Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020

Κατσαρός Κωνσταντίνος Εκπαιδευτικός Πληροφορικής: Ανακοίνωση - διαμαρτυρία


Μεσολόγγι, 11/2/2020
Αυτές τις μέρες ανακοινώθηκε, όπως υπήρχε υποχρέωση, η κατάταξη των σχολών σε Επιστημονικά Πεδία, με συνέπεια να υπάρχει πλέον ο αναλυτικός κατάλογος με τα τμήματα των πανεπιστημίων ανά επιστημονικό πεδίο, ανάλογα με τον προσανατολισμό που έχει επιλέξει κάθε μαθητής.
Με το ισχύον καθεστώς, που διαμορφώθηκε με απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης και ισχύει ακόμη αφού ελάχιστα ασχολήθηκε και η νυν κυβέρνηση όπως αποδεικνύεται, υπάρχουν μαθητές που χωρίς να έχουν διδαχτεί αντίστοιχο μάθημα στην τρίτη τάξη, εξεταζόμενοι στις πανελλαδικές στο μάθημα της Χημείας, ένα μάθημα που πολύ απλά δεν θα το ξαναδούν ποτέ στην ακαδημαϊκή τους διαδρομή, έχουν δικαίωμα εισαγωγής σε σχολές που έχουν άμεση σχέση με την Πληροφορική και τον Προγραμματισμό.

Την ίδια όμως στιγμή, μαθητές που φοιτούν στην κατεύθυνση της Πληροφορικής και εξετάζονται πανελλαδικώς στον Προγραμματισμό, δεν έχουν δικαίωμα ούτε καν να δηλώσουν τις σχολές και τα τμήματα αυτά!
Είχαμε ως κλάδος αποτυπώσει πολλαπλώς επίσημα και ανεπίσημα τις αντιδράσεις μας στο σύστημα που ίσχυε και είχαμε ζητήσει ως ελάχιστη παρέμβαση, την απόδοση του δικαιώματος δήλωσης όλων των σχολών Πληροφορικής και Προγραμματισμού και στους μαθητές του πεδίου της Πληροφορικής. Δυστυχώς, δεν εισακούστηκε το αίτημά μας.
Φαίνεται ότι τα πεδία, οι σχολές και η κατάταξη των τμημάτων ανά πεδίο προκύπτουν δυστυχώς από μια διαδικασία “copy paste” όπως λέμε κι εμείς και πως όλες οι παρεμβάσεις σχετικών συλλόγων, επιστημονικών φορέων ακόμη και των ίδιων των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων (όταν είχε ζητηθεί η γνώμη τους σε παλιότερη διαβούλευση) έπεσαν και συνεχίζουν να πέφτουν από όλες τις κυβερνήσεις στον κάλαθο των αχρήστων.
Προσωπικά λυπάμαι γιατί για μια ακόμη χρονιά χάθηκε η ευκαιρία να διορθωθεί κάτι τόσο εξόφθαλμα λανθασμένο. Και το λέω αυτό γιατί έχω αφιερώσει με προσωπικές παρεμβάσεις πάρα πολύ από τον πολύτιμο χρόνο μου ως εκπαιδευτικού για να ενημερώσω και να πείσω όσους έπρεπε κι όσους μπορούσα για να αλλάξει η κατάσταση.
Δυστυχώς απέτυχα, όπως και πολλοί άλλοι. Σήμερα αντιλήφθηκα πως όσο χρόνο κι αν είχαμε αφιερώσει όσοι ασχοληθήκαμε με το θέμα πάλι το ίδιο αποτέλεσμα θα είχαμε…
Τα πεδία είναι φέτος τέσσερα, το 1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες, το 2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες, το 3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής και το 4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής.
Σχολές που να προϋποθέτουν γνώσεις Πληροφορικής και Προγραμματισμού υπάρχουν σε όλα τα πεδία, ακόμη και στο πεδίο των θεωρητικών επιστημών (Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων) ή των σχολών υγείας (Πληροφορική με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική).
Στο πεδίο της Πληροφορικής τα τμήματα σε όλες τις πόλεις είναι 154 και από αυτά τα 31 (ποσοστό 20,1%) έχουν σχέση με Προγραμματισμό / Πληροφορική.
Την ίδια ώρα, στο πεδίο Θετικών Επιστημών (χωρίς Προγραμματισμό δηλαδή) τα τμήματα σε όλες τις πόλεις είναι 216 και από αυτά τα 55 (ποσοστό 25%) έχουν σχέση με Προγραμματισμό / Πληροφορική. Μάλιστα, τα 35 από αυτά δεν έχουν καν δικαίωμα να τα δηλώσουν οι μαθητές απόφοιτοι με γνώσεις Πληροφορικής.
Υπάρχει δηλαδή πεδίο για τους απόφοιτους με γνώσης προγραμματισμού – πληροφορικής που περιλαμβάνει λιγότερα τμήματα από αυτό για τους απόφοιτους που δεν διδάσκονται το μάθημα.
Όμορφος κόσμος, ορθά πλασμένος!
Αναλυτικά στοιχεία δεν έχει νόημα να καταθέσω για να μην κουράσω.
Θα πω όμως κλείνοντας το εξής: και μη χειρότερα!

Κατσαρός Κωνσταντίνος
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου