες.
Αποτυπώνει τις υφιστάμενες Δομές Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης της
κοινότητας, με στόχο τη δημιουργία τοπικών δικτύων υποστήριξης των
ΕΠΑ.Λ. και Π.ΕΠΑ.Λ.
Συμβάλλει στη δικτύωση του σχολείου με άλλα σχολεία.
Υποβάλλει τελική έκθεση, στο τέλος της σχολικής χρονιάς, όπου
περιγράφονται όλες οι δράσεις τις οποίες έχει οργανώσει, όλες οι
ενημερώσεις – επαφές που έχουν γίνει καθώς και όλες οι πράξεις
στις οποίες έχει προβεί, τηρώντας το απόρρητο και σεβόμενος τα
προσωπικά δεδομένα των μαθητών/τριών ή των εκπαιδευτικών. Η
έκθεση αυτή σκοπό έχει να προσδίδεται «συνέχεια» στο έργο που
επιτελείται από τον εκάστοτε ψυχολόγο και να αποτελεί μια σύνδεση
με την επόμενη σχολική χρονιά για τον ψυχολόγο που θα προσληφθεί,
σε περίπτωση που πρόκειται για διαφορετικά άτομα.Η έκθεση
υποβάλλεται στον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ./ Π.ΕΠΑ.Λ. και παραδίδεται από
αυτόν στον ψυχολόγο που θα αναλάβει καθήκοντα την επόμενη σχολική
χρονιά.
Ο ψυχολόγος συμμετέχει ισότιμα με τους άλλους εκπαιδευτικούς στο
Σύλλογο Διδασκόντων, αρκεί αυτό να μην παρεμποδίζει την άσκηση των
καθηκόντων του.
Δεν υποχρεούται να αναλαμβάνει καθήκοντα και αρμοδιότητες
διοικητικής φύσεως και σε καμία περίπτωση δεν του ανατίθενται
καθήκοντα που σχετίζονται με διδακτικό ή εξωδιδακτικό έργο (π.χ.
εφημερίες, επιτηρήσεις, αναπληρώσεις κ.ά.).
Άρθρο 3
Ειδικότερα καθήκοντα Διευθυντών Σχολικών Μονάδων
Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, στην οποία τοποθετείται ο ψυχολόγος, οφείλει να λάβει μέριμνα ώστε να εξασφαλίσει ιδιαίτερο χώρο για την άσκηση των καθηκόντων του ψυχολόγου, τέτοιον που να εξασφαλίζει την ιδιωτικότητα των συναντήσεων. Σε περίπτωση αδυναμίας εύρεσης πρόσθετου χώρου, ο Διευθυντής οφείλει να εξασφαλίσει στον ψυχολόγο δικό του γραφείο μέσα στο γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων, με δυνατότητα αποθήκευσης και φύλαξης των αρχείων.
Η ισχύς της παρούσας υπουργικής απόφασης αρχίζει από το σχολικό έτος 2023-2024.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου