Η πρόταση για τα ξενόγλωσσα - Τι θα γίνει με Μαθηματικό, Φυσικής Αγωγής Από τα ξενόγλωσσα τμήματα στον χώρο των φιλοσοφικών και ανθρωπιστικών σπουδών αναμένεται να ξεκινήσει το σχέδιο συγχωνεύσεων πανεπιστημιακών τμημάτων. Η πρόταση που προκρίνεται αφορά τη συγχώνευση των γαλλικών, ιταλικών και γερμανικών φιλολογιών, που θα μπορούσαν, λόγω έλλειψης φοιτητών, να συγχωνευθούν σε ένα τμήμα, π.χ. λατινογενών σπουδών, με τις αντίστοιχες κατευθύνσεις. Για το θέμα πραγματοποιήθηκε χθες τηλεδιάσκεψη και πανεπιστημιακοί θεωρούν ότι οι αλλαγές στα ξενόγλωσσα τμήματα είναι δεδομένες, είτε με τη συναίνεση των ΑΕΙ είτε όχι. Η πρώτη αντίδραση της Φιλοσοφικής Αθηνών είναι, πάντως, αρνητική. Η διαδικασία των συγχωνεύσεων θα συνεχισθεί, με ένα από τα βασικά κριτήρια, τον αριθμό ομοειδών τμημάτων στα ΑΕΙ. Ήδη, στις σχετικές συζητήσεις γίνεται αναφορά στην ύπαρξη πολλών τμημάτων Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, καθώς και Μαθηματικών.
Συγχώνευση ξενόγλωσσων τμημάτων Θεωρούνται δεδομένες οι αλλαγές εξαιτίας των λίγων εισακτέων
Εξωστρέφεια αλλά και αναδιάρθρωση της στρατηγικής για την πορεία των Φιλοσοφικών Σχολών και των Σχολών Ανθρωπιστικών Επιστημών. Αυτό το μήνυμα εξέπεμψε χθες η ηγεσία του υπ. Παιδείας σε συνάντηση με τους κοσμήτορες των σχολών και τους προέδρους των τμημάτων. Βεβαίως, όπως φαίνεται το σχέδιο συγχωνεύσεων στον χώρο των φιλοσοφικών και ανθρωπιστικών σπουδών ξεκινάει από τα ξενόγλωσσα τμήματα. Στις προτάσεις που ακούγονται είναι η συγχώνευση των γαλλικών, ιταλικών και γερμανικών φιλολογιών. Αρνητική είναι η πρώτη αντίδραση της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει ενόχληση από προξενείο ευρωπαϊκής χώρας στην Ελλάδα.
Τηλεδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε χθες με τη συμμετοχή του γ.γ. Ανώτατης Εκπαίδευσης Απ. Δημητρόπουλου, του γ.γ. Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας Ιω. Χρυσουλάκη, του προέδρου της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης Π. Μήτκα και των εκπροσώπων των ανθρωπιστικών σπουδών. Ο κ. Δημητρόπουλθ5 φέρεται να εστίασε και στις επιπτώσεις του δημογραφικού προβλήματος στον πανεπιστημιακό πληθυσμό, ζητώντας να υπάρξει μελέτη για τυχόν αναδιάρθρωση των σχολών. Καθώς το πρόβλημα με τον μειωμένο αριθμό των εισακτέων έχουν οι ξενόγλωσσες φιλολογίες, πανεπιστημιακοί που μίλησαν χθες στην «Κ» ανέφεραν ότι θεωρούν δεδομένες τις αλλαγές στα ξενόγλωσσα τμήματα είτε με τη συναίνεση των ΑΕΙ είτε όχι. Τα φώτα στρέφονται κυρίως στα τμήματα γαλλικών, ιταλικών, γερμανικών και ισπανικής γλώσσας, και μεταξύ των προτάσεων είναι να συγχωνευθούν σε ένα τμήμα -π.χ. λατινογενών σπουδών- με τις αντίστοιχες κατευθύνσεις. Για το θέμα η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών έχει επισημάνει ότι «τα τμήματα ξένων γλωσσών και φιλολογιών που λειτουργούν στη σχολή συμβάλλουν καθοριστικά στη διασύνδεση της Ελλάδας με σημαντικές χώρεε-εταίρουε της χώρας μας στην Ε.Ε., ενώ επιπροσθέτως ευρίσκονται στην προτεραιότητα των προτιμήσεων της πλειονότητας των φοιτητών που κάθε χρόνο εισάγονται σε αυτά. Η συνέχιση της αποκλειστικά αυτόνομης λειτουργίας όλων των τμημάτων της Φιλοσοφικής συνιστά ομόφωνη απόφαση της σχολής και αδιαπραγμάτευτο κεκτημένο του Πανεπιστημίου Αθηνών». Η συνάντηση έληξε με διαμαρτυρία πως δεν δόθηκε ο λόγος σε όλους, με κοσμήτορα σχολής νησιωτικού πανεπιστημίου να λέει «ας μας στέλνατε το βίντεο με τις ομιλίες σας». Στην πρόταση για συγχώνευση ξενόγλωσσων τμημάτων αρνητική είναι η πρώτη αντίδραση της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει ενόχληση από προξενείο ευρωπαϊκής χώρας.
Τμήματα Φυσικής Αγωγής, Μαθηματικών
Εκτός από τα τμήματα ξένων γλωσσών, ένα βασικό κριτήριο για τις συγχωνεύσεις είναι ο αριθμός των ομοειδών τμημάτων στα ΑΕΙ της χώρας. Ενδεικτικά ακούγεται ότι υπάρχουν πολλά τμήματα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού καθώς και Μαθηματικών. Ο αρμόδιος για την ανώτατη εκπαίδευση υφυπουργός Παιδείας Αγγελος Συρίγος με έγγραφό του προς τα πανεπιστήμια τούς έχει ζητήσει «συγκεκριμένες προτάσεις που θα αφορούν σε μετεξελίξεις, συγχωνεύσεις, καταργήσεις ή αλλαγές τμημάτων». Με βάση το έγγραφο, οι προτάσεις πρέπει να σταλούν έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Η κατάθεση προτάσεων θα αποτελέσει την αρχή μιας ευρύτερης συζήτησης για το θέμα του «εξορθολογισμού και των αναδιαρθρώσεων του πανεπιστημιακού χάρτη της χώρας», με στόχο οι αλλαγές να έχουν αποφασιστεί και να συμπεριληφθούν στο μηχανογραφικό δελτίο των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2022. Παράλληλα είναι δεδομένο ότι θα υπάρξει στήριξη σε τμήματα ακριτικών ΑΕΙ, όπως του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΛΑΚΑΣΑ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου