Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2020

Μόνιμοι διορισμοί 9.750 εκπαιδευτικών και αναγνώριση πτυχίων από ξένα κολέγια

Μόνιμοι διορισμοί 9.750 εκπαιδευτικών και αναγνώριση πτυχίων από ξένα κολλέγιαΜε τη διαδικασία των μόνιμων διορισμών δασκάλων και καθηγητών στην εκπαίδευση να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη από την πολιτική ηγεσία, το υπουργείο Παιδείας προχωράει σε αλλαγές.
Συνεχίζοντας την πολιτική για το ξεκαθάρισμα στο θολό τοπίο των κολεγίων, η πολιτική ηγεσία φέρνει τροπολογία που κάνει δεκτά τα πτυχία που χορηγούνται από ΑΕΙ της αλλοδαπής στο ΑΣΕΠ, ενώ θεσπίζει και κυρώσεις όσον αφορά περιπτώσεις εκπαιδευτικών που αρνούνται ή δεν παρουσιάζονται σε θέσεις αναπληρωτών ή μονίμων που έχουν επιλεγεί βάσει του αξιολογικού πίνακα.

Το βράδυ της Παρασκευής κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Ερευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών φορέων και άλλες διατάξεις». Πρόκειται για το νομοσχέδιο που είχε παρουσιάσει νωρίτερα στο τέλος του 2019 η πολιτική ηγεσία και αφορά τη θέσπιση της νέας αρχής (ΕΘΑΑΕ) για την αξιολόγηση και πιστοποίηση των ανώτατων Ιδρυμάτων που θα αντικαταστήσει την προηγούμενη αρχή, την ΑΔΙΠ. Η νέα αρχή θα θεσπίσει κριτήρια για την αξιολόγηση των πανεπιστημίων και θα συνδέσει ένα μέρος της χρηματοδότησής τους (το 20%) με την αξιολόγηση.
Σε αυτό το νομοσχέδιο περιλαμβάνονται και μια σειρά τροπολογιών που αφορούν τους επερχόμενους 9.750 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική και Γενική Εκπαίδευση που θα ενισχύσουν τα σχολεία από τον Σεπτέμβρη του 2020 και την τοποθέτηση αναπληρωτών από την επόμενη σχολική χρονιά, καθώς και ζητήματα που αφορούν την ημέρα των Τριών Ιεραρχών και τις σχολικές εκδρομές.

Πτυχία ΑΕΙ αλλοδαπής

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή και αναμένεται να συζητηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στις 20 Ιανουαρίου και να ψηφιστεί 25 του ίδιου μήνα, τα πτυχία που χορηγούνται από ΑΕΙ της αλλοδαπής γίνονται δεκτά από το ΑΣΕΠ στη διαδικασία των διορισμών των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία, εφόσον όμως διαθέτουν αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων.
Το ίδιο ισχύει και για τους μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών καθώς και τα διδακτορικά διπλώματα εφόσον έχουν ακαδημαϊκή ισοτιμία από τον ΔΟΑΤΑΠ ή αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας συναφούς αντικειμένου με τον εκπαιδευτικό κλάδο.

Τρία χρόνια αποκλεισμός

Η φετινή χρονιά ήταν ένα δύσκολο στοίχημα για την πολιτική ηγεσία, η οποία ήρθε αντιμέτωπη με την κάλυψη των τεράστιων κενών στα σχολεία και την τοποθέτηση αναπληρωτών, παρά το γεγονός ότι ανταποκρίθηκε με γρήγορα αντανακλαστικά και προχώρησε στην τοποθέτηση εκπαιδευτικών ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές. Παρ’ όλα αυτά τα κενά άργησαν να καλυφθούν, καθώς ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών δεν παρουσιάστηκαν στις θέσεις τους, ειδικά σε περιπτώσεις που πρόκειται για απομακρυσμένες ή ακριτικές περιοχές.
Τα αίτια αφορούσαν κυρίως την έλλειψη κινήτρων αλλά και την κατάργηση του αποκλεισμού από τους πίνακες που ίσχυε στο παρελθόν και αφορούσε όσους αρνούνταν ή δεν παρουσιάστηκαν στις θέσεις τους.
Η πολιτική ηγεσία επαναφέρει τον αποκλεισμό από τους πίνακες για τις παραπάνω περιπτώσεις και αφορά όσους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται μέσα σε ένα έτος από τη δημοσίευση του διορισμού τους σε ΦΕΚ για τρία χρόνια.
Παράλληλα, επειδή οι πίνακες ανανεώνονται βάσει νόμου κάθε τρία χρόνια και για τους μόνιμους διορισμούς και τους αναπληρωτές (σ.σ. κάθε επιπλέον κριτήριο μοριοδότησης που μπορεί να ανατρέψει την κατάταξη στον πίνακα μπορεί να προστεθεί μετά το διάστημα των τριών χρόνων από την ανακοίνωση του πίνακα) προβλέπεται στη διάταξη ότι αν το τρίτο έτος αποκλεισμού συμπίπτει με το πρώτο έτος των νέων πινάκων, οι εκπαιδευτικοί αποκλείονται από αυτό το έτος και θα μπορούν να επανέλθουν στον πίνακα από το δεύτερο έτος των ισχυόντων πινάκων.
Σημειώνεται, πάντως, ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η πολιτική ηγεσία αναμένεται να φέρει αλλαγές στο τριετές «πάγωμα» των πινάκων και να το μειώσει στα δύο χρόνια.

Αλλαγές στις εκδρομές

Η πολιτική ηγεσία απλοποιεί τις διαδικασίες για τις εκδρομές στο εσωτερικό, ώστε να μην υπόκεινται σε γραφειοκρατικές διαδικασίες. Αφορούν τις εκδρομές για προγράμματα και διδακτικές επισκέψεις, οι οποίες πλέον δεν θα χρειάζεται να υποβάλλονται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης και θα αποφασίζονται από τον σύλλογο διδασκόντων. Οι επισκέψεις στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ανταλλαγών και φιλοξενίας ειδικών φορέων στο εξωτερικό θα είναι αυτές οι περιπτώσεις που θα υποβάλλονται στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και θα πραγματοποιούνται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Τέλος η αργία των Τριών Ιεραρχών

Τέλος η σχολική αργία της 30ής Ιανουαρίου. Η πολιτική ηγεσία φέρνει διάταξη που αλλάζει τα δεδομένα και ορίζει εκδηλώσεις εκπαιδευτικού ή θρησκευτικού περιεχομένου την ημέρα της αργίας των Τριών Ιεραρχών με τους μαθητές να παρευρίσκονται στα σχολεία και να συμμετέχουν σε αυτές τις εκδηλώσεις. Πρόκειται για εκδηλώσεις που θα αφορούν το παιδαγωγικό έργο των Μεγάλων Πατέρων και της εν γένει προσφοράς τους στην Εκπαίδευση και τα Γράμματα και θα αφορά όλες τις σχολικές βαθμίδες (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια) σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία.

Κατάργηση απολυτηρίου βάσει ομάδων σχολείου

Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε θεσπίσει μια σειρά από κομβικές αλλαγές στις πανελλήνιες που θα ίσχυαν από φέτος των Ιούνιο αιφνιδιάζοντας τους περσινούς μαθητές της Γ’ Λυκείου. Η νέα πολιτική ηγεσία έχει καταργήσει μια σειρά από διατάξεις κατά την πρόσφατη θητεία της με στόχο να αποκαταστήσει τα προβλήματα καθώς και την έλλειψη προετοιμασίας της προηγούμενης κυβέρνησης. Μετά την κατάργηση των πράσινων σχολών (των τμημάτων στα οποία η εισαγωγή θα γινόταν χωρίς πανελλήνιες) η πολιτική ηγεσία φέρνει διάταξη που καταργεί τη διεξαγωγή απολυτηρίου με τη θέσπιση εξετάσεων που θα ορίζεται ανά ομάδες σχολείων, όπως οριζόταν από τον προηγούμενο νόμο. Οι μαθητές θα λαμβάνουν το απολυτήριό τους εξεταζόμενοι στα μαθήματα που ορίζονται και θα πρέπει να λάβουν τουλάχιστον 9,5 στον βαθμό τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου