Την πιλοτική ένταξη Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στα σχολεία, και νέων θεματικών ενοτήτων, από τον Σεπτέμβριο του 2020, ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.
Η υλοποίηση των νέων θεματικών στα σχολεία εγκαινιάστηκε με την ανοιχτή πρόσκληση που απηύθυνε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για την υποβολή σχετικού εκπαιδευτικού υλικού. Πρόκειται για 4 θεματικούς κύκλους που αναπτύσσονται σε 20 θεματικές επιμέρους ενότητες.Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, «τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων θα ενταχθούν στο υποχρεωτικό εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα από τον Σεπτέμβριο του 2020 με κεντρικό στόχο οι μαθητές να εφοδιαστούν με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού (δεξιότητες του 21ου αιώνα)». «Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, θα αξιοποιηθούν καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας σε όλους τους τύπους Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων της χώρας. Στρατηγική προτεραιότητα του υπουργείου Παιδείας, παράλληλα με τη συστηματικότερη καλλιέργεια των δεξιοτήτων, είναι να ενισχυθεί η βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση, αλλά και να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί σε μεθοδολογίες εργαστηριακής προσέγγισης της διδασκαλίας» εξηγεί το υπουργείο.
Όπως προβλέπεται, οι δεξιότητες που θα καλλιεργούνται θα είναι οι εξής: Δεξιότητες ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης, και πιο αναλυτικά η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η επικοινωνία, η ευελιξία και προσαρμοστικότητα, η πρωτοβουλία, η οργανωτική ικανότητα, η ενσυναίσθηση και οι κοινωνικές δεξιότητες, η επίλυση προβλημάτων, ο ψηφιακός και τεχνολογικός γραμματισμός.
Στις νέες θεματικές ενότητες περιλαμάνονται μεταξύ άλλων η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, η οδική ασφάλεια, η υγιεινή διατροφή, η κλιματική αλλαγή, η αειφόρος ανάπτυξη, τα ανθρώπινα δικαιώματα, ο εθελοντισμός, η καινοτομία και οι νέες τεχνολογίες.
Επιμόρφωση και διδασκαλία
Βασική αρχή για το νέο εγχείρημα για τα σχολεία θα είναι να αξιοποιηθεί η τεχνογνωσία των φορέων ώστε να χτιστούν προγράμματα σπουδών «από κάτω προς τα πάνω». Το κρίσιμο κομμάτι της επιμόρφωσης θα αναλάβουν επιμορφωτές εξειδικευμένων φορέων, μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού, εξειδικευμένα στην εργαστηριακή-ανακαλυπτική μάθηση, τον παιδαγωγικό σχεδιασμό και την επιμόρφωση ενηλίκων, σημειώνει το υπουργείο Παιδείας και προσθέτει ότι ρόλο επιμορφωτή θα έχουν και στελέχη της εκπαίδευσης.Η διδασκαλία στα σχολεία θα γίνεται από εκπαιδευτικούς που έχουν ολοκληρώσει την εκάστοτε επιμόρφωση. Στο νηπιαγωγείο θα διδάσκουν ο/η νηπιαγωγός, ενώ στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο το ΙΕΠ θα ορίσει προτεραιότητες στις ειδικότητες, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται κανένας εκπαιδευτικός, εφόσον επιθυμεί να συμμετάσχει.
Κεραμέως: «Χτίζουμε το σχολείο του αύριο»
«Σε ένα περιβάλλον αυξανόμενης πολυπλοκότητας, στρέφουμε την προσοχή μας στην ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων και δεξιοτήτων ζωής, για να εφοδιάσουμε τους μαθητές μας με την ικανότητα να σκέφτονται πιο σφαιρικά, να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση, να αλληλοεπιδρούν πιο ενεργά και δημιουργικά με τον κοινωνικό τους περίγυρο» ανέφερε σε δηλώσεις της η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και προσθέτει ότι «με μεθοδικότητα και σταθερά βήματα, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία έμπειρων φορέων, τα επιστημονικά εχέγγυα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, και έχοντας ήδη εξασφαλίσει επαρκή χρηματοδότηση για τις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, αξιοποιούμε νέες δεξιότητες, καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας, για να χτίσουμε το σχολείο του αύριο».Από την πλευρά της, η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη σημείωσε ότι «με έγκαιρη προετοιμασία και συνεργασία με το ΙΕΠ, θέλουμε να δώσουμε στα παιδιά τα εφόδια για να ανταποκριθούν σ’ ένα περιβάλλον που αλλάζει γρήγορα. Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων είναι μια εισαγωγή στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων, αλλά και την επαφή με γνώσεις που θα βοηθήσουν τα παιδιά να ξεδιπλώσουν τη δυναμική και τη δημιουργικότητά τους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου