Τίτλος Πράξης: "Επιμόρφωση σε πρακτικές
υποστήριξης των μαθητών και των μαθητριών στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης
Διδασκαλίας (ΔΔ)"
(MIS) 5032906
Υπεύθυνη: Αθηνά Δάντη
Ημερομηνία έναρξης : 01/03/2019
Hμερομηνία λήξης : 30/06/2022
Aντικείμενο της Πράξης: Η Πράξη «Επιμόρφωση σε
πρακτικές υποστήριξης των μαθητών και των μαθητριών στο πλαίσιο της
Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας (ΔΔ)» , με Κωδικό ΟΠΣ 5032906τ tου Ε.Π.
«Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020»με
τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό
Ταμείο), έχει ως αντικείμενο την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της
πρωτοβάθμιας (συμπεριλαμβανομένης της προσχολικής) και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
σε πρακτικές υποστήριξης των μαθητών και των μαθητριών στο πλαίσιο της
Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας, με στόχο την ανταπόκριση στην ετερογένεια των
εκπαιδευτικών αναγκών, όλων ανεξαιρέτως των μαθητών και των μαθητριών.
Στόχοι:
- Η βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος
- Η ικανοποίηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών σε θέματα και διαστάσεις της διαφοροποιημένης προσέγγισης της διδασκαλίας
- Η ανταπόκριση στην ετερογένεια των εκπαιδευτικών αναγκών όλων των μαθητών/-τριών και η υποστήριξη τους με την ανάπτυξη πρακτικών διαφοροποίησης του μαθησιακού και κοινωνικού περιβάλλοντος της τάξης
- H μείωση της σχολικής αποτυχίας και της σχολικής διαρροής.
Πορεία Υλοποίησης: Η επιμόρφωση θα πραγματοποιηθεί σε
3 Φάσεις. Κατά την Α’ φάση θα επιμορφωθούν 126 πολλαπλασιαστές/-τριες (στελέχη
εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί αυξημένων τυπικών προσόντων κλπ) οι οποίοι/-ες κατά
τη Β’ φάση θα επιμορφώσουν 3.150 εκπαιδευτικούς ως επιμορφωτές/-ώτριες των
εκπαιδευτικών. Οι επιμορφωτές/-ώτριες θα επιμορφώσουν τον κύριο όγκο των 21.750
εκπαιδευτικών σε όλες της εκπαιδευτικές περιφέρειες της χώρας κατά την Γ’ φάση.
Η επιμόρφωση θα πραγματοποιηθεί δια ζώσης και εξ αποστάσεως.
Παραδοτέα: α) Εκπόνηση και συγκέντρωση επιμορφωτικού
- υποστηρικτικού υλικού, -εγχειρίδιο, ενημερωτικά έντυπα, πρωτόκολλα, σενάρια,
παραδείγματα, διαφάνειες-, το οποίο θα περιλαμβάνει το θεωρητικό πλαίσιο, τη
διαδικασία εφαρμογής της ΔΔ στο σχολείο, τις μεθόδους αξιολόγησης, τις
στρατηγικές και τα μέσα διαφοροποίησης της διδασκαλίας για την ικανοποίηση των
αναγκών όλων των μαθητών/μαθητριών,
β) Εκπόνηση Οδηγού για την υποστήριξη & παρακολούθηση της επιμόρφωσης, γ) Εκπόνηση Οδηγού για την καθοδήγηση των 126 πολλαπλασιαστών/-στριών-εργαστηριακό υλικό,
δ) Εκπόνηση Οδηγού για την καθοδήγηση των 3.150 επιμορφωτών/-τριών των εκπαιδευτικών-εργαστηριακό υλικό, ε) Εκπόνηση ειδικού φακέλου με επιμορφωτικό υλικό για την εκπαίδευση μαθητών και μαθητριών Ρομά, στ) Εκπόνηση ειδικού-επιμορφωτικού υλικού για τη διαφοροποίηση του κοινωνικού περιβάλλοντος της σχολικής τάξης (αξιοποίηση της δυναμικής της ομάδας, διαχείρισης των σχέσεων, κλπ.).
β) Εκπόνηση Οδηγού για την υποστήριξη & παρακολούθηση της επιμόρφωσης, γ) Εκπόνηση Οδηγού για την καθοδήγηση των 126 πολλαπλασιαστών/-στριών-εργαστηριακό υλικό,
δ) Εκπόνηση Οδηγού για την καθοδήγηση των 3.150 επιμορφωτών/-τριών των εκπαιδευτικών-εργαστηριακό υλικό, ε) Εκπόνηση ειδικού φακέλου με επιμορφωτικό υλικό για την εκπαίδευση μαθητών και μαθητριών Ρομά, στ) Εκπόνηση ειδικού-επιμορφωτικού υλικού για τη διαφοροποίηση του κοινωνικού περιβάλλοντος της σχολικής τάξης (αξιοποίηση της δυναμικής της ομάδας, διαχείρισης των σχέσεων, κλπ.).
Η Πράξη
συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό
Ταμείο - ΕΚΤ) στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου
Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου