Καλές οι διαπραγματεύσεις, αλλά η χώρα πρέπει και να κυβερνηθεί.
Μόνο που δεν είπε με ποιον τρόπο.
Γιατί αυτό το σχήμα, με τις τόσες αντιθέσεις, πολύ δύσκολα θα μπορέσει
να κυβερνήσει. Δεν χτύπησε τυχαία το καμπανάκι ο πρωθυπουργός.
Ενώ στην κυβέρνηση τσακώνονται για το πόσο περισσότερο ή λιγότερο
Μνημονιακοί είναι ή δείχνουν, τα μαντάτα από την οικονομία είναι
δυσάρεστα.
Τα έσοδα τον Ιανουάριο είναι κάτω 1 δισ. και δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα πάνε καλά τον
Φεβρουάριο.
Φεβρουάριο.
Εκεί που τα πράγματα ήταν τσίμα τσίμα, αρχίζουν και γίνονται πολύ στενάχωρα.
Πρέπει να μπει τάξη το συντομότερο δυνατό και να κυβερνηθεί η χώρα.
Σωστά, άσχημα, με όποιο τρόπο είναι δυνατό, αλλά να κυβερνηθεί.
Γιατί το καράβι πορεύεται ακυβέρνητο...
Ο πρωθυπουργός πρέπει να δείξει πυγμή. Δεν μπορεί να επιτρέπει επ’ αόριστον να γίνεται η χώρα έρμαιο των εσωκομματικών συγκρούσεων στον ΣΥΡΙΖΑ. Και επειδή η εξουσία απαιτεί δύσκολες αποφάσεις, η μεγάλη ώρα είναι τώρα.
Ο πρωθυπουργός πρέπει να δείξει πυγμή. Δεν μπορεί να επιτρέπει επ’ αόριστον να γίνεται η χώρα έρμαιο των εσωκομματικών συγκρούσεων στον ΣΥΡΙΖΑ. Και επειδή η εξουσία απαιτεί δύσκολες αποφάσεις, η μεγάλη ώρα είναι τώρα.
Ο Αλέξης Τσίπρας ή θα πρέπει να χαλιναγωγήσει τους αντιδρώντες, να
συμβιβάσει τις αντίρροπες τάσεις και να στρογγυλέψει τις γωνίες, ή θα
πρέπει να θέσει στο περιθώριο εκείνους που δεν επιθυμούν ή δεν μπορούν
να συμμορφωθούν στην πολιτική του.
Αν χρειαστεί να πάρει και κεφάλια.
Διαφορετικά οι επόμενοι μήνες θα είναι μία συνεχής αμφισβήτηση των επιλογών του.
Και στο τέλος θα πέσει το καράβι στα βράχια.
Αν δεν γίνουν αυτά άμεσα, τότε θα δοθεί τροφή για την ανάπτυξη «δεύτερων σκέψεων» σχετικά με το μπάχαλο που επικρατεί σήμερα.
Αν δεν γίνουν αυτά άμεσα, τότε θα δοθεί τροφή για την ανάπτυξη «δεύτερων σκέψεων» σχετικά με το μπάχαλο που επικρατεί σήμερα.
Και το κατά πόσο η κυβέρνηση απλά έχει μπερδευτεί στην προσπάθεια να
προσαρμοστεί στα σκληρά δεδομένα της πραγματικότητας και του
αποτελέσματος της διαπραγμάτευσης.
Και οι τόσες γκρίζες ζώνες που παραμένουν (σκόπιμα;) αδιευκρίνιστες και η
«διπλή» γλώσσα που εξακολουθεί να χρησιμοποιεί εντός και εκτός συνόρων,
θα οδηγήσουν στο να αναρωτιέται κανείς για ποιο λόγο τελικά -αφού επί
της ουσίας δεν κέρδισε και κάτι το ιδιαίτερο- η κυβέρνηση επεδίωξε να
κερδίσει χρόνο μέσα από την τετράμηνη παράταση.
Για να μπορέσει να κάμψει ή να αμβλύνει τις αντιθέσεις στο εσωτερικό της; Αυτό είναι ένα πολύ πιθανό σενάριο.
Υπάρχει όμως και μία πολύ πιο «δυσοίωνη» οπτική. Να επιχειρείται να μπει
προσωρινά η... σκόνη κάτω από το χαλί και να κερδηθεί χρόνος έναντι της
Ευρώπης και των εταίρων, μέχρι να διερευνηθεί η δυνατότητα να
ακολουθηθούν άλλες εναλλακτικές οδοί... Και τι οδοί; Χρηματοδότησης;
Πάντως, επειδή απάντηση δεν μπορεί να δοθεί για το αλαλούμ που επικρατεί, αντί περισσότερων δικών μου σχολίων, παραθέτω ορισμένες δηλώσεις κορυφαίων υπουργών.
Πάντως, επειδή απάντηση δεν μπορεί να δοθεί για το αλαλούμ που επικρατεί, αντί περισσότερων δικών μου σχολίων, παραθέτω ορισμένες δηλώσεις κορυφαίων υπουργών.
Αν εσείς θεωρείτε ότι αυτές δείχνουν οποιαδήποτε σύγκλιση ώστε να
μπορέσει να κυβερνηθεί η χώρα πάνω στη γραμμή που χαράσσει ο
πρωθυπουργός, χωρίς να πάρει μέτρα, τότε πάω πάσο.
Γιάνης Βαρουφάκης (mail): Δεν θα καταργηθούν ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί. Στην περίπτωση που ο διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί η κυβέρνηση θα σεβαστεί τη διαδικασία, σύμφωνα με την νομοθεσία.
Παναγιώτης Λαφαζάνης, υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας: Στον τομέα της ενέργειας δεν θα προχωρήσει καμία ιδιωτικοποίηση, παραμένει στο ακέραιο ό,τι έχω πει. Το ίδιο ισχύει και για το Ελληνικό.
Γιώργος Σταθάκης, υπουργός Οικονομίας: Δεν πρόκειται να συνεχιστεί η υφιστάμενη διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Θοδωρής Δρίτσας, αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας: Ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού παραμένει, η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σταματάει εδώ.
Γιώργος Κατρούγκαλος, αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης: Αν οι Ευρωπαίοι μας πουν να μην προχωρήσουμε στις επαναπροσλήψεις, δεν υπάρχει συμφωνία. Δεν τέλειωσαν οι κόκκινες γραμμές μας επειδή υπεγράφη η συμφωνία – εκεχειρία. Εγώ δεν πρόκειται να μείνω στο υπουργείο, αν δεν γυρίσουν οι καθαρίστριες.
Δ.Παπακωνσταντίνου
capital.gr
Γιάνης Βαρουφάκης (mail): Δεν θα καταργηθούν ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί. Στην περίπτωση που ο διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί η κυβέρνηση θα σεβαστεί τη διαδικασία, σύμφωνα με την νομοθεσία.
Παναγιώτης Λαφαζάνης, υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας: Στον τομέα της ενέργειας δεν θα προχωρήσει καμία ιδιωτικοποίηση, παραμένει στο ακέραιο ό,τι έχω πει. Το ίδιο ισχύει και για το Ελληνικό.
Γιώργος Σταθάκης, υπουργός Οικονομίας: Δεν πρόκειται να συνεχιστεί η υφιστάμενη διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Θοδωρής Δρίτσας, αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας: Ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού παραμένει, η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σταματάει εδώ.
Γιώργος Κατρούγκαλος, αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης: Αν οι Ευρωπαίοι μας πουν να μην προχωρήσουμε στις επαναπροσλήψεις, δεν υπάρχει συμφωνία. Δεν τέλειωσαν οι κόκκινες γραμμές μας επειδή υπεγράφη η συμφωνία – εκεχειρία. Εγώ δεν πρόκειται να μείνω στο υπουργείο, αν δεν γυρίσουν οι καθαρίστριες.
Δ.Παπακωνσταντίνου
capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου