Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΤΣΟΥΧΛΟΣ ΠΡΩΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ: Θέσεις και δράσεις

 

ΟΛΜΕ: θέσεις και δράσεις

 

  Το νέο σχολικό έτος ξεκίνησε με διορισμούς εκπαιδευτικών και σημαντικό αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών. Το ΥΠΑΙΘ οφείλει να συνεχίσει την κανονικότητα αυτή και για το 2023, με στόχο την απορρόφηση όλων που επί μακρόν με ανασφάλεια, πενιχρούς μισθούς, μακράν των οικογενειών τους και ενίοτε σημαντικά προβλήματα υπηρετούν σε απόμακρες, δυσπρόσιτες, νησιωτικές σχολικές μονάδες. Η έναρξη των διορισμών από το 2020 είναι μια πολύ θετική ενέργεια, αλλά και η άμεση επίλυση συγκεκριμένων θεμάτων ας είναι το επόμενο βήμα. Συγκεκριμένα: 1. Άμεση μονιμοποίηση όσων διορίστηκαν στην Ειδική Αγωγή

2. κατάργηση της επαχθούς διετίας για τους νεοδιόριστους

3. αναγνώριση του δικαιώματος μετάθεσης στους συναδέλφους που χωρίς δική τους ευθύνη διορίστηκαν το Δεκέμβριο του 2021.

Τα ανωτέρω, αλλά και τα ειδικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αναπληρωτές, νεοδιόριστοι, αλλά και μόνιμοι απαιτούν άμεση αντιμετώπιση. Στέγαση, σίτιση, μετακίνηση είναι θέματα που απασχολούν και πιέζουν δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Επιπλέον όλων αυτών οι μειωμένοι εξαιτίας των μνημονίων μισθοί μας, η μισθολογική μας καθήλωση, η απώλεια του 13ου-14ου μισθού, το χαμηλό αφορολόγητο, ο ΕΝΦΙΑ και η εκρηκτική αύξηση των τιμών στην ενέργεια και την αγορά έχουν δημιουργήσει μία πραγματικότητα που άμεσα οφείλει να αλλάξει. Η ΟΛΜΕ από τις 26 Σεπτεμβρίου έχει ζητήσει άμεση συνάντηση με τους υπουργούς Εσωτερικών και Οικονομικών, ενώ προγραμμάτισε τέσσερις συνδιασκέψεις στα Δωδεκάνησα, τις Κυκλάδες, την Κρήτη και την Πελοπόννησο.

  Για την υγειονομικά ασφαλή λειτουργία των σχολείων το ΥΠΑΙΘ δεν υιοθέτησε τις προτάσεις μας για διενέργεια επαναλαμβανόμενων δωρεάν τεστ στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αντίθετα επέβαλε το κοστοβόρο μέτρο σε όσες και όσους δεν έχουν πλήρως εμβολιαστεί. Επιμένουμε στην αναγκαιότητα ουσιαστικής επιδημιολογικής επιτήρησης, στην αποσυμφόρηση των σχολικών τάξεων, στην ειδική μέριμνα σε όσους εκπαιδευτικούς και μαθητές ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, στην οικονομική ενίσχυση των σχολικών επιτροπών, στις προσλήψεις επαρκούς βοηθητικού προσωπικού για την καθαριότητα. Όσον αφορά τις «καινοτομίες» του Υπουργείου (μέντορες- ενδοσχολικοί συντονιστές- εκπαιδευτικοί όμιλοι) τονίσαμε πως όλα αυτά είναι κακέκτυπη αντιγραφή ξεπερασμένων νεοφιλελεύθερων αντιλήψεων. Επιδιώκουμε την ύπαρξη ενός ανοικτού συνεργατικού κλίματος που θα προκύψει σε συνθήκες παιδαγωγικής ελευθερίας, δημιουργικότητας και ενδυνάμωσης του παιδαγωγικού μας ρόλου καθώς και του συλλόγου διδασκόντων. Στη φορτική αυτή εκπαιδευτική πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί η επαγγελματική μας εξουθένωση και οι διαρκώς αρνητικές συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού μας έργου προστίθενται στους «νέους» αυτούς θεσμούς που μας επιβαρύνουν με πρόσθετα καθήκοντα και αναποτελεσματικές γραφειοκρατικές υποχρεώσεις. Όλα αυτά άνευ του παραμικρού θετικού μέτρου, όπως η οικονομική μας ενίσχυση και η επαναφορά του ωραρίου μας στα προ των μνημονίων επίπεδα.

  Ποικίλα λοιπόν προβλήματα που αναζητούν λύση. Η Ομοσπονδία συνεχίζει να διεκδικεί: 1. Αυξήσεις των μισθών- συντάξεων τουλάχιστον στα όρια του πληθωρισμού

2. επαναφορά των δώρων

3. σταδιακή αποκατάσταση των οικονομικών απωλειών μας που επέφεραν τα μνημόνια

4. άμεση απόδοση του κλιμακίου της διετίας 2016-17

5. αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ

6. αύξηση του συνόλου των αποζημιώσεών μας

7. επίδομα στέγασης- σίτισης- μετακίνησης, με προτεραιοποίηση στους δυσπρόσιτους, ορεινούς και νησιωτικούς δήμους

8. κάλυψη των υπαρχόντων κενών με μόνιμους διορισμούς

  Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με σύνεση και αποφασιστικότητα συνεχίζει τον αγώνα του για την προάσπιση των δίκαιων διεκδικήσεων του κλάδου και  του εκπαιδευτικού μας λειτουργήματος. Με ψυχραιμία αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει την αναιτιολόγητη αρνητική στάση της κ. Κεραμέως έναντί του. Η ιστορική και μαχητική του πορεία θα συνεχιστεί και θα υπερβεί τα όποια προσωρινά προσκόμματα. Η κοινωνία των πολιτών είναι αυτή που επικροτεί και αποτιμά θετικά το έργο του.

 

Θ. Τσούχλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου