Παπαχρήστου
Δ. Βασίλειος
Αιρετός
ΠΥΣΔΕ Σερρών
Το Ελληνικό Δημόσιο σχολείο ιδιαίτατα στις εσχατιές της πατρίδας μας
υπάρχει διότι υπάρχουν αυτοί ΟΙ ΑΦΕΡΕΓΓΥΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ απέναντι στο
Ελληνικό Κράτος.
Το κατατεθέν
νομοσχέδιο στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, από το υπουργείο παιδείας, με θέμα «Εθνική
Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων
Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες
διατάξεις» έχει συζητηθεί τόσο στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της βουλής όσο
και στην ολομέλεια της βουλής.
Έχει δε υπερψηφιστεί τόσο στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της βουλής όσο
και στην ολομέλεια επί της αρχής. Η ψήφιση του εν λόγω νομοσχεδίου θα
ολοκληρωθεί με την ονομαστική ψηφοφορία τριών άρθρων των βουλευτών την Πέμπτη
23 Ιανουαρίου 2020.
Οι
αντεγκλήσεις μεταξύ των ομιλητών εκπροσώπων των συμμετεχόντων πολιτικών
σχηματισμών στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, δεν έλειψαν κατά τη συζήτηση του εν λόγω
νομοσχεδίου.
Σημείο τριβής αποτέλεσε και το άρθρο 58 του ανωτέρω νομοσχεδίου
που αναφέρει τα εξής:
«Άρθρο 58 Τροποποίηση του άρθρου 62 του ν. 4589/2019
«Άρθρο 58 Τροποποίηση του άρθρου 62 του ν. 4589/2019
Στο άρθρο 62 του ν. 4589/2019 ύστερα από την
παράγραφο 5 προστίθεται νέα παράγραφος 5Α ως εξής:
«5Α. Εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. και
Ε.Β.Π., οι οποίοι διορίζονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους και δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και, μέσα σε
ένα έτος από τη δημοσίευση του ΦΕΚ διορισμού, παραιτούνται, αποκλείονται από
τους διορισμούς και τις προσλήψεις κατά το σχολικό έτος που διανύεται κατά την
ανακοίνωση του διορισμού και τα δύο επόμενα σχολικά έτη. Αν το τρίτο
έτος αποκλεισμού συμπίπτει με το πρώτο έτος ισχύος νέων πινάκων κατάταξης, τα
πρόσωπα που αποκλείονται μπορούν να διοριστούν ή προσληφθούν μόνο κατά το
δεύτερο έτος ισχύος των νέων πινάκων.»
Η υπουργός παιδείας
τοποθετούμενη για το άρθρο αυτό ανέφερε και το εξής:
«Και
ερωτώ:
αυτός
ο οποίος δεν εμφανίζεται δεν είναι αφερέγγυος
απέναντι στο ελληνικό κράτος; Τι θα γίνουν τα παιδιά, η κοινωνία που δεν έχουν
δάσκαλο;»
Το
ξαναδιαβάζεις, το ξαναψάχνεις και τελικά επιβεβαιώνεται ότι ναι δεν είναι λάθος
η είδηση.
Και
η αρχική, χρονικά συντομότατη έκπληξη, μετατρέπεται σε οργή και αγανάκτηση.
Η
πρώτη ανάγνωση της είδησης οδηγεί τον μεν αναγνώστη εκπαιδευτικό σε αμηχανία το
δε Έλληνα πολίτη που δε γνωρίζει τα της λειτουργίας της Ελληνικής Δημόσιας
Εκπαίδευσης σε καταγραυγή, αγανάκτηση και αποστροφή αυτών των Ελλήνων πολιτών,
δηλαδή των αναπληρωτών που δε στηρίζουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Και
ο εκπαιδευτικός σκέφτεται και μονολογεί δυνατά ή συνομιλεί με συνανθρώπους που
είτε γνωρίζουν είτε δε γνωρίζουν τα της Ελληνικής Εκπαίδευσης και αναρωτάται:
Είναι
δυνατόν πολιτικός και δη νομικός να χαρακτήρισε τους Έλληνες Πολίτες Αφερέγγυους απέναντι στο ελληνικό κράτος;
Η
κα Κεραμέως, η νομικός βρε αδελφέ, που προΐσταται του υπουργείου παιδείας, χαρακτηρίζει
απρόσεκτα, επιπόλαια, άκριτα, αλλά με θράσος και απαξιωτικά αφερέγγυους απέναντι στο ελληνικό κράτος εκείνους
τους εκπαιδευτικούς που δεν αποδέχονται το διορισμό τους ως αναπληρωτές.
Και
διερωτάσαι, η νομικός που έχει υφισταμένους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς,
γνωρίζει άραγε:
I.
τι
σημαίνει αναπληρωτής εκπαιδευτικός;
II.
Για
ποιο λόγο δεν αποδέχεται το διορισμό του όταν αυτοβούλως έχει υποβάλλει αίτηση
για διορισμό ως αναπληρωτής;
III.
Ότι
για να ζήσει ο υποψήφιος αναπληρωτής και οικογένειά του πρέπει να εργαστεί έως
ότου προσληφθεί;
IV.
Ότι
δεν μπορεί να παραμένει άνεργος ο υποψήφιος αναπληρωτής έως ότου αποφασίσει το
ελληνικό δημόσιο να συντονιστεί για να τον καλέσει αλλά και να αποδεχθεί το
διορισμό του;
V.
Ότι
εφόσον έχει παρέλθει σημαντικό χρονικό διάστημα από την έναρξη του σχολικού
έτους ο υποψήφιος αναπληρωτής έχει ήδη βρει εργασία για να μπορέσει, κυρία
πολιτική προϊσταμένη του υπουργείου παιδείας, να ζήσει και επομένως δεν μπορεί
να παραιτηθεί για να εργαστεί για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα ως εκπαιδευτικός
σε σχολική μονάδα μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους και εκ νέου να βρεθεί στο
ταμείο ανεργίας και να συνεχίζεται ο φαύλος αυτός κύκλος;
VI.
Τη
δυσκολία να εργαστείς, οψέποτε καταστεί ανάγκη, εκτός του κλεινού άστεως;
VII.
Τι
σημαίνει να αφήνεις την οικογένειά σου για να εργαστείς στις εσχατιές της
Ελλάδας
VIII.
Αν
μπορεί ο προσληφθείς αναπληρωτής να ζήσει αξιοπρεπώς σε περιοχές μακρά από τον
τόπο των συμφερόντων του
IX.
Ότι
μπορεί να διατηρεί και να συντηρεί πέραν του ενός σπιτιού
X.
Ότι
πιθανόν κάθε χρόνο να εργάζεται σε άλλο σχολείο και σε άλλο σημείο της πατρίδας
XI.
Ότι
πιθανόν κάθε χρόνο πρέπει να βρίσκεται σε αναζήτηση οικήματος για να διαμείνει
XII.
Να
βρίσκεσαι κάθε χρόνο με μία βαλίτσα στο χέρι
Και
άλλα πολλά πολλά !!!
Και
αυτός χαρακτηρίζεται αφερέγγυος έναντι του Ελληνικού Κράτους;
Την
έχουν ενημερώσει, γιατί εκ των πραγμάτων φαίνεται ότι δε γνωρίζει, τι σημαίνει να είσαι αναπληρωτής και επίσης
πως ο αναπληρωτής διαβιεί;
Όταν
μίλησε για αφερεγγυότητα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών γνώριζε τα ανωτέρω ή ευρισκόμενη
στη γυάλα των βορείων προαστίων των Αθηνών δε τα γνώριζε και εάν δεν τα γνώριζε
δεν έπρεπε να ρωτήσει να ενημερωθεί ή μήπως τα γνώριζε και της ξέφυγαν τα λόγια
αυτά ή τέλος τα γνώριζε όλα αυτά αλλά επί τούτου τα εξεστόμισε;
Αφού
λοιπόν χαρακτηρίζει αφερέγγυο, απέναντι
στο ελληνικό κράτος, τον Έλληνα εκπαιδευτικό που δεν αποδέχεται το διορισμό
του θεωρείται δεδομένο για την ίδια ότι
το Ελληνικό Κράτος είναι φερέγγυο έναντι των πολιτών του και δη των
εκπαιδευτικών.
Είναι
φερέγγυο δηλαδή το ελληνικό κράτος και συγκεκριμένα το υπουργείο παιδείας άρα
και οι πολιτικοί προϊστάμενοι του όταν:
1.
Στις προκηρύξεις για μόνιμο διορισμό δεν έχουν ανακοινωθεί κενά για τους
κλάδους της γενικής παιδείας ενώ ανακοινώθηκαν κενά για την ειδική αγωγή.
2.
Δε
γνωρίζουμε πως προέκυψαν τα ανακοινωθέντα κενά, της ειδικής αγωγής, στην υπ’
αριθμ. 197948/Ε1 ΚΥΑ Υπουργών
Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 4597/Β΄/13-12-2019.
3.
Για την
ανακοίνωση των παραπάνω κενών δεν εφαρμόστηκε το άρθρο 7 του Ν 3848/2010 που
αναφέρεται στον Προγραμματισμό πλήρωσης θέσεων
4.
Έχουν ανακοινωθεί τα παραπάνω κενά της ειδικής αγωγής χωρίς να έχουν
προηγηθεί οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών, οι πιθανές μετατάξεις όπως σαφώς
αναφέρεται η διαδικασία και στο άρθρο 64 του Ν. 4589/2019
A.
Άρθρο 64
«Μετατάξεις εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
…Οι
μετατάξεις του παρόντος άρθρου διενεργούνται μετά τις μεταθέσεις των
εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και
μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού
Προσωπικού (Ε.Β.Π.). Κατά τα λοιπά, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 69, 70
και 73 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α΄26).».
B.
Και στην εφαρμοστική εγκύκλιο του Υπουργείου
με αριθμ. Πρωτ. : 196587/E2/ 11-12-2019:
«Με το
παρόν σας ενημερώνουμε ότι, σε εφαρμογή του άρθρου 64 του Ν.4589/2019 (ΦΕΚ 13
Α΄), μετά και την ολοκλήρωση της
διαδικασίας των μεταθέσεων του Εκπαιδευτικού Προσωπικού Π.Ε και Δ.Ε. καθώς
και των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ της Ειδ. Αγωγής έτους 2020, θα εκδοθεί εγκύκλιος στην
οποία θα καθορίζονται ο χρόνος και ο
τρόπος υποβολής των αιτήσεων μετάταξης:…»
5.
Η Προκήρυξη 2ΓΕ/2019 της 24ης Δεκεμβρίου 2019 με θέμα:
για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά
προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, υποψήφιων εκπαιδευτικών
Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης κατηγορίας Π.Ε.
Στο τέλος
του κεφαλαίου Ε’ αναφέρει:
«ότι οι πίνακες κατάταξης για
διορισμό και για προσλήψεις αναπληρωτών θα
ισχύσουν για τα τρία σχολικά έτη…»
Και έρχεται σε πλήρη
αντίθεση με την
παράγραφο 1 του άρθρου54 του Ν.4589/2019
«1. Το Α.Σ.Ε.Π.
προκηρύσσει και διενεργεί κάθε δύο
(2) σχολικά έτη…»
Το υπουργείο δηλαδή ακυρώνει τον νόμο και επιτάσσει την μη τροφοδότηση των τελικών πινάκων με νέα
στοιχεία έστω και εάν
·
αλλάξει
η οικογενειακή κατάσταση ενός υποψηφίου εκπαιδευτικού π.χ. αποκτήσει τέκνο,
·
καταστεί
πολύτεκνος ή
·
εμφανιστεί
ασθένεια του ιδίου ή του/της συζύγου του ή
·
του
τέκνου του ή
·
αν
αποκτήσει ένα επιπλέον μοριοδοτούμενο προσόν ( μεταπτυχιακό τίτλο ή τίτλο
σπουδών ή ξένης γλώσσας κτλ);
6.
Δεν
είναι έτοιμο να καταθέσει νομοσχέδιο για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης
μολονότι επανειλημμένως η πολιτική ηγεσία έχει δεσμευθεί ότι θα κατατεθεί
7.
Τα σχολεία μέχρι και το Δεκέμβριο δεν μπορούν να βρούν τα βηματισμό τους;
Αφού:
Δεν υλοποιείται από την έναρξη του σχολικού έτους δηλαδή το
Σεπτέμβριο η μαθητεία με δέσμευση του αντίστοιχου εκπαιδευτικού δυναμικού ενώ η
μαθητεία «τρέχει» και το καλοκαίρι και οι διοικούντες τα ΕΠΑΛ αγωνίζονται για
να αναδείξουν θέσεις σε δημόσιους φορείς και σε ιδιωτικές επιχειρήσεις.
Ενώ έχει σκοπό το υπουργείο να υλοποιήσει προγράμματα
ενισχυτικής διδασκαλίας, παράλληλης στήριξης, προγράμματα ΜΝΑΕ, προγράμματα
ΔΥΕΠ, ΖΕΠ δεν τα υλοποιεί όλα εξ αρχής δηλαδή με την έναρξή του σχολικού έτους
αλλά σταδιακά;
8. Στις εκπαιδευτικές ιστοσελίδες προσφάτως
υπήρξε η εξής δημοσιοποίηση:
“Αλαλούμ” με τα
«integrated master» -Άλλα είπε η υπουργός άλλα έκανε ο υφυπουργός
Ο υφ. Παιδείας έστειλε
τα 8 τμήματα του ΠΑΔΑ κι ένα του Παν. Ιωαννίνων στην ΑΔΙΠ η οποία “κωλύεται” να
συνεδριάσει
9.
Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ την 8η
Ιανουαρίου 2020 με θέμα:
«Διαμαρτυρία της ΟΛΜΕ για την αδικία που
υφίσταται ο κλάδος ΠΕ78»
μεταξύ
άλλων αναφέρει:
«Στις συναντήσεις μας υπήρξε από
πλευράς σας υπόσχεση αλλά και δέσμευση πως το μείζον αυτό πρόβλημα θα λυθεί με
νομοθετική ρύθμιση. Σε όλες τις συναντήσεις υπήρξε παραδοχή από μέρους σας για
το άδικο που υφίσταται ο κλάδος ΠΕ78(Κοινωνικών Επιστημών). Η βασική δέσμευση
από μέρους σας ήταν πως σε καμία περίπτωση δεν θα εκδοθεί η προκήρυξη που αφορά
σε διορισμούς και προσλήψεις στη Γενική Εκπαίδευση ΠΡΙΝ την ψήφιση τροπολογίας
για τη λύση του μείζονος αυτού προβλήματος. Με έκπληξη στις 24/12/2019,
Παραμονή Χριστουγέννων, είδαμε το ΦΕΚ της Προκήρυξης που αφορούσε στους
διορισμούς και προσλήψεις στη Γενική Εκπαίδευση. Χωρίς την ψήφιση της
αναμενόμενης τροπολογίας για την οποία πάμπολλες φορές υπήρξε δέσμευση από
μέρους σας οι απόφοιτου Ε.Κ.Π. του ΠΑ.ΜΑΚ. συνεχίζουν να εντάσσονται άλογα και
παράδοξα στον κλάδο ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών!
Τα ερωτήματα που εγείρονται με αυτή τη στάση της Ηγεσίας του
Υπουργείου πολλά! Πώς μπορεί στα πλαίσια του διαλόγου και της καλής συνεργασίας
η Ομοσπονδία μας να βασιστεί σε υποσχέσεις και δεσμεύσεις, όταν αυτές δεν
γίνονται ΠΡΑΞΗ;»
10.
Όταν
για την 30η Ιανουαρίου, δηλαδή την ημέρα που εορτάζουν τα γράμματα
και τιμώνται οι προστάτες αυτών, υπάρχουν τρεις επίσημες ανακοινώσεις επί του
θέματος αυτού όπου η υπουργός ακυρώνει την υφυπουργό του
11.
Για
θέματα υπηρεσιακών μεταβολών ανακοινώνεται στο προς ψήφιση κατατεθέν νομοσχέδιο
η διάταξη για τους πολυτέκνους χωρίς κανείς να γνωρίζει περί τούτου και την
επομένη στο υπουργείο ανακοινώνεται, για τα μάτια του κόσμου, η πρώτη συνάθροιση
των αποτελούντων την επιτροπή του υπουργείου παιδείας που πρόκειται να ασχοληθεί,
αν θα ασχοληθεί, με τα υπηρεσιακά θέματα
12.
Οι
μαθητές της Β λυκείου δε γνωρίζουν με ποιο τρόπο θα εισαχθούν στην γθμια
εκπαίδευση
13.
Η
παρούσα πολιτική ηγεσία διατηρεί το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ λυκείου για να μην
αιφνιδιαστούν οι μαθητές και οι γονείς, όπως επανειλημμένως ανακοίνωσε προς
κάθε κατεύθυνση η υπουργός, αλλά οι διευκρινίσεις επί της διδακτέας ύλης και
του τρόπου εξετάσεων μέχρι και Δεκέμβριο του 2019 αποστέλλονταν
14.
Τόσο
η υπουργός όσο και η υφυπουργός δέχονται ότι οι αναπληρωτές που υπηρέτησαν σε
δυσπρόσιτα σχολεία πρέπει να λαμβάνουν τα διπλά μόρια αλλά δεν προβαίνει το
υπουργείο παιδείας σε αλλαγή επί της προκήρυξης διορισμού των εκπαιδευτικών για
να τους προσμετρηθούν αλλά θα ισχύσει από εδώ και πέρα!!!
Είναι
δεδομένο ότι υπάρχουν και άλλα πάρα πολλά που οδηγούν στο συμπέρασμα ότι
αφερέγγυο σε όλες τις εκφάνσεις του είναι το υπουργείο.
Το Ελληνικό
Δημόσιο σχολείο ιδιαίτατα στις εσχατιές της πατρίδας μας υπάρχει διότι υπάρχουν
αυτοί, πώς τους είπατε κυρία υπουργέ, ΟΙ ΑΦΕΡΕΓΓΥΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ προς το
Ελληνικό Κράτος.
Αυτοί που
καταθέτουν τη ψυχή τους
Αυτοί που
μάλλον δεν τους γνωρίζετε
Ναι οι
αφερέγγυοι αυτοί εκπαιδευτικοί δέχονται ως κατακλυσμό τη φερεγγυότητα του
ελληνικού κράτους!!!
Επιστρέφουμε
το χαρακτηρισμό στην υπουργό και ζητούμε αφού μελετήσει όλα τα ανωτέρω να
ζητήσει συγγνώμη και να προσπαθήσει να τα βελτιώσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου