ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΥΝΘΕΤΟΥΜΕ ΔΡΟΥΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ
ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΔΕ ΔΥΝΑΜΗ ΕΥΘΥΝΗΣ & ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
• Αύξηση Δαπανών για την Παιδεία. Κάλυψη κενών με Μόνιμους σε Γενική και Ειδική Αγωγή.ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΔΕ ΔΥΝΑΜΗ ΕΥΘΥΝΗΣ & ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
• Αξιοκρατικό σύστημα διορισμών Μονίμων, που να λαμβάνει σοβαρά υπόψη την προϋπηρεσία.
• Εξίσωση Εργασιακών δικαιωμάτων Αναπληρωτών με αυτά των Μονίμων Εκπαιδευτικών.
• Μείωση μαθητών ανά τμήμα. Όχι στη συγχώνευση Σχολικών Μονάδων.
• Να μη μετακινούνται οι εκπαιδευτικοί σε περισσότερα από δύο σχολεία. Για καθένα πάνω από (2) να μειώνεται το διδακτικό ωράριο.
• Οικονομική Αναβάθμιση, Εκπαιδευτικό Μισθολόγιο. Αποδοχές στον ευρωπαϊκό Μέσο Όρο.
• Ανάκτηση των εισοδηματικών απωλειών επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.
• Ξεπάγωμα και Απόδοση όλων των μισθολογικών ωριμάνσεων
• Δίκαιο ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό σύστημα, να υπηρετεί τους εργαζόμενους, να διασφαλίζει και να ανταποδίδει τις εισφορές τους.
• Ιδιοκτησία των Εισφορών μας. Αναγνώριση της ιδιαιτερότητας του εκπαιδευτικού επαγγέλματος. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας και το 60ο έτος της ηλικίας.
• Κατάργηση των αυξήσεων ασφαλιστικών εισφορών επικουρικών ταμείων που μειώνουν το διαθέσιμο εισόδημα και δεν ανταποδίδονται στη σύνταξη.
• Ελάχιστη ανταπόδοση των επικουρικών το διπλάσιο των εισφορών μας προσαυξημένο τουλάχιστον 2% ως επενδυτική απόδοση.
• Αξιοπρεπή Υγειονομική Περίθαλψη. Πλήρη κάλυψη Υγειονομικής Δαπάνης.
• Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
• Πλήρη αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκτός Δημοσίου.
• Να μην ανατίθενται (Αντιδεοντολογικά) ΕΔΕ σε εκλεγμένα μέλη ΔΣ ΕΛΜΕ.
• Επαναφορά των εργασιακών δικαιωμάτων των Υπευθ. Εργαστηρίων.
• Σύγχρονη Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση, ισότιμη της Γενικής.
• Να μην Αλλάζουν διαρκώς & χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση οι αναθέσεις των μαθημάτων.
• Συγγραφή κατάλληλων εγχειριδίων για όλα τα μαθήματα. Κατάργηση των αποφάσεων Γαβρόγλου - Φίλη για το μάθημα των Θρησκευτικών.
• Κατάργηση διαβάθμισης μαθημάτων. Κατάργηση τρίτων Αναθέσεων
• Στελέχωση όλων των θέσεων ευθύνης, αξιοκρατικά, με εκπαιδευτικούς.
• Αξιοκρατία και Διαφάνεια στην επαγγελματική εξέλιξη.
• Στελέχωση Σχολείων με Διοικητικό και Επικουρικό προσωπικό.
• Συστηματική ΔΩΡΕΑΝ επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών.
• Σχολή Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και Στελεχών.
• Θεσμική θωράκιση και ουσιαστική στήριξη του Εκπαιδευτικού ως Λειτουργού της Παιδείας.
ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ – ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ
Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΥΝΘΕΤΟΥΜΕ ΔΡΟΥΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ
ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΔΕ ΔΥΝΑΜΗ ΕΥΘΥΝΗΣ & ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ
Δ. Α. Κ. Ε. –
Καθηγητών Δ. Ε.
ΕΚΛΟΓΕΣ για Δ.Σ. Β΄ ΕΛΜΕ Ανατ.
Αττικής
Τρίτη 28 - 01 - 2020
(Γ. Συνέλευση: 09.30 έως
12.30. Εκλογές: 13.00 έως 19.00)
Υποψήφιοι για Δ.Σ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΩΣΤΑΣ 2ο ΓΕΛ Κηφισιάς
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙ ΚΛΑΙΡ 3o ΓΕΛ Αμαρουσίου
ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 1ο Γυμ,Κηφ/ΥΠΑΙΘ
ΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΑΝΤΡΑ 1ο Γυμν. Κηφισιάς
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ ΝΙΚΟΛ 2ο Γυμν, Αμαρουσίου
ΖΩΙΟΠΟΥΛΟΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ Γυμν. Δροσιάς
ΚΑΚΑΒΙΤΣΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ 2ο ΕΠΑΛ Αμαρουσίου
ΚΑΡΛΑΥΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ 1ο ΕΠΑΛ Αμαρουσίου
ΚΑΣΑΠΟΓΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ 1ο ΕΠΑΛ Αμαρουσίου
ΚΟΡΝΙΩΤΑΚΗ ΒΙΟΛΕΤΑ 1ο Γυμν. Πεύκης
ΚΟΤΣΙΦΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ 1ο ΓΕΛ Πεύκης
ΜΑΝΤΕΛΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ Κ.Υ. ΥΠΑΙΘ
ΜΑΝΤΖΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΓΕΛ Αναβρύτων
ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ 3ο Γυμν. Κηφισιάς
ΜΑΧΑΙΡΑ ΜΑΛΑΜΑ- ΜΙΝΑ 3ο Γυμν. Κηφισιάς
ΜΩΚΟΥ ΑΛΙΝΑ 1ο Γυμν. Πεύκης
ΝΤΑΛΛΑ ΓΕΩΡΓΙΑ 1ο ΕΠΑΛ Αμαρουσίου
ΠΑΟΥΛΙΝΟ ΕΛΠΙΔΑ Γυμν. Ν. Ερυθραίας
ΠΟΥΛΙΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Γυμν. Άνοιξης
ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ 9ο ΓΕΛ
Αμαρουσίου
ΤΑΟΥΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΠΑΛ Αναβρύτων
ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ Γυμν. Ν. Ερυθραίας
ΧΑΡΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 5ο Γυμν. Αμαρουσίου
Yποψήφιοι για Ε. Ε.
ΓΟΥΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΛ Αναβρύτων
ΜΑΚΕΛΛΑΡΑΚΗ ΝΑΤΑΣΑ 3ο ΣΕΚ Αμαρουσίου
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2020
OI ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ Δ.Α.Κ.Ε.
ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε.
Α. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Το νέο σχολικό έτος ξεκίνησε με πολλά
προβλήματα. Η νέα κυβέρνηση, παρά την αντίθετη άποψη της ΟΛΜΕ, προχώρησε στην
εφαρμογή του νόμου Γαβρόγλου για τα Λύκεια. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είχε από νωρίς επισημάνει ότι η υλοποίηση του
νόμου Γαβρόγλου θα ήταν επιζήμια για την ομαλή λειτουργία των Λυκείων. Δυστυχώς δικαιωθήκαμε στις προβλέψεις
μας. Παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των προσληφθέντων αναπληρωτών ήταν ο
μεγαλύτερος τα τελευταία χρόνια, λόγω της εφαρμογής του νόμου Γαβρόγλου, μέχρι
τις αρχές Νοεμβρίου τα κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έφταναν τα 2.000. Κύριος
λόγος για αυτά τα κενά ήταν η δημιουργία τεσσάρων Ομάδων Προσανατολισμών και τα
επτάωρα μαθήματα στην Γ΄ Λυκείου. Όσο δε αφορά τους εκπαιδευτικούς στόχους του
νόμου Γαβρόγλου, φοβούμαστε ότι σε βάθος χρόνου θα δικαιωθούμε και σε αυτόν τον
τομέα. Θετικό θεωρείται το γεγονός ότι διασώθηκε η συντριπτική πλειοψηφία των
ολιγομελών τμημάτων τόσο στα ΓΕ.Λ., όσο και στα ΕΠΑΛ χάρις και στις προσπάθειες
των συνδικαλιστών της ΔΑΚΕ. Στο επόμενο διάστημα περιμένουμε τις νομοθετικές
πρωτοβουλίες της νέας κυβέρνησης, με τις οποίες θα δώσει το στίγμα της
πολιτικής της. Σε κάθε περίπτωση η ΔΑΚΕ
Καθηγητών Δ.Ε θα στηρίξει κάθε πρωτοβουλία προς όφελος της εκπαίδευσης και των
εκπαιδευτικών, αλλά και θα σταθεί απέναντι σε κάθε ρύθμιση που θα έχει
αντιεκπαιδευτικό προσανατολισμό.
Β. ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ Δ.Α.Κ.Ε.
α. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
Τα τελευταία εννέα χρόνια οι εκπαιδευτικοί
υπέστησαν σοβαρότατες οικονομικές απώλειες στους μισθούς τους, ενώ είδαν να
καταργούνται στο Δημόσιο τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, καθώς και το επίδομα
αδείας. Οι εκπαιδευτικοί είναι οι
χειρότερα αμειβόμενοι δημόσιοι υπάλληλοι.
Η
κυβέρνηση επιβάλλεται να πάρει μέτρα
αναπλήρωσης των μισθολογικών απωλειών της εννιαετίας.
Διεκδικούμε:
·
Αύξηση
στους βασικούς μισθούς με πρώτο βήμα το ξεπάγωμα του μισθολογίου για τη διετία
2016 -2017.
·
Επαναφορά
των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και του επιδόματος αδείας.
·
Εκπαιδευτικό
Μισθολόγιο.
Β. ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ
Με τον νόμο Κατρούγκαλου επιβλήθηκαν
απαράδεκτες αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις που προβλέπουν την αύξηση των ορίων
ηλικίας και τη μείωση των συντάξεων. Είναι προφανές ότι καμία μέριμνα δεν ελήφθη για τους εκπαιδευτικούς, ούτε αναγνωρίστηκε η
ιδιαιτερότητα του εκπαιδευτικού επαγγέλματος. Με τις ρυθμίσεις της κυβέρνησης
του ΣΥΡΙΖΑ, 65χρονοι εκπαιδευτικοί καλούνται να διδάξουν τα εγγόνια
τους.
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών απαιτεί:
·
Αναγνώριση
της ιδιαιτερότητας του εκπαιδευτικού επαγγέλματος.
·
Πλήρη
σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας και το 60ο έτος της ηλικίας.
·
Αξιοπρεπείς
συντάξεις για τους εκπαιδευτικούς.
Γ. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ
Οι
κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ αδράνησαν πλήρως στο ζήτημα της ασφαλιστικής μας
κάλυψης. Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει ιατρική περίθαλψη, παρά τις υψηλές ασφαλιστικές
εισφορές που καταβάλλουμε μηνιαίως. Οι εκπαιδευτικοί
υποχρεώνονται να πληρώνουν τους ιατρούς
που επισκέπτονται. Ταυτόχρονα τα φάρμακα έχουν ακριβύνει και η συμμετοχή στη
φαρμακευτική περίθαλψη έχει αυξηθεί. Η κατάσταση στα κρατικά νοσοκομεία θυμίζει
τριτοκοσμική χώρα.
Απαιτούμε από τη νέα κυβέρνηση:
·
Πλήρη
ιατρική, φαρμακευτική και νοσηλευτική κάλυψη.
Δ. ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες, οι κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ επέβαλαν τριετές
πάγωμα των μόνιμων διορισμών. Στο διάστημα αυτό ακούσαμε εξαγγελίες για
χιλιάδες μόνιμους διορισμούς από όλους τους Υπουργούς Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ,
εξαγγελίες που απεδείχθησαν κενές περιεχομένου.
Στο τέλος της κυβερνητικής της θητείας, η
κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, προχώρησε τη διαδικασία για 4.500 μόνιμους διορισμούς
στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, εξαιρώντας τη Γενική Εκπαίδευση, γεγονός που
είναι απαράδεκτο. Η νέα κυβέρνηση προχωρά τη διαδικασία με ρυθμούς χελώνας,
ενώ εξήγγειλε μηδενικούς διορισμούς για
τη Γενική Εκπαίδευση το Σεπτέμβριο του 2020.
·
Η ΔΑΚΕ απαιτεί:
·
Ολοκλήρωση
της διαδικασίας μόνιμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση το
συντομότερο δυνατόν.
·
Μόνιμους
διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση τον Σεπτέμβριο του 2020, προκειμένου να
καλυφθούν τα υπάρχοντα κενά.
·
Νέο
σύστημα διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών, που θα λαμβάνει σοβαρά υπόψη την
προϋπηρεσία των αναπληρωτών
Ε. ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Τα τελευταία εννιά χρόνια οι διορισμοί στη
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι μηδενικοί. Μοναδικές εξαιρέσεις:
·
Ο μόνιμος διορισμός των
διοριστέων του ΑΣΕΠ του 2008, ύστερα από δικαστική απόφαση.
·
Η πρόσληψη συναδέλφων που
δικαιώθηκαν στη δικαστική διένεξη τους με το Υπουργείο Παιδείας.
Η
πολιτική μηδενικών διορισμών, που ακολούθησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις οδήγησε
στην κάλυψη των αυξανόμενων κενών με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, λόγω και της
αθρόας συνταξιοδότησης των μονίμων.
Το σχολικό έτος 2017 - 2018,
7.500 αναπληρωτές υπηρέτησαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,
ενώ 1.000 κενά εκπαιδευτικών δεν καλύφθηκαν ποτέ. Το σχολικό έτος 2018 – 19, οι αναπληρωτές ξεπέρασαν τις 9.500. Το
τρέχον σχολικό έτος (2019 – 2020) αυξήθηκαν οι ανάγκες για αναπληρωτές. Πολλοί δήλωσαν παραίτηση, γιατί αφενός μεν το κόστος διαβίωσης στις τουριστικές
περιοχές ήταν απαγορευτικό για αυτούς και αφετέρου καταργήθηκαν με απόφαση του Γαβρόγλου οι προνομιακές ρυθμίσεις που
αφορούσαν τους αναπληρωτές που υπηρετούν στα δυσπρόσιτα. Πολλοί αναπληρωτές
εργάζονται σε τουριστικές περιοχές υψηλού κόστους διαβίωσης.
Απαιτούμε:
·
Μόνιμο
διορισμό των αναπληρωτών, σύμφωνα με τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες
στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
·
Προσλήψεις
αναπληρωτών μόνο για τις έκτακτες ανάγκες.
·
Χορήγηση
ειδικού επιδόματος σε μόνιμους και αναπληρωτές που υπηρετούν σε
τουριστικές περιοχές υψηλού κόστους διαβίωσης.
τουριστικές περιοχές υψηλού κόστους διαβίωσης.
·
Εξίσωση
των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων.
·
Επαναφορά
των προνομιακών ρυθμίσεων για τους αναπληρωτές που υπηρετούν
στα δυσπρόσιτα.
στα δυσπρόσιτα.
ΣΤ. ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Οι μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών,
και ο περιορισμός των διαθέσιμων κονδυλίων για την κάλυψη των πραγματικών κενών
οδήγησε τα τελευταία χρόνια στην επικράτηση ενός εφιαλτικού τοπίου στη
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα:
·
Καθιερώθηκε η τρίτη ανάθεση
καθηκόντων, σύμφωνα με την οποία οι καθηγητές
υποχρεώνονται να διδάξουν επιπλέον
γνωστικά αντικείμενα, τα οποία πλημμελώς έχουν διδαχθεί στα Πανεπιστήμια.
·
Είναι σύνηθες φαινόμενο να μετακινούνται καθηγητές σε δύο έως πέντε
σχολεία για την κάλυψη του διδακτικού τους ωραρίου.
·
Αυξήθηκε
η γραφειοκρατία λόγω του ασφυκτικού ελέγχου της
εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας. Το επιπρόσθετο αυτό έργο το έχουν
επωμιστεί κατά αποκλειστικότητα οι εκπαιδευτικοί λόγω έλλειψης γραμματειακής
στήριξης.
·
Τέθηκαν
απαράδεκτοι περιορισμοί στην οικονομική αποζημίωση
των μετακινούμενων εκπαιδευτικών σε περισσότερα του ενός σχολεία.
Η ΔΑΚΕ απαιτεί:
·
Να
μη μετακινούνται οι εκπαιδευτικοί σε πάνω από δύο σχολεία.
·
Να
σταματήσει η διαρκής και χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση αλλαγή στις αναθέσεις
των μαθημάτων.
·
Να
υπάρχει ακώλυτη οικονομική αποζημίωση των μετακινούμενων εκπαιδευτικών.
·
Γραμματειακή
κάλυψη των σχολείων.
Ζ. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε σε ένα
πρωτοφανές πογκρόμ των μη αρεστών κατά τη
διαδικασία κρίσεων για τους
Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και τους Περιφερειακούς Διευθυντές. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών κατήγγειλε την επιβολή του
κομματικού κράτους του ΣΥΡΙΖΑ στον χώρο της εκπαίδευσης. Καλούμε τη νέα
κυβέρνηση να προχωρήσει στην ψήφιση ενός νέου ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου
για τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης.
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών προτείνει:
Ίδρυση
Σχολής Στελεχών της Εκπαίδευσης. Η είσοδος θα πραγματοποιείται κατόπιν
εξετάσεων και υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ. Οι απόφοιτοι αυτής της Σχολής θα
γίνονται Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Η. ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Παρά τις εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ, στα τέσσερα
χρόνια της διακυβέρνησης της χώρας η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών παρέμεινε
ανενεργή. Θεωρούμε απαραίτητη την
επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, προκειμένου αυτοί να ανταποκριθούν στις σύγχρονες
συνθήκες. Καλούμε τη νέα κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα τη διαδικασία
επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών:
Για το σκοπό αυτό προτείνουμε:
·
Ίδρυση
Σχολής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί που θα επιλέγονται, θα απαλλάσσονται
από τα διδακτικά τους καθήκοντα.
·
Αξιοποίηση
των κοινοτικών πόρων.
Θ. ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ
Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τον νόμο Γαβρόγλου
αποφάσισε να «εκσυγχρονίσει» το
Λύκειο. Με τον ισχύοντα νόμο:
·
Καταργήθηκε η Γενική Παιδεία
και φροντιστηριοποιήθηκε η Γ΄ Λυκείου.
·
Υποβαθμίστηκαν σειρά
μαθημάτων.
·
Εξοβελίστηκαν μαθήματα που
δεν ταίριαζαν στην «αισθητική» του
ΣΥΡΙΖΑ, όπως τα Λατινικά και η Ιστορία Γενικής Παιδείας.
·
Πλήττεται το αδιάβλητο των
Πανελλαδικών Εξετάσεων με την προσμέτρηση του βαθμού του απολυτηρίου.
·
Παραδίδονται οι
εκπαιδευτικοί βορά στις διαθέσεις της τοπικής κοινωνίας, αφού θεοποιείται η βαθμοθηρία.
·
Περιορίζονται οι επιλογές
των μαθητών για τα ΑΕΙ.
Η κυβέρνηση της Νέας
Δημοκρατίας, παρά τις διαφωνίες της, αποφάσισε να εφαρμόσει τον καταστροφικό
νόμο Γαβρόγλου. Τα πρώτα αποτελέσματα αυτής της
εφαρμογής φάνηκαν με τις μεγάλες ελλείψεις εκπαιδευτικών, που ο νόμος αυτός δημιούργησε, ενώ οι
εκπαιδευτικές παρενέργειες από την εφαρμογή του νόμου θα φανούν στο επόμενο
διάστημα.
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε δηλώνει ότι θα αγωνιστεί, για να καταργηθεί
ο νόμος Γαβρόγλου που οδηγεί στη διάλυση του Γενικού Λυκείου.
Απαιτούμε:
·
Ένα
Γενικό Λύκειο που θα προάγει τη Γενική Παιδεία, την κριτική σκέψη και τις αξίες
του ελληνικού πολιτισμού.
·
Ένα
αξιόπιστο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ι. ΤΕΧΝΙΚΗ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η
Αριστερά, ιδεοληπτικά, είναι εναντίον της Τεχνικής Εκπαίδευσης.
Ονειρεύεται ένα ενιαίο 12χρονο σχολείο, στο οποίο θα διδάσκονται αποσπασματικά
τεχνικές γνώσεις, ενώ η κύρια Τεχνική Εκπαίδευση θα μετατεθεί σε μεταλυκειακό
επίπεδο. Οι παρατάξεις της Αριστεράς
οφείλουν να πουν την αλήθεια στους εκπαιδευτικούς και να μην κρύβονται πίσω από
ιδεολογήματα και υπεκφυγές.
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών είναι η μοναδική παράταξη που πιστεύει:
·
Σε
μία αναβαθμισμένη Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση, μέσα στη Λυκειακή
Βαθμίδα.
·
Σε
ένα Τεχνικό Λύκειο, ισότιμο του Γενικού.
·
Σε
ένα Τεχνικό Σχολείο που θα δίνει πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα στους
αποφοίτους.
·
Στην
καθιέρωση της μαθητείας σε όλους τους τομείς και τις ειδικότητες και για όλους
τους μαθητές που το επιθυμούν.
ΙΑ. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, ενώ έσπευσε
να εφαρμόσει την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και
απάλειψε από τα απολυτήρια το θρήσκευμα, αγνοεί την
απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας που βγάζει αντισυνταγματικές τις εγκυκλίους των Γαβρόγλου-Φίλη για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών.
απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας που βγάζει αντισυνταγματικές τις εγκυκλίους των Γαβρόγλου-Φίλη για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών.
Η
ΔΑΚΕ απαιτεί:
·
Να
καταργηθούν οι αποφάσεις των Γαβρόγλου-Φίλη για το μάθημα των Θρησκευτικών.
·
Να
αποσυρθούν άμεσα οι απαράδεκτοι φάκελοι μαθήματος και να συγγραφούν άμεσα νέα
βιβλία σύμφωνα με την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας.
·
Να
σταματήσει αμέσως ο αποχριστιανισμός του κράτους που ξεκίνησε η κυβέρνηση του
ΣΥΡΙΖΑ. Όλοι οφείλουν να αντιληφθούν ότι σύμφωνα με το άρθρο 3 του Συντάγματος,
η Ελλάδα δεν είναι ουδετερόθρησκη χώρα και ότι επικρατούσα θρησκεία είναι αυτή
της Aνατολικής Oρθόδοξης Eκκλησίας του Xριστού.
ΙΒ. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Η
Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, πιστή στην πολιτική του εθνομηδενισμού,
κατήργησε το μάθημα της Νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας στο Λύκειο. Ταυτόχρονα, με
τις εγκυκλίους που εξέδωσε, επεδίωκε την αποσπασματική γνώση της Ιστορίας από
τους μαθητές και τη διάσπαση της ιστορικής συνέχειας του Ελληνισμού.
Απαιτούμε:
·
Επαναφορά
του μαθήματος της Νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας ως μάθημα Γενικής Παιδείας για
όλους τους μαθητές στο Λύκειο.
·
Συγγραφή
κατάλληλων εγχειριδίων για όλες τις τάξεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και
διδασκαλία της Ιστορίας με τέτοιον τρόπο, ώστε ο μαθητής να αντιλαμβάνεται την
ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού και την συνεισφορά του στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό.
Με αίσθημα ευθύνης η Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε.
κατέρχεται στις εκλογές για τα Δ.Σ. των Ε.Λ.Μ.Ε.
κατέρχεται στις εκλογές για τα Δ.Σ. των Ε.Λ.Μ.Ε.
Εν αναμονή των κυβερνητικών πρωτοβουλιών
στον χώρο της Παιδείας, δηλώνουμε ότι: είμαστε η παράταξη των καθηγητών και κινούμαστε πάντοτε με γνώμονα το συμφέρον
του κλάδου και της
εκπαιδευτικής κοινότητας. Για τον λόγο αυτό
διεκδικούμε μία ισχυρή
παρουσία της παράταξής μας στα
νέα Δ.Σ των Ε.Λ.Μ.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου